Media-Tech U-Drive Mirror - előrepillantó tükör

Hirdetés

Működés

Az olcsóbb tükör csak 720p-ben rögzít és nincs benne Bluetooth, viszont van egy led segédfény a kamera felett, ami teljesen értelmetlen. Az alacsonyabb felbontás talán fájóan hangzik, de azért elvileg 720p is bőven elég kell legyen, a Bluetooth hiánya pedig — nem akarok finomkodni — inkább áldás, mint átok. A komolyabb tükör ezen képessége ugyanis irgalmatlan erőtlen, én speciel pont relatív jól hallottam mindenkit, de engem konkrétan senki sem értett meg, így viszont sokra nem jó a szett. Zenét is akartam ráküldeni (már csak azért is, mert milyen idétlen dolog, hogy a tükörből szól a muzsika), de ott állandóan eldobta a kapcsolatot a készülék, nincs rajta hangerőszabályozó és van még egy gond. Bejövő hívásnál ugyanis saját csengést hallunk, ami fülsértően hangos. Az első ilyen eseménynél majdnem eldobtam a kormányt (de szerencsére relatív fixen be van szerelve), bekapcsolt a kijelző és nem, nem írta ki a nevet. Sem a számot. Még csak azt sem, hogy “ne skerázzál, telefonod van”. Csak bekapcsolt, noha az állíthatatlan hangerejű süvöltés egyébként egyértelművé tette, hogy mi a frász történik.


[+]

Szóval a Bluetooth nem erőssége a készüléknek. A mozgásérzékelő viszont rendben működik, ha például dugóban álldogálunk, akkor szépen lekapcsol a felvétel (de ez opcionális), indulásnál pedig újra be. Az érzékenység három lépésben állítható, megadhatjuk, hogy milyen hosszú legyen egy felvétel (utána mindig ezt írja fölül), ha valamit rögzítenénk az utókornak, akkor pedig manuálisan két nyomás az OK gombon, ez leállítja az aktuális mozit és indít egy újat, de amit stoppoltunk, azt elmenti a kártyán külön. Van dátumbélyegző, csavarható az EV (halottnak a csók), kérhetjük, hogy rögzítsen hangot is a készülék, nagyjából ezek a lényeges pontok.


[+]

Nincs más hátra, mint előre, használtam minden nap, mentem ide-oda, aztán megvizsgáltam a felvételeket és a következőkre jutottam. Egyrészt az a 4 gigabájtos kártya, amit én gondoltam használni, az semmire nem elég a nagyobb felbontás mellett. A legtöbb extra rögzítésem nem maradt meg, mert már nem volt hely, erről persze nem tájékoztat a berendezés, csak pittyen egyet. De amúgy is pittyen, ha babrálok vele, szóval nem lettem akkor ettől okosabb. Ha hangot is szeretnék rögzíteni, akkor azzal alapvetően nincs gond, a kocsiban folytatott beszélgetések tisztán hallhatók, de nálam volt valami szűnni nem akaró és zavaró sípolás a hangsávban, aminek persze lehet valamilyen elektromos zaj is az oka, mert ha a szivargyújtóba bedugtam valami mást (mondjuk egy telefonos töltőt), akkor a frekvencia megváltozott. Szóval ezt nem rovom fel hibának, talán csak nálam jelentkezett. Ez a kisebbik, olcsóbb modellnél nem volt hallható. Van gond a dátummal is: egyik eszköz sem bírja megjegyezni huzamosabb ideig, hogy melyik év melyik napját írjuk, egy-két nap alatt elfelejtik az aktuális dátumot, ilyenkor ezt lehet újra beállítgatni. Nem került volna nagy összegbe egy nyomorult gombelem, ami tárolja ezt az információt.

A felvételek minősége viszont fényévekre van attól, amit jónak nevezünk, a fenti videóban van egy csomó a Full HD-s gép produkciójából, itt pedig a 720p-s kamera mozicsokra, utóbbi csak erős idegzetűeknek. De, és ez itt most egy marha nagy DE, mindezek ellenére igazából a lényeg mindig látszik a drágábbik készüléket használva. Zizis a kép itt-ott, szűk a dinamikatartomány, sok a zaj, messze nem tökéletesek a színek, de itt most nem filmet forgatunk és az Oscarra hajtunk, hanem a saját biztonságunk érdekében rögzítjük a történéseket. És el lehet olvasni a rendszámokat, az út melletti táblákat, kivehető a környezet, felismerhetők az utcák, az autótípusok, ennyi pedig pont elég. És egyébként még mindig ott tartunk, hogy Full HD felbontású eszköz 21 ezer forintba kerül, ami a hasonló képességű, üvegre cuppantós dashcam-piac alsó szegmensét jelenti. A 10 lepedős, 720p-s termék pedig tényleg filléres tétel — viszont gyakorlatilag használhatatlan az egészen elképesztően gyenge képminősége miatt. A drágábbik masina viszont még így sem horror, és ezzel azok biztos egyet fognak érteni, akik kerültek már olyan helyzetbe, ahol egy felvétel ennek a kiadásnak a sokszorosától menthette meg volna őket. A belső visszapillantóra való szerelés annyira kézenfekvő ötlet, hogy sokkal hamarabb eszébe juthatott volna a piacnak, ennek itt a helye, nem csak az ebből fakadó natív lopásvédelem miatt, hanem azért is, mert így nem lóg bele a képbe az autó eleje, majdnem a vezető szemével egy magasságban van a kamera. A megvalósítás viszont ingatag, a kamerás rész ugyan nem minőségi, de a célnak megfelel, a Bluetooth kihangosítás azonban csapnivaló. Én a két termék keverékét szeretném látni mondjuk 14 ezer forint alatti áron: Full HD, Bluetooth nélkül. Plecsni nincs, mert az olcsóbbik gép konkrétan semmire nem jó, a drágábbik viszont az alapfunkció kapcsán már elégséges, de a Bluetooth teljesen értelmetlen benne abban a minőségben, amit nyújt.

Bog

A tesztkészülékeket a Media-Tech biztosította. Köszönjük.

A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.

Azóta történt

  • Insta360 nano - buborékvilág

    A 360 fokos kamerák még csak most kezdik hódító útjukat, de már nagyjából lehet látni, hogy mi lehet a történet vége. Az egyik első fecske az iPhone-okkal használható Insta360.

  • SAL VPT Smart - visszapillantóba oltott okostelefon

    Jó régen, de járt már nálunk olyan menetrögzítő kamera, amit a visszapillantó tükörbe építettek. Sokat fejlődött az iparág, ez tagadhatatlan.

Hirdetés