Az amerikaiak szerint az iPhone a legjobb

Hirdetés

A J.D. Power and Associates 2008-as amerikai üzleti vásárlók között végzett felméréséből (2008 Business Wireless Smartphone Customer Satisfaction Study) kiderült, hogy az Apple iPhone vásárlói a legelégedettebbek okostelefonjukkal. Az immáron másodszor elkészített tanulmány öt különböző aspektusból vizsgálta az okostelefonokat: kezelhetőség egyszerűsége (27%), operációs rendszer (25%), külső dizájn (21%), készülék szolgáltatásai (18%) és az akkumulátor (10%). A felmérés győztese az Apple volt, mely ezerből 778 pontot kapott, melyet a RIM majd a Samsung követett 703 illetve 701 ponttal. A tanulmányból azonban az is kiderült, hogy az okostelefonok vásárlóinak negyede belefutott már szoftverhibákba. Az ilyen vásárlók 44 százaléka szerint hetente egyszer újra kell indítani készüléküket, míg 34 százaléka szerint hetente egyszer lefagy a készüléken egy-egy alkalmazás. A megkérdezett okostelefon felhasználók 69 százaléka használ headsetet, melyek 74 százaléka Bluetooth kiegészítő.

A megkérdezettek 37 százaléka szeretne GPS navigációt, 25 százaléka WLAN elérést, 23 százaléka érintőkijelzőt, 15 százaléka pedig hanghívást. Az okostelefonok átlagára 216 dollár volt 2008-ban, míg 2007-ben ez az érték 261 dollár volt. A legtöbbet az Apple tulajdonosok költöttek telefonjukra, átlagosan 337 dollárt, a legkevesebbet pedig a Motorola tulajdonosok, átlagosan 169 dollárt. Az öt legfontosabb dolog ami miatt a vásárló egy okostelefon mellett döntött az az internet elérés (45%), email elérés (41%), dizájn és stílus (39%), Bluetooth (37%), (QWERTY) billentyűzet (37%). A vásárlók 34 százaléka különféle alkalmazásokat is letöltött már mobiljára, méghozzá játékokat (49%), üzleti alkalmazásokat, mint például irodai csomag (43%), vagy utazáshoz tartozó szoftverek (36%). Az augusztusban és szeptemberben végzett tanulmány elkészítéséhez 1.388 amerikai üzleti vásárló válaszát használta fel a J.D. Power and Associates.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés