myPhone 1030 Halo vs. Emporia Elegance Plus

Hirdetés

Bevezető

Pár éve még nem volt kifejezetten az idősebb generációnak gyártott telefon a piacon. Ennek leginkább az az oka, hogy korábban nem is nagyon merült fel, hogy egyáltalán kell nekik mobil, de mára, amikor már mindenkinek van telefonja, megnőtt az igény arra, hogy a nagyszülőket is felvértezzük mobilokkal. Az első – kissé vérszegény – próbálkozások után kialakult egy vonal, ami azóta is jellemzi ezeket a termékeket.

Emporia Elegance Plus
[+]

Jelen tesztünkben két olyan telefont mutatunk be, amelyek az árcédula két végén állnak. Az Emporia tűnik a nagyobb tapasztalattal bíró gyártónak, hiszen az osztrák cég nem is foglalkozik mással, csak idősebb felhasználóknak tervez és gyártat készülékeket, rengeteg kutatást csinálnak a témában, abszolút szakértőnek számítanak. Éppen ezért az Emporia telefonok nem tartoznak a filléres kacatok közé, pláne nem a most bemutatandó darab, amely az Elegance Plus nevet viseli. Ez most az osztrák cég csúcsmodellje, de nem attól lesz zászlóshajó, hogy hatvan megapixeles kamera van benne, hanem olyan szolgáltatásokat és funkciókat vonultat fel, amelyek hasznosak a célcsoport számára.

myPhone 1030 Halo
[+]

Másik versenyzőnk a Speedshoptól érkezett kínai-lengyel myPhone terméke, ez a modell a legolcsóbb nagyitelefon jelenleg, a 1030 Halo már 10 ezer forint alatti áron elhozható. Nyilván az a kérdés, hogy ezért cserébe milyen és mennyi kompromisszumot kell bevállalni, mint a jóval drágább Emporia esetében. Bár azt nem kell külön mantrázni, hogy a nyugdíj nem okvetlenül az a volumen, amiből telefonra lehet költeni, de mindkét cégnél azt látják az értékesítéssel és a marketinggel foglalkozó emberek, hogy ezeket a termékeket nem a piacon fogja megvenni a nagyi két karalábé vásárlása mellett, hanem jellemzően a gyerekek, unokák ruháznak be a nagyszülő kedvéért egy ilyen masinába. Illetve van még egy – nagyon jelentős – faktor: ha egy idősebb ember szert tesz egy ilyen telefonra, akkor azt büszkén mutogatja a szomszéd néninek, az ismerősöknek, s bizony a szájról-szájra jellegű marketing nagyon hatékony ebben a korcsoportban. Ezt saját, külön bejáratú nagyanyám is jól illusztrálja: egy ilyen mobil birtokosaként nem nagyon kellett győzködnie ahhoz a szembeszomszédot, hogy karácsonyra hasonló kütyüt kérjen az unokáktól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés