Hirdetés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Valahogy sejtettem, hogy igy mukodhet.
Viszont azt nem ertem, miert igy kell sikositas mentesitest vegezni a varosokban? Szerintem a legfontosabbak a jardak es keresztezodesek. A folyamatos kozlekedes alatt allo utak, gyorsan homentesek lesznek.
Mindegy
Respekt a dolgozoknak!! Ennyi eszkozzel, ilyen szabalyokkal ezt lehet elerni. . Kitartas hamatosan jon a tavasz. A kozlekedoknek meg fel kell fogni, tel van. Es nem kotelezo autoba ulni!!! Felesleges, inkabb szervezze at kicsit a napjait, ugy is csak par naposak a trutymos utak, felesleges riziko autoba ulni. Szaraz aszfalton sincs vezetesi tudas, nem hogy havason. .
Hajra sracok, csak toljatok, toljatok.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Jó cikk lett. Én a Hungária körúton gyakran megfordulok, de amikor leesett a hó, vagy másfél napig nem jött hókotró.
Kiváncsi vagyok mi lesz most. Ha tényleg esni fog.[ Szerkesztve ]
iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
ncc1701
veterán
válasz Jeanne d'Arc #4 üzenetére
Mi lenne, bejelentik majd, h nem számítottak rá, és meglepte őket. Szokás szerint az első havazásnál mindíg ez van.
-
vaki
aktív tag
Kérdések:
1. A cikk elején írtad, hogy ""Az I. szolgáltatási osztályba sorolt közútnál, ha a hóréteg laza, vastagsága eléri a 3-5 cm-t, a hóekézést meg kell kezdeni. A hóesés megszűnése után – 15-20 cm leesett hómennyiség esetén – a havat 5 órán belül kell eltakarítani."". Illetve a többi kategóriában is a hóesés megszűnése után kitétel szerepel.
Miért nem kezdik el a hóesés közben sózni, takarítani a főbb útvonalakat (lásd Ausztria)? Hiszen ekkor nem kellene annyi anyagot elhasználni, mert a nagy forgalmú utakon az autók utána le tudják járni annyira hogy ne maradjon meg.2. Az hogyan lehet hogy egy adott útvonalon csak egyirányba dolgoznak? Konkrét példa tavaly február M6-os autópálya Pakstól lefelé haladva Pest irányába láttam 4-5 hókotrót is dolgozni, míg Pécs irányába egy sem ment, és gyakorlatilag csak a külső sáv volt járható - az is csak nyomvonalon...
3. Írtad, hogy megyénként döntik el hogy egy út melyik kategóriába esik. Elképzelhető,hogy van olyan út, ami a megyehatárnál "kategóriát vált"? Mondjuk az egyik megyében az 5 órásba esik, a másiknál meg 24-esbe.
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
A felhasználóbarát felhasználó
-
this is life
Ármester
válasz Jeanne d'Arc #4 üzenetére
Lehet hogy a hungaria krt a fkf gondozasaban van ezert nincs is takaritva. Nalunk debrecenben ami a kozute azt takaritjak , ami a varose azt meg cseszik takaritani az aksd , van olyan ut itt ami egy szakaszon kozut az le van takaritva , ami a varose az meg nem . Ha nagyobb ho van, akkor a varosiak kepesek napokig nem takaritani (folyamatos hoesesben) inkabb remenykednek hogy elall es kisut a nap .. a varos kezeleseben levo jardak detto , bezzeg ahol a 20%-os Lajos munkahelye volt , van azt bezzeg szinte szarazra vikszoljak ...
A kozutas munkasai elott le a kalappal , ilyen eszkozokkel, szervezessel kihozzak a maxot .[ Szerkesztve ]
Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
-
Blindmouse
senior tag
Ennyit tudok hozzátenni:
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
Zotya84
őstag
válasz janos1988 #11 üzenetére
Nekem is valami hasonló jutott eszembe. Hogy náluk még a kisforgalmú, alacsonyabb besorolású átkelőnél is olyan az út, mint a képen, mikor nálunk még az autópálya sem néz ki így ilyenkorra...
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
Matada2.3
veterán
Köszönöm a cikket, jó belelátni a munkátokba, látszik, hogy ez sem egyszerű.
Finn the human
-
vinibali
őstag
a legutóbbi hóesésnél, ami jan 4-én volt, másnap este(!) láttam az első hókotrót, a nagykőrösi úton. akkor már az úton nem volt hó, mi alapján járt mégis arra egy felhúzott ekéjű, csak sót szóró gép? az ilyeneket nem értem. miért nem oldható meg, hogy II. osztályba tartozó útszakasz időben legyen csúszásmentesítve?
no offense, tudom, hogy sok a hó meg az út.BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
#82729984
törölt tag
Nyilván ott több a pénz, az autó, meg ember erre a feladatra. Azt sem szabad elfelejteni hogy ausztriában sokkal több ideig sokkal több helyen van hó, ezért nekik jobban megéri fenntartani egy sokkal nagyobb hótakarító flottát.
Magyarországon meg évente kb. 5-6 nap esik olyan hó ami meg is marad(na), ezért nem éri meg hatalmas flottát fenntartani. Mert a másik 360 napon meg ott rohadna a kocsi a telepen.
-
rudi
nagyúr
válasz this is life #7 üzenetére
Városban/falun más a prioritás. Ott mindig előbb a csókosok környékén aszfaltoznak, kátyúznak, takarítanak. Ez a dolog rendje, így lehet a kövi választást megnyerni, ezen változtatni csak komplett átneveléssel lehet, az meg ne egy-két generációs folyamat.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Olyan van esetleg, hogy az adott mérnökség egy adott út rá tartozó szakaszát gyorsabban takarítja el, mint a szomszédos? Elvileg ilyenkor alakulhat ki, hogy az út mondjuk a megyehatárig OK és onnan meg már nem.
Mi a helyzet egyébként az ismerten szeles, potenciálisan átfúvásos szakaszokkal? Ott nem lehet a környező földtulajdonosokat kötelezni szélfogó (vagy milyen) létesítmények felállítására? Nálunk (dél-szlovákia) van pár szakasz, amit ezek évekig bazi jól fogtak, aztán valami okból nem tették ki őket, és azóta sokat romlott a helyzet azt útszakaszon.
Amin még csodálkozni szoktam, az az első hóra beállás. Azt minden évben szinte menetrendszerűen megjátssza minden szerv, aminek része van a tömegközlekedésben. Erre tényleg nem lehet valami tisztességes mechanizmust kieszelni? Vagy van, de az I osztályos szakaszokon ki is merülnek a lehetőségek?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
félisten
Koszonom a cikket, szemelyesen is van baratom a cegnel. Sajnos ez a cikk/topik is a mindenszarebbenazorszagban sorsara fog jutni.
-
rudi
nagyúr
válasz #82729984 #15 üzenetére
Hú, osztrákok egy tök más liga! Pár éve voltunk "testvérközségi" viziten, ilyen 3-4 ezres faluban. Történetesen velünk volt egy pacák, aki a szlovák útmérnökségen eléggé magas poszton áll. Láttad volna az elképedését, amikor megmutatták a helyi önkéntes technikai szolgálat gépparkját Meg ott a népek is jobban helyen vannak fejben, egyszerűen nem indulnak el, amikor nem ajánlatos, meg mennek "gyökkettővel" a havasautó mögött akármi van is.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Blindmouse
senior tag
válasz #82729984 #15 üzenetére
ha 5-6 nap alatt napi 20 percre leáll az ország, mert nem járhatóak az utak, az GNP-ből számolva 13 miliárd forintos kárt okoz. Szerintem nem 20 perc az amit el van szúrva. Hány hókotró meg munkás fér ebbe bele?
A máv, közútkezelő, BKV, volán, összes közlekedési társaságnak halvány lila gőze sincs arról, hogy mekkora károkat okoznak a töketlenkedésükkel.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
#82729984
törölt tag
válasz Blindmouse #21 üzenetére
És szerinted mekkora hókotró flotta kéne ahhoz hogy az ország úthálózata 20 perc alatt meg legyen tisztitva?
