- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iOS alkalmazások
- Olyan telefon lett az idei foci EB hivatalos mobilja, ami nem kapható Európában
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
Befellegzett az Alone in the Dark rebootját fejlesztő csapatnak
gp A játék vegyes értékeléseket kapott, de nem gondoltuk azt, hogy ez lesz a sztori vége.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Nem ezt nézte Klemens? Nem ismerem különösebben a típust, de amit hirtelen én látok:
- a bal első ajtó illesztései nem tűnnek tökéletesnek
- a lökhárítóból hiányoznak a műanyag betétek
- a kormánykarima és a légzsák között jelentős színeltérés van
- szellőzőrostélyok mellett talán telefonkihangosító nyoma tátong
- a rádió csúnyán befaragottnak tűnikHa jól látom, árban ez a kínálat legalja, gondolom nem véletlenül, mint ahogy az sem, hogy nincsenek nagyobb felbontású képek. Úgy 90%-ra azt mondanám, hogy élőben egy lepusztult fos lehet, én speciel el se mennék megnézni megérzés alapján.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Akkor továbbra se vegyen lepukkant fostaligát, inkább nézzen egy szerényebb autót.
Amúgy a 6. képen mintha azt látnám, hogy a hátsó ajtónál krómozott a kilincs, az elsőnél meg műanyag, az üléskárpitok pedig elég koszlottnak tűnnek, s a váltószoknya is gyanús, hogy szét van már nyomorgatva.DeFranco
Akinek nincs autója, annál több ideje jut autókat mazsolázni HAHU-n.
A fékpedál tövébe fújj be egy kis WD40-et, az még a halászlébe is jó, csak nem tesz rosszat...
Szerk: WD40 nélkül félkarú óriás vagy az autók világában. Irány a teszkó, vegyél csak szépen!
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
DeFranco #44263 üzenetére
Támogatom... amolyan kis magyar wheeler dealers módjára végigvennék a kamerák, ahogy elmész autót nézni, megveszed nagy helikopter dumával a leglepukkantabb foshalmazokat, aztán a végén az nyer, akinek sikerül 500km-t megtennie javítás nélkül az occón vásárolt autóval.
enduki
Lehet hogy maj kirek tulled segicseget szakszofon ugyben de meg ne bisztos. :-))
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Az 500e soványnak tűnik az elvárásokhoz, emelj rajta valamennyit, gondolom úgysem 1-2 évre veszel autót. Ha az évjárat olyan fontos, talán inkább az Almerát nézzed, azzal szerintem nagyon nem tudsz mellélőni. Igaz, a második generáció megítélése rosszabb, mint az elsőé. Az Accent meg kisautó, Thalia kategória méretben, sok élvezetet ne várj tőle. Az alkuval azért vigyázz, mert elmész megnézni egy zsíros engedmény reményében, aztán kiderül, hogy utaztál feleslegesen, mert nem adnak alább az árból. Inkább számíts úgy 10%-os engedményre, az reálisabb.
whitezo88
Amennyire nem tudtam régebben értelmezni a Multipla-t, annyira el tudnám most képzelni. Egyedi, nem konformista.
-
ABE
őstag
Nos, nagyon úgy tűnik, hogy eljött az idő, és autó után kell néznem. Havi kb. 2500 km-t mennék egyedül, az utak ~70%-a autópálya megfontolt tempóban (100-110 km/h), a maradék város. Mivel nem akarom ingem-gatyám rákölteni az üzemanyagra, a megcélzott fogyasztás 5l/100km. A keret első megközelítésben 800e forint, ez már tartalmazza a kezdeti járulékos költségeket, tehát alapvetően 600e körül nézelődöm. 2000 környéki dízel kisautót keresek, eddig a Saxo tűnik befutónak a maga 4-5 literes átlagfogyasztásával, az említett összegért már bizalomgerjesztő példányokat találni.
Ennyiért szóba jöhetne még a 206 1.4 HDi, de a modellfrissítés (2003) utáni változatok inkább 700e fölött tanyáznak, és kicsit tartok a típustól. A Clio 1.5 dCi is belefér a keretbe, de erős fenntartásaim vannak a megbízhatóságával és szervizköltségeivel kapcsolatban. A Lupo SDI tetszene, de alig van belőle, a Polók pedig öregek vagy drágák. Az 1.3 JTD Pandák/Puntók inkább 700-800e-től mennek vállalható állapotban, bár esetleg az 1.9 JTD Punto szóba jöhetne, maga a típus tetszik is. TDCi Fiesták szintén túl drágák, Corsa B-ből meglehetősen idős a kínálat, a C pedig megint csak drága. A kérdés: ennyiért van a Saxónál okosabb vétel? Ellene alapvetően két dolog szól: töréstesztje elég pocsék, illetve a többségük nélkülözi a klímát.
Konkrétan ezeket néztem ki eddig, lehetőség szerint Budapesten és Székesfehérváron, vagy vonzáskörzetükben keresem a megfelelő darabot:
Az első kettőnél úgy tűnik, hogy nem hanyagolták el az autókat, költöttek rájuk tisztességgel, az utolsónál meg nagy pozitívum a klíma. A megadott futásteljesítményt mindegyiknél fenntartásokkal kezelem, de úgyis az állapot a döntő. Ha végül Saxo lesz, van valami, amire nagyon oda kell figyelni a hátsó futóművön kívül? Esetleg olyan tanács, hogy érdemesebb inkább a modellfrissítettre koncentrálni?
Puntoból ez kapta meg a szemem (óraállás irreális, meg szerintem túl olcsó, de képek alapján nem találok rajta igazán fogást, ha csak nem a csomagtérajtó illesztését): [link]
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Esélyes egy ajándékozási illeték megfizetése, ha nem saját megtakarításból történik a kifizetés.
-
ABE
őstag
válasz
LaptopSystem #45246 üzenetére
Ennek az autónak minden szín jól áll, ezt a formát el nem lehet rontani.
Mondjuk én inkább piros/bordó színben választanám, de az legyen az én bajom.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
DeFranco #45256 üzenetére
Én nem mondtam ilyet, hogy jó az autód...
Ellenben lassan majd visszaadhatod azt, amit eddig tőlem kaptál, legalább lesz min röhögnöd neked is.Monnyuk 'duddki autója tényleg unikorniskönnyel lehet ápolva (pfff, ilyet kitalálni :-D), szerintem otthon Matchboxokon áldozatokat is bemutat az autók istenének, hogy szép fiatalosan tartsa meg neki az ég a műanyagokat.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
EQMontoya #45324 üzenetére
A Dacia modellek egy dologban zseniálisak: ki van mérve pontosan, hogy mindenhol jelenjen meg a spórolás, de az autó még ne legyen elavult, és funkcionálisan minden fontosat nyújtson a tulajdonosának. Lehet, hogy egy Logan értékvesztése százalékosan az átlagnál magasabb lesz, de abszolút értékben még mindig jobban jössz ki, mint egy "nyugati" típussal. Lehet választani, hogy ugyanannyi pénzért egy új Daciát veszel, vagy egy 2-3 éves "prémium" akármit. Szerintem becsülendő, hogy manapság van a piacon egy olyan márka, hol nem a parasztvakításra, hanem a funkcionalitásra mennek rá.
-
ABE
őstag
válasz
EQMontoya #45329 üzenetére
Szerintem a 80-as évek japán dizájnt ne vegyük mintának.
Nem mondom, hobby autónak nagy szeretnék egy ilyesmi verdát, de aligha lehetne mintának venni manapság. Még ha ergonómiailag teljesen rendben van (én speciel irtózom a digitális kezelőszervektől), aligha lehet példaként szembeállítani egy modern autóval. Okés, sok kényelmi sebből vérzik egy Logan, de ellátja a dolgát, és ez a nem mindegy. Félreértés ne essék, valószínűleg nem vennék román renyót, de nekem abszolút szimpatikus, hogy a Skodával ellentétben nem k*rvultak el, és a tényleges értékre helyezi a hangsúlyt.
-
ABE
őstag
Tényleges érték? Megbízhatóan eljutsz A-ból B-be, s közben mondjuk van elég helyed utasoknak, csomagoknak. Megy a légkondi vagy a fűtés, van szervó, ABS, 20-30e km-enként kell csak szervizbe menned, sötöbö. El vagyunk kényeztetve, egy Dacia már ciki, mert nem ölel körbe a műszerfal, sprődek a műanyagok, nem oldaltöméses az ülés, nincs változtatható műszerfal-világítás, kiskutyafüle. Nem azt mondom, hogy hibátlan autókat adnak, de az alapvető funkciójukat ellátják.
Az új/használt autó téma már megint más kérdés, tök felesleges belemenni, mert használt autó is csak akkor van, ha a sok hülye megveszi újonnan. Amúgy meg szopás lenne, nem? De ha már itt tartunk, a tuti kevés kilométeres, leigazolható használt "prémium" áránál jóval olcsóbban kapod a szintén leigazolható, alig használt Daciát.
Persze, kinek mi az érték és funkció, de én továbbra is azt mondom, hogy nem az a nehéz, hogy normál piaci áron csináljon egy gyártó kiváló autót, hanem az, ha a költségek alapos megnyirbálásával létrehoznak egy olyan autót, ami jó kompromisszum a használhatóság és a költségek tekintetében. Jelenleg nincs más márka Európában, ami azt az okos funkcionalitást nyújtaná, amit a Dacia.
-
ABE
őstag
válasz
latyak17 #45362 üzenetére
És amúgy mennyit megy egy évben? Biztosan érdemes váltani? Szerintem pont ezekből a kisdízelekből nehéz olyat találni, ami igazolhatóan keveset futott, hiszen alapvetően azért veszik, mert sokat és olcsón akarnak vele menni. Ha meg javítani kell, az jelentősebb kiadás, mint egy benzinesnél, kell egy komolyabb futásteljesítmény, hogy megérje elgondolkodni a váltáson. Azt se feledd a költségeknél, hogy jelentkezik egy átírási díj, plusz a Polo jobban tartja az árát.
Egyébként a konkrét darab csomagtérajtó illeszkedése a jobb oldalon gázosnak tűnik, a többi első blikkre rendben van. Az viszont elég hihetetlen, hogy 10 évesen 83e km van benne. Csak összehasonlítás gyanánt: anyum Twingója városi-elővárosi forgalomban (napi 2x10-15km) fut éves szinten 9-10 km-t. Ez a dízel Punto még ennyit sem ment...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
DeFranco #45601 üzenetére
A homasitás lila dísztárcsa jobban bejönne, ha már kérded... Holnap rakok fel képet a verdáról, persze csak véesplatinumot követően.
Amúgy matricákon gondolkodtam, ezt pl. imádom: [link]
Amúgy a matricabomba is tetszik, ne legyek már pözsós konformista. Hát nem? Hát de.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz
jasszer #45621 üzenetére
Ha sok éjszakát el kell tölteni két felnőttnek egy autóban, akkor csak olyan egyterű jöhet szóba, amiből ki tudod venni az üléseket, aztán a padlóra teszel valami szivacsot: Chrysler/Dodge Voyager, Ford Galaxy/Seat Alhambra/VW Sharan, vagy Citroen Evasion/Fiat Ulysse/Lancia Zeta/Peugeot 806, vagy Renault Espace (ferde vonallal a testvérmodelleket jelöltem). Összehajtogatott üléseken nem fogsz kényelmesen aludni heteken keresztül, de még átalakítva is erős kompromisszum lesz.
-
ABE
őstag
válasz
DeFranco #45668 üzenetére
Kötelezőre a biztositas.hu és a netrisk is ugyanazt hozta ki, végül élőben az alkusznál is az lett kiválasztva, bónuszként márkakereskedői kedvezménnyel. A CASCO már más téma, ott tényleg totális káosz volt, egyik nap még adott pl. K&H ajánlatot, másnap már nem. A végül nyertes biztosító meg egyiknél sem szerepelt.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Na, én is megmutatom életem első autóját (dísztárcsán röhögni nem ér, így vettem, majd lecserélem):
Peugeot 206 1.4 HDi Premium, 2005, 192e km, céges volt
, de műszakilag és esztétikailag is okés. Majd meglátjuk, mit mutat hosszabb távon, még csak 5 napja vettem át, alig 400 km ment bele eddig.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
MunezXBK
És a jobboldali szellőzőrácson a kis illatzsákot észre sem vetted? Az az igazi identitás zavar!
Xero
Rá fogok pillantani, eddig ezt lapozgattam. Most vettem rá vadiúj gumikat 14"-os méretben, egyelőre nincs lóvé rongyrázásra.
Mondjuk szerintem bordóban néz ki a legjobban, de a szín utolsó preferencia volt, max. rakok rá racsing matrinyákat, hogy lássák, ki is a
cicafiúlegény.giigz
830e volt az autó, átírás az ügyintézéssel együtt volt 70e, plusz 65e a gumi, következő hó elején pedig egy teljes olaj -és szűrőcserét akarok még megejteni, tehát benne lesz úgy 1 millába hirtelen.
DeFranco
A Homasitában volt az a lilára festett dísztárcsa, menne a kárpitokhoz, nem?
Amúgy köszi mindenkinek.
-
ABE
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Xbox Series X|S
- EAFC 24
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobil flották
- Főzőcskés topic
- FM/DAB/DAB+ és internetrádiók
- További aktív témák...