iPhone appz - a 37. heti játékválogatás

Blades of Fury

Egyszerűen döbbenetes, ami az iPhone körül zajlik. Az Apple platformja eddig sem számított gyengének játékok terén, mint az az első generációs készülék megjelenése után kiderült, nem véletlenül: az iPod Touch-csal az amerikai cég komoly konkurenciát szeretett volna állítani a hordozható játékkonzoloknak. Úgy tűnik, hogy sikerrel jártak, a mostani játékkínálat legalábbis ezt mutatja: hétről hétre több olyan cím is megjelenik, melyek egy hozzám hasonló, sokat látott újságírót is lázba tudnak hozni. A munka oroszlánrészét mondjuk nem az Apple, hanem a Gameloft végzi, az ő játékaik egy egész más szintet képviselnek, amit főleg technikai szempontból kell érteni: rengeteg jó, ötletes és igényes játék van iPhone-ra, de a Gameloftosok grafikában, játékmenetben és hanghatásokban általában lekörözik mindet. Ráadásul bár a héten bemutatták az új iPod Touch-ot (mely az iPhone 3GS "belsejét" kapta meg, tehát erősebb a hardvere, mint elődeinek), az előzetesekből úgy látszik, hogy a régebbi gépek tulajdonosainak még jó ideig nem kell attól félniük, hogy nem kapnak új játékokat; a tendencia valószínűleg az lesz, hogy a programok jobb minőségben fognak futni az új generációs készülékeken, de támogatni fogják a régieket is.

A heti legnagyobb durranás a Gameloft verekedős játéka, a Blades of Fury, melyből egy hete még csak a cinematic trailert láthattuk, most viszont megvásárolhatjuk az AppStore-ban. A műfaj ezidáig ismeretlen volt ezen a platformon, holott a "nagy" konzolokon nagyon népszerűek az efféle csihi-puhi programok, a téma tehát szinte adta magát. Mitől lesz jó egy verekedős játék? Fogalmam sincs, utoljára a Mortal Kombat első részében játszottam, de az még bőven általános iskolás koromban volt. A Gameloft szintén nem mondható a téma szakértőjének, minek eredményeként a hangsúly a grafikára került; a Blades of Fury gyönyörűen néz ki, az árnyékok és fények sosem látott minőségűek, az animációk élethűek és folyamatosak, egyszerűen lélegzetelállító az egész!

Más szempontból viszont nem mondható kiemelkedőnek a játék. A fejlesztők természetesen odafigyeltek az apróságokra, van story mód, ahol a bunyó előtt két-két mondatból álló párbeszédeket olvashatunk a küzdő felek között — a probléma nem is ez, hanem az, hogy ezt a módot még én is végigvittem tizenöt perc alatt normál nehézségen, pedig mint említettem, viszonylag kevés játéktapasztalattal rendelkezem. Ez persze nem jelenti azt, hogy a játék szavatossági ideje rövid, WiFi-n keresztül akár barátaink ellen is játszhatunk, ellenfelekből és pályákból is sok van, a műfaj rajongói tehát valószínűleg sok-sok órán át elszórakozhatnak a programmal. A hozzám hasonlók viszont nem fogják megtalálni benne azt, ami miatt meg lehet szeretni egy verekedős játékot. Az irányítás kellemes, de az érintőkijelző alapvetően nem arra való, hogy rövid időn belül sokszor megnyomjuk — ezt a Gameloft is jól tudta a fejlesztés során, épp ezért a játékmenet elég lomha, ráadásul maguk a bunyók is rövidek, viszonylag hamar ki lehet nyírni az ellenséget. Hiányoltam a különféle kombókat is, azok hiányában ugyanis csak ugrálni és ütögetni tudunk, ami egy idő után unalmas. Még szerencse, hogy mozogni három dimenzióban tudunk (na jó, két és félben), plusz vannak a varázslatok is (bár azok is eléggé egyszerűen előcsalható dolgok), tehát van lehetőség variálni; én viszont ennek ellenére is csak a bunyós játékok kedvelőinek ajánlom a Blades of Fury-t.

Blades of Fury
Ár 5,49 EUR
Fejlesztő Gameloft
Méret 126 MB
Link a letöltéshez Klikk!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés