- Telekom mobilszolgáltatások
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49808 üzenetére
Én úgy tudom, hogy ebben a fajta ABS kockában (az ESP miatt is) különleges eljárással kell kicserélni a fékfolyadékot.
Állítólag szárazra kell szívni a teljes rendszert, hogy a szennyeződések kikerüljenek a kockából. Utána lehet átmosni és az új folyadékkal feltölteni, majd ODB-n keresztül megjáratva az ABS-t, kilégteleníteni.
Ha hülyeséget írtam, majd a szakértők kijavítanak, nekem így mondták.Egyébként nem tudom, hogy pumpálás nélkül gravitációval kifolyik-e?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49812 üzenetére
Amikor a Renault Scenic-ben (ami már 19 éves, de van bent ESP is) cseréltettem fékolajat a Renault szervizben, igaz, hogy pumpálva cserélték, de rátették a számítógépet, ami bekapcsolta a gépkocsin a légtelenítés funkciót.
Végre sikerült találnom egy lelkiismeretes magán szerelőt, aki mindent szépen el is mond, ismeretsége révén megkérdezi a márkaszervizeket is, és annak megfelelően elvégzi a javításokat, folyadék cseréket.
Egyébként hozzád hasonlóan én is keveset megyek (évi 3-4e km, főként rövidtáv), valószínű, hogy én se fogom igényelni a +7 év garanciát (nem szeretnék feleslegesen rengeteg pénzt kidobni, főleg, ha ott se lehetek mellette).
Azért még arra nem "vetemedek", hogy saját magam szervizeljem (esetleg, ha lenne egy aknám, de nincs, utcán meg végleg nem).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49823 üzenetére
Épp most jöttem a szerelőtől, a Splash-en cserélt hűtőfolyadékot és fékfolyadékot.
A fékolajat egy kicsi vákuumot csináló kézi pumpás-tartályos eszközzel cserélte (lehet ilyet kapni a boltokban), szerintem az neked is jó lenne. DOT4 LV (tabletről nem tudok képet feltenni) fékolaj került bele, ami jobb minőségű és hosszabb csereperiódusú (akár 5 év).Van valami gond a Splash hátsó fékrendszerével, mert, ahogy szívta a fékolajat, állandóan levegős volt és a vákuumot se tartotta meg. Amikor pumpáltam a fékpedált, akkor meg fura berregő hang jött a főfékhengertől. Érdekes módon a fék jól fog, legalábbis az elsők a pedál nem esik be.
Tudja esetleg valaki, hogy mi lehet a gond, illetve hogy lehetne kideriteni? ABS kocka, vagy főfékhenger?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz csiga8 #49847 üzenetére
Köszönöm, lehet, hogy csak ennyi volt a baj, mivel a pedál nem esett be és látszólag a fék is jól fog. Hiába, az ember mindig tanul, kár, hogy nem élünk örökké.
Egyébként a szerelő ugyan ilyen mérőórás műszerrel dolgozott.
A permetező se rossz, de inkább vennék egy gyárit műszerrel, ha magam akarnám csinálni.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49856 üzenetére
Csak érdekességképpen, ilyen fékolaj került a Suzukiba, és ettől fogva nem fogok hinni mindenféle "szakembernek, hogy jó az bele", utána járok a dolgoknak (a tervező mérnökök nem hülyék, érdemes alapul venni a gépkönyvet) és próbálom megadni a gépkocsiknak a legjobbat.
Ez, ahogy mondták, jó minőségű és hosszú csereintervallumú, akár 5 év, de attól függetlenül, rendszeresen fogom mérni műszerrel.
Ahogy a mostani szerelőm mondta, érdemes olyan helyről vásárolni, ahol vállalnak garanciát a termékekre (nem árulnak hamisítványt), pl. Unix, Bárdi.
Írtad a plusz áramforrást, azt hová?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Én is sok mindent olvastam már, szerencsére még soha nem volt rá szükség, illetve egyszer be kellett tolni a Splash kocsinkat. 1.2 szívó, gondolom azt szabad?
Szabadna betolni az S-Cross-t is (start-stop)? Ha nem, hogyan kell bikázni? Mit szólsz a következő cikkhez (a lényeg a negatív pólus)? Szívesen fogadnék más fontos tanácsot is, ha van még.
https://villamautonyitas.hu/bikazas-veszelyei/
TommyY
-
TommyY2
tag
Köszönöm a válaszokat, én is így képzeltem el, csak nem tudom, hogy szabad-e járó motor mellett indítani a másikat? Nem tesz kárt a generátorban (én néhány perc járatás után leállitva próbálnám)?
Dizelt én se merném behuzatni, de egy benzinest talán lehet, legalábbis eddig nem történt baja.
TommyY
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
2008-as 1.2-es Splash gépkocsiról van szó, közel 100e km-rel.
Volt esetleg már valakinek probléma az első kerék-felfüggesztés-toronycsapágy környékén?
A héten kellett rá venni új gumikat, csere közben a szerelő észrevette, hogy le-föl lötyög a bal első kerék.
Azt mondta, csak ki van szakadva az egyik felfogató csavar, új csavar kell bele, aztán kész. Átmentem a futómű beállítós kollégájához, az meg ránézés nélkül azt mondta, hogy biztos nincs vele gond, ez ilyen, lógásnál ki tud csúszni a helyéről az a valami, de az természetes, normál körülmények között visszamegy a helyére.Egyébként kb. két hete voltam pont nála futómű ellenőrzésén, padon mindenhol átmozgatták, nem találtak problémát.
Van esetleg valakinek ötlete? Jövőre elviszem az autószerelőhöz, csak kíváncsi lennék, hogy mire számíthatok?
Köszönöm.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz AMD Power #50062 üzenetére
Hamár a légzsáknál tartunk, az én 19 éves Renault Scenic gépkocsimban van minimum 6 légzsák.
Tudja esetleg valaki tapasztalatból, hogy hány évig működőképes biztonságosan a légzsák rendszer?
Ezen kívül, ahogy már sokszor hallottam, ez a 19 éves autóm közel nem annyira biztonságos törés szempontjából, mint a mostani bármelyik gépkocsi (pedig abban az időben csúcs kategória volt).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50067 üzenetére
Amikor mi is megvettük a Splash-t (igaz, hogy ez csak GLX-es és nem volt olyan szerencsénk, mint neked, kapásból 8 gumival kezdtünk), egyből a szerelőnél kezdtünk, Ő sajnos a motorolajon kívül nem cserélt ki semmit (se hűtővíz, se fékolaj), más egyebet elvileg renben talált.
Köztudott, hogy a márkaszervizben legalább kétszer annyiba kerül minden (és akkor még nem beszéltünk a felszámolt, de el nem végzett munkáról), az S-Cross autónkat is csak addig viszem oda, amíg garanciális.
Kicsit ugyan későn kezdtük, de kb. 10 éve visszük csak az autóinkat magán szerelőhöz (igaz, hogy abból is ki kell fogni a jót), ők talán több felelősséget vállalnak a munkájuk után, mert tudják, hogy legközelebb is oda viszem.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Napfénysüti #50074 üzenetére
Hát, igen. Nem véletlenül kérdeztem. Azért kíváncsi lennék, hogy cseréltetett-e már valaki egy 20 év körüli autóban légzsák rendszert?
Vajon, mibe kerülhet (tudom, hogy az élet a legdrágább, ezért megértem azokat, akik nem járnak 10 évnél idősebb autókkal)?TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50082 üzenetére
Hát én ezt nem értem. Mindig úgy tudtam, hogy csak azt kell cserélni, ami hibás (kivéve gyertyák, szűrők, folyadékok és gumi szíjak). Mi 8 évesen vettük, 47e km volt benne, most van bent közel 100e, még a fékbetétek is gyáriak (jövőre lesz majd csere). Eddig volt rajt cserélve a bal első kerékcsapágy (valószínű, hogy gyári hibás volt), és most kell majd ugyan ennél a keréknél cserélni a torony csapágyat (még nem biztos). Érdekesség képpen nemrég elvittem futómű ellenőrzésre, minden rendben volt (még a toronycsapágy lötyögést se mutatta ki a gép).
Köszönöm a segítség felajánlást, de valószínű, hogy távol lakunk egymástól (Nagykanizsa).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #50106 üzenetére
Mennyi ideig melegíted, illetve hűtöd?
Volt több cikk is, amiben írták, hogy nem szabad sokáig melegíteni (kb. fél perc után el kell vele indulni és finoman terhelni).
A mostani autószerelőm azt mondta, hogy nem árt neki, ha több percig melegítjük, sőt, jót tesz a motornak is, meg az olaj se fog túlzottan elsavasodni.Az a baj, hogy mindenki mást mond, te mit tudsz róla?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
-
TommyY2
tag
válasz [CS]Blade2 #50118 üzenetére
Az a baj, hogy napi szinten szinte csak rövid távon megyek (2x3km) munkába, ezért vétek volt turbós autót vennem (1.6 S-Cross-t szerettem volna, vagy Vitara-t, de egyszerűen nem találtam megfelelőt).
Minden autómat megkíméltem, erre is vigyázok, csak ez még a sok rövidtáv miatt kokszolodik is (ezt igyekszem prémium benzinnel kompenzálni, remélem, használ neki).
Az lenne jó, ha lenne valami szer az olajba, ami csökkenti a kopást és a savasodást (létezik ilyen?).
Tehát, akkor érdemes elindulás előtt akár 1 percig is (vagy tovább?) alapjáraton járatni?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50123 üzenetére
Pedig a Gajdán doki is azt mondta a videóban, hogy a jobb minőségű üzemanyag sokat számít a kokszolódás ellen, lehet, hogy csak marketing fogás?
Todom, hogy nem a turbó miatt kokszolódik, csak azt hittem, hogy a turbó és a közvetlen befecskendezés technikai mindig együtt van (sima szívót szerettem volna venni).
Akkor ezentúl így fogom csinálni a melegítést (van valami előjele a kokszolodásnak?).
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50127 üzenetére
Kérdeznék egy furát, lehet, hogy hülyén fog hangzani (de próbálok jót tenni a motorral).
A Splash gépkocsinkkal megyünk évente max. 8e km-t, viszont főként rövid távokon. Lenne értelme annak, ha félidőben leszívnék róla mondjuk 2l olajat, és új olajjal felfrissíteném (eddig Eneos 5W-40 volt használva, esetleg 5W-30-cal pótolnám)?
Nem akarom hivatalos olajcserére vinni, mert nem indokolja semmi (15e km fele lenne a csere fokozott igénybevétel esetén), csak maga a tudat, hogy lesz benne friss adalékanyag.
TommyY
-
TommyY2
tag
-
TommyY2
tag
-
TommyY2
tag
-
TommyY2
tag
válasz Pist@bácsi #50173 üzenetére
Tudom, hogy én kezdtem a hülye kérdésemmel, de nem szeretném, ha bárki összeveszne a másikkal miattam.
Egyébként mindenki jó dolgokat ír, amikből sokat lehet tanulni a hozzám hasonló amatőröknek.
Most már sok minden világos számomra (egyébként engem is a 19 éves Renault Scenic autóm gépkönyvében szereplő 30000km/2 év csereperiódus zavart meg), köszönöm még egyszer mindenkinek a válaszokat.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz pető bá' #50174 üzenetére
Köszönöm az infót. Sajnos az eddigi szerelőnk nem volt hajlandó normálisan elvégezni a bizonyos karbantartásokat, hiába hívtam fel rá a figyelmét amatőrként (mindig megmagyarázta, hogy jó az még), ezért kénytelen voltam beleásni magam a témába (ezért vannak néha fura kérdéseim). Ettől fogva (végre sikerült találnom egy jó szerelőt) én fogok odafigyelni a szervizkönyv szerinti intervallumokra, ahogy írtad, karbantartási tervet készítek.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50187 üzenetére
Hogy jobb kedvvel induljon a mai nap, én is leírom, amit az autószerelőm mesélt egyszer.
Egyszer csak beállított hozzá egy bácsika az 5-6 éves vadiúj autójával olajcserére, mire a szerelő megkérdezte, hogy mikor volt vele utoljára olajcserén. A bácsika mondta, hogy még soha.
Mire a szerelő: mi az, hogy soha, le van írva, hogy 20e km, vagy 1 év!
Mire a bácsika: igen, de én a km-t választottam.😂Nem tudom, hogy igaz volt-e, vagy csak a szerelő találta ki, de van ilyen is.
TommyY
-
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #50386 üzenetére
Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni az eddig elhangzottakhoz, hogy akkor képződik jelentős gáz, ha a töltő feszültség 14.4V fölött van és jelentősebb áram folyik.
Azért szabad az akkumulátort tölteni a gépkocsiból való kivétel nélkül csak automata töltővel, mivel az nem engedi a feszültséget megszaladni és az áramot is visszaveszi.
Tapasztalatból is tudom, ha egy akku már a végét járja (nagyon-nagy a belső ellenállása, ezért is indít nehezen), minimális töltő áram esetén is pillanatok alatt meghaladja a feszültség a kritikus értéket, minek következtében nem csak az akku, de a gépkocsi elektronikája is tönkre mehet. Ezért nem szabad nem automata töltővel műszerezettség, szakértelem és felügyelet nélkül tölteni.
Automata töltőt érdemes akár egész éjszakára rajt hagyni, hogy érdemben töltsön is bele valamit.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50390 üzenetére
Most látom, hogy valóban írtad, még részletesebben is, valószínűleg a szürke betűk miatt siklottam át rajta.
Csak érdekesség képpen, a Lidl-es töltő nem annyira jó, amit az Aldi árul néha (talán Autó XS típus), az sokkal precízebben tölt (sokal kisebb hiszterézissel tartja a csúcson az akku feszültséget, tehát valóban fullra tölti csepptöltéssel).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50480 üzenetére
Épp most kérdeztem meg a jelenlegi szerelőmet, hogy mit melegít az állófűtés, a motort, vagy az autó légterét? Én is szerettem volna az S-Cross-ba valami motor előmelegítő eszközt, mivel nagyon rövid távokon járok, de azt mondta, hogy csak a légteret melegíti. Igaz ez?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50520 üzenetére
Teljesen amatőrként én is beleástam magam kicsit az autós témába (nyár óta megvan az S-Cross, mivel turbós, próbálom minél jobban megóvni), ugyancsak a Motul olajokat néztem ki a garancia letelte utáni időszakra.
A Motul ajánlása az Eco-Clean 5W-30, ami szinte ugyan olyan viszkozitási paraméterekkel bír, mint az EcStar 5W-30, bár ez C2-es (amennyiben valósak az EcStar paraméterei).
A Motul X-Clean EFE egy kicsit sűrűbb, viszont erősebb, vagy turbós motorokhoz talán jobban illik. Bár nem tudom, hogy ezek a viszkozitás különbségek mennyire számítanak (nem vagyok olaj szaki, de eddig bárkit kérdeztem, senki se tudta megmondani a tutit).
Az S-Cross-ba én is ezt tervezem, a Splash-be meg esetleg mehetne az Eco-Clean (vagy a Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30)?
Tboldi: Eco-Clean-ből van 0W-30.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz TommyY2 #50530 üzenetére
Közben megtaláltam, valóban privátba ment.
Én nem vagyok olaj szaki, de sajnos a legtöbb márkaszerviz se az.
Renault Scenic 1.6: 10 évig vittem márkaszervizbe, volt, hogy 10W-40 olaj lett beletéve (elvileg ELF volt a gyári olaja, idei évtől már a Castrol az).
Suzuki Splash 1.2: 8 évesen vettük, de szervizkönyv szerint volt, hogy 10W-40 olaj volt beletéve a márkaszervizben (akkor még elvileg a Shell volt a gyári olaja).
Azért érdekes, hogy a Shell is 5W-40 olajat ajánlott bele (egyébként sok helyen láttam már, hogy a nem gyári olajból egy kicsit mindig sűrűbb volt az ajánlás).
A volt szerelőnk, akihez az utóbbi 8 évben vittük az autókat, azt mondta, hogy szívó motorba csak 5W-40 való (8 évig mindegyikben az is került). Akoriban az Eneos olajra esküdött, de a 0W-20-ról neki se volt jó véleménye (nem a motorért van, hanem a környezetért).
Most, hogy kicsit beleástam magam az autó témába, ezentúl mindegyik autónkba csak 5W-30 olaj fog kerülni, annál is inkább, mivel az még szerepel a gyári ajánlásban is.
Egyébként nálunk a helyi Suzuki márkaszerviz is beletette volna az 1.4T S-Cross autómba a 0W-20 olajat (vagy a 0W-16-osat), ha engedtem volna.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50538 üzenetére
Az elmúlt fél évben hiába okosodtam sokat, még most sem világos minden.
Ezek szerint, ha az API a fő előírás, akkor teszem a legjobbat vele, ha SN, vagy SN Plusz kategóriás olaj kerül bele, ilyenkor az ACEA lehet bármi (A3/B4, C2/C3, stb.)?
Mi a helyzet az S-Cross olajával? A gyári EcStar 5W-30 olajnál csak az API SM van megadva.
A gyári ajánlás szerint viszont több minden van, ebben az esetben melyik a fő figyelembe veendő paraméter (esetleg mindkettő)? ACEA A3/B4 előírás helyett lehet akár C3 is (az A elvileg jobban tűri a savasodást, mint a C)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50543 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
Sokat olvasgattak már korábban is ezeket a leírásokat, de az olaj összehasonlítót valahogy eddig elkerültem.
Ezek szerint a C3-as olaj teljesen lefedi (sőt, még többet is tud) az A3/B4 besorolású olajokat. Tehát az S-Cross-ba nyugodtan tehetek akár C2/C3 olajat, hiába van megadva előírásként az A3/B4 minősítés?
U.I.: Mivel a Splash-ben még soha nem volt 5W-40 olajnál finomabb (de márkaszerviz által fiatal korában volt benne 10W-40 is), lehet, hogy nem tenne jót neki a 0W-20 (12 éves, 100e km-rel).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50948 üzenetére
Nekem is S-Cross GLX Allgrip van. Ez az első autóm, ahol egy kicsit akad a váltó. Egy éves szervizen kértem, hogy nézzék meg és cseréljenek olajat, kifizetem. Azt mondták, hogy nincs vele gond, nem engedték kicseréltetni gyári EcStar-ra sem (állítólag az 1.6-os autók utánról megmaradt olajat töltötték az 1.4T-sekbe, azért szorul a váltó, tehát a gyári EcStar 75W is megoldja a problémát).
Ettől függetlenül garancia letelte után én is Castrol Syntrans FE 75W-t fogok belerakatni, remélem, addig nem lesz vele gond. Egyébként most hallom először, hogy van tőle valtóhang. Motorolajból én is a Motul X-Clean EFE olajat tervezem. A Diffműbe valóról még nem gondolkodtam (a Suzuki szerviz mindig azt mondja, hogy az EcStar termékek készülnek úgy, hogy jó legyen az autónak). Egyébként vagy Castrol, vagy Motul lesz esetleg.
TommyY
-
TommyY2
tag
Idén év végén viszem utoljára 2 éves szervizre, majd akkor kifejezetten kérni fogom, vagy nem (ha nem, külön fogom lecseréltetni Castrol-ra).
Utoljára fogom vinni (a három évesre már nem tervezem), nincs szükségem a +7 év garanciára ilyen hozzáállás mellett, amiket az ember hall (ha mégis továbbra is viszem, csak a Bartához Fehérvárra, majd meglátom).TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #50963 üzenetére
Váltóolajat elvileg nem cserélnek, mivel az örök (a szerviz könyv szerint), csak ellenőrizni kell.
Én csak akkor fogom ismételten, de nem eredménytelenül kérni, ha ott állhatok mellette (lássam, hogy jót töltenek-e bele).
Egyébként a fékfolyadékra a helyi szervizünkben azt mondták, csak akkor cserélik, ha lesz az autóban elég km, ha nem, akkor felesleges. Kár, hogy nem lehet a szűrő miatt hozzáférni, így nem tudok rámérni műszerrel (nem akarom garancia alatt eltörni a kipattintáskor).TommyY
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50975 üzenetére
Tudom, hogy így van, azért szoktam időnként rámérni, csak az S-Cross-nál nem férek hozzá.
Azért valószínű, hogy némileg befolyásolja a használat mértéke is. Például a Splash-ünkben már 1 év után jelez a műszer (7000km), a Scenic-ben még 3 év után se (3 év alatt 9000km).
Gondolom, hogy van köze hozzá, vagy csak a Suzuki kényes ilyen szempontból?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #50982 üzenetére
Most megnéztem, jól zár, ott van alatta a gumi.
Esetleg a főfékhengernél szivhat levegőt, mivel fékolaj cserénél pumpáláskor néha berregő hangot ad. De lehet, hogy az más.
Nem gond, időnként úgy is rámérek műszerrel (most DOT 4 Plusz van bent, az elvileg jobban bírja).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz AMD Power #50986 üzenetére
Én is jártam már hasonlóan. Elektromos kontakt hibáért fizettem egyszer 47ezret (persze, kaptam a kezembe egy alkatrészt). Mikor egy év után ismét előjött a hiba, akkor derült ki, hogy kontakthiba volt (azt már én javítottam meg, onnan tudom). Lambda szonda cserém is volt már feleslegesen, meg kalapáccsal bevert fékbetét cserém is.
Egyébként sokszor hallani, hogy egészséges emberekre mondják ki, hogy rákos, aztán kikezelik őket a semmiből.
Vajon, ez mehet külföldön is, vagy ott az emberek tisztességesebbek?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50988 üzenetére
Ha jól emlékszem, neked is 1.4T GLX Allgrip van.
Nálam jobb oldalt van a fékfolyadék/kuplung tartály (jó nagy, gondolom, mivel kombinált) és van benne egy finom szita szűrő, aminek állítólag letörik a pöcke, ha kifeszegetik.Pusztán kíváncsiságból akartam rámérni, mivel, ahogy írtam, a Splash-ben már egy év után jelzett a műszer.
Igen, emlékszem, hogy írták a motorolajat a váltóba, azért is akartam kicseréltetni (a valtóhang nem fog zavarni, ha tudom, hogy nem árt neki, úgyhogy nekem is Castrol lesz majd benne).
Érdekesség képpen: régen volt Lada Szamarám, abba egyszer volt cserélve váltóolaj, attól fogva zsír hangja lett neki. A szerviz könyvet elolvasva kiderült, hogy motorolaj kell bele (attól fogva ismét jó volt).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #50995 üzenetére
Nekem is 3.4l-t számláztak, azt hittem, hogy csak azért, mert kis üvegbe kértem tőlük egy decit mintának (arra voltam kíváncsi, hogy gyárilag más fajta olaj volt-e benne. Előtte vettem belőle mintát).
Egyébként bontatlan gyári 4l-es EcStar flakonbol töltötték, nem tudom, hogy a maradékkal mit csinálhattak?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #51072 üzenetére
Lehet, hogy rosszul értelmezem amit írtál, de már rég óta elgondolkodtam azon, hogy az ABS minden körülmények között jobb hatásfokkal fékez, mintha nélküle próbálnánk "érzéssel" megállni?
Ez a gumi tesztek kapcsán is felmerült már bennem. Vajon az összes gépkocsi típus esetében (Suzuki - Merci) egyforma hatásfokú az ABS (azonos súly esetén, ugyanazzal a gumi mérettel egyforma lenne a fékhossz)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz tboldi #51078 üzenetére
Én kizárólag az ABS működésére gondoltam.
Tehát a fék satura fog - kienged - satura fog ... csak az ABS reagálásán mulik a fékhossz.
Arra lettem volna kíváncsi, hogy van-e erre valami minimális működési sebesség előírás, követelmény, vagy az összes ABS közel egyforma gyors?TommyY
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen