Milyen technikával dolgozik egy telefonos ügyfélszolgálat?

Hirdetés

Mit tud a Jabra?

Mikrofonok tekintetében többféle Jabra is létezik. A felhasznált technológiák:

  • Noiseblackout mikrofon: Ennél a technológiánál digitális jelprocesszorok (DSP) figyelik a zavaró környezeti zajokat a headset külső részein elhelyezkedő, két darab beágyazott mikrofonon keresztül. A processzorok figyelik, hogy milyen időkülönbséggel érik el a hanghullámok az egyes mikrofonokat: a száj felől érkező hangjel először az 1-es számú mikrofont éri el, majd kis időeltolódással a 2-es számú mikrofont. Ezt a hangot a mikrofon felerősíti és továbbítja. Ha a jel azonban oldalról vagy hátulról érkezik, a két mikrofon egyszerre észleli a hangot, aminek következtében kioltják azt. Egyszerű és okos
  • Zajkioltó (Noise Cancelling) mikrofon: A mikrofonnál a háttérzajokat két oldalról egyenletesen érkeznek a membránra, így mindkét oldalról ugyanakkora nyomás keletkezik, aminek következtében a membrán nem rezeg, s így nem továbbítódnak a hangok. Mivel a felhasználó hangja csak egy oldalról érkezik a membránra, ezt a hangot a mikrofon továbbítja. A mikrofont a szájhoz viszonylag közel kell helyezni ennél a technológiánál.
  • Ultra zajkioltó (Ultra Noise Canceling) mikrofon: Az ultra zajkioltó Jabra mikrofonnál a mikrofonkomponenst eltávolították a membránbejárattól. Ennek következtében két szimmetrikus nyílás maradt, amelyekkel majdnem teljes egészében kiküszöbölhetők a háttérzajok. A mikrofon elhelyezkedése esetén (körülbelül 2 centiméterre a szájtól) a mikrofon csak a beszédhangot veszi fel.

Telenor telefonos ügyfélszolgálat a Telenor Házban
[+]

Zajvédelemnél a következő dolgok játszanak:

  • PeakStop™ technológia: Automatikusan levágja a hirtelen fellépő 118 dB SPL nagyságú zajcsúcsokat.
  • IntelliTone™ technológia: A napi zajkitettségi szintet automatikusan (84 dB alá) szabályozza.
  • DSP (Digital Signal Processor): Digitálisan optimalizálja a beszédhangot vagy a zenét, például a visszhang kioltásával.

Telenor telefonos ügyfélszolgálat a Telenor Házban
[+]

Az efféle headseteknél tehát nagyon komoly technológiákat alkalmaznak, ezért lehetséges az, hogy még a Telenoréhoz hasonló, nyílt légterű irodákban sem hallani semmiféle háttérzajt, amikor valamelyik ügyfélszolgálatossal beszélünk telefonon. Az egyes típusokról most nem írunk részletesebben, mert az olvasók számára az ottani információk kevésbé relevánsak, akit mélyebben érdekelnek ezek a kütyük, az nézzen el a Jabra honlapjára. A cégnek és a Telenornak pedig köszönjük, hogy ellátogathattunk a törökbálinti irodaházban elhelyezkedő telefonos ügyfélszolgálati központba; számunkra nagy élmény volt. Képgaléria ide kattintva érhető el.

Bocha feat. Bog

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés