Az Opel Astra fedélzeti rendszere

Hirdetés

Kommunikáció

Az új IntelliLink rendszerhez háromféle módon lehet okostelefont csatlakoztatni; szinte bármilyen készülékkel képes Bluetooth-on keresztül kommunikálni, a megfelelő androidos eszközöknél elérhető a Magyarországon hivatalosan nem létező Android Auto, az iPhone-okat pedig Apple CarPlay használatával lehet működésre bírni. A Bluetooth-kapcsolat felállítása pontosan akkora kihívást rejt magában, mint egy vezeték nélküli hangfal csatlakoztatása, az érintőkijelző alatt lévő gombkvintett baloldali, házikó ikonnal jelölt tagját megnyomva el kell jutni a főmenübe, ahol a telefon menü alatt felállíthatjuk a kapcsolatot. Az okostelefon kijelzőjén persze külön engedélyt kell adni ahhoz, hogy az autó hozzáférhessen például a névjegyzékünkhöz, ha ezt megtettük, akkor operációs rendszertől függetlenül működni fog minden, Android, BlackBerry 10, iOS és Windows esetében sem tapasztaltunk problémát, a nevek szépen megjelentek, a híváselőzmények is elérhetők voltak. Kihangosítva egyébként kimondottan jó a hangminőség, és mivel a beltér amúgy is halk, ha akarnánk, sem tudnánk belekötni ebbe a részbe. Amibe viszont bele tudunk kötni, hogy ez mind szép és jó, de hova tegyem a telefonom? Egyrészt rakhatom a könyöklőbe, úgyis onnan jön a kábel, de az Opel adott egy univerzális tartót is, amit a sebváltó elé lehet felrakni. Kár, hogy a phablet kategória modelljeit már nem tudja méretüknél fogva befogadni.

Apple CarPlay egy Insigniában.
Apple CarPlay egy Insigniában. [+]

Az Apple készülékeinél a már említett CarPlay nevű megoldást tudjuk használni, amely kizárólag kábelen keresztül működik, tehát az iPhone-nak folyamatosan csatlakoztatva kell lennie ahhoz, hogy az itteni funkciókat elérjük, ami egyben azt is jelenti, hogy a készülék töltődik is. A konfigurálás ebben az esetben túlságosan komoly kifejezésként hat, hiszen a rendszer felélesztéséhez tényleg csak annyit kell tenni, hogy csatlakoztatjuk a kábelt, ezt pár másodperces várakozás követi, majd a konzolon megjelenik az Apple kimondottan autókhoz készített kezelőfelülete, ahol az iOS-ből már jól ismert ikonok köszönnek vissza. Egy dolgot azonban meg kell tennünk mindenek előtt: a Sirit engedélyeznünk kell a készüléken. Az iPhone 5-től felfelé minden modell támogatott, mi pont ezzel, tehát egy közel hároméves hardverrel próbáltuk ki a rendszert, amelynek sebessége makulátlannak nem, de kielégítőnek simán nevezhető. Az egyik legfontosabb funkció a telefonálásé, ami nagyjából azt tudja, amit a Bluetooth segítségével amúgy is elérnénk, de a kezelőfelület egy kicsit szebb és gyorsabb. A zenei rész kiváló, a zenék albumborítóval, jól átlátható és kereshető listában jelennek meg, az előre megcsinált lejátszási listák ugyanúgy támogatottak, mint az előadók, albumok vagy műfajok szerinti szűrés. A navigáció természetesen az Apple térképállományát használja, az egyetlen kevésbé kényelmes megoldás itt az, hogy egy cím keresésénél mindenképp a Siri ugrik elő, egy külön ikonra kell rábökni a virtuális billentyűzet előcsalogatásához, lévén a magyarul nem beszélő Sirivel nehezen jutnánk dűlőre, ha mondjuk a Karinthy Frigyes utcába szeretnénk elmenni. Logikus és biztonságos megoldás, hogy a virtuális gombsort csak akkor érhetjük el cím megadásánál, ha az autó nem mozog, noha nagyon sokan simán pötyögnek menet közben is telefonok kijelzőin. A szöveges üzenetek megjelenítésére szintén lehetőséget ad a rendszer, ez leginkább a mobilparkolás leállításakor lehet hasznos. Ezen kívül elérhetők a podcastok és a hangoskönyvek is, ha pedig letöltöttük a klienseket az okostelefonra, akár a Deezert és a Spotify-t is elérhetjük az Astrában.

Az androidos csatlakoztatás nem ennyire egyszerű, de még így is jobb a helyzet, mintha az Opel a MirrorLink mellett tette volna le voksát, lévén azt csak pár gyártó (a nagyok közül a HTC, a Samsung és a Sony) támogatja. Ugyanakkor az itt használatos Android Auto (amely a Google fejlesztése) Magyarországon hivatalosan nem elérhető, ezért a kliensprogram a hazai Play Áruházból nem tölthető le, de az APK fájlt kézzel telepítve működik a szolgáltatás, amelynek beüzemeléséhez szintén szükséges egy adatkábel használata, de utána már vezeték nélkül működik.

Android Auto az Astrában
Android Auto az Astrában [+]

A különféle engedélyek megadása szó szerint több perces procedúra, de szerencsére csak egyszer kell túlesni rajta. Az Android Auto alapvetően három funkciót lát el, a Google Térképet használva képes navigálni, itt ugyanazt a felületet kapjuk, amit minden más platformon is megszokhattunk, szóval nagyon kellemesen használható. A zenelejátszás hozza az elvárt szintet, a telefonkönyv viszont véleményünk szerint kevésbé használható kezelőfelülettel rendelkezik, mint akár az Opel gyári megoldása, de a célnak nyilván megfelel. Érdekes amúgy, hogy a telefonos funkciókhoz külön létre kell hozni a Bluetooth kapcsolatot, ez nem történik meg a kábeles csatlakoztatástól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A Seat Ibiza fedélzeti rendszere

    Nem kap különösebb hírverést a Volkswagen csoport fedélzeti megoldása, pedig kifejezetten jól sikerült és sokoldalú. Egy Ibizában próbáltuk ki.

  • Android Autót minden mobilra!

    A gépjárművekbe beépíthető Android Auto rendszer a jövőben mobilokon is működni fog.

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.

  • A Volvo S90 fedélzeti rendszere

    Megnéztük, hogy mit tud a gyártó legfrissebb modelljének a fedélzeti rendszere, aminek kapcsán megtapasztalhattuk, hogy milyen az, amikor svéd szellemiségben készül egy gépkocsi beltere.

Előzmények

Hirdetés