IconX G400 - (el)tévedés kizárva

Bevezető

Megmondom őszintén: én erre vártam. Az IconX végre egy olyan cucc, amit magam is szívesen elfogadnék a régi Mio C310-em helyett, s eddig az Asus R700 volt a favoritom, de ha az árszintet is nézzük, akkor talán érthető, hogy miért akkora öröm az IconX megjelenése itthon.

IconX G400

Saját márkás termékről van szó, az LCP Systems forgalmazza itthon a készüléket. Ők építették köré a brandet, ők adják a támogatást, a szervizt és a frissítéseket, s bizony ez a lépés nagyon rá is fért a cégre, mert az új Mio Moov termékek, hmm, hát nem váltották be a hozzájuk fűzött reményt.

IconX G400

Mit várunk el egy navitól? Elsősorban azt, hogy ne tévedjünk el. Ehhez jelen pillanatban idehaza a legfontosabb dolog, hogy olyan térkép dolgozzon a gépben, amely ismeri a hazai úthálózatot, s a Garmin mellett csak az iGO tud ilyet letenni az asztalra. Amikor elhoztam az eszközt, akkor került rá az aktuális frissítés, amely már – többek között – a Megyeri-hidat is tartalmazza. Az IconX G400 azonban ennél jóval többre is képes.

Külső

Bár igen eklektikus a külső (többféle forma, szín, gombok), nem is rossz az összkép, bár van egy enyhe bazári beütése. Látszik az igyekezet, csak még egy kicsit letisztultabb formába kéne önteni. Mindenestre van egy-két hatalmas pozitívum, például a navikhoz képest meglepően sok kezelőszerv és gomb jelenléte mindenképp hasznos irányelv.

IconX G400

A doboz egy pici CD-t, sok papírt, illetve néhány tartozékot rejt, úgymint autós töltő, passzív tartó, illetve USB kábel. A miniUSB bemenet miatt a magam részéről nem hiányoltam az asztali töltőt, egyébként is annyi USB kábel van otthon, hogy az ötödikről kötélhágcsót fabrikálhatnék a földszintre. A passzív tartó viszont megtréfált, csúnyán. Gyárilag ugyanis a tartozék ablakra cuppantható vége szokás szerint egy korongban végződik, ám ez a korong fixen benne van egy másik korongban, ami nem cuppantós, hanem ragadós felületet kapott. Ez evidensen azoknak készült, akik nem az ablakra, hanem mondjuk a műszerfalra akarják fixálni a tartót. Hát ez nekem nem esett le (igen amatőr hiba, tudom), úgyhogy anélkül, hogy a két korongot szétválasztottam volna, egy laza mozdulattal a szélvédőre cuppantottam a ragasztós felületet. Nem is jött le többet egyben.

IconX G400

Szóval szedjük előbb szépen szét a két korongot, onnantól cuppan szépen, ahogy kell. A tartó karja rövid, két ponton csavarható, ezzel könnyedén belőhető a tökéletes pozíció. Az ebben ülő navit alulról fogja meg a kar, ez annyiban kellemetlen, hogy picit azért be-beremeg tényleg rossz minőségű úton, de az nem a gyártót minősíti, hogy Budapesten ilyennel minden második kanyar után találkozunk.

IconX G400

Felül két gomb van, az egyik a standby üzemmódot kapcsolgatja, a másikkal mindig a menüt érjük el. Jobb oldalt egy tekerőgombbal állíthatjuk a hangerőt, van két jack kimenet, egyik a headsetnek-fejegységnek, másik a TMC antennájának készült. Bal oldalon fogadja a kütyü a miniUSB kábelt, illetve a memóriakártya nyílása is itt tátong. Alul egy ON/OFF csúszka figyel, ezzel teljesen kikapcsolhatjuk az előzőleg standby állapotba helyezett gépet. A hátlap aszimmetrikus, jobbra csúszott át egy izmos hangszóró, ezen keresztül kommunikál velünk a gép.

Menü, funkciók

Az IconX főmenüje nem egy túl látványos grafikai csoda. Olyan, mint bármilyen másik távol-keleti navi, van néhány ikon, kicsit kékes a színvilág, s egy picit lassan is reagál a nyomkodásokra a felület. A 4,3 inches kijelző átlagos láthatóságot biztosít, itt sem nyújt semmi kiemelkedőt az eszköz, egy Garminnal, vagy egy TomTommal nem veheti fel a versenyt. A burkolat alatt 396 MHz sebességű Centrality AtlasIII proci dolgozik, amely a jelek szerint kissé gyengébb eredményt hoz, mint a korábban többet favorizált 400 MHz-es Samsung CPU. Ez abból is érezhető, hogy bár 64MB ROM és 128MB RAM van a készülékben, az iGO8 alapú navigációs szoftver betöltődése annyira lassan történik, hogy először azt gondoltam, hogy lefagyott az egész.

IconX G400

Volt egy kis hacacáré a korai IconX termékek körül, ez a kisebb testvért, a G300-at érintette. Bizonyos tesztprogramokkal feleannyi RAM és jóval gyengébb processzort jelzett ki az alkalmazás, ami miatt a vásárlók átverésre gyanakodtak. A forgalmazó azonnal lépett, ezeket a készülékeket díjmenetesen frissítették, s így valóban a specifikációknak megfelelő harver került vissza a felhasználókhoz. A későbbi szállítmányoknál ez a probléma nem jelentkezik, a G400-nál pedig egyébként sem.

IconX G400

IconX G400

A funkcionalitás a szokásos képnézegető, e-book olvasó és zenelejátszó megléte mellett egyéb meglepetéseket is rejt. Egyrészt van Bluetooth funkció, amely meglepően jól működött, gond nélkül létrejött a kapcsolat a telefon és a navi között, s ha az OBEX technológiát ismeri a mobilunk, akkor szépen szinkronizálódik a telefonkönyv is. Kihangosítóként is normálisan üzemel a kütyü, bár ilyenkor nagy hangsúlyt kap az is, hogy mennyire ül hozzánk közel a kocsiban az eszköz, egy kisbusz távoli első szélvédőjére feltapasztva már romolhat az élmény, főleg a mi hangunk jut el nehezebben a beszélgetőpartnerünkhöz.

IconX G400

Ami viszont igen kellemes meglepetés, hogy a mellékelt CD-n ücsörög néhány kedves játék, illetve ha a készüléket regisztráljuk az interneten, akkor lehetőségünk nyílik ingyenesen elérhető térképekkel felturbózni az adatbázist. Itt ne iGO alá való (de nem alávaló) térképekre gondoljunk, hanem például a turistautak.hu-ról leszedett erdei csapások nyomvonalára és túrázó, vagy akár geocachinghez való adatbázisokra. Ezt eddig kevés autós navi tudta hasból, legalábbis a gyári szoftverezettséggel nem volt ez jellemző. Van egy Pocket Guide nevű alkalmazásunk is, amely egyelőre Budapest tekintetében kínál komplett idegenvezetést, fotókkal segíti a nevezetességek azonosítását, a turistát pedig igyekszik közben a helyes úton tartani.

Navigáció

Ha kivárjuk, hogy elinduljon az iGO8 klónozásából született szoftver, akkor onnantól kezdve az eltévedés teljességgel kizárt. A legfrissebb térképekkel kaptam meg a készüléket, egy rossz szavam sem lehet. A szélesvásznú kijelzőn az elrendezés nekem kicsit logikátlan volt, a statisztikai adatok, fordulók, utasítások az alsó sorba kerültek, pedig oldalra simán elfértek volna, s az ember inkább előre szeret látni a navin, mint oldalra.

IconX G400

IconX G400

De ez legyen a legnagyobb gond, s valóban nincsen egyéb kifogásolnivaló dolog, sőt. Vannak olyan apróságok, amelyekért nagyon hálás voltam a fejlesztőknek, s amit a korábbi iGO8-ban nem láthattam. Ilyen például az autópályás üzemmód, amikor minden kijáratnál a navi is mutatja azt, hogy mi lenne, ha itt lemennénk, s ezt a képernyő tetején szabványos, EU-s nagy, kék táblák rajzaival tudatja. Nagyon felhasználóbarát, teljesen egyértelmű, a friss iGO8-ba is bekerült. (Illetve onnan került át ide, de ez nem változtat a nagyszerűségén.)

IconX G400

IconX G400

Számomra voltak új hangutasítások is a rendszerben, főleg örültem neki, hogy már nem csak egy „túl gyorsan mész” szöveget tol a szoftver (ami – lássuk be – meglehetősen relatív), hanem azt mondja, hogy „átlépted a sebességhatárt”, ami sokkal pontosabb megfogalmazás. A körforgalomnál is egyértelműbb a szöveg, de a legjobb, hogy az új térkép már ismeri a telepített sebességmérő kamerákat, tudja, hogy hol lehet esetlegesen úgynevezett mobil kamera, s arról is van információja, hogy hol várható olyan kamera, amely a piroson áthajtásra van beállítva. Ezeket időben jelzi, akkor is, ha nem léptük át a sebességhatárt, de ha mégis ez történt volna, akkor még jobban pampog, s szóban el is mondja, hogy mennyivel kéne itt mennünk, ha el akarjuk kerülni a találkozást az objektív felelősség fogalmával és intézményével.

IconX G400

IconX G400

Az iGO8 egyéb funkcióiról talán felesleges beszámolnunk, számomra mindent tud, amit egy navitól elvárok, jól is néz ki, rajzolgatja szépen a házakat, van sávfigyelés, röccenés nélkül fut, kellemes és leginkább magyaros a hangos itíner… azt hiszem, hogy itthon egészen biztosan még mindig ez a legjobb navigációs szoftver, ami létezik. A tesztkészülékben a TMC-s térkép még nem volt benne, de egyébként is két verzióban érhető el a G400, egy TMC-vel felvértezett és egy ezt nélkülöző modell van piacon, ízlés (és pénztárca) dolga, hogy ki melyiket választja.

IconX G400

Összegzés. Igen, számomra ez a kocsiba szerelt navi egyik mintapéldánya. A legjobb térkép és a legjobb szoftver, egy átlagos házban, Bluetooth funkcióval, nem túl drágán, 50 rongyért már van kelet-európai térképekkel szerelt G400. Az LCP Systems már öreg rókának számít a navigációs piacon, a támogatással – meg merem előlegezni – a jövőben sem lesz gond. Nincs mit tenni, végre egy olyan navi, amire rásüthetem, hogy:

IconX G400

Bog

Az IconX G400 az LCP Systems jóvoltából került hozzánk. Köszönjük. A termék weboldala ide kattintva érhető el.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés