28 százalékos visszaesés a táblagépek piacán

Az IDC beszámolója szerint a rendkívül erős karácsonyi szezont követő első negyedév során körülbelül 28 százalékkal csökkentek az internettábla eladások, mely elsősorban az iPad vártnál gyengébb forgalmának volt betudható, de emellett a többi gyártó sem igazán tudott rekordokat dönteni. A visszaesés számos okra vezethető vissza, melyek közül a két legfontosabb az egyre nagyobb méreteket öltő globális gazdasági recesszió és a természeti katasztrófák miatti átmeneti alkatrészhiány lehet. A piaci elemző szerint azonban az ellátási nehézségek enyhülésének és az iPad 2 iránti érdeklődés folyamatos bővülésének köszönhetően a táblagépek forgalma a korábban előrejelezett 50,4 millió helyett akár 53,5 milliós is lehet. Az eladásokat továbbra is az Apple iPad 2 vezeti, ám az egyre olcsóbban és egyre nagyobb számban elérhető Android alapú megoldásoknak köszönhetően a Google platformjának részaránya már 34 százalékosra nőtt.

Hirdetés

Hirdetés