Sarin, a stratéga
A Vodafone Group, a világ legnagyobb forgalmú mobilszolgáltató társasága kedden bejelentette, hogy az első félév nettó vesztesége 5,1 milliárd fontra (9,64 milliárd US dollár) rúg, ám a bevétel és az igénybevevők száma emelkedett, s a társaság vezetői szerint a vállalat jó úton halad.
Az árbevétel és a nyereség 50 százalékkal emelkedett azokban az országokban, amelyekben a Vodafone felvásárlásokat hajtott végre (Törökország, Egyiptom és Dél-Afrika), s mindez ellensúlyozta némileg a németországi és olaszországi eladások csökkenését.
Jorrit van Spaendonck, a holland SNS Bank vagyonkezelő alapjának menedzsere szerint a stratégiaváltás méltán adhat okot reménykedésre: „…Arun Sarin, a Vodafone vezetője végre kidolgozott egy olyan tiszta üzleti koncepciót, amely véget vetett a birodalomépítési láznak, s inkább néhány országra összpontosít. Továbbra is az új piacok felkutatására kell koncentrálniuk.”
A mostani, a költségekkel együtt 8,1 milliárd fontos (15,4 milliárd dollár) veszteség az olasz és a német piaci hanyatlásnak köszönhető; egy évvel korábban még 2,78 milliárd fontos (5,25 milliárd dollár) nyereséget könyvelhettek el. A költségek abból fakadnak, hogy a Vodafone vezetése rájött, hogy az eddigi stratégia nem elegendő a piaci helyzet megtartására, mert a verseny mindkét országban mind élesebb lett, s emellett alkalmazkodniuk kellett a németországi szabályozás megváltozásához is.
Az árbevétel a március végétől szeptemberig tartó hat hónap alatt már 6,9 százalékkal nőttek az előző évi 15,6 milliárd fonthoz (29,5 milliárd dollár) képest. Arun Sarin azt nyilatkozta, hogy a helyes út már megvan, csak meg kell maradni rajta.