Az Oppo bevette Kínát

Az amerikai korlátozások mellett a Honor eladása sem tett jót a Huawei piaci részesedésének. A vezető helyet az Oppo vette át.

2021 első negyedévére felborult az eddig stabilnak bizonyuló erőegyensúly a világ legnagyobb piacán. A Huawei otthon ugyan töretlen népszerűségnek örvend, Google arrafelé eddig sem volt, sőt, az amerikai szankciók bevezetése és szigorodása erős szolidaritást váltott ki a legnagyobb hazai branddel, de úgy tűnik, Kínában nagyobb az igény az 5G-képes modellekre, mint a márkahűség.

2020 utolsó negyedévében az eladott készülékek 65%-a 5G hálózati kompatibilitással bírt, a Huawei pedig jelenleg szűkében van a legfejlettebb hálózati szabványt támogató lapkakészleteknek. Az Oppo nem csak az elérhető árú 5G-képes készülékeknek köszönheti a piacvezető szerepet, a Honor eladása is közrejátszik a számok alakulásában. A statisztikákban a Huawei részesedését növelték a leszállított és eladott Honor modellek is, most viszont önállóan kell boldogulnia. Ami ezek szerint 2021 Q1-ben a második helyre volt elég.

Az Oppo Reno5 kiemelkedően sikeres modell volt.
Az Oppo Reno5 kiemelkedően sikeres modell volt.

A Huawei-jel a Vivo osztozik a második helyen 20-20%-os részesedéssel, ami egyelőre nem jelentős hátrány, tekintve, hogy az Oppo egyetlen százalékkal előzött, közel van viszont az Apple és a Xiaomi is 16%-kal. Utóbbi a Huawei visszaesését az online értékesítés területén használta ki hatékonyan, míg a BBK csoport márkái az offline csatornákon erősítettek.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés