Apple iPad: 74 százalékos piaci részesedés

Hirdetés

Az iPad bemutatásával az Apple átrendezte az internettáblák piacát, így a korábban igen kis népszerűségnek örvendő termékkategória szárnyalni kezdett. A Strategy Analytics elemzése szerit a 2010 július és szeptember között piacra dobott táblagépek 96 százaléka iPad volt, ám az utolsó negyedévben a Samsung Galaxy Tab kétmilliós eladásai megtörték az Apple egyeduralmát. A karácsonyi szezont is magában foglaló negyedévben összesen 7,3 millió iPad talált gazdára, mely 76 százalékos piaci részesedést jelentett. A Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show alkalmával összesen 100 különböző internettábla került bemutatásra, melyek fele Android alapokon nyugszik. A Strategy Analytics várakozásai szerint idén az Android alapú internettáblák érkezésével az iPad piaci részesedése látványosan csökkenni fog, ám a tényleges eladások kapcsán további növekedés várható. Az új termékkategória térnyerése mellett a laptopok piaca is bővülni látszik, igaz, ez utóbbi egyre inkább az asztali számítógépek helyét veszi át, miközben az internettáblák az ultra-hordozható laptopok helyébe lépnek.

Hirdetés