Az Apple az iPhone 6 megjelenése óta jelentősen növelni tudta mobilpiaci részesedését világszerte, míg több tradicionális androidos gyártó a vártnál kevesebb okostelefont tudott csak elpasszolni, ebbe beletartozik a koreai Samsung és LG is. Bár az iPhone eladások lendülete Európában az év első felében némileg alábbhagyott, a június végén lezárult periódusban ismét erősödött az iOS részesedése az öreg kontinensen a Kantar Worldpanel felmérései szerint. Ázsiában a Huawei tudott a legnagyobbat előrelépni: a kutatócég szerint a Kínai Népköztársaságban mindjárt az élre ugrott, köszönhetően a Honor brand sikereinek, bár más felmérések szerint a gyártó csak ezüstérmes a Xiaomi mögött.
Az Egyesült Államokban kevésbé érezte meg a két koreai gyártó a feltörekvő kínai márkák nyomását, sőt: az Android platform némileg erősödött is, az okostelefonok piaci részesedésének 66,1%-t magáénak birtokolva. Az összes ott eladott androidos okostelefon 78%-án volt Samsung vagy LG logó, és az utóbbi gyártó volt az, amelyik igazán komolyan előre tudott lépni, megkétszerezve korábbi amerikai piaci részesedését, ráadásul a Kantar Worldpanel úgy tudja, hogy az első okostelefon vásárlók közül többen döntöttek egy LG készülék mellett egy Samsung ellenében. Az USA-ban az iOS piaci részesedése június végén 30,5%, a Windows Phone-é 3%, a Blackberryé pedig 0,4% volt.