Hirdetés
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
ma Alulról építkezik újra a finn márka, a HMD Atlas már 5G modemmel érkezik.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
válasz sanzi89 #26352 üzenetére
Szerintem lehet rossz, ha keveset mozog a teló. Ha 100-120 mm-t is mozog, akkor hamar elhasználódhat. Egyébként a becsúszónál a legsérülékenyebb a teleszkóp. Ott mehet be minden kosz, még jó szimeringek mellett is. Nekem van egy sérülés is a becsúszón (így vettem), ami lehet megelőzhető lett volna egy ilyennel.
Maximum1:
Te mit értesz harc alatt? Azért ezt elég sokféleképp lehet érteni. Egy olyan bringával sokkal jobban lehet manőverezni városban, mint egy outi virsligumikkal.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Devilhun_HUN #26448 üzenetére
Én munkába-járáshoz nem igazán vennék 15-20 ezer forint feletti bicót. Mennyit kéne menni?
-
Vasinger!
nagyúr
Jelenleg egy Shimano XTR lánc és egy HG61 fogsor van a biciklimen, ami úgy néz ki, hogy megkopott/elnyúlt, így cserére szorul. Milyet lenne érdemes venni helyette? Van e értelme XTR láncot venni, vagy elég egy Deore vagy LX is? Ugyanez lenne a kérdés a fogsorra kapcsolatban is.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz lsebestyen #26676 üzenetére
De itt nem váltóról volt szó, ott azért van különbség pontosságban, anyagminőségben stb. ami azért számíthat. Fogaskerék és lánc más tészta.
imyourfriend:
Hát azért az XT és a Deore között se kis árkülönbség van.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Még 1 kérdésem lenne. Ha láncot és hátsó fogaskoszorút cserélek, akkor mindenképp érdemes/kell cserélni az első 3 fogaskereket is cserélni evvel egy időben, vagy azok maradhatnak, ha nem annyira kopottak?
-
Vasinger!
nagyúr
Másnál is halott a Sports Tracker oldala? Nem bír betölteni semmilyen workoutot sem.
-
Vasinger!
nagyúr
Kicsit össze vagyok zavarodva sor/lánc nézelődés közben ettől a sok típusszámtól.
A jelenlegi HG61-es sort és Shimano XTR Lánc CN-7701 helyett kéne ami szintén jól működik 9-es rendszerben, de ugyanezeket az áttételeket szeretném használni, ha lehet.
Láncnál, ha jól sejtem akkor HG53,73,93 jó nekem, sornál pedig, CS-HG50, CS-HG61, CS-HG80-9, CS-M770 (Deore, SLX,SLX?, XT,)
Csak az zavar meg, hogy annyiféle van, nehogy olyat vegyek ami nem kompatibilis az én rendszeremmel.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #26914 üzenetére
Olvasgatva egyébként a "vergődésed" én is hasonló módon keresgéltem annó. Először elsitettem és vettem egy nem a legjobb felszereltéggel bíró és számomra nem megfelelő méretű fullyt, Stöckli-t, annyi előnye volt, hogy baromi olcsó volt, 130-ért vettem. Aztán 1 évre rá, hosszú nézelődés után ott volt a Cube, amit szerintem még jó hosszú ideig nem is fogok elengedni, mert nem tudok belekötni...(Egyébként a Cube pont 250k-ba került és 20"-os, tehát neked is jó lenne a méret. Ha 180 felett vagy, ne gondolkozz 20" alatti bringában)
A generációt itt láthatod: katt
Annyit tudok mondani, hogy türelem rózsát terem. Crazybikers-nél érdemes nézelődni egyébként.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz szentkuti11 #27041 üzenetére
Hogyan szaggat el egy bowdent egy váltó? Ott inkább bowden elvezetési probléma van, mint váltó. Én 2011-es Shadow XT váltóval vettem a biciklimet 2 éve és nagyon pontosan vált, ha jól be van állítva, nem dobja le a láncot se teperen és semmilyen problémám nem akadt még vele.
-
-
Vasinger!
nagyúr
válasz A_ScHuLcZ #28044 üzenetére
Nehezen hajtható alatt azt érted, hogy nagy áttétel volt? Én úgy tudom, hogy ezek agyváltósak, nem?
Egyébként a 30 kg nem olyan vészes, tény nem versenyezni fogsz vele, de A-ból B-e eljutáshoz tök jó ez a súly is. Ültem már ilyen súlyú bringán nem egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Na, beadtam kockát szervizbe, 30 alatt nem fogom megúszni sajna
De hát ez van, ha valakinek kicsit komolyabb biciklije van, nincs mit tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #28061 üzenetére
Anyumnak van egy jó régi Acélvázas Csepel biciklije, van vagy 30 Kg. Ültem rá néhányszor teszt céljából, tök jól tudtam vele haladni. Nyilván lehetne könnyeb, én is érzem 13 Kg-os bicikli után, de hát na, azért ne legyünk telhetetlenek, legalább van Bubink...
30k-ba van egy fogsor és lánc csere, teló és fékolajcsere, 4 vagy 5 forgáspontos a váz, tehát ott a csapágyakat is cserélni kellhet, váltó és fékbeállítás, fékbetét csere is lesz szerintem. 30k alsó hangon, lehet több is lesz, ha találnak valamit.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #28065 üzenetére
Megbízható helyre viszem, biztos jobb munkát végeznek, mintha én csinálnám meg. Meló mellett nem igazán van időm betanulni ezt, meg ne egy 250k-s bringán kelljen már megtanulnom szerelni, ha lehet. Ez azért elég összetett és sok tapasztalatot igénylő dolog. Nyilván az otthoni merervvázas bringát én szoktam generáloztatni, mert ott nem sok mindent lehet elrontani.
Egyébként nem sokkal drágább így, mintha én csinálnám, egy 10k-s munkadíj jöhet rá úgy max és rengeteg időt és bosszúságot spórolok meg.
Arról nem is beszélve, hogy elég sok plusz szerszámot kéne ehhez vennem, ami alsó hangon is 20k körül lehet így szumma.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Balazska15 #28858 üzenetére
Mi az, hogy mennyire néz ki hülyén? Kit érdekel? Nyilván azért raknál rá vékonyabb gumikat, mert az való arra a felhasználási felületre, nem a terep gumi. Aki meg emiatt hülyének néz, az nagyon nincs képben semmivel.
-
Vasinger!
nagyúr
Na, megjött a kocka a szervizből, 35k lett a vége. Többe is kerülhetett volna, ha a forgópontoknál csapágyat is cserélnek, első fogaskeréksort és első telóban szimeringet, de ezeket ráér jövőre is cserélni szerencsére, most egyébként sem lett volna rá keretem. A hátsó FOX tagban volt a tömítés állítólag beszorulva, amit még sohasem láttak, plusz a csavar is el volt törve/repedve ami tartotta a tagot a vázba. Ők is nagyot néztek, mikor észrevették, hát még én amikor mondták, de szerencsére időben észre lett véve, sajna elöregednek az alkatrészek, főleg ha használják őket, ezért kell évente szétszedni teljesen a biciklit.
Fékek hatalmas javuláson mentek át, pedig alig csináltak vele valamit, olajcsere volt és kész. Valószínűleg levegős volt már.
Váltás is sokkal merevebb lett, jó hallani a friss fogaskerék jellegzetes "pattogásának" a hangját váltáskor.
Egyedül a kormánycsapágy szorul kicsit, azt csak akkor vettem észre mikor hazafelé elengedtem a kormányt mindkettő kezemmel és nem úgy mozgott, ahogy régen. Majd pénteken visszagurulok vele.
-
Vasinger!
nagyúr
Tudtok mondani valami olcsó és jó vezeték nélküli km órát? Nem kell bele semmi sallang, idő, összút, átlag és max.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Mr. Erikszon #29682 üzenetére
Szerintem sokkal jobban szellőzik, mint a sima zokni, jobban "rásimul" a lábra /felveszi az alakját" és nekem sokkal kényelmesebb is emiatt. Csak ilyen zokniba megyek már tekerni jó ideje. És amúgy hihetetlen, de 1 hónap után semmi szaga, hiába megyek benne 30 fokban is.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Egyébként ha már itt vagyok, muszáj leírnom:
Ti nem vagytok baromira kiakadva az idei nyárra? Nem tudok az eső miatt biciklizni. Teljesen kiszámíthatatlanul jön az eső, pár órás kihagyásokkal leszakad az ég, így nem lehet kerékpározni. Nincs egy összefüggő hét, hogy ne essen az eső huzamosabb ideig. Tavaly ilyenkor sokkal többet tudtam menni, igaz melegebb is volt valamivel.
Ti hogy vagytok evvel?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz vendingo #29690 üzenetére
Én valahogy jobban bírom a meleget. Esőben elázni, aztán fázni és másnap beteg lenni tőle nekem nem buli. Most én nem olyan esőkről beszélek amik egy pár perces kis intenzitású frissítő eső, hanem akár 10 perces nagy intenzitású felhőszakadásról, mert ugyanis ez a divat mostanában.
Arról nem is beszélve, hogy se a kerékpár csapágyai, se a mobilok nem kedvelik a vizet. A látótávolságról nem is beszélve.
A meleg ellen fel lehet készülni, tudod mi vár rád, eső az vagy jön, vagy nem, nem igazán lehet belőni pontosan, hogy mikor hol kap el. Elkaphat olyan helyen ahol épp nincs normális menedék és bőrig ázol.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Balazska15 #29702 üzenetére
Nagyjából így tudnám jellemezni az időjárás-jelentőket is mostanában...nem igazán jön be nekik amit jósolnak, legalábbis mifelénk.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ígyvanferi #29709 üzenetére
LoL. Én meg azt hittem, hogy 10 sebességes a hátsóváltója a 10-es fokozatból a 9-esbe nem vált le
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #29734 üzenetére
Én is annó amikor baromira nem értettem a bringákhoz (1.-3. generáció) akkor nagyon odavoltam a markolatváltóért, mert tényleg nagyon gyorsan lehetett váltani nagyon sokat. De amint kezembe került a Hai Deore váltóval, eszem ágában se volt a marokváltóra gondolni. Arról nem is beszélve, hogy elég sokszor sikerült váltanom akkor is amikor nem akartam, ha felkaptam az elejét vagy hasonlók.
Ettől függetlenül az edzőbringámon marokváltó van, elvagyok vele.
#29736:
Látom lejött a lényeg
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Mr. Erikszon #29797 üzenetére
Na most ez újra, csak kb. 30-40 Km/h-val
MÁS:
Miért? Miért nem lehet a kutyákat pórázon tartani? Miért kell 10 méterenként satuféket húznom a bszott kutyák miatt? Miért vagyok olyan kedves, hogy ekkor sem küldöm el melegebb éghajlatra a kedves gazdákat? Kiakasztanak az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz rétisün #29804 üzenetére
Valóban. Én kérek elnézést, hogy azt hittem, hogy a pórázzal majd elhúzza a kutyát a biciklis elől.
De nem csak a kutyások ilyenek. 2 lány és 1 fiú beszélget az út kellős közepén, de olyan helyen, hogy előzni se tudom őket ott, oké majd rájuk csengetek, de "szerencsémre" időközben észrevettek, hogy jövök, de pont leszarták. Na több se kellett nekem, begyújtottam a rakétákat, 40-50-es tempóval 2 centire elszáguldottam mellettük, remélem egy életre megjegyezik, hogy ne legyenek ilyen közömbösek az embertársaikkal legközelebb.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Pttypang #29809 üzenetére
10+ év tapasztalat után egyszer sem estem még, nem ütöttem el senkit, tudom azt, hogy hol vannak a határok, nyilván nem megyek bele rizikós helyzetekbe.
troland26:
De. Csak nem láttál?
Because:
Ez a kettő más. Direkt nem fajulok tettlegességhez, csak megijesztem őket, ennyi. Ez nem bűn, ettől senkinek se lesz baja és ahogy írtam nyilván csak akkor csinálom, ha 100%-ig biztos vagyok abban, hogy nem lesz belőle baleset.
D.Orion:
Ha már a szemembe néztek hova csöngessek? Ha már ebből nem veszi le a lapot, akkor a csengőből sem.
Az meg a másik, hogy a csengő sem használ mindig...Solad:
Én végtelenig türelmes ember vagyok, de amikor felgyorsítok-fékezek-felgyorsítok-fékezek és ez iterál kb. 100x végig azért néha már kicsit ideges vagyok. Arról nem is beszélve, hogy ezt a plusz fékezést és gyorsítást a kerékpár alkatrészei is megérzik, bár ez már szőrszálhasogatás.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz D.Orion #29819 üzenetére
Lehet szigorúan venni a szabályokat és ez esetben igazat is adok, teljesen helyes amit leírtál. De ezen felül van emberség, szolidaritás, figyelmesség és egyéb hasonló emberi tulajdonságok, amiket én szinte kivétel nélkül megadok minden embernek, ezt pedig én is elvárnám a tőlük.
Gyufaaa:
Nagyjából nekem is ilyen tüskés lehetett volna a diagramom ha bekapcsolom
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Ez volt már?
-
Vasinger!
nagyúr
Boltba járásba nem félmilliós bringát venni, ennyire egyszerű. A kolléga szerintem erre célzott és teljesen igaza van. Vehetsz bármilyen zárat, mindent el lehet vágni vagy feltörni egyébként, .
Nekem 2 éve van meg a bringám, de sehol sem hagytam ott őrizetlenül, mindent meg lehet oldani, csak akarni kell. A zárnak az árából lehet venni városi bringát 15-20k-ért és meg van oldva.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Baromi hangosan nyikorgó tárcsafékkel mit lehet kezdeni? Egyáltalán mitől tud nyikorogni?
Egy Formula Oro K18-ról lenne szó, csak elől csinálja ezt. Ha kicsit erősebben meghúzom olyan hangot ad ki mint a hajókürt, mintha csúszna rajta a betét. -
Vasinger!
nagyúr
Jól tudom, hogy ha Shimano FC-M770 hajtóműm van, akkor a középső tányérom az ilyen kell, hogy legyen?
A 32-es szám a fogak számát jelenti, igaz? A T jelölés mit jelent a szám után?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz lsebestyen #31418 üzenetére
Tudnál mutatni képet róla?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz lsebestyen #31457 üzenetére
Az gáz, ha csak a bringád
-
Vasinger!
nagyúr
Ha már ennyire benne vagyunk a gumi témában, akkor bedobom én is:
Schwalbe Nobby Nic 2.25-öt cserélnék le egy aszfalton jobban guruló fajtára. Az a baj, hogy nagyon szélsőségesen használom a kerékpárom. Van amikor csak terepen és van amikor csak aszfalton megyek huzamosabb ideig, így valami vegyes megoldás kéne. A Nobby Nic baromira lassít aszfalton, viszont defektet nem kaptam vele és nagyon jó a tapadása bármely felületen.
Annó Racing Ralph-ot, Conti Race King-et és Vapor-t használtam, Race King defekt mágnes, Racing Ralph elmegy kategória, de az is picit terep orientáltabb darab, a Vapor borzasztó volt.
Jelenleg a következőkben gondolkozom:
Schwalbe Smart Sam, MARATHON PLUS, Continental Traffic. Végső esetben Racing Ralph se rossz.
Minden tippet megköszönök!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen