Tízből nyolc netező magyarnak van okostelefonja

Az internethasználó hazai lakosság több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet – derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég a Huawei számára készített a 21 közép-, dél- és észak-európai országot magába foglaló régióban, beleértve hazánkat is. A kutatás során arra keresték a választ, hogy melyek a megkérdezettek okostelefon-vásárlási és -használati szokásai, valamint mik a készülékekkel szemben támasztott legfontosabb igényeik, illetve elvárásaik. Az online felmérést a 18 és 50 év közötti, az internethasználó lakosságot reprezentáló mintán végezték el 2015 áprilisában.

Akku, ár, OS

Hirdetés

A felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe.

A megkérdezettek által a kedveltebb képernyőméretek átlagban 4’’ – 5,1’’ között vannak.

 

Huawei - az okostelefonok aránya
[+]

 

Leginkább szolgáltatóktól vásárolunk, privát használatra

A kutatás rávilágított arra is, hogy a szolgáltatóknak kiemelt szerepe van az okostelelefonok elterjedésében: az ilyen típusú készülékeket a megkérdezettek több mint fele (65%) mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja. Érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy a megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra, míg csak 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ugyan saját maga vásárolja, de üzleti céllal. A hazai munkáltatóktól mindössze az egy tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.

Leggyakrabban e-mailezünk, legkevésbé filmeket töltünk le

A hazai válaszadók több mint a fele (68%) minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között van a social media aktivitás (77%) és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is. A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint a fele használja online zenehallgatásra (45%) a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. Itthon az okostelefont legkevésbé például a chat-szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók egynegyede legalább hetente egyszer és 39 százalékuk legalább havonta letölt alkalmazásokat.

Azóta történt

Előzmények