Hirdetés
- MG ZS EV menetpróba
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A béka átlép a szarvasbogáron
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ilyen lehet az S25 Ultra fogyókúra után
Új hozzászólás Aktív témák
-
pulutodurumo
őstag
Köszi, érdekes volt. Viszont a "játék"vezérlőről írhatnál, gondolom nem egy c64 joystick.
"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"
-
Bird
addikt
Izgalmas és tartalmas írás. Szívesen olvasnék vészhelyzetek szimulálásról is.... Akár valós megtörtént esetek alapján.
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
Simivok
senior tag
Köszi! A játékvezérlőt csak megemlítettem: Saitek Pro Flight Yoke. Eleinte Xbox360 kontrollerrel játszottam. Majd írok a játékvezérlőről, és a vészhelyzetekről is (leáll az egyik hajtómű, leáll mindkettő...stb)
Galaxy S23 256GB Cream
-
Stauffenberg
nagyúr
Én főleg kisebb gépeket repülök belföldön (Cessna 172, Caravan, stb) és örülök, hogy ilyen is van a Logouton, nagyon hangulatos írás volt, tudtam volna még oldalakon keresztül olvasni.
Egyetlen baj volt vele: Egy kicsit felületes, szinte csak egy felsorolás az egész, hogy mik történnek a levegőben, de a működését csak alig 1-2 műszernek fejted ki. De ez nem a te hibád, ekkora terjedelemben nem is lehet átfogóan leírni egy repülést, gépindítástól a leszállásig.
Én azt javaslom, hogy ha be akarod mutatni a B737-800 repülését, akkor csinálj belőle cikk sorozatot amit fel lehetne úgy tagolni, mint:
- Hidegindítás
- Taxizás és felszállás
- Feladatok repülés közben
- Reptér megközelítése az ILS jel befogásáig
- Leszállás és taxizásKözben mindegyik cikkben lehetne egy-egy fejezet az oda vonatkozó kommunikációról, hogy mikor mit mondunk rádión és hasonlók.
Én évek óta repülök szimulátorban, de a nagyobb madarakig még elegendő szabadidő hiányában nem tudtam még eljutni. (Az IFR sokkal bonyolultabb, mint azt játszani, hogy VFR balatoni sétarepülésre viszel két nyugdíjast egy C172-vel. ) Szóval még én is pislogtam egy-egy kifejezésen, hogy oké hallottam már róla, de dunsztom sincs hogyan működik.
-
Simivok
senior tag
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
Hát igen...ha mindent részletesebben írtam volna, akkor kb. 20 oldal lenne. Ez a cikk igazából azoknak szól, akiknek nincsen semmilyen tapasztalatuk, hogy egy kevés betekintést nyerjenek. Például amikor tolják ki a gépet, és egy kicsit elmegy a világítás meg vissza, akkor kapcsolták ki az APU-t...stb.
Még gondolkodok egy részletesebb sorozaton.Galaxy S23 256GB Cream
-
bunnyhu
senior tag
Nekem az a tapasztalatom, hogy az ILS igen jó eséllyel lerakja a gépet, pedig a beállítások szerint max realisztikával látszom. Peszer volt már, hogy odavágta a gépet a kifutó előtt, de pl. BUD-ot szinte 100%-ra lerakta eddig pont a pálya elején.
https://divecenter.hu
-
Simivok
senior tag
Az ILS általában csak a megközelítést csinálja. Ám van az ún. CATIIIB landing AUTOLAND3 ami teljesen lerakja a gépet. De ha rosszul adjuk meg az adatokat: pálya hossza, magassága, akkor baj lehet belőle. Én egyszer félreírtam valamit, és szépen becsapódtam. Egyébként a valóságban autoland alatt végig a kormány, illetve a gázkar közelében van a pilóták keze, hogy tudjanak korrigálni.
Galaxy S23 256GB Cream
-
rnyk
tag
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
Csatlakozok. Órákat todok eltölteni azzal, hogy neten nézek ilyen felszállós videókat szóval ha van időd és kedved nyomass egy csikksorozatot erről.
Meg ami jo volna, hogy szerinted mi a minimális kontroller igény amivel mar élvezetes a Flightsimulator.
Modern az, ha látsz valami szépet, ami nagyon drága és nincs pénzed megvenni.
-
varga.tamas
tag
Mondjuk valami vészhelyzet leirást szivesen olvasnék, pl kétoldali motorhiba (csak hogy érdekes legyen, egymás után motortűz), átesés ...stb.
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
-
MrPetya19
addikt
Egy műszereket picit jobban bemutató írásnak én is örülnék.
Egyébként fsx-ben hogy lehet kanyarodva pushback-elni?
,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
Lomha 8V
addikt
Jó cikk!
-
Dany007
veterán
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
Támogatom az ötletet.
Jó volt az írás, de azt a fajta részletezést én is hiányoltam. -
rovid89
csendes tag
öröm volt olvasni jó cikk köszönöm
egy részletes sorozatot én is olvasnék szívesen
-
Robo sapiens
tag
Arrol esetleg lehet tudni, hogy milyen tipusu volt a szimulator, amiben ultel?
-
Simivok
senior tag
válasz Robo sapiens #19 üzenetére
Nem tudom hogy szabad-e itt reklámozni, de a duna plázában van.
Galaxy S23 256GB Cream
-
Simivok
senior tag
válasz Robo sapiens #21 üzenetére
Maga a fülke nem "mozog". De még így is néha becsapós, mikor pl. jobbra fordul a gép, olyan mintha télleg bedőlne.
Galaxy S23 256GB Cream
-
Robo sapiens
tag
Par hete nekem is volt szerencsem ulni egy motion nelkuli (mivel teszteleshez van hasznalva) vadaszrepulogep szimulatorban. Nagyszeru elmeny volt! A felszallas egyebkent konnyu volt, de a leszallni meg sem probaltam. Azt mondtak az ottani kollegaink, hogy eleg eselytelen igy, hogy meg soha nem lattam repulot. Megneztem hat egy repuloteret felulrol es kiprobaltam, hogy lezuhanni meg le tudok-e.
Egyebkent koszonom a cikket, amint idom lesz ra el fogom olvasni.
-
Simivok
senior tag
válasz Robo sapiens #23 üzenetére
Hát igen a vadászrepülőgép más tészta, az utasszállítóhoz képest gyorsított felvétel.
Galaxy S23 256GB Cream
-
Simivok
senior tag
válasz Robo sapiens #21 üzenetére
www.repulogepszimulator.hu egyébként, van ilyen panorámafotó, ami mutatja az egész fülkét.
Galaxy S23 256GB Cream
-
nagyúr
Nagyon jó kis írás lett még egy olyan laikus számára is mint én.
Més que un club!
-
Simivok
senior tag
-
Blindmouse
senior tag
Pont ma repültem egg ilyennel. Kellene utasszimulátor is. Folyton arrébhúzni a könyököt a tapicskolós szomszédtól, elküldeni a személyzetet, mert nem szeretnék 5 euróért egy croissant, közbe egy 6 eves rugdossa a székedet hátulról...
[ Szerkesztve ]
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
Glenda
addikt
Nagyon jó cikk, még ilyet! Épp a napokban gondolkodtam azon, hogy elkezdek foglalkozni a témával, nézegettem is Steamen az X-Plane-t, de ebben ki is fulladt a dolog. Szuper volt olvasni amit írtál, gratulálok
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Fr0z3n
őstag
Kétszeri átolvasásra is bonyolult, pedig annó szemeztem vele. Maradok a wasd + egér szintű játékoknál
-
Buci21
addikt
üdv!
teljesen idegen nekem a szimulátorok világa, de szeretném kipróbálni a mókát. Lehetőleg nem költenék rá sokat, csak pár ezret (max 10-12-t). Notebookom van, i5 2450m procival és 7650M OC videokártyával, valamint 6GB RAM-mal. Milyen felszerelés szükséges? Hogy érdemes? Egyáltalán melyik programot ajánljátok?THX Buci
-
Stauffenberg
nagyúr
Elsősorban az FSX-et (Microsoft Flight Simulator X) érdemes tolni, ez sem mai csirke, de ez a legutóbbi FS. Viszont a félbemaradt fejlesztés miatt az optimalizáció egy szinte ismeretlen fogalom, rendkívüli erőforrás igénye van. Ezt csak fokozza amikor felraksz kiegészítőket, egy komplexebb (add-on) reptér (pl: CDG, LHR, FRA) simán megfektet egy olyan vasat amin a modernebb videojátékok is röccenés nélkül mennek. Akinek erőforrás gondjai vannak, annak szoktuk ajánlani az FS2004-et (Microsoft Flight Simulator 2004), ez ugyan egy picivel idősebb, de még mindig eléggé elterjedt, a kiegészítők java része még mindkettőre elérhető, de az tény, hogy az újabbakat már inkább csak FSX-re fejlesztik, vagy egyre többet X-Plane-re.
Ami viszont fontos, hogy legyen egy használható joystickod gázkarral és oldalkormányzási lehetőséggel. Ez az alap. Ez alá nem adnám, ilyeneket viszont vehetsz 10-12 ezer forintból. Külön pluszpont ha több gázkaros (tolóerő szabályzós) a joystick, de a kezdetekhez ez nem annyira fontos, mert több hajtóműves gépeknél is általában szinkronban van a hajtóművek teljesítménye, ha meg esetleg állítanod kell, tudsz billentyűzetről babrálni. Na meg nagyobb, több hajtóműves gépeken amúgy is többet fogod a billentyűzetet használni, mint a joystickot (esetleg az egeret, ha szeretsz a műszereken kattintgatva repülni).
(#29) Glenda: Tök jó az X-Plane is, ahhoz is számos kiegészítő van, de az FS sorozat sokkal elterjedtebb. Ha elakadsz és segítség kell, előbb találsz az FS2004-hez vagy az FSX-hez. Na meg add-on repülőkből, repterekből, scenery-ből is sokkal többet találsz FS-hez.
Az X-Plane szimulációja kicsit más, mint az FS-nél, nem jobb és nem is rosszabb, csak más. Van aki erre esküszik, van aki meg arra. Soha nem lehet eldönteni ezt a kérdést, nagyjából olyan minthogy melyik német sör a finomabb...
Én nagyobb jövőt jósolok az X-Plane sorozatnak, de ha csak kipróbálás a lényeg, van elég erős vasad, akkor egy FSX-et javaslok (Acceleration csomagban), olcsóbb és van több freeware repülő meg reptér is (még ezek is jobbak, mint ami gyárilag a szoftverben van). Erős vas hiányában meg FS2004, ez sem lehet több manapság 1-2 ezer forintnál.
-
Buci21
addikt
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
szerintem először kipróbálom a sarki kalózos boltból az FSX-et, kölsönbe szerzek valam joysticket Köszi a tippjeid, pár napig ez lesz a bibliám
-
őstag
Ne tedd,hatalmas csalódás lesz.Eleve az alap program kiegészítők nélkül(textúra,environment,weather) elég ratyi látványra+a gyári gépeknek közük nincs a valós fizikához,vagy az eljárásokhoz.Ha meg így feltúrbózza az ember,akkor meg egy erőmű kell alá,én húzott 3570K-val toltam a sima futás miatt.
Ilyen lájtosabb bohóckodásra jobb a sima Microsoft Flight,gépigénye is kisebb.XXX
-
veterán
Nagyon jó a bemutató,nekem is tetszenek a szimulátorok,de én inkább a vonatokat favorizálom.Gratulálok a cikkhez.
duree54
-
Stauffenberg
nagyúr
"az i5 2450M meg azért nem a világvége szerintem"
Tekintve, hogy ez egy mobil proci, ráadásul az egy szálon leadott teljesítménye sem túl bika, azért én azt mondom várd ki a végét. Az FSX-et alapesetben bármilyen közepes gamer konfig elviszi. A probléma akkor jön, mikor felmálházod kiegészítőkkel.
Az meg egy dolog, hogy nem a grafikára mész, de nem nyersz olyan sokat rajta ha visszaveszel a részletességből. Itt hatalmas tereket jársz be és igen sok tárgyat kell egyszerre kezelnie a motornak, nem beszélve a fizikáról. Ha nem akarsz egy teljesen kihalt légtérben közlekedni, akkor érdemes Ai repülőket is bevetni.
Egy combosabb add-on repülőtéren több százezer apró kis mütyűr van, kezdve az egyszerű növényzettől a taxizást segítő táblákon át a földi kiszolgáló személyzet járművein át az épületekig mindenféle grafikai elem és akkor nem beszéltünk arról ha felnyomod azokat a kiegészítőket amik AI irányított repülőgépeket tesznek a repterekre meg a légtérbe, ezek odafent repkednek, leszállnak, taxiznak, kapuhoz állnak, felszállnak.
Akkor van igazán értelme a szimulátornak, mikor ennyire részletes. Az FSX csak egy váz, ami önmagában nagyon tompa, nem igazán alkalmas igazi szimulátorozásra, kellenek a kiegészítők, ezekkel viszont nagyon megszalad a gépigény is.
De jó hír: Még mindig ott van az FS2004, ami jóval szerényebb vason is jól elfut alaposan feltuningolva kiegészítőkkel.
[ Szerkesztve ]
-
Buci21
addikt
válasz Stauffenberg #38 üzenetére
kipróbálom, de megfogadom a tanácsod
tudsz ajánlani addonokat?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
fotelpilota
csendes tag
Ez inkább a hogy "NE" repüljünk ékes példája. Sajnos nagyon pontatlan, rettentően szakmaiatlan, sokszor téves, és hibás amit csinálsz. Ennek ellenére, jó hogy van benned kezdeményező készség, és csak azért nem sorolom fel elejétől a végéig a sok problémát ami itt elhangzik, mert ahogy írod, csak pár hónapja repülsz. Én is voltam kezdő, és pontosan tudom milyen. Úgyhogy nem cincállak szét, hanem támogatlak. Én 11 éve repülök szimulátorban, az egyik legjobb oktató anyag, amit adhatok, az ez: Sok szeretettel.
http://www.ivao.hu/oktatas/kezikonyvek/
Ja, és vedd már meg az LHS LHBP Scenery-t ne a warez verziót használd, pláne nyilvánosan publikált képeken, mert 1 rohadt ciki, 2 rohadtul nem drága (összevetve egy 8-10 ezres Aerosoft scenery-vel), és támogatod vele a srácokat, akik nélkül NEM lenne Magyar Scenery gyártás. Szóval, ennyit igazán megtehetnél.
Legjobbakat, további sikeres leszállásokat,
Üdv, Zolihttp://www.fotelpilota.hu || https://www.facebook.com/Fotelpilota
-
Simivok
senior tag
válasz fotelpilota #47 üzenetére
Én március óta "repülök". Mivel még elég fiatal vagyok, ezért még a PPL sincs meg, de jövő nyáron elkezdem. Ezért nem pontos a cikkem, mert youtube-on tanultam meg, hogy mit, és hogyan kell csinálni. Ezek a pontatlanságok 10-ből 9 embernek nem tűnik fel. A Sceneryt jövő hónapban megveszem, mert a kormány elvitte azt a pénzt, amit diákmunkából összekapartam. De ígérem megveszem, majd küldök róla képet. Mindenkinek meg van ahhoz a joga, hogy valamit először kipróbál, és utána veszi meg. Kösz a kézikönyvet.
Galaxy S23 256GB Cream
-
pcnet
addikt
Szia!
Gratula a cikkhez!
Nekem is lenne pár észrevételem, szigorúan építő jelleggel és nem kioktatásként!
Először is a szimulátoros videóból hiányoltam a landing checklistet. (Ok, ha most kezdted, még nem fontos, csak ha törekedni szeretnél a minél élethűbb szimulációhoz, akkor nem árt.) Nem centerline-ra érkeztél.
A cikkben találtam pár pontatlanságot, kérlek javítsd:
"Bekapcsoljuk az áramellátást az akkumulátorról, ezután elindítjuk az APU-t. Megvárjuk, míg a hőmérséklete 400 °C nem lesz."
Ha az APU 400 fokos, akkor már rég riaszt a tűzjelző rendszer. Max. a kiáramló gáz hőmérséklete lehet 400 fok.
"Transzponder legyen bekapcsolva. Ezzel az eszközzel elkerülhetjük, hogy más géppel összetalálkozzunk a levegőben."
Kevered a transponder és a TCAS fogalmát.
A transpondert még a földön be kell kapcsolni. A cikkben a felszállás után említetted, hogy legyen bekapcsolva. Ok, ez nem azt jelenti, hogy nem kapcsoltad be még a földön, felszállás előtt. Lehet csak rossz helyre szúrtad be a sort.
"Miközben gyorsulunk, próbáljunk középen maradni, majd ha elérjük a V1-gyet, emelkedjünk a magasba."
V1-nél még nem emelkedünk a magasba. Vr-nél kell elemelkedni.
Többieknek: Aki vészhelyzetek szimulálására vágyik, tudom ajánlani A pilótafülke titkai című oktató/ismeretterjesztő filmet.
Ajánlom még a Szabadesés című filmet. Az Air Canada 143-as járatának balesetét dolgozza fel. Szimulátorban próbálták rekonstruálni az esetet, minden pilóta csúfosan elbukott a szimuláció során.
“A szervizben munka folyik, nem víz. Ezért a szerviz rövid i.” by Fagyallo