A Xiaomi uralta az Európai piacot 2020 utolsó negyedévében

A Huawei jelentős visszaesést szenvedett el, a Samsung szintén, ezzel a Xiaomi a piac egynegyedét húzta be Kelet-Közép-Európában.

Hirdetés

A Xiaomi piacvezető pozíciót ért el 2020 negyedik negyedévében Közép-Kelet-Európában az okostelefonok piacán. A Canalys legfrissebb elemzése szerint az eredmény a 18 százalékos éves növekedésnek köszönhető, amely 25 százalékos piaci részt biztosított a gyártónak a régióban. Ugyanebben az időszakban, a vállalat európai viszonylatban a harmadik legnagyobb okostelefon márka maradt 15 százalékos piaci részesedés és 34 százalékos éves növekedés mellett.

A Huawei visszaesése nem meglepő, Google hiányában nem igazán versenyképes a brand, európai viszonylatban viszont továbbra is az Apple volt a meghatározó 2020 Q4-ben, ahol a Xiaomi stabilan tartja a harmadik helyet, az Oppo pedig a tavalyi megegyező időszakhoz képest 186%-os növekedéssel az ötödik lett. Visszatérve a szűkebb régióra, az ötödik helyet a TCL foglalta be, így a Nokia például már sem Európában, sem errefelé nem fért bele a top 5-be, pedig három évvel ezelőtt még szemmel látható részesedést tudhattak magukénak.

Előzmények

Hirdetés