- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Mobil flották
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ch003067
addikt
Sziasztok !
Még a nyáron vettem egy Aprilia SR50 Di-Tech robogót ( 50-es ) és volna egy olyan "problémám" hogy éjszaka alig világít a lámpája és nincs rajta külön "fényszóró" üzemmód.
Az első probléma normális ? Vagy nézessem meg valami szerelővel?
A 2 dolog pedig gyárilag van így, vagy át lehet alakítva ? Mert addig amiket láttam motorokat ( nem pont ilyenre gondolok) azokon volt fényszóró üzemmód.
Köszönöm.
-
bebe-net
csendes tag
Bandit 250-esem van napi használatban. Mai indulással furcsán morgó hangja volt, mentem vele és valahogy nem gyorsult, gyengébbnek tűnt! Gyors szerelő,stop, olaj nuku, gyors egy liter bele és fullon van! (2,7liter a tartálya,de ezek szerint volt még benne 1,7 liter). Nabár járattam, kerülgettem vele és nem lett jobb a menetteljesítménye és hangja sem:-( Mire számíthatok?
Előre is köszönöm a válaszokat!
(Scarabeo 200 jártam így szárazon,az nagyon fájt) -
Djuree
félisten
válasz bebe-net #702 üzenetére
hát ha mást nem, legalább az oil-t illik nézegetni néha. ez a legfontosabb, más ráér, de az oil nem.
ha mákod van akkor nem lesz sokba. vidd el szerelőhöz, nézzék át.LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
bebe-net
csendes tag
válasz runner 125 #703 üzenetére
Az első tényleg cumi volt, ez a mostaniról meg elfeledkeztem egy kicsit. 14.én cseréltettem a 16 szelepet, akkor esett át teljes vizsgálaton, egy kis túra meg itthon, kb 900km. Tegnap még absz semmi furcsa, ma meg egyből indítástól, max 5km mentem vele, utána lett felöntve olajjal. Na akkor mivel nem változott a hangja, akkor maradandó a kár. NA most ezzel mennyire merhetek felülni?,ülhetek vagy futón vigyem 20km állandó és a legjobb szerelő a környéken!
-
runner 125
nagyúr
válasz bebe-net #705 üzenetére
..és 15 nap alatt szublimált^^ belőle 1 liter olaj?!
Mert, ha szarrá van kopva, 1 litert akkor sem eszik meg 900km alatt. Jól rakták össze? Nem lehet, h elfolyt.. és ezután is elfog?
Garázsban olajtócsa nem volt?Ha, feltöltött állapotban sem szűnt meg a 'zörej', akkor valami egyértelműen nem okés - innentől fogva szerintem nem kérdés, h miként juttasd el szerelőhöz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #948 üzenetére
Sajna sok dolog ilyen, hogy kint sokkal olcsóbb...
Cilivel egyszerű, mert a Hyosung alkatrészek olcsók - viszont rendelni kell s érkezik hónapokig. Ez van.
Teresa többnyire utángyártott cuccokat kap (pl. BMW féktárcsa lett volna 60 ezer, 30 ezer az utángyártott. A lábtartó, tükör párezer, jóaz). Már írtam, az a jó, hogy a legfontosabb elemeket kivéve nem kell feltétlenül eredeti BMW alkatrész, felniből pedig eleve jobb kell, mert a BMW-é puha a magyar utakra. 1-2 dolgot rendelt ebayről jó áron (ha a postás kihozta volna, jó is lett volna, ugye... azóta nem ebayezünk), a többit elintézi a szerelőnk. Cilinek is ő rendelt mindenfélét. Elvileg most jön a plexim... Télen jól jönne. 80-90-nél ma is megpróbált lefújni a szél a motorról, de legalább meleg volt.Ma terepeztünk picit. Nem terveztük, de egy, a térképeken normál útnak jelölt útról kiderült, hogy földút, de nem akármilyen. Ilyen durván hupás, köves, homokos utat nem talál mindennap az ember. Ami a zártkertbe feljön a házig, az szuper, de az... Főleg a picit mélyebb homok nem jött be nekem
A földutakat különben szeretem, főleg, ha nincsenek tele kővel. -
[lAyCsI]
addikt
te is kaptál levelet Tódortól?
elgondolkodtam én is rajta, nemrossz ár annyiért
amúgy ha jól tudom MOL-nak van Európában a 2. legnagyobb finomítója,
bár ez semmit sem jelent, de talán nem olyan xar a cucc...
az új szerelőm pl. isteníti a láncspray-üket, azt mondja fényévekkel jobb a Castrolnál...-= No way back from Here =-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #1152 üzenetére
egyébként meg a szerelők sincsenek tisztában nagyon ezekkel az olajos témával. Legnagyobb százalékuknak fogalma sincs, hogy mit jelentenek azok a számok a viszkozitásnál, keverik a hideg-melegoldalit. Döbbenet.
Az egyiknek elmeséltem pl. azt, hogy 40es olaj van benne és az 50est eszi.
Erre ő: - Nem, az nem lehet, a 40est eszi.
Most menjek bele egy meddő vitába, amikor én hajtom a bringámat, meg én rakok olajat bele ?Szóval hatalmas okosságok tudnak a felszínre kerülni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Nippon
őstag
válasz Topiccsendőr #1154 üzenetére
Akkor mitől érzik magukat szerelőnek? Mert villáskulcs van a kezükben?
Hallottam már ilyet én is:
Azt nem nyomatékra kéne húzni?
- Ááá a kezemben van a nyomaték... -
Nippon
őstag
válasz Topiccsendőr #1162 üzenetére
Ezért örülök, hogy nagyon jó szerelőm van!
-
[lAyCsI]
addikt
válasz Daywalker #1173 üzenetére
Nekem erre a TourMax-ra mondta a szerelőm, hogy nemfasza, gyárit hozzak helyette...
Az amcsi oldalról sajnos válaszra sem méltattak
lehet be kellene regisztrálni és végigpörgetni egy checkout-ot, a végén kiírná a total cost-ot szállítással, mindennel-= No way back from Here =-
-
alvaro
senior tag
Tény, hogy drágák az alkatrészek, de összességében nem vész.
Bár ez nem az a kategória, de kilométerre vetítve nem is sokkal több a fenntartása egy BMW F650CS-nek (82000-nél az óra), mint egy sokkal kiscsikóbb és állítólag dirt cheap Hyosung GV250-nek.F650CS karbantartás: 60800km-re 827000ft: 13.6ft/km
GV250 karbantartás 21800km-re 239000ft: 10.96ft/kmAz évi adója és biztosítása valamivel több, kb. 21 ezer összesen, míg a kis GV-nek nem éri el a 9 ezret, de ez se egy olyan különbség, ami földhöz vágna.
Komoly gond egyikkel sincs, és itt nem számoltam bele a GV250 baleset utáni helyretételét. Gumi (a 61 ezer alatt 5 darab, a 22 ezer alatt 2) és "láncszett" mindkettőnek jutott ez alatt a táv alatt (a hyo-féle gyári lánc hamar pusztulós, a 15 ezres szervizen cserés volt, és Teresa is megette a maga szíját és hozzá való tárcsáját (46(63) és 66(82) ezernél): ezek elég tartósak, de tényleg drágák).
"Szakszervizt" egyik se látott, sőt újabban ugyanahhoz a szerelőhöz visszük őket. Különbség még az eltérő szervizciklus, az F650 kétszer annyit mehet egy olajjal, de lassan hagyomány lesz, hogy télen kap még egy extra adag gondoskodást (tavaly szíjtárcsa- és felnicsere volt, idén üléskárpit, meg az első féktárcsa és a vezetékezés átvizsgálása van tervben).
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Helyesbítek: én nem fáztam. A lábujjaim a végére már majdnem, de ez apróság, a házban sokkal jobban tudok fázni. A bélelt és roppant lyukas kabát alá vettem 4 réteget, nyakamba sál, lábamra két zokni, az egyik bakancszokni, alánadrág... 25 km-t 50-60-as sebességgel kibírtam
Csak enyhe kísérleteket folytattam, de szerintem ha sikerülne direkt (véletlenül kizárt) berakni a lábam utasként a lánchoz, hogy felszeletelje a sarkamat, akkor már megérdemelnék egy Darwin-díjat is. A műszakisok egybehangzóan állították, hogy ez valós veszély, de nem győztek meg. Ott a rugó, ennyi. A kipufogóban sokkal könnyebb lenne megégetnem magam, de valahogy az se szokott megtörténni.
Úgyhogy motorozhatok, ujjé. Holnapra mondanak jó időt, de szelet is... Majd meglátjuk, még úgyis csak október van.
Láncvédőt szerezni persze nem egyszerű, majd a harmincezres szervíz keretében tetetek rá valami jóféle fémből valót, ami nem törik le évente, a szerelőnknek van lakatos ismerőse.
Ja meg tükör is kéne. Nem bánnám, ha fekete lenne, így is sok a króm Cilin.Megint megcsodáltuk a Honda szalonban az idei kiscbr-t a bejövős festésével, a kipufogója eddig nem tűnt fel, elég bénácska, de úgyse vesszük meg, mert van már motorunk és nem használnánk. De azért tetszetős s nem is túl magas... Tanktáska kínálatuk aprócska volt, majd másutt, máskor. Ruhanézésre pedig nem értünk rá.
Téli kesztyűt meg se próbálok venni, sosem volt még olyan motoros kesztyűm, ami illett a kezemre és kényelmes volt, az ujjatlant kivéve, már igen szkeptikus vagyok. Nem muszáj nekem fagyban motoroznom. -
sz_abika
addikt
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy az átíratás 2011-2012-es költségeiről nem találtam pontos adatokat.
Történetesen ma felhívott a szerelő és közölte hogy a Centromnak főtengely vonalon van a sérülése, majd mondott egy összeget, ami jelen esetben elgondolkodtat, hogy karácsonyra meglepem magam 125ös géppel.
Pontosan mit és mennyiért kell átíratni? Mert ugye az 50esnél egy adás-vételi, és egy 3000ftos bizti volt az egész...PSN: xszabikax
-
#81556480
törölt tag
Igen az a germalex.
OK mindenki azt csinál amit akar, én sem csak utcán bóklászta, viszont én már kinőttem azt hogy ami drága az a jobb. Kérdezzetek motor szerelőt, vagy vegyetek 1500 forintosat és nézzétek meg mi van rá írva. és mi van a drágára.. én nem győzködök senkit ...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3003 üzenetére
nanemár.. betolom a dunába ezt a..
ha megemeled nem csorog az szépen lassan ki magától? ok, nem 5 perc, hanem 2 óra..
(amúgy asszem ez az autóiknál is így van, mintha gyári szerelő haverom ezt mondta volna már, csak nem emlékszem tisztán)[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsoltee10 #3050 üzenetére
háát, azért az MVX nincs egy lapon egy szocimotorral. ez egy korai GP replika.
egy épeszű ember nem cseréli MZ re vagy simsonra, csak ha megállt és a szerelő elmondta neki mennyit kell rá költeni. Istenem, hogy került ez ide az igénytelenség földjére. Sajnálom nagyon. Biztos még birkát is vittek vele haza a piacról.Integra:
izlések és pofonok.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3114 üzenetére
ragaszkodjunk a gyárihoz lehetőleg.
Bosszantó egy kicsit, hogy az emberek, akár szerelők is ész nélkül nyúlnak a sűrűbb olajért, ahogy meghallják, hogy versenyhasználat, vagy ha nyomja a szemét a motornak.
Nem a viszkozitást kell lecserélni ha nyomja az ember, hanem a teljesítményszintből kell a legjobb, és a viszkozitásstabilitásnak kell a legnagyobbnak lennie. A viszkozitás értékeknek a gyárban kitaláltnak kell lenniük. A csapágyaknál az illesztés miatti nyomásveszteség stb, ez mind így lett kiatalálva. Vannak motorok, ahol kalibrált olajfúvókák vannak az olajzási rendszerben, hogy azokon a helyeken, ahol nagyobb nyomásra van szükség ott nagyobb maradjon.
Ha már kopott a motor, akkor kell belerakni a sűrűbb olajat, de azt is azért, hogy meglegyen a nyomás, amit le kéne mérni egy bizonyos fordulaton olajnyomásmérővel. Na ezt ki szokta megcsinálni, hogy kell-e sűrűbb bele? Van egy ökölszabály, hogy 1000 fordulatonként kb 1 barnak kell a nyomásnak lennie. Ha ez megvan akkor csokolom. Akár hígítani is lehet addig, ha megvan. nem a viszkozitás fog kenni. A teljesítményszint a legfontosabb. A motul factory egy jó olaj 5w40est rakok bele én is. Yamalube-ból is a fullszintetikus 40es olajat raktam bele mindig is, annak a viszkozitásstabilitása roszabb volt, mint a motulé, most megnézem a motult én is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3424 üzenetére
2 hete hidaltam egyet akksi témában..
fater suv-jában tönkrement a gyári akksi. gariban cserélték azonnal új akksira. de! ugyanolyan savas akksit kapott mint az eredeti amivel jött.. kérdem, miért nem raktok bele egy gondozás mentes akksit hát ott a polcon.. mondják, nem tehetik, mert gariban csak azt cserélhetik és csak arra amit kiszednek. mondom, de ez teljes balgaság. tudják, de ez van. az akksit közel 5 (!!!) liter folyadékkal öntötték fel (ijesztő), a szerelő káromkodását a szalon pultig hallottam. és mindezért kiszámláztak volna 61ezret + 2.5ezret az aktiválásért, ami a feltöltését jelenti.. burzsuj.
kész......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3427 üzenetére
hát nemtom, szerintem nincs baj a savas akkuval se. nem lehet annyi ideig tárolni szulfátosodás nélkül, ezért szoktak tönkremenni. Gondozás mellett nagyon sokáig jók azok is. A szervizek nem nagyon figyelnek arra, hogy töltve legyenek az akkuk, több éves állás után ez meg is látszik. azért van ennyi garis akkucsere motoroknál is (tehát a felitatottat is hazavágják szóval...). balfasz szalonhozzáállás és szakértelem hiány az van rendesen. továbbképzésre szokták küldeni a szerelőket annyira seggek az akku témából, meg annyi a garanciális kiadás.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #3688 üzenetére
amit linkeltél, az egy 2T vashengeres ... hogy is fogalmazzak... fos
15 lónál többet nem lehet kihozni belőle. Ha versenyre kell felkészíteni egy ilyet, 300ba kerül és még locsolni kell a lóvét. 15 lóerőért. A 125 kupában ez azért eléggé behatárolja a köridőket, meg a helyezéseket is.
Rs 125 az olasz verzió, nem a svájci, meg a mittomén melyik lefojtott verzió... az aluhengeres.(aluhengeres? ezeknek a fele Magyarországon már meg van hüvelyezve a csóróság miatt) meg is van a 30 ló. de ott hengert cserélni 1500 euró. Lehet megkapod 200 ért, de hogy rendbehozd - és most nehogy azt higgyük, hogy van olyan, amit nem kell rendbehozni - és szintentartsd rengeteget kell költeni rá. És a hirdetésekben amit írnak, hogy megkímélt meg satöbbi. az vicc. szétbontod a blokkot és mindig koppon van valami, vagy bele van húzva, vagy szét van ütve, vagy csavarhúzónyomos a csapágyfészek, meg a szimeringház. És ez nem csak a blokk. ezeknek a kisköbös motoroknak nem volt soha szétbontva a futóművük sem. egy zsírzást soha nem kapott a váltórudazat, vagy tengely, szóval ott aztán vannak dolgok. pénztemető. normális darabok vannak, de nem 300e, hanem jóval többe kerülnek.
nem én vagyok túl igényes, ha az ember versenyre akarja, vagy arra, hogy ne fikáljon, ahhoz sajnos rendbe kell hozni rendesen, és nem lehet félvállról venni a dolgokat. Közútra a hülyegyereknek bőven jók, bár ott is megáll ezeknek a fele egy meleg nyári nap.vagy menjünk tovább.
250es RS - RGV blokk. 400 ért kapsz, 75 lóerő, nagyon kicsi tömeg. minek fizetnél 300at egy NSR ért és 15 lóért, ha rádobsz egy 100ast és van egy GP motorod majdhogynem?
hát ott aztán a gatyádat elviszi az egész. A megvétel egy dolog. a sok gyökér ne tudd meg miket csinál az ilyen motorokkal, és most nem a nyélüzemről beszélek, mert az alap, hogy úgy legyen használva (nem is baj). De szerelőt ezek akkor látnak, ha megállnak. Aztán hüvelyezik az aluhengert, meg próbálnak csinálni valamit a főtengelyszimeringgel, amit nem lehet cserélni, csak komplett főtengellyel horror áron.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
latyak17
tag
válasz vakondvok #3957 üzenetére
Énnekem nagyon jól jött ki ez a motorom sztori röviden: Gilera Stalkert nyúztam izomjó gép volt simán 85-90km/h tempóval mindössze egy sportkipufogó segítségével.. eladtam fájt a szívem nyár közepén, mintha elvették volna a jobb lábam.. Sebaj árából volt egy két telefon "projekt" aztán ebayon megtaláltam a mindig izgalommal eltöltő DT 50em... Pont olyan amilyen kell : kevés km-er megborított tehát apróbb sérülésekkel és jóáron Megvettük sikeresen liciten oké elhozás.. Nevelőapukám Fiat Scudo-ja rég nem használtuk másik 8 külföldi okmányos kocsi mellett pihent jó ideig.. Nembaj nekivágtunk a majdnem 700km!! es útnak(oda-vissza) . Szépen ment erre kb félúton durva olajszag mögöttünk kék füstfelhő épp jókor kijárat megálltunk: eldurrant az egyik olajcső végén lévő alumínium helyszíni javítás nem lehetséges (tiszta olaj volt minden) nem volt speciális cső sőt nem volt tartalék 2.5 liter olaj sem.. oké hazavontattunk..
Elhozási kísérlet 2: Mercedes Vito 2 éves 40.000Km út simán megvettük pici faluból mocsok gazdag eladóktól.. (garázsba 3! olyan ducatti aminek kb 20.000erós ára) Fia elborult vele ezért vettek neki egy vadonat új motort.. jah aki megteheti.. azóta is szépen muzsikál kapott sportcsövet most téli karbantartáskor viszont észrevette szerelő, hogy konkrétan gyertya végéről a fém behajlás kb leolvadt ami szépen elrendezte a dugófejet ugyhogy tavasszal motor generál.. Ennek ellenére hű társ nem válnék meg tőle szívesen..METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
latyak17
tag
válasz Topiccsendőr #3960 üzenetére
Jelezném a környék legprofibb motorszerelője csinálta meg nyári hangolásra és én mivel nem szoktam hozzá ilyen dolgokhoz, hideg időben utána kellet volna állítani nem tette... Sok egyéb dolog játszott közre pl a gyertya minősége de nem a szerelő hibája volt... TEHÁT utána lett állítva!!
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
stifi
senior tag
válasz Boci_83 #4238 üzenetére
én is olyan arctól vettem a gépemet, akinek a pénz kellett, nem volt egy szívderítő élmény elhozni a garázsából.. de az első kereszteződésben már nagyon happy voltam
szar helyre születtünk, hogy a kajára nincs biztos fedezet, és ha van hobbid hobbikról (mint pl a motorozás), akkor az már luxusnak számít :\más, a korábbi témához: a gyártók nagyon szívesen szerveznek olyan tesztnapokat, ahova meghívnak csomó újságírót, szerelőt, kibérelnek egy pályát, adnak rendes gumit, belövik alád a futóművet stb - ezek a nemzetközi sajtóesemények, amiket a gyártók megejtenek kb évente 1x. ez nekik nem pénz, de nagyon jó alkalom hogy az újságírók megismerjék a gépeket, drága szálláson drága kajákat kapjanak és rögzüljön bennük a tudat, hogy ez a gyártó mennyire jó, aztán szépen cikkezzenek róla elfogultan.
de egy összehasonlító teszt az más. egyrészt egyik gyártó sem fog közösködni a szervezéssel egy másikkal, nem fognak még civilben is versenyezni amikor ott a sok bajnokság.. itt az a lényeg, hogy eladjanak, és a saját portékájukat nyomják előre, ha közösen csinálnának pályanapokat ott születne egy sorrend, valakinek nem lenne jó az egész, akkor meg minek? szerveznek ők saját maguknak..
ezt annak kell tudni megszervezni és megcsinálni, aki cikkezni akar róla, lobbi, nyalás, kapcsolatok, és kurva nagy szervezést igényel. végigkilincselni a gyártókat, szívességet kérni, ígérgetni, szóval elég nagy meló... vagy geci sok pénz. szerintem ennyi pénz nincs az újságírásban, hogy kp-ban lerakják az asztalra a költségeket, így marad a fenti szervezősdi...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
Érdekes dolog ez a márkaszerviz.
Pont egy GS500 assal nem bírt el egyik sem. Kb 3 szervizben volt, (köztük suzukiban is) vezérműláncfeszítő baja volt, amitől mindig átugrott a vezérlése. Amikor szétbontottuk már a szelepek ütötték a dugattyú tetejét, de mindegyik azt hitte, hogy az előző szerelő elrakta a vezérlést, vagy nemtudom, egész egyszerűen leszarta a hiba okát. Pedig a 90 es években ez egy jellemző hiba volt egy szériánál. Persze ez jóval fiatalabb motor volt, de szerintem megagáz, hogy egyik se vette észre.
Normális szakembert kell találni. Az a lényeg, nagy melléfogás nem lehet belőle.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4591 üzenetére
persze 1-1 hiba orvoslására nem mindegy kit választ az ember, főleg az autószerelőkkel vannak negatív tapasztalataim, a márkaszervizek szörnyen tudnak viselkedni... beletelt pár évembe és pénzembe, mire találtam egy normális szerelőt, akihez bátran merem vinni a kocsimat..
de a motor márkaszervizekben eddig kellemesen csalódtam, nincs az a lehúzás érzetem, mint az autóknál, végig lehet nézni mit csinálnak, bele lehet ugatni, válaszolnak ha kérdezek, odaadom a megfelelő kalapácsot vagy megfogom az alkatrészt ha kell, és ha azt mondják hogy ezt vagy azt cseréljem ki akkor elhiszem, mert még hozott alkatrészre is szívesen vállalnak munkát. elég, ha a szerelőkkel jóban vagy, a vezetővel meg a tulajjal már nem olyan fontos, hiszen nekik tényleg csak a pénzed kell
a márkaszervizt amúgy azért javasoltam, mert állapotfelmérésnél ők tudják a legjobban (a rutin, nem a tudás miatt) hogy mit kell nézni és hova kell nyúlni, mik a típus jellemzői stb..
persze ez nem jelenti azt, hogy ők is értenek hozzá a legjobban, dícséretes ha van olyan szakember, akiben meg lehet bízni, nem kell feltétlenül márkaszerviznek lennie..
de azért a motoros márkaszervizek érnek is valamit, az autósok már nem nagyon..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #4600 üzenetére
Anno a Daciával fékpadi teszt is volt (igaz nem közvetlen előtte és utána, hanem a menetrend szerint következő műszaki vagy zöldkártya mérésnél), evvel a kettővel a CO nagymértékben, egy akkoriban modern katalizátoros kocsi szintjére süllyedt, pedig nem is volt benne katalizátor, a Dacia meg akkor is már elég elavult technológia volt. A szerelők nem is akarták elhinni, kétszer alánéztek a kocsinak, mire Apám mosolyogva elárulta nekik.
Viszont ott a kettő együtt volt, s ott a felfűtésnek volt elvileg sokkal nagyobb hatása, itt viszont az nem menne egyszerűen.
Gondoltam előbb megkérdezlek, aztán majd amikor két-három hét múlva viszem évkezdő nagyszervizre, vagy megkérdezem ott is, vagy ha nem ötszámjegyű a fékpadozás, lehet, hogy helyben kipróbáljuk egy előtte-utána teszttel.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
latyak17
tag
heló
Sopronba lakom és hengerfejes lett a motorom és le kéne vinnem szerelőhöz fertődre, nincs valakinek esetleg utánfutó+autó kombója vagy esetleg kisteherautója ..? üzemanyagköltséget + kis "zsebpénzt" tudok fizetni.. Minden megoldást meghallgatok autó utánfutóbérlés felejtős, jogsim is van ha kell..Köszi
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
Topiccsendőr
addikt
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz Topiccsendőr #4705 üzenetére
szerelőhöz nem vittem még életembe egy motort se ami megfordult a kezem alatt, de nem is fogok
na mind1, majd holnap kiderül, hogy a membránok-e a bajosak. -
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #4681 üzenetére
végre! eddig tartott rájönnöd?
"szerelőhöz nem vittem még életembe egy motort"
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz Daywalker #4709 üzenetére
már miért kéne szerelőhöz motort vinnem, ha én is meg tudom csinálni?
annyira sok hülye van, több 10 ezreket kidobnak egy szerelésért, pedig gyerek játék 1 blokkot felújítaniaz összes szerelő 1 pénz mosó..össze vissza hazudnak, hogy egy ezt meg azt ki kellett cserélni , mert szar volt, meg ilyenek...sokan meg bedőlnek nekik és kénytelenek fizetni
6év alatt 12motor fordult meg a kezem alatt, és mindet saját magam tartottam karban(csapágyazás,szimeringezés,szelephézagolás/vezérműlánc állítás, hajtókar felújítás, meg még sorolhatnám..)
én ezeket a dolgokat apámtól tanultam még annó.. (autó szerelő a szakmája)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz HELLAFLUSH #4715 üzenetére
Rohadtul el kéne vinned szerelőhöz, ez mostmár hótbiztos egy ilyen hsz után. Vagy fatert hívd, hogy segítsen
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
latyak17
tag
válasz HELLAFLUSH #4722 üzenetére
Eddig van egy olyanom, hogy nem gyári elektronika (kb=tuning) és ilyen puffom nomeg a gyárinál eggyel nagyobb első lánckerék.. meg egy nagyon ügyes szerelő aki nem lehúzni akar hanem elégedett motorosokat
multkor történt a következő kb 65ös sebességnél egyszer csak megszorult a hengerfej mint utóbb kiderült a gyertya (!) leolvadt a hőtől és belesett és megaprította hengerfejet úgyhogy most cserés lesz esetleg könnyített hengerfejnek van értelme? Hűtésével van valami mivel vízhűtéses egész nyáron világított a forrás lámpa de még ebben az 5-10 fokos időben is termosztát gomba cserélve lett de nem ez a baja nincs keringés? más?
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
latyak17
tag
válasz HELLAFLUSH #4727 üzenetére
ment 1 héttel ezelőttig egyszer csak megállt előtte futotta a 85ös sebességét előtte sohase..
gyertya szerintem olyan volt vagyis legalábbis most ilyen van benne..
én a linken keresztül ebayon vettem, szerintem egyrészt olcsó és tényleg növelte teljesítményét és cég is korrekt volt..
szombaton meg le szerelőhöz fertődre mert perpill egyáltalán nem indul de szerintem ezzel lesz a baj csak azon csodálkozok hogy a városi szuper szerelők hogy nem vették észre... nyilván ezzel jó néhány évvel megrövidült a motor élete is
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #4784 üzenetére
Az első tárcsa az a gyári BMW volt.
A második utángyártott.
A harmadik/negyedik fogalmam sincs, Kawa ZR250-re passzol, bontós cucc tizesé'De nem én szereltem föl egyser se, hanem a sokkezű szerelőm.
Meg ha rosszul volt rajta, akkor használat közben kellett elmásznia, mert eredetileg jó volt.[ Szerkesztve ]
-
latyak17
tag
Hú srácok nagyon megkönnyebbültem mikor hívott a szerelőm, hogy kész a motorom és mindössze 2 ezer lesz a fizetendő összeg (teljes átvizsgálás) mert valaki szándékosan rongálta meg a gépem olyan formában, hogy egy csatlakozót húzott le valahonnan és emiatt állt meg.. (most már csak azon gondolkodok, ki lehet az ) MOTOROS SZEZONOM: ON ! (Persze ha azt vesszük mondhatta volna akár azt is, hogy gyertyát cserélt, olajat töltött bele meg stb... nem ő nem akar lehúzni.. )
OFF: 2 ütemes a kicsike milyen JÓ minőségű olajat vegyek bele (ne 1500Ftos OMV-s ra gondolok) ?
[ Szerkesztve ]
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #5195 üzenetére
az autó vizsgadíja 16300.-
lehet itt is jól átbasztak
nekem tokkal vonóval megvolt 25k-ból a fóliás autóm tavaly, és még találtam is a vizsgahelyen egy jó szerelőt, azóta oda járokamúgy számolj utána.. 5k a motor vizsgadíja. a szerviz nem vizsgaközpont, hanem viszik valahova, ott lejattolnak 5ezret hogy "biztos" átmenjen, ez eddig tíz. maguknak az ügyintézésért elraknak egy ötöst, az máris 15. szerintem idáig lehet lealkudni ha egyébként nem életveszélyes a gép, különben a kutya nem fog hozzányúlni párezer forintért úgy, hogy kell valaki aki viszi hozza, foglalkozik vele.. ha nem akarsz fizetni akkor vidd el magadnak, ez a mentalitás itthon.
vagy haverkodj össze vizsgabiztossal, nekem autónál bejött[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ALI_G
veterán
Na puhányok, holnap 11-12 között érek Kecsóringre. Nem találom a honlapot, hogy hogy adják a jegyet, de emlékeim szerint 13h-tól van délutáni 4k-ért. 20 perc 1k.
Puding próbája az evés, ajánlom, hogy gyertek, egy kolbászzsír metál hornettel fogom hasítani az aszfaltot!
Szerelőnk is lesz, szóval nem baj ha a porban fetrengetekTudtok valami Android app-ot ami GPS jel alapján mér köridőt, sebességet, etc? S60-ra volt.
[ Szerkesztve ]
-
harcikoca
senior tag
Ha kevés a kompresszió a motorban, ilyen 0,5-max 1 bar hengerenként, az lehet csakis kizárólag a szelepektől? mert a szerelőm lemondott a motoromról, mondva, hogy kész vége dugó-gyűrű minden csere. De én azt hallottam h ha szarok a szelepek akár 0 is lehet a kompresszió.
AMD+Ati powee'R
-
shiNIN
tag
válasz Integra #5411 üzenetére
Mi az, hogy dobozolós motorom van? Eredetileg nem volt rajta doboztartó, de a szerelőm rak rá bármit. Nekem fontos a doboz és a sebességnek semmi köze ahhoz, hogy nem szeretek a hátamon vinni semmit, ha motorozom. Nekem a kényelmem sokkal fontosabb, mint a motorom kinézete, bár semmi bajom Cili kinézetével Nálam mindenképpen szebb, hajajj, kéne egy új kabát lassan.
És nem a hátizsák a motorozás lényege, mi van? Ennél okosabban szoktál beszélni. A motorozás lényege, hogy jól elvagyok, s ebben akadályoz a hátizsák. Mindenféle hátizsák, mindenféle tartalommal, üresen is.
Persze, hogy nem mindenki dobozol. ÉN igen. -
stifi
senior tag
valószínű a szerelőd is onnan veszi nagyker áron, így hasonló árban tudja adni neked.. (mivel a pink sokmindennek nagykereskedése)
mondanám, hogy próbálj meg egy Danger Bikes-t, de valószínűleg ugyanez lesz a szitu: annyiért adják, mint a pink, a hasznuk pedig a kisker és nagyker ár közötti különbség. de azért próbáld meg, mert lehet kellemes meglepetés ér!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
shiNIN
tag
válasz boogie84 #5816 üzenetére
Az elejét nem ismerem, utána elég unalmas lehet annak, aki nem szeret egyenesen menni... A hetesen pláne lassan. Ott képes forgalom lenni s valahogy mindig akad valaki jóember, aki komolyan veszi a 40-et. Óra szerint.
Mivel mi errefelé lakunk, megvan a kedvenc útvonalunk ilyen esetekre. Ha nem nagyon sietünk, Gánt is benne van, de Nadap mindenképpen. Budapest érintése esetén pedig Csobánka. Budapesttől keletre eső célpontnál lehetőleg Szlovákián át megyünkÉn még annyira nem indultam be, jobbára gyalog mászkálok, azt is kell, a tavaszi virágok megfigyeléséhez (visszavert fény meg minden) jobban passzol. A nagy túrák előtt lezavarjuk a szervízeket, Alvaro ugyan nem akart a 90-es miatt szerelőhöz menni, de a szíj kezdi eldobni a fogait, amivel nem jó viccelni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motoros topic
- Synology NAS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Konteó topic
- Videós, mozgóképes topik
- Cyberpunk 2077
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen