- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- iOS alkalmazások
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus Nord 2 5G - észak-északkelet
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Így nézhet ki a tömzsi Xperia 1 VI
- Samsung Galaxy Watch Active 2 - láthatatlan gyűrű
- Honor Magic V2 - origami
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Mobilarena
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz mlaci01 #41588 üzenetére
Persze, nem is értem, hogy ezt miért írta a kolléga. Erről beszéltünk már korábban is, a cserépből kell kicsiszolni azt a részt gyémántkoronggal. És még egyszer, ehhez sajnos le kell bontani a teljes rendszert (ez 99%), hiszen gondolom egyetlen kampónál sem csinálták meg a fiúk. Trehány munka, na!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz senki68 #41622 üzenetére
Froniushoz te megvennéd a DataManagert? Otthonra csak Lite-ot tudtunk venni, de kicsit bizonytalan vagyok. Mi telepítjük és üzemeltetjük is a rendszert.
#41627nimfas
A karcoknak (ha még a körmöd sem akad bele) érdemi hatása nincs, inkább csak esztétikai probléma.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jól van, ne ríjatok már! Ez egy szakmai topic, nem pedig rinyakör.
-
veterán
-
veterán
válasz senki68 #42802 üzenetére
Mondjuk ezt nem értem. Bennem sosem merült fel, hogy ne az SE rendszere lenne a legkifinomultabb. Teljesen nyilvánvaló, hogy panel szinten kipréselni minden teljesítményt sokkal hatékonyabb, mint string szinten. Egyszerűen ár/érték arányban van, hogy a string inverter a jobb választás. Ha nálunk árnyékokkal, tájolásokkal kellett volna bajlódni, biztosan SE-t hajtottam volna. Nem volt ilyen gond, ezért választottam sima string invertert.
-
veterán
válasz 313313 #42920 üzenetére
Én közben arra jutottam, hogy a hálózatos sziget invertert fogom munkába állítani az engedély megérkezéséig (visszatermelni by definition nem tud). Nemrég vettem a telekre egy 5,6-os MPP Solart, erről mennek majd a fűtő klímák. Mivel csak 450 V-tal terhelhető, kicsit át kell huzalozni a paneleket is. Most 7s4p-ben lesz DK-ÉNy tájolással.
-
veterán
Ha esetleg van elfekvő JA Solar 400Wp full black paneled (3 db), akkor privizz pls.
-
veterán
Akkor leírom harmadszor is: a szubjektív érzékelésed nem releváns. Itt a sarkon X6-os áll a panel előtt, tehát a te logikád alapján a panellakók mind gecigazdagok, mert 30 milliós kocsira is telik nekik. Nem, nem így van. A statisztika nem hazudik. A magyar gépjárműálllomány siralmas állapotban van, öreg lerobbant roncsok alkotják a többségét.
-
veterán
Ha majd jön a szabályozás, akkor hidd el, meg lesz ez oldva. Szigeteseknél rengeteg tapasztalat gyűlt már össze ezzel kapcsolatban, nem kell feltalálni újra a spanyol viaszt.
Én is most egy sziget invertert állítottam munkába addig, amíg megjön a termelőre a csatlakozási engedély.
A szabályozás pedig pofonegyszerű. Nagyfogyasztókra raksz egy időkapcsolót, vagy csinálsz egy smart home rendszert relékkel, vezérléssel, minden franccal, és csókolom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Állítottál valamit: azt, hogy a nép többsége 5-6 milláért simán vesz autót. Ha ez így lenne, akkor nem 15+ éves roncsok járnának az utakon átlagban. Ugyanis ez a valóság, ezt mutatja a statisztika. A 15+ éves roncsok nem 5-6 millába kerülnek.
Tudom, szerinted, senkinek nincs ennyi pénze Magyarországon, hagyjuk már...
A szalmabáb érvelést inkább hagyd meg magadnak! Én nem állítottam ilyet, de még ehhez hasonlót sem. A 80 éves nagymama, meg az unoka, meg a többiek sem értem, hogy hogy jönnek ide. Ők nincsenek benne a statisztikában. Elmondom, hogy ez hogyan működik: megnézik a forgalomban lévő gépjárművek életkorát, és ennek veszik az átlagát. Lényegtelen, hogy ez 2., 3., 5. autó. Amúgy a lakosság nagy részének nincs 2. autója. Vazze, szakadj már el a kib@szott Budapesttől és agglójától, a lakosság 80%-a nem ott él!
A nettó átlagbér 350 ezer. Szerinted ebből hogy jön ki 5+ milliós autó az átlag alatt keresőknek? Még hitellel is necces lenne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz senki68 #43422 üzenetére
Ahhj, nemár! Nyugaton töredéke az autók átlagéletkora az itthoninak. Nyilvánvalóan azért, mert sokkal jobban élnek nálunk. Vagy szerinted ők poénból dobálják el a verdákat? Te is azért tartod meg a régit, mert nincs pénzed átülni egy újabba. És akkor el is érkeztünk az eredeti állításhoz. Mind1, hagyjuk is, csak áltatjátok magatokat fiúk!
-
veterán
válasz senki68 #43425 üzenetére
Na jó, szerintem most hagyjuk abba, mert a végén még kiderül, hogy itt mindenki gazdag valójában, a Nyugat meg hanyatlik.
Azért tartom meg a régit, mert nem sokat használjuk, évi 10-12 ezer azt is jellemzően autópályán, és nem szívesen tennék bele 8-9 millát, hogy ott nézegessem a garázsban.
Figyu, ilyen magyarázatokat én is tudok ám alkotni! Valójában azért nem veszek Audi Q8-ast a 10 éves Toyotám helyett, mert félek, hogy lehúzom a pláza parkolójában. True story, eskü. -
veterán
JK BMS - MPP Solar U-inverter összekötésével van valakinek tapasztalata? Neten nem találok értelmes anyagot hozzá, az inverter leírásában sem egyértelmű a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen