Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Prof01 #7725 üzenetére

    baszki ilyenkor azért ki tudok állni a hajam alól. nagyobb fúvóka. az isten szerelmére. de sok okos ember van a világon. a pillangószelepet kinyitod a gázzal, ha nem bőg fel a motor akkor maximum a vákuum által mozgatott tolattyúkkal van baj, azaz azok meg sem mozdulnak. csakis ez csinál ilyen jelenséget, fúvókabajnál puffog durrog, vagy fullad egyből. semmi fúvóka nem kell ide. valszeg ki van kopva a karbiház és már úgy lötyög a tolattyú, hogy be tud akadni érdekes módon melegen. jobb esetben valami dzsuva van, vagy vákuumbaj, legrosszabb esetben karbisor csere. de távolból nem lehet megmondani, el kéne vinni egy normális szerelőhöz.
    a fékes dologhoz hozzátenném, hogy emiatt a hozzáállás miatt nem vennék itthonról nem hogy japán belpiacos motort, de semmilyet.
    rossz, nem tudom megoldani, úgy hagyom. egy életvédelmi felszerelést ráadásul, a féket.

    irridiumos gyertya nem biztos hogy kéne bele, mivel parazita szikrás motor, ezért néhol a testelektródáról ugrik a szikra középelektródára, néhol meg fordítva, nem lesz nagyobb futásteljesítménye a gyertyának, mivel a testelektródát ugyanúgy szétszedi, az nem iridiumos. szóval nem ilyen motorba való, hanem hengerenkénti trafóshoz.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • doc

    nagyúr

    válasz vendingo #19455 üzenetére

    lancfeszitohoz nem tudok hozzaszolni (VFR, fogaskerekes vezerles, ugye :P)
    felevente fekfolyadek csere? teged nagyon durvan le akarnak huzni, keress masik szerelot :DDD
    ha jol emlekszem, ketevente szoktak ajanlani, de szerintem a legtobb motoros soha, vagy csak sok ev utan cserelteti... (nekem benne lesz a kovetkezo 'nagyszervizben', ha vegre el tudok jutni a szerelohoz, filleres tetel)
    az iridiumos gyertya jo dolog, en is azt vettem a mociba. az hogy 'kell' szerintem hulyeseg, bar lehet hogy a szaGertok majd megcafolnak, de mivel ketszer annyi ideig birja mint a sima, ezert feleolyan gyakran kell szetszedni a motort a gyertyacserehez, szoval mar csak a munkadijon is megsporolom az arkulonbseget
    amugy meg egy sima gyertya is elmegy vagy huszezret, az iridiumos meg mondjuk a duplajat, szoval ezen szerintem felesleges azt az 1-2 ezrest sporolni (4db NGK CR9EHIX-et (iridiumos) vettem osszesen kb. 12ezerert postazassal egyutt, raadasul ha jol emlekszem neked csak ketto gyertya kell :D)

  • csongi

    veterán

    válasz DigitXT #22857 üzenetére

    Szerintem ez hamar kiderul azert:)

    Mas: Erdemes dragabb gyertyat betenni a gyari eloirtnal? Gondolok a tobb polusura vagy au iridiumosra.

  • #25954560

    törölt tag

    válasz csongi #22895 üzenetére

    pont erre jo, ahogy irta persu is. hosszabb elettartam. ami olyan esetekben johet nagyonnagyon jol, amikor a gyertyacsere feler egy tokonszurassal (nehez hozzaferni es akkor is csak speci kulcssal lehet). en is ereztem javulast, mikor lecsereltem a sima gyertyat iridiumosra, de ezt leginkabb annak tulajdonitom h a regi gyertyak mar elmentek 25k km-t, reg cseresek voltak.

  • ujskodas

    tag

    Szerintetek szabad-e iridiumos gyertyát e-bay - ról venni? Feleannyiba kerül postával, mint itthon maga a 4 gyertya. Eredeiek-e, (NGK ami kell nekem) vagy valami gagyi utánzat?

    Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.

  • HSM

    félisten

    válasz mm89 #54727 üzenetére

    Pont, hogy olajból nagyon nem mindegy, mit raksz az SV-be, mivel levegős olajhűtős, és az ásványi olajnak ritkán vannak olyan jó tulajdonságai különböző hőfokokon, mint a szintetikusnak.
    Nekem először Motul 5100 10W40 volt benne, borzalmas gyengén teljesített, olyat soha többet nem rakok bele, és másnak sem ajánlom. Most 7100-at kapott 10W40-et, azzal már jó.

    Szóval ha az iridiumos gyertya is csak ennyire észrevehető, akkor én most azonnal megyek és veszek egy szettet. ;] Csak vicc, de bírom az ilyen sufnibölcsességeket. :W

  • HSM

    félisten

    válasz canniball #71013 üzenetére

    Köszi! :R
    Nem tudom, a Te SV-d 2003 vagy 2004-es modellévű, de a 2003-as gyártásúakon jóval kevesebb a párna az ülésben, szval ha a tiéd olyan, az lehet a probléma forrása. :K
    Lásd kép: [link][link].

    Nekem a K8-on már a párnásabb ülés van. Jó nagy, lehet rajta többféle pozíciót felvenni, szeretem. :B
    Az mondjuk tény, hogy nekem is jól esett 100-200km-enként megállni 5-10 percre lábat tornáztatni. :DD
    Nekem az szokott picit kényelmetlen lenni, mivel magas vagyok, eléggé be kell hajtogatni magam alá a lábam, az órák után elég zsibbasztó tud lenni, olyankor vagy megállok pár percre, vagy kiállok nyújtózkodni.

    Amúgy nekem a kuplung szokott kényelmetlenné válni, ha szerpentinezek és sokat kell váltani, de ezzel most nem volt gond, remekül elficánkolt szinte végig 6.-ban. :K Indulás előtt aktuális volt a gyertyacsere, kapott iridiumos NGK-kat, határozottan jót tett neki, harapósabb lett tőle, mint amilyen a csereéret korú sima Denso-kal volt. A fogyasztásom is egész jól jött ki, végig 100-160 közötti tempó mellett 4,6-4,7 között lehetett valahol, ahogy számoltam, ami szerintem teljesen baráti.

  • demars

    addikt

    válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére

    Még egy gyors kérdés gyertya témában: iridiumos gyertyáról mi a véleményed?

    Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz sabaton667 #90689 üzenetére

    Iridiumos gyertya a hengerenkenti trafósokhoz jó. [link] Oda a több pólusú gyertya lehet a jobb.

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • Geresics

    addikt

    Hali,

    a télen nagy karbantartást tervezek a mocin, és még el sem kezdtem utánaolvasni a dolgoknak, rögtön ide írok, hátha megkíméltek pár óra guglitól, meg egy rakás fals infótól! :DDD

    Kiindulás, hogy 10ekm-el vettem a masinát, akkor rögtön olajcseréltem, és kapott iridiumos gyertyát is. Azóta 16ekm-nél kapott új olajat. Idén majdnem 10ekm-t mentem, így most 25ekm-nél lesz egy "nagyszerviz".

    A terveim:
    1. olajcsere, MOTUL 5100-ról 7100-ra, olajszűrő csere,
    2. légszűrőcsere,
    3. fékolajcsere elöl, hátul,
    4. hűtővíz csere,
    5. szelephézag-ellenőrzés/állítás,
    6. teleszkóp-olaj-, és szimering csere elől, (miből tudom, hogy kell-e?)
    7. hátsó lengéscsillapító nyikorgás-megszüntetés, (valakinél volt ilyen mostanság - mi is a megoldás?)
    8. lánc és fogaskerék cserék, (miből tudom, hogy kell-e?)
    9. gyertya ellenőrzése/cseréje
    10. benzincső csere (kézikönyv szerint kell),
    11. fékcső csere (kézikönyv szerint kell) - érdemes fémre?

    Extra:
    12. Kormányrúd csere gyárira, esetleg kormányfűtés?
    13. alubetétes kézvédő
    14. USB-töltő szivargyújtóra cserélése (ne legyen önfogyasztása a 12V-5V átalakítás miatt)
    15. OFF ROAD lábtartó
    16. plexi kiemelése, és GPS/telefon tartó kialakítása
    17. első sárvédő 2cm-el magasítása (lakatos munka)
    18. ködlámpa beszerzése, felrakása

    Olaj- és szűrőcserét már 2x megcsináltam, az nem gond. Hűtővíz cserét gyári leírás alapján gond nélkül meg fogom tudni oldani.
    Fékolaj-csere sem lehet gond, viszont a fékcső cserével kapcsolatban már vakon vagyok, akárcsak a benzincső cseréjével kapcsolatban is!
    Szelephézag ellenőrzéssel kapcsolatban viszont (még) vakon vagyok - van valami jó leírásotok? (1 henger, 4 szelep). Talán valami workshop manualban keressem majd, de olyanom angolul van, és még nem nyitottam igazán meg...
    Első teleszkópnál mit, és hogyan kell ellenőrizni? Ha cserélni kell bármit, akkor honnan tudom, mi a jó nekem?
    Hátsó nyikorgás volt mostanában valakinél, és Persu ajánlott is valamit, de épp messze voltam, és részeg, amikor olvastam. Mondhatnám az agyamnak azt a részét már elittam... Ha esetleg egy kulcsszó volna, hogy mire keressek vissza, már azért is hálás lennék...
    Fogaskerekek, lánc még gyári. Mit kell nézni? Honnan tudom, hogy cserés-e? Ha cserélem, mire kell figyelni? Mit érdemes nézni, milyet érdemes keresni?
    Iridiumos gyertya van benne 15ekm óta. Miből tudom, hogy kell-e vele foglalkoznom?

    Extra-listával sem lesz gondom szerintem, de ködlámpára ha volna tippetek, hogy milyet érdemes venni, azt megköszönném, mert annyi van belőle, mint égen a csillag!

    Köszi mindenkinek, aki legalább megpróbál érdemben hozzászólni! :R

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Geresics #90795 üzenetére

    4. Retkes a víz? Ha nem, akkor felesleges. Van vmi túlmelegedési gond?
    6. Köpi az olajat? Rongyos a porlehúzó? Nem? Akkor felesleges.
    7. Az egy csapágy csere volt, ha jól emlékszem.
    8. Onnan tudod, hogy le van nyúlva. Esetleg egyenetlen nyúlás, rozsda, beállt láncszemek, sérült/hegyesre kopott lánckerekek, stb. Tolómérővel végig lehet mérni, ha szeretnéd. Van aki a hátsó lánckeréken húzogatja a láncot, állítólag ha ki tudod húzni a fogak közül, az baj.
    9. Állítólag egy iridiumos gyertya akár 40.000-et is elmegy. Nem véletlenül kerül annyiba, amennyibe.
    Biztos nem cserélném 16000 után. Ennyit a közönséges gyertyák mennek. Kiveszed, megméred a légrést az anód és katód közt (ide lehet hengeres hézagmérő kéne), aztán hogy szép száraz és őszbarna-e. Ha pl olajos, akkor az további kérdéseket vet fel.
    11. Arra figyelj, hogy ha van ABS-ed, akkor valószínűleg csak gyári alkatrészekkel fog rendesen működni. A homológizációba beletartozik a fékcső is.
    12. Én inkább fűthető kesztyűben gondolkodnék. Nem sokkal drágább egy jobb fajta markolatnál, de jobb komfortot nyújt. Télen is motorozol amúgy? Ha nem, akkor meg minek?
    14. Az akkura van kötve közvetlenül? Rakd rá egy kapcsolt vezetékre (helyzetjelző), vagy a gyújtáskapcsoló után már biztonsági okokból is! Amúgy meg ezeknek a kapcsoló üzemű konvertereknek van vagy 70-95% hatásfokuk, ami mondjuk 5W-nál (ez ugye 1 Amper) kemény 0,1-1,5 W veszteség. Üresben meg milliamperben mérhető áramfelvétel, már ha egyáltalán. Sztem szard le! Nem ez fogja lemeríteni az akkut.
    18. Na erre kíváncsi leszek. Régebben sokat bújtam az Ebay-t, de csak gagyit találtam. Ami nem gagyi az meg egy HID lámpa és egy ksiebb vagyonba került. A ledes megoldásokat inkább hagyjuk... Azok mindegyike kivétel nélkül "flood light" módban szórja a fényt, pedig a ködlámpának igen határozott képe kell legyen, csak egy vékony sávban szórhat.
    Én csak hátsó kódlámpában gondolkodok, hogy engem lássanak. Főleg ha már régi az elektromos hálózat és az a 14,4V már csak 13 a motor végében és/vagy koszos, öreg lámpatest, elgyengült halogén izzók...

    [ Szerkesztve ]

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105944 üzenetére

    Egyszerűen számold ki az esetleges váltóméretet.
    Az enyémen sem gyári a méret, sem elől, sem hátul. Mindkét gumi 10-10 mm-rel vastagabb. A matek egyszerű, első szám a gumi szélessége mm-ben (olvass utána mi fér el hátul és elől max.), a második szám meg az arány, %-ban. Azt meg egyszerűen kiszámolod az elsőből.
    1-2 cm teljes kerékátmérő növekedés vagy csökkenés nem számít. De mivel itt kisebb power-ről beszélünk, az sem baj ha a gyári oldalfalnál egy kicsit kisebb a gumi magassága. Vagy ellensúlyozod nagyobb fogaskerékkel.
    Erről jut eszemben, én tuti leáttételezném. Menjen csak 90-et végre, de azt gyorsan elérve, nyomatékosan, úgyis terepen fogod csak használni. Kerékre nem áll, de ha már a megtartáson döntöttél, én tuti kihegyezném. :)

    Ami még sokat javít a terepezési komforton, ha kiemeled a kormányt, illetve ahogy nézem, magasabb kormány + kiemelő is elkélhet erre.

    Egyébként nézz utána a típusnak youtube-on, kinti forumokon, 100% h van egy csomó mod., amivel lehet okosítani az erején és nem igényel nagy kiadást.

    A DR-Z-n legalább 4 ilyen filléres "tuning" van, amivel 4-5 LE-t elő lehet csalogatni még és ténylegesen durvább lesz a gép tőle (E méretű levegőszűrőház szívónyílás felbővítés, kartergáz visszavezetés kiiktatása teljesen, 10%-nagyobb alapjárati és főfúvókák, tűszelep horony átrakása, nyitott, lehetőleg a gyárinál 4-5 mm-rel vastagabb átmérőjű leömlő és kipufogó, iridiumos gyertya).
    Légszűrőt tekintve terep felhasználás mellett biztosan nem tennék "sport" verziót bele. Szűrje csak meg minél jobban a levegőt, jah és a klasszikus spray-kben azóta kevésbé hiszek, mióta kipróbáltam a Putoline légszűrő olajat. Kis tálkába bele van márta az egész szűrő, így a szivacs minden részlegét átjárja az anyag, ellenben a spray-kkel..

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    persu,

    Szakmailag mit gondolsz, bohóckodom egy 2005-ös KFX700-zal. Újszerű az egész, 4000km-t használták, azt is utcán (papíros). V2-es blokk, CVT váltóval.
    Látszólag minden tökéletes rajta (szívószelepeket kicseréltem - becsiszolva az új manual szerinti értéke -, mert azt típushibaként írják, bár szerintem nem volt bajuk az eredetieknek még.. aztán szelephézag csekkolva, beállítva, karbik is tiszták, gyári tűk mindenhol), egy Leo Vince X3-as rendszert rakott rá az előző tulaj és belebszott egy K&N "sportszűrőt". A gép hidegen szivatón (kézi tolós) feketén füstöl. Olajat nem eszi, nem fogy. Ahogy bemelegszik szinte teljesen eltűnik a füst. Max csak üresben nagy gázra, nagy fordulaton dob egy kis pamacsot (de az gondolom lehet akár a korábbi lerakódás is ilyenkor..)

    Mitől lehet ez? Vagy normális, h szivatón egy ennyi idős technika ilyen büdöset füstöl?
    Iridiumos gyertya segíthet ezen? Vagy az a légszűrő, esetleg a kipufogó kavar be? Nem egy herélt dob, rendes rendszer leömlővel együtt kompletten, furulyával, E betűvel..

    Köszkösz!

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • Pttypang

    veterán

    Csereltem a 2001-es karbis horneten gyertyat, iridiumos volt, simara csereltem. 2 trafo van rajta, lett volna ertelme iridiumosat venni ra?

    Everybody lies.

Új hozzászólás Aktív témák