Amúgy meg ne vicceljünk már, akkor indulj el 20 perccel előbb. De gondolom te szoktál az első hónál a nyári gumisok klubjának összejövetelén részt venni az árokparton
-
rsf
senior tag
Legközelebb ha esik a hó le fogom fényképezni nektek azt a mellékutat amin naponta járok.
Van benne pár éles kanyar és emelkedő ezek a szakaszok le vannak sózva a többi kevésbé veszélyes rész nem. Ez nagyon jól látszódik mint a fentebb berakott képen.
Erre mi a magyarázat?
Talán nincs elég só...
A másik:
Tőlünk nyugatabbra mennek a hókotrók az úton és szikrázik a hótoló alja az aszfalton.
Nálunk meg nem lehet lerakni csak 3-5cm-re.Hogy van ez??
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
etejedu
őstag
A legnagyobb gond az hogy nyári gumival szaladgálnak egyesek az utakon illetve be vannak sz.va ha leesik 2 centi hó és töttyögnek 30-cal a főúton.
-
Korrektor
válasz ZSZS-CMSC #23 üzenetére
lásd bármelyik nyugati ország uthálozatát pusztító havazás esetén is
Azért az mindig furcsa, hogy a magyar emberek képesek az osztrák (vagy német) helyzetet kivetíteni egész Nyugat-Európára, mert
- Franciaországban 1 cm hó esetén leállnak a repterek
- az angoloknál egy kisebb havazás esetén már nem kell bemenni az iskolába
- a finneknek kötelező vizsgázni havas / jeges úton is, mert nincs értelme takarítani
- stb.És ez csak a hóesés volt...
-
#82729984
törölt tag
válasz Blindmouse #28 üzenetére
Most linkeljek neked pár érveléstechnikai hibáról szóló oldalt? Azzal vitatkozz amit én mondtam, és ne azzal amit te mondasz, mert igy csak magaddal vitatkozol, sok sikert hozzá
Ha arról szeretnél vitatkozni hogy megvalósítható-e értelmesen magyarországon hogy havazáskor 20 perc alatt le legyen takaritva az összes út (ezt szeretnéd te), arról szivesen vitatkozok és könnyedén bebizonyitom hogy mekkora hülyeséget beszélsz
-
tatararpad
őstag
-
CounterBoci
senior tag
Jó cikk lett. Valahogy én is sejtettem, hogy elméletben minden szépen és jól működik, viszont én nagy százalékban elégedett is vagyok a munkátokkal.
Vannak viszont érthetetlen helyzetek. Ilyen például, hogy pár napig még reggel sincs fagy, olvad a hó, vizesek az utak, mégis minden reggel pattog a só a kerék alatt mikor megyek munkába. Aztán jön pár fagyosabb éjjel, ilyenkor meg nem történik semmi, a vizes út lefagy. Mátrában lakom, emelkedők, lejtők, szerpentinek, amik egyébként is veszélyesebbek jeges úton, ráadásul főúton. Ez rendszeres, ne mond, hogy véletlen vagy nem volt róla információ, stb. Nincs is ilyenkor olyan kemény fagy sem, hogy hatástalan legyen. Így halt meg két éve egy helyi polgármester, kanyarban beesett fejjel lefelé egy mély vizű (2m) patakba az autója. Félre ne értsd pár órával előtte én is elmentem ott, éreztem, hogy le van fagyva és nem hajtottam a vízbe. A söfőr hibája. Felmerül viszont a kérdés bennem, hogy a +3-4 fokos út helyett miért nem az volt leszórva.Vagy ilyen a munkába vezető úton egy keményebb emelkedő. Éveken át egy havazás alkalmával elakadt, árokba csúszott kamionok tarkították. Ha van éves terv, hogy nem jönnek rá erre? Tavalyi tél óta takarítják azt a szakaszt. Előtte minden nap kérdéses volt éveken át, hogy haza birok-e menni ha esik a hó.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tatararpad #33 üzenetére
-
jamez
senior tag
A só mire bomlik le?
Ingatlan eladás-vétel, ingatlan jogi kérdések, bérbeadás kérdésed van? Hívj vagy pü.
-
konyi79
addikt
Le a kalappal, fel merted ezt a cikket vállalni a ti szemszögetekből! Mindezt úgy, nem siránkozhattad végig, mennyire nem kapjátok azt meg, amire igazából szükségetek lenne a hatékony működéshez.
-
scope2007
addikt
Hasznos volt
Kiderult pár érdekes adat, leírás számomra is
KösziCUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDiiiiiiiiiiiiiiiiii
-
szp1
addikt
-
Istju
senior tag
A cikk jó.
Csak a rendszer nem működik jól. Európában, sőt az egész világon ugyanannyira kártékony az utak sózása, mind a környezetre, mind a gépjárművekre nézve. Az északi országok kivételével (pl Finnorszában zúzottkővel szórják a havas utat minden havazás után, amit tavasszal szépen összetakarítanak és elteszik a kövi télre) ennek ellenére, szinte mindenhol sóznak.
A különbség mindössze annyi, hogy Németországban és Ausztriában is onnan tudtam, hogy esni fog a hó, vagy a közlekedésre veszélyes lehűlés következik, hogy a száraz utakon, autópályákon és mellékutakon is egymást váltva mentek a sószórók. Sokat persze nem kellett várni, mert az elősózott utakra megjött az égi áldás. Ami persze egyből olvadt az elősózásnak, a forgalomnak, és a hóesés közben is járó sózógépeknek köszönhetően. Nálunk nem így van.
A felkészült embereink és gépeink rendre megvárják, hogy teljesen járhatatlanok legyenek az utak, országszerte balesetek történjenek, és akkor végre útnak indulnak hősként menteni a menthetőt.
Az igazság az, hogy nem hősök vagyunk, hanem balfaxok.A bonyolultság elrejtése még bonyolultabb rendszert eredményez, és ezért kerülendő. KISS
-
CirrMee
addikt
válasz #45553408 #10 üzenetére
Jó a kép! Egy kissebb forgalmú átkelőn készült, ami alacsonyabb besorolású. Operálni tökéletesen lehet vele! Meg hangulatot kelteni...
Nem vettem észre, hogy a határtól átcsapna hirtelen autópályába'...
Amúgy van egy viszonylag új mesém is.
Abszurdisztán délnyugati részén járunk, Poloskafő közelében. A mesebeli falu arról híres, hogy télen előszeretettel tombol arra hófúvás, ha az időjárásnak éppen olyan kedve van. Mesénk idején is éppen sikerült ezt kifogni. Arrafelé szokott cirkálni egy melósjárat, jómunkásembereket szokott vinni valami Bummtronix nevű fáziskergető céghez. Előző éjjel már kihúztak onnan egy járatot a közelben (akkor még nem is tombolt igazán a vihar, ami éjjelre nyugodott is), mert az meglátogatta picinyt az árkot közelről, de akkor lepucolták a helyszínt, és reggelig nem is volt gond. Történetünk egyik szereplője, Iván Zuhanovics a reggeli járattal tartott éppen a munkahelyére, amikor azzal kellett szembesülnie, hogy a busz szépen elakadt a méretes hóban. Igazából nem is lett volna sok hátra, mert a mellékút, amin közlekedtek, pár kilométeren belül véget is ért volna, onnantól meg a letakarított főúton mehettek volna tovább, akadálytalanul. Der Medve, a buszsofőr derekasan küzdött. Sok sok év tapasztalattal a háta mögött próbálkozott, de minden tudása ellenére sem sikerült kikecmeregni az időközben egyre csak hízó, méretes hóból. Amikor feladta, felhívta az illetékeseket, hogy itt és itt elakadtunk, segíccség', meg ilyenek. Medve nem akarta elhinni, amit a telefonba hallott válaszként, ezért Ivánt is odahívta, jól hallja e. A válasz kb annyi volt, hogy árokban vannak? Közölte Medve hogy nem, mire udvariasan megemlítették neki, hogy akkor ne pánikoljon már, mert nem fognak menni. Közben az utasok jól szórakoztak: nem kellett dolgozni, mert ugye akkor már tartott a munkaidő. A 'zinternet nevű csodálatos találmány jó szórakozást nyújtott, a rádió pedig kabarét sugárzott, azon is jókat lehetett röhögni (többször is megemlítették ugyanis a kabaré alatt, hogy ők most tulajdonképpen egy járható úton nem akarnak továbbmenni, vagy mi a franc). Kültéri bámészkodnivaló is akadt, szembe velük egy kenyeres zupámennek' érezte magát, és az akkorra már félméteres hóban úgy gondolta, a dobozos furgonnal megcsinálja azt, amit a hozzá képest dömper méretű busszal nem lehetett. Neki sem sikerült, de legalább az utasok jól szórakoztak ezen. A távolban pedig, az onnan tökéletesen látható főúton fel alá rohangáltak a takarítógépek, közlekedett mindenki, azokat is lehetett végül nézegetni.
Fél műszakkal később mégis úgy döntöttek a mesebeli illetékesek, hogy jó volna menteni. Volt valami nyócckerekű batár katasztrófagépük, gondolták az majd jó lesz oda. Rá is qrtak a vitézek, amint bementek menteni, először magukat kellett végül kilapátolni, hogy aztán mással is foglalkozhassanak...Még bőven ott tartott a sofőr, hogy várakoznak mentésre, amikor az utasokat kizavarta a buszból. A főúton ment haza az ellen járat (immáron kihagyva az érintett problémás buckalakós szakaszt), arra felültette őket, majd ő maradt várni a mentesítésre. Pár biztonsági sün maradt csak vele, azok kellően hülyék voltak ahhoz, hogy ne merjenek hazamenni, tartva a főnöküktől. Iván otthon is csak röhögött az akkor még tartó kabaréműsoron, ami a rádióban ment, miszerint azon a környéken az utak jól járhatók. Közben Der Medve egyre csak posztolta a képeket (beszorult busz, beszorult katasztrófagép, lapátoló vitézek, fél méteres hó a prérin, stb) a f*szbúk nevű oldalra a hóban ragadt járgányáról.
U.i.: a történetben szereplő nevek/cégek/helyszínek/szervezetek mind a fantázia szüleményei, minden egyezőség csak a véletlen műve lehet. Különben is, ilyen elb*szott egy országot kitalálni sem lehetne...
[ Szerkesztve ]
“Az a baj az interneten terjedő idézetekkel, hogy sosem tudhatjuk biztosan, ki írta.” (Petőfi Sándor)
-
Istju
senior tag
válasz #45553408 #40 üzenetére
"A NaCL hétköznapi nevén konyhasó stabil vegyület, magas hőmérsékletre hevítve sem kezd el bomlani."
Szia.
A sónak a hétköznapi lebomlásának folyamatát megoszthatnád velem:-)
A kémiai képletekre is kíváncsi lennék, ha már ekkorákat állítasz:-)
Vagy szóljak Water White-nak?
Vagy ha mégsem, akkor légyszi szerkeszd át a szupijó cikked, a valót írd , ne a vaLÓDIT.
Excusa me:-)
Már megint bekrepált a CAps Lock-om. Biztos bomlik benne a sóóóóóó.:-)A bonyolultság elrejtése még bonyolultabb rendszert eredményez, és ezért kerülendő. KISS
-
szp1
addikt
Kívánom, hogy egészségben érd meg a "nyugger" kort.
Én inkább a jobban -vezetek-mint-hamilton meg különben-is-négykerekes-a-verdám gyerkőcöktől félek.Az erőszak a gyengék végső menedéke. (Isaac Asimov : Alapítvány), "Az ember okos, de nagy tömegben buta és hisztérikus állattá válik. ( MiB, K ügynök )
-
Jozias
csendes tag
Sziasztok! Örömmel olvastam a cikket,ilyenkor egy kicsi elégtételt érzek,hogy még több ember lát bele a munkánkba.Ma is 19 kor értem haza a munkából,de szeretem csinálni már 15 éve!
Ez vagy valami,vagy megy valahová!
-
atike
nagyúr
Érdekes írás. Nem hittem volna, hogy ilyet is fogok olvasni az oldalon valaha. Jó volt olvasni!
Új hozzászólás Aktív témák
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan