Hirdetés
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
KuKirin G4 - a sebesség ára
ma Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
válasz glacious #31718 üzenetére
Csak nekem nem trekking, hanem MTB külső kéne és ez itt a baj.
A Contiról ez jutott eszembe: Schwalbe Black Jack Ez se néz ki rosszul egyébként.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz glacious #31726 üzenetére
Épp ez az, nem tudok dönteni. Mitől jobb ez a mintázat mint a többi? Fogalmam sincs, mitől lesz jobb egy mintázat a másiktól az alapokon kívül. Nyilván ha ritka és nagy bütykök vannak, akkor nem gurul úgy aszfalton, de terepen tapad, de hogy a Traffic-hez hasonló mintázatok közül melyik miért jobb, azt nem tudom.
-
Vasinger!
nagyúr
Köszönöm a válaszokat. Na nem mintha, most erre lenne pénzem, sőt..., de rákérdezek kíváncsiságból, hogy a biciklimbe szerintetek beleférne egy 29-es kerék? Gondolom ilyenkor az első villa biztosan cserés lesz és a fékek is gyanús, hogy más pozícióban lesznek, mint egy 26-os keréknél, de ez nem biztos.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #31792 üzenetére
Azért ez szerintem még elég távoli jövő. Elég csak belegondolni a konzumer kategóriába...
A 29-es alkatrészek egytől egyik érezhetően drágábbak, mint a 26-os társaik, azt meg az alacsonyabb kategóriába keresők nem fogják jó szemmel nézni. Szerintem nem fog elveszni a 26-os kategória, legalábbis jó pár évig biztos lesz még, a 29-es kerekkel egy alacsonyabb termetű, kevésbé ügyesebb biciklista szerintem sokkal határozatlanabbul tud közlekedni, érthető okokból.
Egyelőre kevesebb a választék is a 29-esek között, elég csak a külső gumi kínálatot nézni, nagyon sok ideje van már a piacon a 26", nem fog az olyan gyorsan kisöprődni, ha valóban mindenkinek az kéne, mert e felől is vannak kétségeim.
-
Vasinger!
nagyúr
Benkó Barbara-ra keress rá, bár ő kicsit magasabb, de ki kell próbálni, annál biztosabbat senki se tud mondani.
-
Vasinger!
nagyúr
Na akkor amíg én defektet szerelek a pincében, addig feltennék pár kérdést nektek. (Ha más Slime, szart se ért, lehet lejárt a szavatossága, de csak kifolyt belőle, nem tömítette el a lyukat, nem értem, pár éve még működött így-úgy, de most semmi...)
Tehát:
Van e értelme csak középső tányért cserélni elől új lánc és fogaskeréksor után? Elől már kopottas a fogaskerék, nem vészes, de nem biztos, hogy szerencsés egy erősen kopott fogaskerékkel bejáratni az új láncot, mert akkor csak megnyújtja azt is, amiatt mert nem megfelelő helyen illeszkedik fel az új lánc.
8k lenne a csere, a legalsó fogaskerék közel tökéletes állapotban, a legnagyobbon 1-2 fog "fel lett ütve" de egyébként az is jó állapotban van.
Egyébként egy Shimano FC-M770 hajtóműről van szó.
-
Vasinger!
nagyúr
Hát ez jó kérdés, ugyanis használtan lett véve, de pár 100 km-nél több biztos nem volt benne. Én azért 2-3 ezret raktam már bele szerintem az évek során. Ez alatt egy szett lánc/fogsor használódott el rajta. Az biztos, hogy a középső fogaskereket használtam a legtöbbet az elsők közül.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Már fent van az új lánc és fogaskerék, de néha meg-meg ugrál hajtás közben a hajtás. Na most itt vagy az van, hogy lánc ugrik meg, ami kizárt mert a legnagyobb fogaskeréken is csinálta elől és hátul újak vannak, így csak az agy csinálhat ilyet, igaz? Ez javítható dolog?
Inkább az agyat hoznám rendbe, mintsem most erre "szórjam" el a pénzem, feleslegesen.
sanzi89:
Az a baj, hogy fogalmam sincs mennyi van benne. Egyrészt használtan vettem, másrészt meg nem mértem mindig, hogy mennyit mentem...
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz sanzi89 #31905 üzenetére
Na itt vannak a képek róla: [link]
Tudom kicsit homályosak (siettem és semmi fény nem volt) , de a lényeg látszik szerintem, a fehér lapot azért tettem oda, hogy kicsit kontrasztosabb legyen. A 2 fogaskerék természetesen a 44-32 T (középső, legnagyobb)
borix:
Az lehet baj, hogy XT váltóhoz Deore szintű lánc és fogaskeréksor van társítva? A szerelő azt mondja, hogy nem fog soha se tökéletesen váltani, mert alacsonyabb szintű fogaskerék nincs annyira előmunkálva a sima váltáshoz és az XT váltó arra van tervezve. Ebben van ráció?
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Nah, akkor most hogy van 10 percem összefoglalnám a péntekem.
Elmentünk feka007 fórumtárssal Börzsönybe, csak 700 méterig mentünk fel, mert ennyire volt jelenleg kondícióm. Track(ennél kicsit több km-t mentem, mert nem az elejétől lett bekapcsolva a mérés)
Ami érdekes, hogy a GPS csak 3 métert tévedt szintben a "csúcsnál", ami szerintem elég jó eredmény egy mobiltól, fákkal teli hegyek között.
A bicikli jól bírta, lefelé menet a teleszkópok nagyon jól mozogtak, előtte való nap azért állítgattam előtte, hogy valóban úgy kövesse le a talajt, ahogy én szeretném, de megérte a fáradozást. A gumik Schwalbe Nobby Nic-ek, amiket cserélni szeretnék majd idővel, mert elkoptak, baromi jól működtek sárban és kavicsos részen egyaránt, olyan 2-2.5 Bar körülire leeresztve, egyébként eléggé pattogós lett volna. Kár, hogy aszfalton nem gurul jó, ezért muszáj lesz váltanom.
Ami kérdéseim vannak:
Saras terepen járóknak szól akik SPD-t használnak: Ha a cipő aljában a stopliba betapad a sár, akkor mindig megálltok és kikaparjátok a sarat onnan, hogy be tudjatok dokkolni, vagy ezt hogy szokás ilyenkor?
A másik: Hazafelé leért a jobb pedálom egy kanyarban és a betonnal találkozott. Látszólag nem lett semmi baja, hogyan győződhetnék meg, hogy a hajtókar és a pedál valóban nem szerzett semmi sérülést?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #32541 üzenetére
Szép bringa, bár a hajtókar azért eléggé kilóg a felszereltségből. Elfért volna rajta egy SLX legalább, mondjuk nem mintha sokat befolyásolnak, csak na. Ettől függetlenül tényleg nagyon rendben van, bár nekem kicsit világos már ez a kék szín.
Enduro-t azért próbálnál, mert kevésnek bizonyult a rugóút? Mert egyébként sok másban nem fog különbözni. Hol szoktál tekerni egyébként, hogy kevés a mostani?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz gergo5991 #32670 üzenetére
Ültél te már valaha biciklin? És ha igen, másztál már hegyet?
Vagy Te is olyan ironman ember vagy, mint akit mondtál az 5000 eurós biciklis?
Nem azt mondom, hogy nem sok idő fél nap egy ilyen túrához, de attól még hogy le lehet tekerni pár óra alatt is, attól még nem muszáj, ezt hívják túrának. Egyébként nem ismerem a terepet, ha végig 15%-os emelkedő van és földút akkor bőven jó az az idő. Az időjárásról nem is beszélve...
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
10k alatt milyen felni+küllő páros a legjobb szerintetek? Hátsó kerék kéne, 100+ Kg-hoz, V-fékes, racsnis. (6 sebességes hátsó váló van hátul)
-
Vasinger!
nagyúr
Bár még nem szabadna írnom ide, de...
Tegnap voltam egyet tekerni ebben a szép tavaszi időben és sikerült egy gumi tesztet is összehoznom, ugyanis sikerült áthajtanom kb. 30-35 km/h-val egy összetört vodkás üvegen. Sajnos kikerülni nem volt lehetőségem, belefékezni se akartam, így átgurultam rajta.
Szegény Nobby Nic-eket hallottam sikítozni ahogy 3-3.5 Barral átgurulok rajtuk, de sikeresen túlélték, pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy akkor most vége. Kb. 1.5 literes átlátszó üveg, elég változó nagyságú darabokkal, így elég könnyű dolga lett volna egy az egyben szétvágni, nem hogy defektet okoznia, de úgy néz ki bírja a kiképzést a Schwalbe
Azt hozzáteszem, hogy a gumik kb. 70%-osak lehetnek már.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Nos, újra visszatértem nyár végéig a topikba, mindenkinek "nagy örömére".
Máris lenne pár kérdésem:
- Létezik olyan biciklis napszemüveg, aminek olyan lencséje van, hogy ha a nap a látóteremben van, akkor ne törje meg a fényt és vakítson el jobban, mintha nem lenen rajtam a szemüveg?
- Szerintetek egy kopottasabb Nobby Nic jó 60-40% aszfalt-terepre, vagy inkább érdemes lecserélni egy összefüggő futófelülettel rendelkező félterep gumira, mint a Schwalbe Smart Sam?
- Ki hogy látja a biciklit nagynyomású vízzel lemosásának a helyzetét? Mennyire tudom így bevinni a sarat és a vizet a csapágyakba?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz fpeter07 #46622 üzenetére
A kérdés itt a teljes biciklire volt értendő, nem csak a gumira. A guminál a kérdés csak azért vetődött fel, hogy megéri e a cserét SS-re, vagy maradjon a Noby.
Normi01 && Hasaggymeg: Köszönöm. Én is így látom.
+1
Ha slagg nincs, akkor mivel/hogyan tisztítjátok az olajos részeket? Mert most egy rongy az 1 takarítás, mert onnantól kezdve az tiszta olaj lesz a lánc miatt.
-
Vasinger!
nagyúr
Köszönöm a válaszokat a tisztítással kapcsolatban. Igazából arra jutottam, hogy maradok annál a módszernél aminél most vagyok. Kicsit lassú, de hát ez van.
Esetleg a további kettő kérdésre is kapok még választ?
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #46689 üzenetére
Ha már így benne vagyunk a témában.
Ugye korábban írtam, hogy Smart Sam és Nobby Nic között filózok. Utóbbi inkább van terepre, mint előbbi. Az a baj, hogy a közvetlen környezetemben nincs terep, így edzeni betonra járok vele: kép
Szóval nem egyszerű a helyzet. Ahhoz hogy terepre tudjak menni vele, legalább 60 Km-t kell mennem + több Km-en át emelkedő, egészen 800 méterig, ilyen szinten meg nem járok, hogy naponta ezt be tudjam vállalni.
De edzeni is ezzel szeretnék, mert ezzel aszfalton is nagyon kényelmes menni
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #46711 üzenetére
Ebben a felállásban nem is gondolkodtam, hogy vegyesen. Elgondolkodtató.
Hát, nem a legjobb helyre születtem, ez van. Legalább lesz egy kis hosszútávú edzettségem is, a hegymászáson kívül.
-
Vasinger!
nagyúr
Beírom ide, hogy más ne járjon így:
Vácon a defektet kapott az egyik családtagom biciklivel és jobb híján Wilker-be vitte be, mert az volt a legközelebb.
A belsőt kicserélték, ezzel nem is volt baj, de a kerekét a biciklinek rosszul rakták vissza. Viszonylag idős már a bringa, így nem gyors záras a tengelye, de ha én akinek nem ez a szakmám, ki tudom szedni a kereket, majd visszarakni úgy, hogy ne érjen hozzá a vázhoz és a fékbetéthez a külsőhöz, akkor szerintem egy szervizesnek ezt kisujjából kéne csinálni.A hiba nem elsőre jelentkezett, így nem lett visszavíve egyből, más dolgok is közrejátszottak. Az is lehet egyébként, hogy nem volt meghúzva a csavar és azért jelentkezett csak később a hiba.
Szóval ide ha lehet ne vigyétek javíttatni a kerékpárotokat, mert egy defektet sem tudnak megcsinálni.
-
Vasinger!
nagyúr
Van valami oldal ahol kifejezetten kerékpárosoknak szóló KRESZ szabályokat összeszedi? Vagy ha az ember megtanulja azt a KRESZ-t ami az autósoknak szól jogosítványletételkor az tökéletes? Egyáltalán van a kettő között különbség?
(Bocsi a hülye kérdésért, de nincs még jogsim, de ettől függetlenül meg szeretném tanulni a KRESZ-t)
-
Vasinger!
nagyúr
Van aki használ pulzusmérő pántot okos telefonnal? Tudnátok ajánlani párat ami iOS kompatibilis és össze lehet kapcsolni Sports Tracker-rel?
-
Vasinger!
nagyúr
Főként montisokhoz szólna a következő kérdésem:
Jelenleg egy Formula Oro K18-as fék van a kerékpáromon elől és hátul is a gyári 180-as tárcsákkal. Kezdetektől nem voltam megelégedve az első fék hatásfokával, ez mostanra sem változott, de egyre inkább kevésbé teljesít úgy ahogy kéne elől.
Gondolkozom, hogy lecserélem, egy Shimano XT vagy Avid Elixir fékre, de egyáltalán nem vagyok otthon ebben a témában. Érdemes e ezekből használtat nézni, vagy csak újat? Egy használt fékről nehéz megállapítani milyen állapotban van, legalábbis egy laikusnak. (nekem)
Elsőként megpróbálnék a Formulával kezdeni valamit. Esetleg egy nagyobb első tárcsa lehet megoldaná a problémámat, de eredeti Formula tárcsa 203-asban nagyon drága. Másmilyet meg "nem illik" venni, mert csúnya. Esetleg még fékbetét cserével lehetne okoskodni, amivel jobban fogna a fék, még ha a nyomáspont és a fék további tulajdonsága ettől nem is változna, de legalább erősebb lenne.
Gondolkoztam abban is, hogy csak az elsőt cserélem le, de az úgy elég csúnya és furcsa, ha az első és a hátsó fék különböző és eladáskor sem lenne szerencsés.
Ti mit javasolnátok?
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #47190 üzenetére
Melyik német webshop? Szállítással együtt nem drága?
Tárcsát tisztítom tárcsaféktisztítóval, bár mostanában már nem, mert már elfogyott.
Légtelenítve minden évben van, de most biztos levegős az első, mert pumpálni kell elindulás előtt, hogy megkeményedjen. Vagy ennek van más oka is?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Tothgera30 #47193 üzenetére
Hát igen, de a kérdés, hogy a mostanimat mennyiért tudnám elpasszolni és összességében mennyi lenne ráfizetés.
SLX alá biztos nem mennék. XT és SLX között csak a súly a különbség, vagy van más is amiben különbözik?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Valkűr #47196 üzenetére
Igazából ha jó árban elmennének a Formula fékek, akkor kevés ráfizetéssel jöhetnének az XT-k is, de ennél olcsóbban gondoltam. Aprón ennyiért XT-ből párat adnak, nem 1 darabot. Persze, használtat.
Egy ilyen fékben a fékbetéten kívül mi az ami tönkremehet? A dugattyúk állhatnak be? Hogyan lehet erről meggyőződni, hogy milyen állapotban van egy olajos tárcsafék szett?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Valkűr #47198 üzenetére
nem is tudom, h lehet így hazavágni egy féket meg kart
Hát ez az, én sem. De biztos van ilyen. Ha valaki nem tartja karban rendszeresen, akkor lehetséges. Vagy anyagelöregedés, akármi.
785-ösöt én sem láttam, vagyis típust nem írnak oda, pl ezt néztem ki: katt
De amúgy mi baja a Formulának?
Hát, ez is jó kérdés. Főleg az a baj, hogy be kell melegíteni, hogy fogjon. Tehát mikor elindulok vele, akkor kb. csak csúszik, nem fog. De pár keményebb fékezés után már előjön az ereje, de ha lehűtöm akkor megint semmi. Lehet a fékbetét problémája. Meg csilingel mint az állat, mert könnyítve van a tárcsa és fél perc alatt 8-as kerül bele, de ez ilyen, evvel nem lehet mit csinálni.
Hasaggymeg:
Biztos fogok adni nekik egy esélyt, most szervizben van a bicó, de mielőtt elhozom megkérem, hogy nézzenek rá az első fékre, mit látnak. Aztán lesz ami lesz.
szjoci:
Köszi a linket, elmentettem. Akkor ha SLX jóval olcsóbban beszerezhető, akkor azt is érdemes megvenni.
zoli03:
A betét is meg lesz nézve, és köszi a linkeket!
--
Egyébként az is lehet, hogy rosszul fékezek és beégetem. Szoktam lecsiszolni a betétből, akkor mintha jobb lenne, de 180-as tárcsát sík terepen nem tudom, hogy a fenébe égetnék be. Terepen/helyen még megérteném. Ezért gondolkoznék egy 203-as tárcsában ami nehezebb melegedik.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Na, akkor jönnék még egy kérdéssel.
Adott egy RockShox Revelation U-turn; 110-140 mm első teleszkóp.
Még pár évvel ezelőtt elhagytam alulról a visszaút-csillapítást szabályozó tekerőjét. Keresgéltem Ebayen, ezt találtam legolcsóbban: link
Ennél olcsóbban nem lehet hozzájutni ehhez, akár bontásból?
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Ma hoztam el a kockát a szervizből:
- Hátul Nobby Nic cserélve lett Continental Traffic-ra. Elsőre elég jól gurul.
- Hátsó XT Shadow váltó cserélve ugyanolyanra, régiben a rugó elgyengült + hátsó váltó bowdenház csere.
- Kormánycsapágy szétszedés, bezsírozás
- A sokat beszélt első fék is meg lett javítva. Új betét került bele és a tárcsa is le lett tisztítva. Azt mondták, hogy valami olaj felfröccsenhetett a tárcsára, azért csúszott, de a betét is kopott volt, tárcsából 8-as kiszedve. Hátul csak tisztítás volt, maradt a betét.Nos, ezek után az első fék úgy fog, ahogy annak kell, baromi erős. Hátsó váltó újra úgy vált, ahogy egy XT-nek kell.
Egyedül egy dolog ami érdekes, a hátsó kerékre a külsőt menetiránnyal ellenkezőleg rakták fel. Tehát a nyíl nem arra mutat amerre gurul. A mintája ilyen: kép. Nem tudom, hogy érdemes lenne megfordítani, nekem eléggé szimmetrikusnak tűnik élőben.
-
Vasinger!
nagyúr
Nem teljesen értem a mai napon ami történt velem... Kerékpárúton 2 anyuka és egy 2-3 éves gyerek "sétál". A 2 anyuka vidám elbeszélget, a gyerek kb. 3-4 méterrel előttük futkorászik össze vissza és el-el esik, ahogy próbált járni, mert nem biztos a járása még. Én csöngettem jóval előre, a két nő lehúzódott, de a gyerekre csak rászól aki nyilván megijed és elesik mikor elmegyek mellette, mert 2 lépést se tud tenni anélkül, hogy elessen. Természetesen jött utánam a "gyorsabban nem tudsz menni faszkalap" beszólás, amit így nem tudtam hova tenni, tehát mentem tovább.
Nem értem, hogyha van egy gyerek, aki még nem tud járni rendesen, azt miért bicikli úton kell sétáltatni, gyakorlatilag felügyelet nélkül? Nem volt elérhető távolságba, hogy arrébb húzza, vagy akármi. Még én éreztem magam szarul.
-
Vasinger!
nagyúr
Hát, ha most vennem kéne bringát és nem 29'-er kéne, akkor ezt venném: Canyon
Borzasztó szép, élőben is láttam.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen