- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
ma Az új iOS, az új iPad OS és a Mac OS is megkapja az Apple Intelligence nevű megoldást, amely a ChatGPT-re is támaszkodik.
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
Nekünk rövidebb váltónk van mint Mágusnak, és 4800-nál megvan a 110.
szerk: Lehet hogy csak 105 volt a Favoritnál is 4800-n. Nem emlékszem már pontosan, mégegyszer nem lesz kipróbálva, apám véletlen 3-ba váltott 5 helyett akkor.
A hétvégén volt szerencsém vezetni egy 1.3-s 3 éves Swift-et, ott a 105 megvolt 2-ben.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
A miénknek nagyon szép hangja van a magasabb fordulatszám tartományban, csak hangos, amit majd Mágus korábbi ötletével remélem meg tudunk oldani.
Ám, Mágus, akkor az autó egyik sebességfokozatban sem szereti a 2000 alatti tartományt? Mekkora fordulatszámtól van elegendő olajnyomás? -
peti_s
addikt
Nekünk is más, nálunk 5000-nél van a lóerő maximum. De, tény és való, hogy a motor nem szereti a pörgetést, nálunk mostanában már 2500-2700-nál "váltásértkönyörgőshangjavan" . Viszont, ha kell, gond nélkül elér magasabb fordulatszámot is a motor.
Én abban nem látok rosszat, hogy hamar felkapcsol, amennyiben el tudja fogadni azt a teljesítményt, a fogyasztás szvsz nem lesz attól rosszabb neki, bár, motorféknél már hamarabb kapcsolgathat vissza, mert hála a központi injektornak motorfék esetén egy bizonyos fordulatszám felett, ha jól emlékszem 1800-2000 felett, nem fogyaszt semmit az autó! Én is injektort szeretnék.
(#5020) kasyka, ne hidd azt, hogy nyomatékos a motorod alacsony fordulatszámon. Én ott döbbetem le, hogy mennyire atomgyenge autó ez, és mennyire nyomatékszegény, amikor egy 60 lóerős Fabia-t vezettem. Sokkal jobban ment mint a Favorit, pedig jóval nehezebb autó. A mienk is 54 lóerős akár a tied, katalizátoros, csak még karburátor van benne, de abban biztos vagyok, hogy u.úgy gyenge mint a harmat mindkettő.
(#5024) Robi, az előző szerkesztésben válaszoltam.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Közben letelt a limit, 54 lóerős mint a kollégáé, de mint mondtam is, a Fabia a 60 lóerő + 300 kg-al megeszi reggelire. És, sokkal rugalmasabb is az, gond nélkül megoldható ott, hogy ne kapcsoljak vissza faluban, szépen felgyorsult 5-ben 50-ről.
Mondjuk, tény, hogy a Fabia-nak egy kicsit rövidebb az utolsó fokozata.
Én mint autót kedvelem a Favoritot, de el kell fogadni, hogy gyenge mint a harmat, és soha, de soha nem szeretnék karambolozni vele.
(#5025) Kasyka, nézd , én úgy gondolom, hogy te neked elég az a kevéske teljesítmény is, ezért tartod elegendőnek a motor fordulatszámának azon tartományát használni. De, attól még el kell fogadnod, hogy magasabb fordulatszám tartományban jobban megy az autó. Azt mondjuk azért megkérdezném, hogy hogyan szoktál előzni.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
A fogyasztás mennyiben változna?
No, meg mibe kerülne ez a változtatás a motoron? Ám, amit én vezettem, az 1.2-s alap Fabia volt, kb. 2 éves lehet. De, hidd el, nagyon érezhető volt a különbség.
Természetesen, mindkettőt épeszűen hajtottam, egy előzésnél forgattam csak 4200-ig ki a Fabia-t.
Amúgy meg 2500 körül, 3-ig alacsonyabb fordulatszámnál is gond nélkül fel lehetett kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Jah, az egy klasszikus Fabia motor. Azt mondják róla a bölcsek, hogy elnyűhetetlen, és szintén úgy hallottam, hogy nem szereti a pörgetést.
(#5035) Robikám, de, nagyon is stimmel.
Sokáig akartam ilyen autót, hidd el tudom milyen erős. A régebbi Fabia valóban 54 és 64 lóerős változatban volt az 1.2 6 és 12 szelepes vezióiban. De, az újabb Fabia ami ha jól rémlik 2007-ben jött, már a 6 szelepes 60 lóerőt, a 12 pedig 70 lóerőt teljesített.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
1.2 HTP 2008– I3 6V BBM 1198 cc 44 kW (60 PS; 59 hp) @ 5200 rpm 108 N·m (80 lb·ft) @ 3000 rpm
1.2 HTP 2008– I3 12V BZG 1198 cc 51 kW (69 PS; 68 hp) @ 5400 rpm 112 N·m (83 lb·ft) @ 3000 rpmA 68 lóerős az 1.4 MPI volt, itt nem igen értem, az "MPI utáni" kifejezésed használatát.
(#5041) Kasyka, nekünk 2001 óta van ez meg, ezelőtt néhány hónapig volt egy 93-s LX-s fehér Favoritunk is, azelőtt meg 1979-s fehér 120L.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Hát, szerintem meg fordítva, az 1995 vs. 2001 számít, mivel a jó öreg Favorit apámé, és nem az enyém.
(#5048) Kasyka, és ahhoz mit szólna, ha nem indulna az autó, vagy nem kapna műszakit?
Inkább érdemes előre gondolkodni, főleg ha ilyen kicsi befektetésről van szó.
Nem hiszem, hogy lenne más aki ennyiért tisztességesen megcsinálná.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Csak, tudod most az NKH-nak vannak mobil állomásai is, az a lényege, hogy a forgalomban lévő autókat megállítják, gyors teszteknek vetik alá, és bizony ha nem felel meg a környezetvédelmi érték, ami lyukas kipufogóval nem fog, akkor bevonják a forgalmit, és mehetsz újra műszakiztatni. Nálunk Pécsen már láttam ilyet, nem tudom hol laksz, de jó ha tudod, hogy érdemes megcsináltatni az autót. Ahogy Atuska75 kolléga is leírta, az a baj, hogy felajánlanak neked egy nagyon baráti ajánlatot (ennyiért máshol a fékfolyadékodat cserélik le, úgy, hogy az új folyadékot is te viszed hozzá), és te nem élsz vele. Azért sajnálom, hogy legalább egy kicsit nem akarsz javítani az autód állapotán, pedig igazán ritka darab az ilyen utolsó szériás Favorit.
(#5071) Retro DJ, úgy tudom váltóba nem szabad többfokozatú olajat tenni.
-
peti_s
addikt
Jövő hétvégén elvileg autózunk egyet, megnézem nekünk hogy megy 3-ban.
Ha tehetem, kamerázok is.
De, előre szólok, hogy 4 személy + csomagok lesznek, tehát a gyorsulásba belekalkulálni ezt is.
Mágus, ha jól láttam 110-nél 4500 körül váltottál, az 5500 még messze van.
Ha meglesz az a Skoda találkozó, nem szeretnéd néhány üveg sörért (korlátlan mennyiségben kérhetsz
) beállítani a miénket is?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
-
peti_s
addikt
válasz
Atuska75 #5462 üzenetére
Oké, hát, NKH-nál szvsz aztán nem lehet lefizetni senkit, de a szerelő megemlítette, h nem oda kellett volna vinni, és akkor most nem kéne gyorsított tempóban szerelni az autót. (Ezért szüntetném én az összes magánvizsgáztatást be.) Én személy szerint a mi "vizsgáztatónkat" megkedveltem, habár a fékcsökveknél a hátsó esetében amíg az autón volt nem láttunk okot a cserére (a szerelőnk sem), jó h kicseréltette, mert leszerelve már látszott, hogy bizony csereérett volt.
Lelkiismeretes, és mégis tisztességes volt, úgyhogy, én a pécsi NKH-t nagyon is tudom ajánlani.
-
peti_s
addikt
válasz
manlions #5487 üzenetére
Nem tudom hogyan tudjátok így felmelegíteni a motort, mi amikor 4-n olyan emelkedőn mentünk fel elég hosszú távon, ahol 3-ban már nem bírta, 2-ben 3500-t tartva, vagy NKH-nál több mint fél órát 2700 és 4500 között álló helyzetben üresben pörgetve (nem volt rendben a CO2, azt hitte a vizsgáztató, ha melegebb lesz a motor, akkor jó lesz, akkor még nem tudta h lyukas a kipufogó), akkor is épp hogy csak a fele fölé ment.
-
peti_s
addikt
Vannak akik nem tehetik le, illetve akik a jövőben is megtehetik az autózást. Ők u.úgy fizetni fognak tovább. A kormány már most rosszul jár ezzel, amíg kisebb volt a jövedéki adó, több üzemanyag fogyott, így több volt a bevétel, mint most a nagyobb jövedéki adóval. Ilyen jellegű megszorítással pedig sosem lehet gazdaságot erősíteni.
-
peti_s
addikt
válasz
Retro DJ #5880 üzenetére
Ez is biztos a balesetmentes közlekedés miatt van... Hiszen ha nem tudod fizetni az autód fenttartását, KGFB+baleseti adó, drágább műszaki, itt van ez az idióta fixbírság, meg a rengeteg traffipaxos a kintfelejetett 30-s tábláknál városon kívül, meg a falu elején, illetve végén, ahol már 500 méter óta semmi lakott épület nincs, plusz az üzemanyagárak ilyen szintű áremelkedése, no meg az ÁFA emelése. Ez azért már sok. Kezdi ez a kormány felhúzni az agyam.
-
peti_s
addikt
Halihó!
Kipufogódobból rengeteg műszálcsomó jött ki a mai utunk során, 80 cm, 1 m-s darabokban, húztuk, egy ideig lehetett, utána nem engedte tovább, majd levágtuk. Honnan jöhetett? üdv. peti_s
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- Milyen SSD-t vegyek?
- iPad topik
- Marvel Snap
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen