- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Frissítve! Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
gp A show hamarosan kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
ma Alulról építkezik újra a finn márka, a HMD Atlas már 5G modemmel érkezik.
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ígyvanferi
addikt
Egy horpadt aluváz mennyire gáz? Alsó csövön van középtájon horpadás, a hírdető szerint a bringaszállító rögzítőjét szorították rá túlzottan. Ha valaki bent van fb-n az Órszágúti kerékpár adok-veszekben, egy 54-es Bettonit keressen, vannak képek a hibáról. Máshol nem láttam hírdetve, úgyhogy nem linkelem.
Olyan hírdeti, aki rendszeresen szokott értelmes dolgokat, értelmes áron, amennyire meg tudom ítélni, és az ára is majdhogynem alkatrészár. Az írja, hogy csak esztétikai. A fő kérdés, hogy vajon tényleg nem kell nagyon tartani attól a horpadástól, és egy darabig lehetne így is használni vagy azonnal vázcserés? Sok éve egy rövid ideig használtam csak országútit, így kevés tapasztalatom van a műfajjal, jó lenne költséghatékonyan kipróbálni megint, hogy mennyire fér bele az időbe, mennyire jön be a dolog itt Budapest környékén tekerni, stb. Erre ez pont jó lenne, csak ugye az sem ártana, ha nem egy ketyegő bomba lenne alattam, ami bármikor megrogyhat 35-nél kiállva. 70 kg vagyok egyébként, szóval óriási teher nem fog nehezedni rá. -
ígyvanferi
addikt
Mi lehet a különbség a Sunrace CNM84 és a Sunrace CNM89 között? Vagy mit nézzek olcsó patentszemes láncok közül 7 sebességhez? Ez a Sram van még. Egy Sunrace sor kerül hátra, ha az számít, és elől is csere lesz a hajtómű, de abból valami jó állapotú használtat vadászok.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #188113 üzenetére
Ha belekibicelhet futóként a majdnem találkozásba: a második linken lévő részen a piros sávon egy egyenes meredek szakaszon 15:45 - 15:50 körül tekert valaki előttem felfelé. Mintha valami piros lett volna rajta vagy inkább alatta a bringa volt az (vagy csak már piros foltokat láttam az emelkedőn. Ott már nagyon igyekeznem kellett, hogy elérjem a 16:11-es vonatot Nagymaroson. Éppen sikerült szerencsére.)
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #188155 üzenetére
Meg is találtam stravan, a piros jármű is stimmel, ennek apropóján dobtam rá egy kúdoszt.
-
ígyvanferi
addikt
Azt azért nem gondoltam, hogy a régebbi cuccok is eltűnnek a boltok polcairól. Felteszem az alkatrészgyártók a mostani helyzetben nem a régi dolgok gyártására fogják az erőforrásaikat pazarolni. A kinézett 7-es Sunrace kazettás sort akartam most beszerezni, ha már lettek végre szerszámaim, de magyar boltokban bizonytalan ideig nem elérhető, külföldi is legjobb esetben 6-10 nap alatt szerzi be. Pech. Meg kellett volna vegyem már rég. Az a szerencse, hogy a megfelelő hajtóművet is idő lesz megtalálni, addig a sor is ideérhet kényelmesen.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Mezga Aladár #190727 üzenetére
Ez nem is tudtam, sosem figyeltem még azt a felfestést. Értelmét kevésbé látom, mert a túloldalon ott a kétirányú bringasáv. Most attól tekintsünk el, mennyire idegörlő ott terekni a szűk járdán a sétálók, kutyát-gyereket sétáltatók, futók mellett, akik sokszor csak dizájnelemnek tekintik a bringasáv festését.
-
ígyvanferi
addikt
Úgy tűnik Stravan a Local Legend titulus már nálunk is működik. Tudtok erről valamit? Tegnap egy ismerősnek feldobta az achievementet kisvárosunk egy rövid szakaszára, pedig a support oldalon továbbra is ez szerepel: "Local Legends is currently available for athletes located in the US, UK, France, Spain, Germany, Japan, Brazil, Canada, and Australia." Ugyanakkor jelentősége van (nincs), mint a KOM-nak, QOM-nak, CR-nek, de érdekességnek azért jó.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
Ennek a hajtóműnek az állapota milyen: (testbike link)? Sose tudtam ezeket megítélni. A legkisebbet látom, hogy szinte használatlan, de mivel azt én se nagyon használni, így nem releváns, szóval a közepes és a nagy érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #196317 üzenetére
A szerkesztett részhez kapcsolódva szeretnék kérdezni: én monoblokkot nem cseréltem, csak hajtókart. 3x7-es rendszer, az új hajtás fogszáma megegyezik a régiével, más paramétert viszont nem néztem ezen túl. A csere óta az istennek se tudom beállítani az első váltót rendesen (igaz csak egyszer futottam neki, akkor elég hosszasan próbálkozva). Gyakorlatilag egy teljes lánctányérnyit mászott arrébb a dolog, a váltó középső állásában van a lánc a legnagyobb tányéron, ha tovább tolom, akkor meg ugye túlrakja. A határoló csavarok csavargatásával nem tudtam ezen változtatni, a bovdenhez viszont eddig nem nyúltam. Ha azon mondjuk feszítek, akkor visszatalálhat a váltó a helyére? A beállítós tutorialokban nem térnek ki ilyen problémára, nem tudom mivel próbálkozzak vagy mi a hiba oka. Lehet, hogy nem is beállítási probléma, hanem valami más méretnek is stimmelnie kellett volna.
-
ígyvanferi
addikt
válasz xy.zsolt #198148 üzenetére
Akkor csak futócipőből lehet megadni végtelen számút, amiből válogathat az ember, épp melyiket használta az edzésre? Illetve pont úgy, ahogy INTELligent szeretné, lehet ezeket nyugdíjazni, majd újra "elővenni", és onnan folytatja a km-ek számolását, ahol abbahagyta. Bringás részét a my gearnek még nem használtam, meg amúgy sem lenne nekem sok értelme egy darabnál (szemben a több pár cipővel).
-
ígyvanferi
addikt
válasz Jester01 #198189 üzenetére
Ja, értem. Esetleg lehet csinálni a két (vagy több) külön setupnak egy-egy bejegyzést, hogyaszondja, bicikli - tél, bicikli - nyár. Aztán ez lehet a béna megoldás, és ennél egyszerűbb egy excel tábla. Vagy amiket még írtatok egyéb tracker megoldások.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #198863 üzenetére
Ez tök jó, hogy bringára ennyiért már ilyen cuccot kapni. Automatikus szinkronizálás, barométer, csatlakoztatható pulzusmérő, pedálfordulatmérő. Ha futás és óra, akkor az ennek a többszöröse (különösen a barométer, igaz ott jóval kisebb helyre kell mindent bezsúfolni, ez is lehet különbség). Azért az értékelések elég vegyesek, lehet hogy olcsó lé, híg hús esete forog fenn. Na mindegy, elsőre meglepett az olcsósága.
-
ígyvanferi
addikt
M4-en női hegyikerékpár megy épp.
-
ígyvanferi
addikt
Ilyen és ehhez hasonló képek villantak be folyton az agyamba, miközben néztem a versenyt.
Nagyon komoly menet volt, ha van még egy kor, akár még előrébb is jöhetett volna Blanka.
A táv amúgy 24,4 km volt, rövidítettek a körön kicsit az utolsó pillanatban.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #230753 üzenetére
Futás közben sokkal kevésbé rezeg az ember keze-csuklója, ezért sokkal kisebb eséllyel tud zavaró fény jutni az érzékelőhöz, ami a hibás mérés egyik okozója. Emiatt lehet rossz tapasztalatuk a bringásoknak a csuklós mérést illetően. Amúgy szorosra húzva az óraszíjat, minimálisra csökkenthető ez a hibalehetőség is tekerés közben. Azért egy Paris-Roubaix-n lehet maradnék az övnél. Vagy lefelé csapatva köves-sziklás-gyökeres úton, ha oda kell pontos HR-adat, akkor öv. Meg ha gyors tempóváltások vannak, amit le kell követni viszonylag pontosan. De sima tekerésekhez teljesen megfelelőek már a mai órák csuklón mérve a pulzust.
Tehát felesleges a csakazöv mantrázása, mert nem igaz, hogy az esetek többségében nem pontos a csuklós, ahogy az sem, hogy az öv pedig mindig pontos lenne. Ilyen 10 dolláros dzsunka kínai valami ajánlását meg inkább nem is minősítem.
Stravan csekkolhatja, akit jobban érdekel, a csuklós mérés pontossága. Futásokat fogtok látni főleg (résztávozásnál én is övet használok, azt nem tudja követni a csuklós mérés), azok publikusak. A tekerések 90%-ban commute, amiket csak statiszikai céllal rögzítek magamnak, de van néhány kisebb túrázás is, amik publikusak, azoknál is csuklón mértem a pulzust. Például: BuBa első szakasz pár hete.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz balintbaba #230775 üzenetére
Azt nézel rajta, amit csak akarsz.
Mivel tudom, mikor milyen tempónál milyen pulzus a reális, azt is tudom, hogy mikor mér pontosan és mikor nem. Továbbá mindegyik órámat az első néhány alkalommal összehasonlítottam kétféle öves mérővel is. Ezért mondom biztosra, hogy ezek az általános kinyilatkoztatások, miszerint a csuklós mérés szar, nem igaz. De válassz ki random néhány tevékenységet és bejelölöm neked, ha volt ott félremérés (előfordul ilyen, tüskék valamelyik irányba, miközben tempóváltás nem volt).
Remekül ki van használva akkor az az ~1000 eurós fenix a nyugalmi pulzus mérésével...[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz andrisbandi #230792 üzenetére
Az már akkor is egy 3 éves modell volt...
Szerintem egyébként bonyolultabb lenne egy olyan algoritmust alkotni, ami ilyen jól tud saccolni, mint ténylegesen mérni. De ha azt mondod, a mérés nem lehetséges, természetesen neked hiszek, nem a saját tapasztalataimnak vagy mondjuk dcrainmakernek, aki az elmúlt legalább 10 év összes ilyen eszközét próbálta, tesztelte. De világos, hogy ezek során esélytelen volt, hogy kiderüljön akár csak egyszer is, ha turpisság van a dologban és csak szerencse alapú saccolgatás megy...
-
ígyvanferi
addikt
Mint kiderült, mikor próbáltam utánajárni, mi lehet a hiba a rendszerben, hogy eltört egy pici visszahúzó rugó a váltókarban. Egy Shimano STX-RC, ősrégi 7 sebességes fékváltókar.
Erről a rugóról van szó:Ebben a yt videóban pl. 11:57-nél rakja vissza a helyére. Pontosan nem is igazán tudom, mit húz, de elég fontosnak tűnik, mivel most használhatatlan a váltó.
Szóval a kérdés, hogy mit lehet tenni? Forrasztani nem tudok vagy ilyesmi, nem tudom egyáltalán lehetséges lenne-e. Azt sem tudom ez mennyire speciális méretű, kialakítású valami, vagy többféle váltóban is lehet ilyen és van rá esély, hogy egy szervizben hozzá tudok jutni? Esetleg csak az maradt, hogy cserélnem kell a váltókart? Az sem tragédia, de hátha lehet pótolni egy ilyen kis fityfenét.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Антей #237944 üzenetére
De miért küldöd el észak felé, hogy egy hatalmas kerülőt tegyen? Pláne, hogy írta, nem szeretne hosszan, forgalmas úton, autók között menni. A Nagykörút meg pont ilyen, bringasáv ide vagy oda.
FeniX-: teljesen jó, amit itouchfan írt. De a Jester01-féle megoldás is megfontolandó. Bár a Déliből indulásnak azért megvan az az előnye, hogy ha időben kiérsz, kényelmesebben el tudsz helyezkedni a bringával.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
Szerintetek eközött a Continental Contact Urban és eközött a Continental Contact Urban között mi a különbség? Márhogy az árán kívül persze.
Már egy ideje nézegetem a külsőket, erősen csereérett a mostani, defekt is be-becsúszik városi ingázás során, és ezt a típust pár napja ajánlotta itt Ringman topictárs egy hasonló paraméterek mentén megfogalmazott kérdésre. -
ígyvanferi
addikt
A kép zavart meg, mert mindkettőnél ugyanaz, rajta az oldalfalon az E50-es villanydugós piktogram.
Az enyém az hagyományos centrifuga, parizeres szendvics tölti, de azért síkon én is elgurulgatok néha 25 km/h-val, max. induláskor nincs akkora nyomatékom, mint a villamosnak. Szóval végülis jó lesz nekem bármelyik (nyilván akkor az olcsóbbik).
A 40 mm amúgy pont jó lenne, 35-40-esek között keresgélek. -
ígyvanferi
addikt
Szerintetek jó vétel egy Canyon Roadlite fitness 791 euróért? Karbonvilla, 1x11-es Deore M5100 hajtás (hajtóművet kivéve, az valami Samox, ahogy a BB is), a fékek Shimano MT200, a kerekek AlexRims CRD30 Shimano TX505-ös agyakkal.
Városi mindennapos közlekedés lenne a cél, alkalomadtán egy-egy kisebb-nagyobb kiruccanás aszfalton. Ennél sokkal többet nem szánnék rá, kb. 1000 euró max. Nem ragaszkodom ahhoz a Canyonhoz, ha mondjuk 1000 körül akadhat jobb vétel. De minimális upgrade-ért sem költenék feleslegesen.
Nem tudom, valami részlet még érdekes lehet, hogy meg tudjátok szakérteni a kérdést? -
ígyvanferi
addikt
válasz ígyvanferi #274141 üzenetére
Köszönöm szépen mindenkinek, aki ehhez hozzászólt. Mivel mindenki egyetértett benne, hogy jó vétel, és amúgy is megfogadtam, hogy az alapvető szokásomtól eltérően ebben a kérdésben nem szeretnék hetekig-hónapokig válogatni, keresgélni a 'tökéletest', ezért már csomagolják is Koblenzben a kis manók a bringát. Valószínűleg a fa alá már nem tudom betenni, de annyi baj legyen.
Elvileg sárvédőt is lehet feltenni, csomagtartót biztos. Hogy mekkora a legszélesebb gumi bele, azt majd meglátjuk, eddig is 32-est használtam, csak nyár végén váltottam 40-esre (mondjuk ezt nem bántam meg). Persze a rajta lévő 30-ast előbb elkoptatom.
Crosst semmiképp sem akartam, szíjas gondolatával egy ideig eljátszottam, de elvetettem, maradok a hagyományos, könnyebben variálható, nem spéci technikánál.
Úgyhogy köszi még egyszer, valószínűleg karbantartási kérdésekkel jönni fogok majd, de legalábbis olvasgatnom kell, mert pl. tárcsafékes bringám még sosem volt, de karbonvilla se (nyomatékkulcsom nincs hozzá). -
ígyvanferi
addikt
Szerintetek az normális, hogy nem volt a csomagban (Canyon Roadlite 5 az outletjükből, szerdán érkezett) semmiféle papír (összeszerelési manual pl.), se pedál? A honlapjukon persze vannak instrukciós anyagok az ősszerakáshoz, video formában is, ez nem is annyira gond, de pedál nem kéne tartozék legyen? A components listában szerintem ennél is írták... Tegnap késő este jutottam csak oda, hogy összerakjam, kipróbálni amúgy sem tudtam volna, a szakadó jegyes hóeséstől megkíméltem így elsőre. És bár tartalék pedálom nincs, a mostaniról persze át tudom szerelni rá, de azért fura.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #274641 üzenetére
Nekem még új dolog az új bicikli vásárlása, még nem építettem be a rutinba ezeket a teendőket.
(#274642) arcitec: Canyont talán nem is nagyon lehet máshonnan, mint közvetlenül tőlük a canyon.comról rendelve. Mindenesetre én onnan vettem. Most is van pont ez a modell, csak másik méret: [link]. Ott a components felsorolás alján szerepel a pedál, meg a maual is. Nem rémlik, hogy más lett volna az én konkrét biciklimnél írva. Na rákérdezek náluk.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz rétisün #274645 üzenetére
Igen, nyomatékkulcs volt, bitfejekkel, meg kis szerelőzsír. Két valami táskácska is volt a dobozban, igazából foglalmam sincs, azok mire való. De üresek voltak. Lehet abból az egyikbe szokták rakni a pedált, nemtom.
(#274646) Csokicsibesz: tudom, hogy a pedállal általában ez a helyzet (meg a nyereggel), de az összeszerelős videoban is a bringa mellé rakott dobozból veszi ki a pedált, meg a pedálkulcsot, és ugye az alkatrészlistában is szerepel az outlet bringáknál is.
Túlélem, ha ez így a normális, nem gond, de azért megkérdem őket. Úgyis jó lenne valami szélesebb flat pedált nézzek, a mostanin elég kis gyesza van, meg hát kéne hogy maradjon rajta.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #274641 üzenetére
Szűk három hónap lemaradással, de bedobok egy (térdet nélkülöző) képet az új szerzeményről, new bike day jeligére, íme:
Pár gondolatot ha megengedtek az új bringával kapcsolatban: utoljára gyerekkoromban - bő 20 éve - volt vadiúj biciklim, azt akkor felesben a szüleim és én a spórolt pénzemből vettük. Az elmúlt 6 évben egy ős-fitness (már ha van ilyen) Marinnal közlekedtem napi szinten, amihez egyébként sok szempontból hasonló ez a Canyon. Még akár menettulajdonságaiban is, mert amikor néha sikerült beállítanom közel tökéletesre a toldozott-foltozott STX-RC hajtást és a kantifékeket a régin, az is szaladt szépen, meg meg is állt. De azért egy hidrós tárcsafék és az 1x11-es hajtás még ilyen belépőszintű kivitelben is egész más élmény. A karbonvilla-aluváz kombináció is kényelmesebb, mint a régi acélváza volt, a budapesti mindennapos közlekedés nem olyan rázós élmény azóta.
A váz elég agresszív, legalábbis a kormány jóval lejjebb van, mint a réginek, ezt azért eltartott néhány hétig, mire igazán megszoktam.
A hátsósor még ami nagyon fura azzal a pizzástányér méretű legnagyobb fogaskerékkel (51-es végű a sor ). Ezt ha csereérett lesz, valami kisebb átfogásúra fogom cserélni. Szökőévente jutok el mondjuk a pilisi aszfaltos túraútra vagy mondjuk a Buba útvonalán tekerünk egyet, de a mindennapokban egy-két Duna hídon kívül nincs mit megmászni. Szűkebb ugrásokkal használhatóbb lenne.
Írtam ugye annak idején, hogy nem volt a csomagban pedál. Ezt végül jeleztem a Canyonnak, nem reklamációként, csak érdeklődve, hogy ez így véletlen sikerült-e, de kiderült, hogy nem, fel is adtak postafordultával egy szettet a bringáikhoz alapból járó pedálból (mondjuk kellett neki másfél hónap, mire ideért). Nyilván ahogy mondtátok is, ezek nagyon alap valamik, de csak annyival komolyabb, amit eddig is használtam, hogy annak nem műanyag a taposó része, mint ennek. Eljátszottam már a gondolattal valami becsatolóson, de a felhasználásom abszolút nem indokolja, mindig erre jutok.
Szerintetek mennyi idő/km után lenne érdemes egy átnézésre begurulni vele egy szervizbe? Most ~450 km-nél járok vele. Alap beállítások egyébként mennek, bovden, sor, hajtókarcsere nem gond, de pl. csapágyakat ellenőrizni, szétszedni, zsírozni vagy a hidrós tárcsafékkel bármiféle műveletet elvégezni nem tudok. Aztán szakember hátha észrevesz olyat is, ami a házi összerakásból adódó hiányosság. Egyelőre nem érzek semmi hibáját amúgy, de ez laikusságomból is adódhat nagyon könnyen. -
ígyvanferi
addikt
válasz Ringman #284253 üzenetére
A képemen még a régi bringáról átrakott pedál van rajta, azóta felkerült a Canyontól érkezett, ami viszont hajszálra ugyanúgy néz ki, mint amit mondasz, ilyen: [kép] Lehetséges, hogy ez pont ugyanaz, csak a Canyon 'árulja', nem BBB néven fut? Mert akkor ezzel meg is vagyok.
(#284254) parandroid: én a fordítottját figyeltem meg, egyre többen jönnek át oda innen. Köszi, akkor még bőven jó vagyok. Hidraulikus tárcsa témában meg megpróbálok némi ismeretet összeszedni innen, meg úgy általában az internetről, hátha annyira nem is bonyolultabb annak a karbantartása, beállítása.
(#284261) Hasaggymeg: köszi! Maradok kergetett... hát még castelli mezem sincs, így nem lehetnék amúgy sem bringás.
-
ígyvanferi
addikt
válasz parandroid #284276 üzenetére
Áh, csak 790 euró volt outletből, extra évvégi 10% kedvezménnyel. Így maradhat a pedál?
Maradjunk annyiban, hogy egyelőre használgatom ezzel, aztán egy kétoldalas még szóba jöhet. Az lenne talán a felhasználásomhoz a reális. De tényleg minimális a sport jellege a tekeréseimnek, mégha meg is lószolom a körúton lámpától lámpáig becsülettel, azért az évi ~3000 km futott táv, ilyen kis pár km-es etapokból összeadogatva nem igényel komolyabb hardvert. Vagyis nem tudom hogy egy 10-12 ezres, ránézésre nagyon hasonló taposó mit adna hozzá. Mondjuk ha tartósabb, akkor persze oké, de akkor is széttaposom előbb ezt a mostanit.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen