- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14274 üzenetére
Gyárilag nem fogsz 60Wattnál nagyobb H4-es izzót egy autóban sem találni.
(#14275) Mágus2 , ez jó hír, köszönöm, mivel ilyen ködben járok dolgozni. (Ezt ma csináltam épp.)
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Nézd, ez nem egy legális átalakítás, de ha normálisan be van állítva a lámpája, akkor az neked miért "fáj"? Láttam már 110 Wattos izzót is, normálisan be volt állítva, meg sem tudtam volna mondani hogy erősebb. Pontosan azért gyártja a Tungsram, az Osram stb is ezeket az izzókat, mert pontosan tudják hogy meg fogják venni a közúton közlekedő autókba is. Éppen ezért, légy afelől nyugodt hogy be lehet rendesen állítani hogy ne vakítson. Amúgy meg nem tudom miért lenne jobb a Night Breaker mint egy nagyobb teljesítményű izzó, ha elvileg a Night Breaker is nagyobb teljesítményű. Azért mert az nem fogyaszt többet már mindjárt kevésbé is vakít? Ezt nem hinném, ha rosszul van beállítva, akkor mindkettő vakít, ha meg jól, akkor egyik sem.
Még mielőtt azt hiszed hogy nekem is valami off-road izzóm van, nem, nekem Osram Silver starom van jelenleg, és otthon vár már a Night Breaker Laser.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #14283 üzenetére
Egyet értek. Plusz, sokan akiknek megy is a magasságállítás, most típustól függetlenül, nem tudják vagy egyszerűen csak nem használják. Egyre gyakrabban járok úgy hogy mind a két lámpája világít a szemembe, feltolom a reflektort neki, erre ő is... Sajnos ilyenkor nem lehet megállni, elmagyarázni neki hogy figyeld már ez így nagyon nem jó, hanem szerintem még ő tart kreténnek.
-
peti_s
addikt
Hogy egy kicsit on topic is legyek. Mint mondtam vettem egy Favoritot, 70000 jó magyar forintért. Mit érdemes kicserélni rajta, hogy hosszútávon ne kelljen attól félnem hogy lerohad? Mármint jelenleg működik, olajcsere, gyertyacsere, légszűrőcsere, hűtőfolyadékcsere, benzinszűrőcsere van tervben, ezen felül mit lenne még érdemes, ha jelenleg tünetmentes, azon túl hogy nagyon erős a motorfék(gondolom mivel sokat állt, az olajcsere majd segít).
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14293 üzenetére
Akksiból is újat kap, új gumikat, stb. én most a motorikus részére gondolok, egyszer lerobbantunk egy karbantartott Favorittal, gyújtásjeladó probléma miatt. Ezt autópályán, alagutakban, 1000km-s út során nem engedhetem meg magamnak. Ezért túl kell biztosítani a dolgot, elosztófedél, rotor, gyújtókábelek?
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14296 üzenetére
Még mindig nem értesz, én nem akarok a csomagtartóban ilyeneket hurcolászni. Én a Feliciánál megszoktam, hogy csak akkor nyitom ki a motorháztetőt ha az ablakmosó folyadékot töltöm utána, illetve 15000 km-ként olajcsere, légszűrőcsere, pollenszűrő csere. Ezen nem akarok változtatni.
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14298 üzenetére
Nem értünk egyet, szerintem ez az állapot a Favorittal is elérhető. Épp ezért kérdezem hogy miket cseréljek ehhez ki. Télen a sóban nem fogom szétrohasztani a Feliciát. No meg a rövid utakkal kinyírni sem szeretném.
(#14300) mcfly72, de a baj lehet megelőzhető pár kopó, tönkremenő alkatrész idő előtti cseréjével. Én leginkább erre lennék kíváncsi, melyek ezek, mivel filléresek az alkatrészek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14301 üzenetére
Nekünk 15 éve van egy 93-s GLX-s Favoritunk, a gyújtásjeladó gondot leszámítva, soha semmi váratlant nem produkált. Épp ezért mivel garázsban tartott, keveset futott példányt sikerült választanom, remélem nem futok bele semmi váratlanba, ami miatt lerohadnék.
(#14303) mcfly72, köszönöm, szerencsére sok hozzáértő ember van itt.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14303 üzenetére
Azért vannak itt többen is, nem csak ő. Nekem még régebben a Favorit-Feliciás kérdéseim nagy részét Robi-Mágus páros válaszolta meg.
Most meg nagyon kíváncsi vagyok mitől tud lerohadni a Favorit. Vagyis mivel tudom elkerülni ezt. Ha jól emlékszem te Mágus nagyon sok km-t tettél a kocsiba, mi az ami tönkremegy váratlanul?
-
peti_s
addikt
válasz peti_s #14304 üzenetére
Nos, első körben ezek lesznek cserélve. Olaj, hűtővíz, termosztát, gyújtógyertyák, gyújtókábel, elosztófedél, rotor, benzinszűrő, légszűrő, pollenszűrő. Jön a ködlámpa, illetve km óra javító készlet. Ezek közül sajnos a rotort, és az elosztófedelet még nem cseréltem, arra ha kaphatnék egy kis útmutatást azt megköszönném.
Ha egy ilyet veszek, azzal kiiktatható a katalizátor?
Illetve, több féle km óra felújító készletet látok, nálam egyik óra sem megy, a sebességet mutatja. Melyiket válasszam?
Még 1 utolsó, milyen típusú pollenszűrőt tudok hozzá rendelni?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14306 üzenetére
Továbbra is téli autó lesz, de olcsóbb és kényelmesebb megcsinálni atombiztosra, mint lerohadni vele az autópályán. Legalábbis, ez motivál, a km óra azért fontos, mert érdekel a fogyasztása. A katalizátor kiiktatása meg több erővel, és hajszálnyival kisebb fogyasztással kecsegtet, úgyhogy miért ne ha ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! Volt szerelőnél az autó, egész jó, át lett teljesen nézve, mondjuk az olaj ami benne volt inkább volt valami más, de most már 5-40-s szintetikus Elf van benne, műszakit jelenlegi állapotában megkapná. Továbbra is fehéren füstöl, a hűtővízben nincs olajnak nyoma, a fogyása majd ki fog derül mégis mennyi. Téli autónak továbbra is úgy gondolom hogy 70000 Ft-t megért. Ha lesz új infó természetesen írok, de én még mindig nem láttam személyesen a kocsit, így nehéz.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14324 üzenetére
Ülök vissza a kényelmesebb, szebb, erősebb Feliciámba.
Mcfly, úgy voltam vele hogy sokat bukni nem tudok rajta, audiovizuálisan ott voltam az adásvételnél.
Vil59, ilyet teszek a Feliciámba is 220000 km után, és nem fogy belőle semmi. Hasonló motor, fele annyi km, rövid utak, szerintem megszívni nem tudom, max majd eszi, akkor utánatöltöm.
Fenix, most nézték át, én viszont írtam egy 2,5 oldalas listát a barátomnak mit hogyan kell átnézni, minek hogy kell működnie, közben végig beszéltünk, és úgy néz ki eddig kopp-kopp bejött. Többe került volna a szabim hogy elmenjek érte mint az autó.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14338 üzenetére
Én most vettem 4 db Goodyear Vector 4 Seasons, második generációsat, szerintem télre nagyon jó lesz. (165/70 R13)
Köszönöm amúgy a jókívánságokat mindenkinek, remélhetőleg 2 telet kibír.Mágus, gratula az új favorithoz. Ne felejtsük el mit jelent ez a szó.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! Télre garázsba kerülne mint már tudjátok a Felicia, érdeklődnék hogy egy hosszabb állás során mit érdemes előtte a kocsival csinálni. Saját gondolatom, a gumikat túlfújni kicsit, új hűtővizet fog kapni, az akkut kikötöm, ezeken túl érdemes még valamit? Köszönöm előre is, üdv! A Favorit amúgy túl van az eredetvizsgán, holnaptól hivatalosan is a nevemen van.
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Mi okozhatja ezt a hangot, ezt a zörejt. A kipufogó rezonál, de azon túl is van valami zörej a motortérben, mi okozhatja ezt? Köszönöm előre is, üdv. peti_s [link]
-
peti_s
addikt
Még 1 utolsó kérdésem lenne, 93,6 havi Favorithoz a 975 mm-es, vagy a 950mm-es ékszíj való?
-
peti_s
addikt
Üdv! Nos megtettem 1200 km-t már a Favorittal, egy hét alatt, jönnek a tapasztalatok. Az a ronda hang a motortérből, nos az a középső dobból jön, csak felmegy a csövön keresztül a hangja a motortérig. A motor baromira megy. Mind a Favoritnál, mind a Feliciánál azt szoktam korábban meg, hogy úgy félig max3/4-ig benyomva már padló, csak a hangja lesz nagyobb ha jobban benyomom a gázt. Nos ez a rendes padlóra még elég tisztességesen megindul. Fogyasztás 120-s autópályás tempó után 6,7 liter lett, ami szerintem szintén jó. Hibái még, pár kivétellel az összes műszerfalvilágítás izzója kiégett. Ehhez szívesen vennék segítséget, hogyan tudom magam kicserélni. A km óra számláló egyszer hibátlanul megy, egyszer semmit, vettem hozzá fogaskerekeket. A tompított lámpa kapcsolója ronda, azt is cserélném. Illetve, nem lehet finoman gázt adni. Gáz nélkül gurulok mondjuk 2-sben, nagyon finoman meg szeretném nyomni, és ránt egyet az autó mintha erősen nyomtam volna meg. Illetve 110 felett a fordulatszámmérő ugrál. Alatta minden rendben, de úgy 3000-s fordulatszámtól folyamatosan ugrál. Köszönök előre is mindent, és jó érzés egy a másiknál sokkal sokkal erősebb Favoritot is vezetni. Ez alulról is húz.
-
peti_s
addikt
válasz Favorit 136L #14372 üzenetére
Hali, csak tipp, de én váltóolajat cserélnék. A VAG Group a VIKA volt a Bárdinál. Amúgy szerintem nem szar mindenben, abban a Favoritban amit most vettem VIKA önindító van, és nagyon jó, mindig pöccre indul a kocsi.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14379 üzenetére
Mármint mi adja meg magát? Nálunk a családi Favorit esetében 12 éve biztos vibrál a világítás alapjáraton. Mármint mindegyik, műszerfalvilágítás, lámpa minden.
Abban amit most vettem mondjuk ez még nem tűnt fel, de lehet azért nem, mert a műszereket sem látom annyira nincs műszerfalvilágítás. Az 5-40-s olajat amúgy csipegeti, és füstöl is vele kicsit, kövire 10-40-t kap.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Köszönöm a választ, nem úgy néz ki hogy azzal az autóval bármi is lesz mostanában kezdve, az utolsó két évben kb 500 km-t ment.
-
peti_s
addikt
Üdv! Érdemes visszaolvasni, rákeresni dolgokra itt a fórumban, mert sok mindenre választ kaphatunk. Így tettem a műszerfalvilágítás kérdésében, ezáltal megtudtam, pontosabban megszámoltam, hogy 23 db izzó kell hozzá. Érdeklődni szeretnék, hogy melyik az az R2 12V 1,2 W a listából ami a Favoritba kell? Köszönöm előre is, üdv peti_s
-
peti_s
addikt
Én is csatlakozom, balesetmentes békés km-ket, boldog karácsonyt, és boldog új évet!
-
peti_s
addikt
Üdv! Lerohadt a Favorit. Az 1000 km-s utat gond nélkül teljesítette, utána pár rövidebb utat is mindig pöccre indulva. Így volt ez tegnap előtt hajnalban is, de 500 méter után elment a motor, mint később megnéztem nincs szikra. Mi okozhatja ezt, hogyan lenne érdemes kideríteni? Az előszófedélnél a rotor forog lassan, maga az elosztófedél, és a rotor új. Minden ötletet szívesen vennék, köszönöm előre is üdv peti_s
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Tegnap 10 percet autóztam, utána fél órát álltam, majd mikor újra beindítottam a gázpedál beragadt, a gumiszőnyeg miatt. Sajnos nem üzemmeleg motorral, 7100-7200-t forgott a járgány. A hangja azóta nem olyan jó, de megy, mire számíthatok? Sajnáltam érte, tanulságnak jó lesz.
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #14524 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Ez okoz nekem még valami gondot, ha máskor nem pörög ennyit?(#14525), üresben, amikor beindítottam. Kb. 1-2 mp-t, amint megláttam hol van, azonnal leállítottam, a sötétben nem akartam a gázpedálnál matatni.
(#14526) bringasisti, hát én autópályán általában 3200-3800-s fordulatszám között használom, 1000km-n keresztül. Huzamosabb ideig ha megyek, 3500 fölé nem pörgetem, de addig gyakran, és tartósan. És köszöni, a 7200-s akciómig semmi baja nem volt. Nem kell túlzottan félteni ezeket, a lényeg az üzemmeleg motor, és a jó kenés.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14528 üzenetére
Értelek, de a Felicia ami igen hasonló konstrukció, nálam már többször ment 180-t. Előzéseknél teltházzal 5000-5200-t forog, természetesen üzemmelegen. És azontúl hogy nem lehet kapni hozzá normális minőségű vezérműláncot, tényleg semmi baja. Öcsém szintén Felicia tulaj lett, egyelőre kopp-kopp ott is minden rendben. Én a Favoritot jelenleg -15 fokban indítom, 10 percig pucolom, addig alapjáraton jár, utána 20 perc alatt megteszek 15,3 km-t, majd leállítom, 8 óra múlva irány haza, ugyanekkora táv, ugyanezek a körülmények. Bírja. Most ez a 7100-7200 nagyon nem jött jól, de tényleg az a benyomásom van, hogy kellően gondos karbantartás mellett ezek sokat bírnak. És természetesen én alapból "vigyázok" rá nem taposom neki, ezelőtt 4000-t forgott nálam max. De ez így alakult, egyelőre vígan megy tovább, kicsi vezérműlánc csörgése lett. Majd persze jövök az éppen aktuális kisebb-nagyobb problémákkal, de eddig nagyon megkedveltem a Favoritot, nem hittem volna, hogy egy 70000-ért vett autó, 30000 Ft ráköltés után ilyen tipp-topp tud lenni, hogy 1000km-kre is szépen szolgál. Mióta nálam van (november), már 7600 km ment bele.
-
peti_s
addikt
Köszönöm mindenkinek a segítőkészséget, de bevallom most nem tudom mit kéne csinálnom a Favorittal. A motor csörög, korábban nem csörgött, tipikus vezérműlánc csörgésnek tűnik. Tehát ez már biztos "tönkrement" a 7200-tól. De ezen felül mit kéne még cserélnem hogy olyan legyen mint volt, illetve legalább megpróbálni hogy olyan legyen mint volt. Gyújtáselosztót? Plusz, nem lehet a leszabályzást állítani, hogy kisebb fordulaton történjen meg, mondjuk 4000-nél? Köszönöm előre is! üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14538 üzenetére
A bowden rozsdás, a pedál kicsit akad, de a gumi szőnyeg volt most a fő bűnös. Köszönöm a részletes leírást, de az a pillangó szelep nekem összetett. Tengelyt akkor cserélek, köszönöm!
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14544 üzenetére
Nem csak fellendült, kellett egy pici idő míg tudatosult a dolog hogy ez most miért forog annyit. 7100-7200 volt. A gyújtást beállítottam utána, most jónak tűnik, a motor szépen jár, de a lánc ami eddig néma csendben volt, most csörög. Plusz érzésre egy kicsit hangosabb is lett a motor 2500 felett.
Az 1200-s Ladának már 3000-3500 körül olyan hangja van mintha valami rengeteget forogna.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! Mint tudjátok, kb 4 éve van a váltócsere projektem, mármint a Feliciába egy Favorit váltót tenni, a hosszabb áttétel miatt. Most egy 93-s 135-s Favoritot használok, korábban egy ilyen váltót vettem itt a topicban Atuska75-től, de a Favoritot is minden nap autópályán használom, és bizony arra jutottam hogy lehetne ez a váltó még hosszabb. A Felicia gyári 2800-t, ez 2500-t forog 90nél. Tudom, hogy a 136-s váltó hosszabb, amilyen Mágusnak is van, legalábbis a régebbi videóid szerint. Ha jól rémlik, neked 90-nél 2200-t forgott.
Hol lenne érdemes olyan váltót beszerezni? Bontókban Pécsen ahol lakom már nincsenek Favoritok, állítólag azonnal mennek vasnak.
Közben, vettem egy kuplungszettet Favorithoz, LUK-ot, korábban azt mondtad Mágus, hogy Favorit kuplung kell a Favorit váltó, Felicia motor pároshoz. Úgyhogy, a lépéseket már teszem, lassan jó lenne meg is csinálni. Köszönöm előre is a válaszokat! üdv. peti_s -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14554 üzenetére
Köszönöm, fel fogom hívni őket.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14556 üzenetére
Megnéztem az oldalukat, 20000 Ft-ért van megfelelő. Még nem döntöttem el hogy megrendelem-e, vagy veszek 40-ért egy komplett autót. De még1x köszönöm az oldalt, én Pécsen nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Láttam egy Felicia hirdetést, 30000 Ft-ért, minden papír rendben, a kocsi tele extrákkal de nem indul. Láttam hogy gyönyörű alu felnik járnak hozzá, gondoltam ráírok, mi van az autóval, megvan-e még. Írja megvan, 15K-ért vihetem, de mint a hirdetésben is írta, nem indul be. Mondom oké, akkor megnézném. Megnézem, tényleg nem indul be, világít az ABS lámpa, de maga a kocsi szép, szervós, klímás, 1.6-os, keveset futott. Kicserélték a motort benne, és továbbra sem indult, ott adták fel a javítási próbálkozást. Az alufelniket csak úgy adták oda, ha a kocsit is viszem, nos a kocsi még ott van, de az alufelniket elhoztam, a 15K-t kifizettem, de még nem lett átírva a nevemre. Megígértem hogy elhozom a kocsit, de mégis jó lenne a lábán, február végéig van rajta TÜV, vagyis műszaki. Ez az 1.6-os motor már nagyon VW, ha nem itt, hol lenne érdemes megkérdeznem, mit lehet, mit érdemes egy ilyen motorral kezdeni, a vezérműszíj nincs elszakadva.
(#14558) bringasisti, a 20K-t is sokallom, akkor mennyi lehet ott?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen routert?
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- OLED TV topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs