A szolgáltatók nyeresége az emelt díjas SMS-ből

A Financial Times cikke szerint a szolgáltatók igen sokat nyernek azokon az emelt díjas üzeneteken (is), amelyek segítségével az emberek segélyszervezetek számára juttatnak el adományokat. Nyugat-Európában bevett szokás, hogy emelt díjas SMS küldésével adományozhatnak pénzt a felhasználók bizonyos alapítványoknak, civil szervezeteknek.

Hirdetés

Az angol újság szerint azonban a szolgáltatók 17-25%-os forgalmi díjat "csippentenek" le ezen üzenetek díjából, amit a saját kasszájukba juttatnak. Jól mutatja ezt a londoni gyerekek számára szervezett ilyen jellegű akció is, ahol minden üzenet másfél fontot kóstált, a szervezők azonban ennek csak kétharmadát kapták kézhez.

A szolgáltatók azzal védekeznek, hogy a kifogásolt összegből egyszerűen a költségeket fedezik. Tény azonban az is, hogy a szöveges üzenetek forgalma egy kiépített és jól működő hálózaton a szolgáltatónak csak minimális költséget jelentenek.

Azóta történt

Hirdetés