Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tutis

    őstag

    válasz doc #10189 üzenetére

    http://www.futomu-tuning.hu/?id=1&al=1
    Első teleszkóp javítás 6.000.-Ft / szár
    (melytartalmazza)
    - Mosás - tisztítás
    - Cromszár Felületkezelés
    - Szímering csere
    - Olajcsere
    + szímering (3.000 - 3.500.-Ft/ db ) + Olaj
    Motortípústól függően összesen: 25.000 - 30.000.-Ft

    De egy sima márkaszervízben is kb ennyit kérnek el. Viszont futómű olajcserét nem bíznék akárkire, csak szakszervízre.

    Én Őket ajánlom:http://www.zenithracing.eu/

    http://www.youtube.com/tutisgsxr

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz dodopek #27443 üzenetére

    Ha pest környéki vagy akkor van egy ilyen opció.
    Teleszkóp javítás/felújítás: Csömör, Ady Endre út 18 T: +36 30/9510644

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • baboss

    őstag

    válasz HornedReaper #97748 üzenetére

    Köszi az infót. A motort 290.000ft ért vettem 2015-ben, nem tudom milyen értéken fognak számolni, amennyiért vettem, vagy van valamilyen piaci értéke a korhoz és állapothoz mérten. :F
    Ha a váznyak nem sérült, én nem látok semmit, akkor az egész komplett futómű csere miatt gazdasági totálkárra fogják venni szerintem. Nem tudom a motor értékéhez képest a javítási költséget figyelembe véve mi az az arány ami gazdasági totálkárnak felel meg.



    Ez az ütköző görbült el.

    A teleszkóp szárak nem futnak párhuzamosan.

    A motor akkor megy egyenesen az úton ha a kormány ebben a szögben áll.

    [ Szerkesztve ]

  • baboss

    őstag

    Megjött az ajánlat.
    "T. Cím!
    Mellékelten küldöm a javítási kalkulációt. Amennyiben a biztosító is jóváhagyja a kalkuláció nettó (ÁFA nélküli) összegére lehet egyezséget kötni. Számlás javítás előtt árajánlat szükséges. A javítást csak a biztosító által jóváhagyott árajánlat birtokában lehet megkezdeni.
    A kifizetésre a biztosító műszaki véleményezését, jogalapi jóváhagyását és elbírálását követően kerül sor. Jogalap vizsgálata folyamatban
    ."




    A listában nem látom sehol a 2 db teleszkóp becsúszószárat. Helyszínen azt monda a kárfelmérő, hogy csak fel kell lazítani a teleszkóp rögzítő csavarokat és vissza áll egyenesbe majd a teleszkóp. :F Miután elment kiszereltem, és láthatóan görbe a 2 becsúszó szár. Jeleznem kell a biztosítónak, hogy vegyék fel a kárlistára a 2 db becsúszószárat is és készítsenek új kalkulációt.
    Valaki segítene kiigazodni, hogy akkor most mennyit fizetnek, illetve mondta valaki, hogy az első ajánlatot ne fogadjam el. Mik a teendőim a továbbiakban ?

    [ Szerkesztve ]

  • baboss

    őstag

    válasz emre #98199 üzenetére

    A 140 bruttó, az nettóban kerül kifizetésre.
    Ez még kimaradt.

    Teleszkóp szárak - P - ellenőrzés
    Első futómű ellenőrzés - I - javítás
    Akkor ezek a tételek majd még hozzájönnek.
    Ha 180k nettót fizetnek majd a telókkal együtt, akkor az már nekem elfogadható, ez az összeg max ami a motor piaci értéke alapján kifizethető ha jól tudom.

    [ Szerkesztve ]

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz runner 125 #104873 üzenetére

    Ne csesszél ki velem,hogy az áron filozol és nem rendelted meg azonnal.. :F :D :D

    Környéken nincs aki teleszkóp javítás/felújítással foglalkozik? Gondolom van magyar vagy más fóruma,ott egy kicsit bele ásnám magam a rugózásba,hogy milyen praktikák vannak rá. Aztán lehet,hogy az elsőben csinálnék egy olaj,szimering,porvédő cserét. (esetleg egy progresszív rugót bele [link] ) A hátsót meg felújítanám.

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • bacus

    őstag

    válasz Shin Chen #122684 üzenetére

    A teleszkóp olaj is olyan mint a fékolaj, nem azért kell cserélni mert már látszik vagy érezni.
    Ha jól emlékszem az ajánlásokra a teleszkóp olajat 3 évente kellene cserélni, a fékolajat 2 évente.

    " nincs szelephézag hangja"
    na most ezzel van egy kis baj, ugyanis a szelepek két irányba állítódhatnak el, és az a rosszabbik eset, mikor nincs hangja.
    Ez egy időigényes művelet, hiszen le kell hagyni hűlni a motort (azaz várni kell vagy 2-3 órát), majd végig mérni, és ha bármelyik rossz, akkor az összeset újra lapkázni középértékre... Amennyiben ugye tűrésen belül van, akkor végül úgy hagyhatja, vélhetőleg ki kéne bírja a szerviz periódust.
    Tehát ezt SEM lehet fülre megállapítani.

    Az a szelep, aminek nincs hangja, az hamarabb tönkre megy..., utána meg sokkal drágább a javítás is, hiszen szelepszár is kellhet, tömítések, akkor már szelepfészkeket is illik megcsinálni, szóval egy lapkázás az sokkal kevésbé költséges munka, nem is jár megbontással. :(

    Én szeretek ott állni a gép mellett a műhelyben, a szerelők meg szeretik, ha nem nézik őket. :( Örök ellentét. Nem is igen szimpatikus pl a váci úti bmw szervíz, ahol tükrös üveg fal mögött szerelnek, nem látom mit művelnek a motorral/autóval...

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • csongi

    veterán

    válasz tboy93 #122896 üzenetére

    Amit felsoroltál azok olyan szervizelések amik teljesen normálisak.
    A teljes szerviz ott kezdőik kb, hogy a féknyergek teljes takarítása és a szükséges kopó elemek cseréjével. és valahol a kezelő karoknál fejeződik be.
    És jó esetben nem kell blokkot bontani.
    Egy hűtőfolydék csere sokat nem ér, ha a rendszer koszos.
    16 év alatt, kitudja hányszor nem volt cserélve, vagy éppen nem jó folyadékkal volt feltötlve?

    Szervizelt motoroknál rendszeresen tapasztalom, hogy az úszócsapok lógnak mint tehénen az alsógatya. Aztán a digitális fékkel meg megy a perecelés.
    A félre kopó fékbetét tárcsákról nem is beszélve.

    Még egy jól működő kormánycsapágyat is illik ennyi év után újra zsírozni.
    Egy teleszkóp sem mindig az olaj és szimering cseréről szól.

    Szóval egy folyadék cserétől még nem lesz gondtalan motor. Ahhoz mélyebben kell belemászni. Mindent amit nem csináltak meg 14-16év alatt, meg kell. Ha nem, akkor a következő évek a folyamatos szervizelésről fognak szólni.

    Somatom:
    A hidrotőkés megoldásnak is megvan a maga rákfenéje.
    Mosható levegőszűrőt lehet készíteni szinte mindegyikhez. A kérdés van e kedv a sűrűbb szétszedés és tisztításhoz?
    A kardán sem gondtalan, azt is kell karban tartani. És mivel a legtöbb esetben kimerül az olajcserével, ezért jóval kevesebb km futás mellett már vannak javításra szoruló elemek.
    Pl BMW, egy kiszakadt porvédő gumi, és hamar levesbe kerülhet pár igen drága alkatrész.
    Vagy éppen azért mert sikerült nekik elsakkozni az alkatrész kompatibilitást.
    Vagy NT650. elmaradó zsírzások gumicserénél, megteszi a maga költséges javításait.
    De mint minden ilyen gondozás mentes elemnél 15 év távlatában illik egy teljes takarítást és kenőanyag cserét megcsinálni. És a következő 15 év lehet megint gondtalanabb.
    Ez persze idő és sok munka. Amit kerülnek a tulajok, és az olajcserével betakarják a mindent megkapott szállóigét.

  • bacus

    őstag

    Mennyi idő egy teleszkóp szimmering csere? (vagy javítás)
    A jobb oldali teleszkópnál ma észrevettem, hogy furán csillog, van rajta ilyen vékony olaj "gyűrű", letöröltem, majd este itthon megint látom, hogy van valami. Még nem folyik, nem csöpög, de idegesít, már nem az igazi, nem tudom felmérni, mekkora hiba ez
    .
    Szombaton lesz egy Szlovén túra, ahol az egyik csoportot én viszem, nem szívesen mondanám vissza..
    3 hét múlva lesz a kötelező szervize Wallisban, oda van időpont., ez kibírhatja addig, ha nem vállalják?
    A motorra még van garancia, 10%-t fizetem az alkatrésznek (ha jól emlékszem a feltételekre).

    Azért érdekelne a javítás időigénye, hogy egyáltalán van esélyem megjavíttatni, érdemes egyáltalán próbálkoznom vele? Ez egyben azt jelenti, hogy megint cserélik az olajat is?

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Shadowbull #140258 üzenetére

    Nyilván minden relatív. A v-strom 650-m 3 éves szervizköltsége nem érte el a 100e forintot, ebben volt láncszett csere, kormánycsapágy, kerékcsapágyak, teleszkópolaj, motorolaj, igaz munkadíj az nem, mert motorszerelő diákok csinálták egy részét, nekik meg ugye kellett az éles gyakorlat, de a többiért sem kértek a tanár urak semmit :)

    A bmw-m kis szervize (páratlan 10e km) 100e, (páros 10e km) 200e felett, teleszkóp javítás, szimmering csere 80e körül, igaz ezek mind a rendes munka óra díjakkal.
    Hátsó féktárcsa, betét csere (szintén csak anyag ktg, mert ismerős csinálta), 50e.

    Bár km-re vetve jobban lehet látni, 35e km-re jutott 100e forint v-stromnál,
    bmw 28e km-re 400e ft. (és kb +150e forintot költöttem garancia hosszabbításra)
    Nem tudom, hogy alakult volna suzuki márkaszervízben.

    Ebben a gumi szerelés, költsége nincs benne.

    (nekem a 1250-es 15e eur ára nagyon kedvezőnek tűnik, ha az itthoni árat (legalábbis a 3 extra csomaggal) visszaszámolom 20e eur felett jön ki.

    Jav: most látom nem a GS, hanem az R, ennek nem ismerem az árát)

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Új hozzászólás Aktív témák