Hol tart most a Huawei Mobile Services?

A Huawei Mobile Services ökoszisztéma sikerre vitele a gyártó legfontosabb feladati közé tartozik a közeljövőben. Egy olyan integrált platform létrehozásán fáradoznak nem csak mérnökök, hanem marketingesek, értékesítők és elemzők a cégen belül, amely továbbra is versenyképes megoldást kínál a végfelhasználók számára, egyúttal pedig ki tudja váltani a GMS-t, azaz a Google platformját. A Huawei-nél komplex stratégiát álmodtak a HMS köré, amelynek részletei egyáltalán nem titkosak.

Ez a stratégia több pillérre támaszkodik, azt a Huawei-nél is pontosan tudják, hogy egy platform sikerességének kulcsa az elérhető alkalmazások számossága és minősége. Ezért a cég számos fejlesztői eszközt kínál a programozók számára, ezzel is segítve hogy a HMS-en belül működő AppGallery minél hamarább fel tudja venni a versenyt a konkurens mobilos platformoknál elérhető online áruházak kínálatával. Ezeknek a fejlesztési eszközöknek külön oldalt is létrehozott a Huawei, amely itt érhető el.

Az alkalmazáskínálat bővítésének egyik kulcsa, hogy mindazokon a piacokon, ahol a gyártó hivatalosan is jelen van, megtalálják és partneri kapcsolatot építsenek ki a legismertebb, legtöbbet használt, lokális appok fejlesztőivel, ebben pedig Magyarországon is már most igen jó eredményeket tud felmutatni a HMS, a fenti képen csak példák szintjén már láthatók azok az itthon is népszerű alkalmazások, amelyek bekerülnek majd az AppGallery kínálatába. A cég folyamatos supportot biztosít a fejlesztők számára, valamint segít nekik abban is, hogy a HMS-re portolt appokról szóló hírek eljussanak a felhasználókhoz. Továbbá létrehoztak egy egyszerűsített alkalmazásfejlesztési keretrendszert, amelynek Quick Apps a neve, ennek használatával bizonyos komplexitást nem elérő szoftverek elkészítése a Huawei szerint pusztán 20%-a annak az időnek, amennyit egyébként egy Android alkalmazásra szoktak szánni. Ezeket nem is szükséges felhasználói oldalon telepíteni, mert a felhőben futnak, amely a Huawei szerint azért hasznos, mert a felhasználók egy része egyébként sem szeret alkalmazások installálásával bíbelődni.

Magyarországon 1,3 millió Huawei ID-t kreáltak már a felhasználók, de ez nem azt jelenti, hogy csupán ennyi eszközön használnak online szolgáltatásokat, hiszen számos felhasználó több Huawei eszközt is birtokol, ahol a belépési azonosító megegyezik. Ennél talán fontosabb mérőszám, hogy globálisan az App Galleryt havi szinten használók száma 390 millió felett van.


[+]

A HMS-sel kapcsolatos új stratégiát 1+8+N néven vezeti be a Huawei. Az 1 az egész portfólió alappillére, ez jelképezi az okostelefont, a cég ugyanis azt gondolja, hogy ez az alapja mindennek és magukra továbbra is elsődlegesen okostelefon gyártóként tekintenek. A 8 jelképezi az okostelefonon túlmutató egyéb eszközöket, ide tartoznak a tabletek, a PC-k, a viselhető elektronikai termékek, a headsetek, a tévék, hangszórók, szemüvegek és autós megoldások (ez ugye pont nyolcféle termékkategória), az N pedig arra utal, hogy a HMS részeként definiált HiLink interfész lehetővé teszi harmadik féltől származó IoT termékekkel is a kapcsolódást. Már több mint 1000 ilyen készülék van piacon.


[+]

Mindezek mellett a Huawei továbbra is erősen fókuszál arra, hogy a mesterséges intelligenciára is támaszkodva tudjon újszerű megoldásokat nyújtani, a cég felsőbb kategóriás okostelefonjaiban dolgozó Kirin chipseteknek egyre fontosabb része az NPU, amely az ezzel kapcsolatos feladatokat hivatott hatékonyan elvégezni, de ennek szoftveres vetülete is bőven akad, például a jelenleg még tesztfázisban levő Assistant szolgáltatás, ami már publikusan is elérhető (itt vannak a részletek), a tesztelésben segítő felhasználók között pedig sorolnak is nyereményt.

Azóta történt

  • Megegyezett a TomTom a Huawei-jel

    A holland navigációs rendszerekkel foglalkozó cég egy ideje aláírta a szerződést a kínai gyártóval, de csak most hozták nyilvánosságra.

Előzmények