- Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
- MIUI / HyperOS topik
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- iPhone topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51085 üzenetére
Igen, pont erre gondoltam, mivel olyan érzésem van néha, hogy szinte ok nélkül "feleslegesen" működik ilyen intenzíven az ABS, így mintha jóval hosszabb lenne a fékút, természetesen csak nedves utakon, ahogy írtad.
Biztos van köze a fékhatáshoz is, mivel a régebbi autóinkon nem tapasztaltam annyira ezt a jelenséget.
Kár, hogy nem lehet kikapcsolni az ABS-t (valóban kíváncsi lennék egy élő tesztre).Egyébként emlékszem még a régi szép időkből, amikor havas úton egy dombon lefelé az ABS nélküli autómmal úgy megcsúsztam, hogy kereszbe állva csak a padka fogott meg. Gondolom, ez ABS-el nem fordult volna elő.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #51123 üzenetére
Szerintem muszáj beletenni a Start-Stop-os akkut, annak egész más a felépítése, valamint magasabb feszültségre van feltöltve, amit a normál akku max 1-2 évig bírna csak.
https://dasblog.hu/2018/08/08/miert_nem_jo_barmilyen_akku_a_start-stop_rendszerhez
[link]https://lestiakku.hu/start-stop-akkumulator/
[link]TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Én a Mio MiVue 798 Dual kamerát néztem ki már régebben. Csak azért nem vettem meg eddig, mivel nincs kedvem elhúzni a vezetéket a kocsi hátuljáig.
Én is gondolkodtam már két külön kamerán, de a hátsó az mindig kevesebb tudású (lásd a te esetedben is).
Melyikre van rákötve a Smartbox (a kamerákban nincs akku?)? Elég, ha csak az első mozgásérzékelős és GPS se kell a hátsóba?
Jó lenne a hátsó felvételeit is az elsőjéhez hasonló módon kezelni (gondolom, ritkábban van rá szükség).
Honnan tápláltad meg őket? Gondolom, a hátsót a csomagtartó szivargyújtóról? És az elsőt?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51372 üzenetére
Most, ahogy írtál, kicsit utána olvastam a légszűrő témának.
Meglepődtem, hogy változtatni szeretnél (meg légszűrőt cserélni), hiszen még új az autó és alig van benne kilométer.https://totalcar.hu/magazin/hifituning/tuning01/ [link]
Hallottam már többször, hogy a légszűrő cseréje nem csak km függő, bár nem igazán értem.
A Splash-be épp most vettem Jakopart szűrőt, de hasonló árban van a Nippart is (kb. 4500Ft.). A Sumo Suzuki-nál pl. lehet kapni légszűrőt már 1000Ft-ért is (akkor ilyet nem szabad használni?).
Gondolom, a szívó motorok nem annyira kényesek? Ezek szerint az S-Cross a turbó miatt jóval érzékenyebb. Ha így van, érdemes megvenni bele a gyárit (persze X év, vagy a megtett km után)?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51394 üzenetére
"A garancia nem hoz lázba, valószínűleg a 2 évesre már nem viszem be, mert a javításokat csak leszámláznák, de el nem végeznék, mivel jelenleg 2700km körül van a kocsiban"
Sajnos ez sok helyen van így, ami elég szomorú (én se tervezem elvinni a 3 évesre, addig van még 1.5 évem).
Csak érdekesség képpen, nálunk idei évtől szűnt meg a hivatalos Ford márkaszerviz (utoljára ősszel vittem hozzájuk a céges Focus-t 15e km-rel a 30e helyett, ahogy illik. nem tudom, hogy megtörtént-e az olajcsere?).
Állítólag ugyan ezt művelték rendszeresen.A sok bejelentésnek köszönhetően hivatalos szervek oda küldtek 3db autót szervizelésre, utána pedig megvizsgálták őket. Ennek köszönhetően idei évtől bezárták az egészet.
Nekem most cseréltek a Splas-ben hűtőfolyadékot. Tömény kék lett felhigítva -40°C környékére. Érdekes, hogy higítás után zöldes színe lett. Ebből kiindulva az S-Cross-ba lehet, hogy gyárilag bekevert ECSTAR-t veszek majd (az igazi kék).
Fékfolyadékból meg csak DOT4 Plus-t, talán tovább bírja (az lett most beletéve a Splash-be is).
Csak érdekesség képpen a márkaszervizek munkájáról: Egy éve cserélték a Splash-ben a fékfolyadékot. DOT5.1 lett beletéve az előírt DOT4 helyett (kérdésemre mondták, hogy jó az bele). Nem tudom, hogy ez miatt történt-e, de 8 hónap után már 1% nedvességtartalma volt (ez lett kicserélve most DOT4 Plus-ra).
U.I.: Egyébként a Splash 2008-as, de 9-10 éves korában beállt az ABS kocka (köszönet a szerelőnek, aki kérésemre se volt hajlandó fékolajat cserélni, mondván, hogy jó az még).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51413 üzenetére
Én is utána kérdeztem a témának. A mostani szerelőm meg is kérdezte valamelyik budapesti Suzuki szervizt, a következőt mondták neki:
"Szárazra kell szívni a teljes rendszert, hogy a szennyeződések kikerüljenek a kockából. Utána lehet átmosni és az új fékfolyadékkal feltölteni, majd ODB-n keresztül megjáratva az ABS-t, kilégteleníteni."
Azt is hozzátették, hogy nem így csinálják, mivel időigényes és nem egyszerű a szárazra szívott rendszert jól kilégteleníteni, viszont teljesen megfelelő úgy is (nem okoz gondot az ESP rendszernek), ha ODB-n keresztül az ABS-t megjáratva simát átszívják rajt az új fékfolyadékot.
Nem tudom, hogy az egyszerűbb ODB-s eszközök látják-e az S-Cross-ban az ABS-t, de a Splash gépkocsinkban nem látott a készülék ilyen menüpont, ezért csak simát átszívták az új fékolajat.
Év végefelé megy majd az S-Cross a két éves szervizre, akkor majd kifigyelem a technikát.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51444 üzenetére
Ez a Magyar mentalitás (nem tudom, hogy miért alakult így ki).
Mindenünk van (saját ház, saját autó szinte minden családtagnak, saját feleség), pedig sokkal alacsonyabb színvonalon élünk, mint a külföldiek.
A külföldi házat bérel (mindig ott, ahol dolgozik), autót bérel, vagy taxival jár (nem fontos neki a feleség, házvezető nőt tart). Úgy látszik, nekik megéri?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51475 üzenetére
"Egy ilyen kisváros-falvak-országútra én is kíváncsi lennék, de nem nagyon van rá lehetőség."
Akkor én elmondom, napi 2x3km kisváros-falu távolság munkába járás (semmi dugó, szinte semmi fék).
S-Cross K14C (ugyan olyan évjárat, mint a Vitarád) AllGrip (ez miatt lehet, hogy kicsivel többet eszik) 7.3l az átlagfogyasztásom télen, nyáron kicsit kevesebb. Lakott területen kívül 90-100-as tempónál 6.5l /100km.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
-
TommyY2
tag
válasz Szólista #51584 üzenetére
Pusztán érdekességképpen írom, hogy azért ki lehet fogni, de nagyon nehéz.
5 éve, amikor vettük a Splast (öreg bácsikáé volt, aki meghalt), volt egy 1998-as Swift gépkocsink, ami valóban nagyon megkímélt volt, minden működött rajt, abszolút nem volt karcos és volt benne összesen 130e km. 300e Ft-ért számolták be (tele volt "extrával" pl. csomagtér világítás, automata ablak felhúzó komfort modul, riasztó, téli kerékgarnitúra, stb.). Természetesen vezetett szervizkönyve is volt.
Nagyon sajnáltuk eladni, de magasabbra vágytunk, hogy könnyebb legyen belőle kiszállni.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz dethroner #51705 üzenetére
Mi huszon évvel ezelőtt a trabanttal voltunk így, pedig az csak 26LE volt. Az óra ki volt akadva 120 felett (akkor az autósok még nem siettek annyira, mindenki spórolt az üzemanyaggal, a trabi meg elvolt 6l-rel).
Egyébként a Splash is simán bírja a 130-at (86LE, 6l alatt).TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #51864 üzenetére
Pusztán kíváncsiságból, milyen olajat fogsz beletölteni?
A következő sorokat egy másik fórumban olvastam:
"Az egész Ecstar átcsomagolós mizéria célja hogy a hordós olaj árát ne lehessen közvetlenül összehasonlítani a piacon elérhető kínálattal ill. viszonylag észrevétlenül lehessen beszállítót váltani ha esetleg máshonnan kedvezőbb áron jönne az alsó-középkategóriás lötty (ugye hiába Eneos gyártmány ha az Eneos már a saját neve alatt nem is árulja egy ideje, okkal...)"Eddig is gyanítottuk, hogy nem egy nagy minőség az EcStar, de akkor mi lenne jó helyette?
Az olajos fórumban javasolták a Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 olajat, aminek van Dexos1 Gen2 (API SP) minősítése (állítólag ez a legjobb a benzines motorokba). Én korábban a Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30-at néztem ki, de az meg Dexos2, ami elvileg a diesel autókba való (a miénkbe túl sűrű lenne, állítólag).
Kinéztem még a Castrol Edge 5W-30 M-et is (ez API SN Plus), de erre még nem jött rá ellenvélemény.TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz pető bá' #52021 üzenetére
Korábban én is ezt az olajat néztem ki az S-Cross-ba, de az olajos fórumban szóra se méltatták. Abban igazuk volt, hogy ez Dexos2 szabvány, ami inkább a diesel autókba való, ugyanakkor sokak által jobbnak tartott, mint a gyári EcStar.
Ugyancsak az olajos fórumban ajánlották, hogy Dexos1 Gen2 olajakat érdemes használni a benzines autókba.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #52056 üzenetére
Lehet, hogy hülyeséget írok, ne nevessen ki senki.
Nem lehetséges, hogy a szivató rendszere rendetlenkedik? Gondolom, méri a hőmérsékletet (lehet, hogy kontakt hibás a hőmérő) és annak megfelelően állítja be a keverékarányt. Miután beindult, mekkora a fordulatszám?TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #52082 üzenetére
Nem értek hozzá annyira, de szerintem az 1000 is kevés hidegen, meg a 600 is kicsit kevés melegen (700-750 körül van a normális). Nem lehet, hogy csak az alapjáratot felejtette el és ismét meg kell vele taníttatni? Mekkora a fordulatszám melegen, ha bekapcsolod a klímát (olyankor fel kell emelnie 1000 környékére)? Egyszer mi is jártunk így a Splash-el, ismét bekellett tanítani.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52201 üzenetére
Nálunk az 1.2 Splash-ben kezelési szerint 90e-nél kell (ki is cseréltem, hibátlan volt, félre is tettem).
Állítólag a közvetlen befecskendezéses motoroknál jobban igénybe vannak véve, azért kell cserélni őket 60e-nél. Egyébként valamelyik fórumban láttam már megégett Suzuki gyertyát (az hiszem, S-Cross volt).TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52371 üzenetére
"Amúgy nem tudom hogyan szoktál indítani, én így csinálom: kulcs ON állásba fordít, vár, elkezd berregni a pumpa, berregés megszűnik, kulcs START-ba."
Tudom, hogy nem nekem írtad, de mióta a Renault autó néha nem indulgat így próbáltuk, de így se volt jó, sőt sokkal többször nem indult be (az immobilizer LED mindig kialszik, pont azért vártunk annyit, hogy lássuk).
Hallani, hogy megy a benzinpumpa a gyújtás ráadásakor, majd kb. 5sec után kikapcsol (gondolom, hogy nyomáskapcsoló állítja le). Lehet, hogy valami kontakt hiba van valahol, de menet közben soha nincs az autóval probléma. A jövő héten kicserélik a benzinszűrőt, hátha megoldódik?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz AMD Power #52546 üzenetére
Ez rossz helyre ment: 2ozzmexy (#52545) akartam küldeni.
Más fórumon írták, hogy a linkben szereplő Aurilis Edge tetőcsomagtartó szélessége 108cm (nem tudom, hogy igaz-e, sehol nem írják a méretet). A "mi autónkra" (S-Cross, Vitara, stb.) minimum 120cm széles kell, hogy jól kilehessen használni (jobban is néz ki rajt).
Ém pl. épp most vettem Menabo Tiger Silver-t, ami azt mondom, hogy elég stabil (kivétel a zárszerkezet, de az mindegyiknél, az Aurilis állítólag mégrosszabb).
[link]TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #52795 üzenetére
Valóban nagyon beleástam magam a témába, mivel én is szeretném megadni az autónak a legjobbat (bizonyos keretek között). Viszont nem nagyon értek hozzá, csak az olajos fórumban jól utána olvastam.
A mobil super 3000 fordmula D1 5w-30 at eddig nem nézegettem (nem ismerem a márka minőséget a többi neves gyártóhoz képest), viszont nem tűnik rossznak (egy kicsit sűrűbb, mint az EcStar, de a Motul és a Castrol még sűrűbb).
Nekem a Motul Eco-Lite 5W-30 jobban tetszik, itt meg van adva a TBN szám is, ami nem alacsony.
Kinéztem még a Castrol Edge 5W-30 M olajat is, talán ez se lehet rossz bele.
A Motul x-clean efe olajat túl sűrűnek mondták, mivel Dexos2, ami inkább diesel autókba való.
A Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 olajról lebeszéltek (ez is Dexos2), pedig sokan mondták, hogy jobb, mint a gyári EcStar.
Egy szóval, ahogy a hozzáértő szakemberek mondták, legjobb bele a Dexos1 Gen2 olaj. Amennyiben a Mobil is jó minőséget gyárt, én is meghagyom egy lehetséges alternatívának.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52815 üzenetére
Szerintem a Motul Eco-Lite 5W-30 a legolcsóbb, csak remélni tudom, hogy valóban jó is (az olajos fórumban az egyik "szakértő" nagyon ajánlotta).
[link]A Renault autónkba (1.6 benzin) tavaly Orlen olaj lett beletöltve, mivel a régi szerelőm most arra esküszik (gondolom, hogy azon van a legtöbb haszna, korábban mindig az Eneos-t ajánlotta). Az 5W-40-es olaj annyira híg volt, mint más márkából az 5W-30 (mindegyikből szoktam mintát kérni, vagy leszívni).
Közben szerelőt váltottam (az olaj téma is közrejátszott), aki megnézte az olajat 400km után és azt mondta, hogy kicsit meg volt égve (nem tudom, hogy miről lehet látni, de azonnal le is cseréltettem Castrol-ra). Soha többet alsó kategóriás olaj.A Suzuki Splash autónkba is legközelebb Motul Eco-Clean 5W-30 fog kerülni (sok olaj forgalmazó az S-Cross-ba is ezt ajánlja, de érdekes módon drágább, mint az Eco-Lite), vagy Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Nem fogalmaztam pontosan.
Az úgy volt, hogy miután az előző szerelőm beleöntötte a legolcsóbb Orlen olajat (1000Ft literje), elkezdtem kételkedni a minőségében (pedig esküdözött rá, hogy az a legjobb és, hogy Ő ettől fogva csak azt használja).
Az olajos fórumban írták, hogy egy olaj esetében mindig a benne lévő adalék a legdrágább (nélküle pedig az alap olaj semmit nem ér, nem védi a motort). Ebből kifolyólag elhatároztam, hogy tél végén mindenképpen kicseréltetem (egyébként előtte évekig Eneos olaj volt benne, aminek literje több, mint 2000Ft).
Egyszóval olajcserére vittem a szerelőhöz, akkor mondta, hogy meg volt égve (egyébként korom fekete volt).
Most Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benne, aminek literje 3000Ft (remélem, hogy ez már jó minőség). Egyébként, legközelebb lehet, hogy Motul lesz beletéve (X-Cess, vagy Eco-Nergy), ami talán nem is rosszabb, de legalább olcsóbb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz #40993792 #52821 üzenetére
Én remélem, hogy nincs vele gond, a szerelőm szerint is szépen jár a motor.
Egyébként ezt már több helyen kibeszéltük, hogy az olaj néhány száz km után fekete. Mikor olajcsere után hazaértem (kb. 5km), vettem belőle mintát (kíváncsi voltam, mennyire híg), már akkor is fekete volt.Vettem mintát korábban az S-Cross autóm 600km-t futott olajából (akkor volt az autóban 10000km), az is fekete volt.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52826 üzenetére
Itt az S-Cross-ból 600km után vett minta. A bal oldali a 10.000km-es gyári töltés, a jobb oldali a 600km-t futott EcStar.
Meglötyögtettem az olajakat, hogy lehessen látni az üveg falán a felrakódást. A kép a rázás után kb. fél percel készült.
Jól látszik, hogy a 10.000km-es sokkal feketébb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Tulajdonképpen nincs különösebb jelentősége, pusztán kíváncsiság.
Az egész úgy indult, hogy a K14C motoros S-Cross 1 éves szervizén 0W-20-as olajat akartak beletenni (kénytelen voltam az autót más városba elvinni). Közben minden felől jöttek a rémhírek, hogy a gyárban össze-vissza töltik az olajokat mind a váltóba (kicsit akad is, de nem voltak hajlandóak kicserélni, pedig kifizettem volna), mind a motorba.
Tehát, arra voltam kíváncsi, hogy gyárilag milyen olaj volt benne, ezért vettem belőle mintát a szervíz előtt. A szervizben az olajat bontatlan EcStar 5W-30-as flakonból töltötték, amiből ugyancsak kértem mintát, igy megállapítottam, hogy gyárilag jó olaj volt benne.
A minták nem kérnek enni, etalonként viszont arra jók, hogy lássam az egyes olajmárkák közötti látszólagos különbséget (pl. az Orlen 5W-40 olyan híg volt, mint a többi 5W-30-as olaj).
Régebben mindig a szerelőkre bíztam a dolgokat, viszont utólag elég sok "szemétségre" derült fény (pl. a Splash autónkba a garanciális szerviz 10W-40-es olajat töltött, legalábbis az van bepecsételve). Ettől fogva én mondom meg, hogy mi kerül az autóba (természetesen előtte kikérem az itt lévő szakértők véleményét).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52884 üzenetére
Én a mai napig használok a többi autónkban és a cégesben is iGO navigációt, de azokon TomTom, vagy NNG térképek vannak, amik lehet mondani, szinte tökéletesek (legalábbis a HERE-hez képest).
A HERE arra se alkalmas, hogy normálisan kiszámolja az út időtartamát, akár 1 órát is képes tévedni.Ettől függetlenül az S-Cross-ban mindig azt használom, csak jól oda kell figyelni, valamint nem árt előtte áttekinteni az útvonalat, hogy el ne tévedjünk.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz IMIIKE1998 #52965 üzenetére
Nekünk is ugyanilyen autónk volt, 5 éve adtuk el valós 130ekm-rel, de még csak véletlenül se írtuk az óraálláshoz, hogy 30ekm (ugyanis ez 100e-nél átfordul). A miénk ehhez képest újszerű állapotban volt, főleg belül. Valóban soha, semmit nem kelett rákölteni, csak X évente a vezérműszíjat kellett kicseréltetni.
Aki már az elején hazudik, ott sok jóra nem lehet számítani. 4. tulajdonos, 2012-ben volt egy tulaj váltás és valószínűleg 2020-ban vették ők (akkor miért adják most el?). Évi tizenezer km-t mennek vele, 2012-ben volt az óra állása 49e (vagy inkább 149e). 2020-ban volt az óraállás 37e (vagyis most lehet benne max. 237ekm).
Egyszóval, nem lesz egyszerű menet, de sok sikert hozzá.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #53017 üzenetére
Én az egész motort és a hozzá tartozó részeket is féltem (turbó, katalizátor, stb.) a napi 2x3km munkába járás miatt. az annyi, mint 44 indítás és 132km havonta (~1500km évente).
Ehhez jön még hozzá a hétvégi bevásárlás kb. 4x20-30km havonta, az kb. 1300km évente, valamint a családi kirándulások.Az előző autóimmal is így jártam munkába (igaz, hogy azok szívó-k voltak), soha egyikkel se volt eddig gond (legalábbis látszatra), igaz, hogy mindegyiket 130ekm után adtam el.
Sajnos az S-Cross vásárlásánál lecsúsztam az 1.6 szívóról (pedig az az előző autóimhoz hasonlóan örök lett volna), viszont hibridet semmiképpen nem szerettem volna.
Beszéltünk már korábban arról, hogy munkából hazafelé kerülő úton menjek, de nem tudom, hogy az a plusz néhány km számítana-e? Mindenesetre bízom benne, hogy ezzel az autóval se lesz semmi probléma.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #53488 üzenetére
Egy érdekes dolgot tapasztaltam a napokban a K14C-nél.
Meredek lejtőn indultam hideg motorral 2-esben motorfékkel. Meglepődtem, hogy érezhetően volt motorfék, aztán néhány 10m után hirtelen megszűnt.
Nem tudom, hogy mi történhetett, talán összefüggésben volt a hideg indítás utáni dúsabb keverékkel?
Azt olvastam régebben a nagyobb szelepösszenyitásról, hogy annak köszönhetően a motor talán kevésbé kokszolódik.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #53550 üzenetére
Épp most olvastam az S-Cross fórumon, hogy meglehet érezni a klíma be-ki kapcsolását, ezek szerint biztos, hogy az volt.
Az igazán meredek lejtő pl. Badacsony rózsakövek felé vezető út. Tavaly voltunk arra, lejtőn lefelé 1-esben 5000-es fordulaton is kellett használni a féket rendesen.
Csak nem a Motul Eco-Lite olajat próbáltad, ha igen, kíváncsi leszek a tapasztalatokra.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #53820 üzenetére
A feleségem pedagógus. Az a szégyen, hogy fele annyit keres, mint a kukás autót vezető.
Mindig mondom neki, ti birkák vagytok, hogy nem fogtok össze, hogy tudtok ennyiből megélni (úgy, hogy mindegyik birka mögött áll egy "marha", akinek a bére kompenzálja a pedagógusokét, így a család meg tud élni)?TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #53913 üzenetére
Pontosan ugyan így mértem én is (0.3l/100km az eltérés).
Gondolkoztam, hogy direkt az autó mér kevesebbet (örüljön a tulaj), vagy a kutak csalnak (melyik kút a pontos?).Melyik olaj használódott el 3500km alatt (az x-clean efe)?
Remélem, az eco-lite beválik, vagy ha nem az, majd kíváncsi leszek, hogy melyik.TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #54061 üzenetére
Most voltam egy 380km-es autópályás úton. Végig 140 óra szerint, a fogyasztás 8.4l/100km kompjúter szerint (3 fő, plusz fullra tele voltunk pakolva, még a tetőbox is).
Az a lényeg, hogy 380km után (hazaindulás előtt), amikor beletankoltam fullra 24l benzint, a fogyasztást kiszámolva csak 6.3l/100km jött ki. Ilyenkor mi történhetett, az ember melyiknek higgyen?
Egyébként én soha nem tudtam 6.5l/100km alá vinni, nekem inkább 7-7.3l/100km országúton, nem megpakolva 100-as tempóval (bezzeg a jó kis Splash autónk 5.5 fölé soha nem megy, még 130-nál se).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #54289 üzenetére
Nekem a választásnál a méret volt az elsődleges szempont (a garázs miatt is, meg nem akartam feltűnősködni), természetesen a megbízhatóság után.
A Kia Sportage túl nagy volt, a Suzuki Vitara túl kicsi, hát maradt az S-Cross (néztem még az Opel Crossland-X-et is, de rosszakat olvastam róla, pedig formára tetszett).🙂
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #54300 üzenetére
Arra lennék kíváncsi, hogy amikor magától befékez mert akadályt érzékel (pirosan villog a műszerfal, és csipog, meg valami erős kerregő hang jön a kocsi aljától a differenciálmű felől), olyankor világít, illetve villog-e a féklámpa (vagy az index?)?
Egyáltalán mi az a kerregés, miért van rá szükség (amelyik nem AllGrip-es az is kerreg valahol?)?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz zsolt19900 #54540 üzenetére
Én épp most veszek Michelin Alpin 6 gumikat (idei nyári gyártás) felszerelve 190e Ft-ért.
Azért nehéz elhinni, hogy ugyanazt lemezfelnivel és gyári TPMS szenzorokkal kompletten megkapom 241e Ft-ért.TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz zsolt19900 #54555 üzenetére
Én csak azt akartam kifejezni, ha az mind igaz, amit leírnak (friss gumi, gyári- felni és TPMS), akkor nagyon megéri.
Nekem tavaly a legszarabb téli gumival (amit a szerelő sózott rám, mondván, hogy az a legjobb) közel ennyibe került (most 1 év után azért kell megint cserélnem, tanulópénz).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #55021 üzenetére
Filter ABC-nél Motul Eco-Lite 5W-30 Dexos1 Gen2 olaj 4l 10.350Ft (a feltett kép hibás, nem SAE 0W20).
Lehet, hogy Gyöször is ilyet használ (ha igen, engem is érdekelne a véleménye), jövőre én is azt tervezem az S-Cross-ba (pénteken megvolt az utolsó 2. éves márkaszerviz), illetve a jövő hónapban már remélhetőleg ilyen lesz a Splash autónkban is.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #55026 üzenetére
Ha nekem ezt mind kicserélték volna 60.000Ft-ért, akkor oda vittem volna az autót (csak a motorolaj és a fékfolyadék csere volt 52.000Ft).
Se légszűrőt, se pollenszűrőt nem cseréltek. A váltóolajat tavaly akartam lecseréltetni velük (mivel kicsit akad), de nem voltak hajlandóak, azt mondták, semmi baja.
Lehet, hogy megvárom még a jövő év végét, csak a garancia miatt, aztán a szerelőmmel lecseréltetem Castrol-ra.TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #55067 üzenetére
Ugyan ezt írtam én is, hogy a Suzuki szerviz nem volt hajlandó pénzért sem kicserélni a váltóolajat. Egyébként a kezelésiben sem szerepel csereintervallum.
Neked végülis bevállt a Castrol Syntrans FE 75W? Írtad egyszer, hogy nem tökéletes (vagy csak egyszerűen a Suzuki váltó nem jó konstrukció).
Kíváncsi leszek majd, hogy milyen motorolajat találtál, addig is, amíg elárulod, gondolom, hogy mehet a Splash-be a Motul Eco-Lite 5W-30, vagy abba is mást javasolnál.
TommyY
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- MIUI / HyperOS topik
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Egér probléma
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- SörcsaPH!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs