Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tknof1871

    őstag

    válasz andrisbandi #261091 üzenetére

    Üdv! olcsó kerékpárváz ápolás mosás után; LIDL pumpa

    Egy gyakorlatias kerékpáros (láthatóan mindent a legolcsóbban de hatékonyan próbál megoldani) videójában láttam, hogy a mosás és a víz letörlése után autó karosszéria ápolót használt a vázra. Angolul beszélt, pontosan nem értettem.
    Vajon igaza van? Végül is a karosszéria és a kerékpár váza is fém, van benne logika.

    Korábbi kommentben feljött a Spray Muc-Off Bike Protect 500 ml, ami szállítással kb. 5,200 - Ft. A videó után keresgéltem a magyar webshopokban és a karosszéria ápolók túl sokfélék, elvesztem közöttük. Konkrétan van olyan megoldás ami ugyanúgy megvédi a vázat mint mondjuk a Bike Protect de olcsóbb? Nem kell szépnek lennie tőle a váznak, csak védje meg. Mostanában elég sok az eső.

    Valaki más videójában mosás után a videós szó szerint minden résből, kifújta a vizet. Még a csavarfejekbe is belefújt. Volt kompresszora. Érdekes, hogy más, aki nagynyomásút használt a mosáshoz, erre a célra az MO-94-et használta és nem sűrített levegőt. A kompresszoros fickó meg csak a kerti slagot de minden résbe belefújt.

    Az érdekes látvány volt, hogy a mosásnál WC kefét használt pl. a kazettás váltón. Megnéztem és a nagy, a P betűs, barkácsáruházban 552-Ft a WC kefe. Egy nyeles autómosó kefe, hasonlóan hosszú nyéllel 1,199-Ft. Egy olcsó komplett kerékpártisztító kefe szett, amiben a nyeles autómosó keféhez hasonló is van, mondjuk 6 ezer, a Park Tool szettje ennek a duplája.

    LIDL pumpa
    Most 4,999-Ft. A nagy T alakú. Olvastam véleményeket. A teste műanyag. Jobb, ha fémből van a pumpa?
    A nyomásmérője pontatlan. Két szeleptípushoz is jó (Dunlop, auto). Rászorítható a szelepre. De van akinek pumpálás közben leugrik a szelepről.
    Ajánlott vagy nem ajánlott pumpa?
    Mikor a helyi kerékpárszervizben/boltban voltam hasonló műhelypumpát legolcsóbban 9 ezer Ft.-ért ajánlottak, de nem kérdeztem az fémből vagy műanyagból van, a nyomásmérője mennyire pontos.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz ZavaBalazs #261117 üzenetére

    Nekem summázva az jött le biciklipipából csak fémet szabad venni. Olyat, amin a kötéseket csavarral és nem ragasztással csinálták. A nyomásmérő cserélhető, vagy kivető ha ellenőrizni kell a pontosságát.
    Műhelypumpánál szerintem nincs is értelme műanyagból csinálni. Könnyebb, mint a fém. Na és? Azt úgy se fogja senki a hátizsákban cipelni.
    Azokkal a 20 cm-es kézi biciklipumpákkal nincs tapasztalatom, de szerintem amilyen kicsik a műanyaggal megspórolt tömeg jelentéktelen. Nem mintha kellene. Nekem a régi kemping pumpa jól elfér a hátizsákban. Megjegyzem, kb. +40 éves, minden ápolás nélkül is még mindig jó.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Hasaggymeg #261268 üzenetére

    :F Érdekes az áruházlánc névválasztása: Lábpumpa Airworx 8.0 (SKS Germany). Első ránézésre azt hittem egy műhelypumpa. :D

    SKS, német, 5 év garancia a gyártótól. 8,490-Ft. CRIVIT (LIDL) 4,999-Ft. Elvárható, hogy valami különbségnek kell lennie a kettő között.
    Az SKS szerelhető/javítható? Máshogyan, csavarokkal van összerakva vagy ragasztóval rakták össze 1 életre? Ki lehet venni belőle a nyomásmérőt ha ellenőrizni kell a pontosságát?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! modern kerékpáros sisak technológiák, városi közlekedés

    MIPS, WaveCel, SPIN. Lehet nem teljes a felsorolás.
    Amennyit olvastam róluk azok alapján az ilyen sisakok jobban védenek a hagyományos sisakokhoz képest. Ha jól értem a sisak héja könnyebben elmozdulhat egy hagyományos sisakhoz képest. Ezáltal csökkenti a fejre és nyakra ható erők által okozott elfordulás szöggyorsulását és maximális szögsebességét. Valami ilyesmi. Ha valakit pontosan érdekel vannak linkjeim.
    Ezek már kiforrott technológiák? Lehet tudni melyik a legjobb? Melyik haszontalan?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    off komment
    Üdv! kerékpár vonaton
    Rendszeresen közlekedek a MÁV-val, az S10-el (alacsony padlós). Eddig vittem a kerékpárt is. Nem kellett átszállni. Most felújítás miatt módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Legalább 1 átszállás lesz mindkét irányba.
    Visszafelé nem tudom biztosan, hogy mikor érek az állomásra. Amikor odaérek akkor fogom telefonos alkalmazással megvenni a jegyet. Lehet, hogy InterCity-re szállok majd Kelenföldön átszállok a railjetre. Ezeken kerékpárhely foglalása kötelező. Szombatonként utazok. Lehet, hogy indulás előtt már nem lesz kerékpárhelyjegy? Csak S10-en utaztam kerékpárral. Az intercityken és a railjeten egy kocsiban utazok a kerékpárral? A kerékpárhely milyen? A kerékpárt odatámasztom a falhoz, vagy az első keréknél fel kell akasztani egy magasan elhelyezett horogra és a kerékpár úgy lóg?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! Milyen méretű sisakot válasszak. Felpróbálni nem tudom. 2 méret van:
    M/L: 57-59 cm-es fejkörmérethez
    XL/XXL: 60-62 cm
    kb. 2 hete nyírtam le teljesen a hajam (mondjuk negyedévente nyírom le), még nagyon rövid. Most 59 cm a fejkörméretem. Aztán feltettem a Decathlonos homlokpántot. A fejkörméret 61,5 és 62 cm közé esik. A fizikai terheléstől nagyon izzadok. Nyáron nem tudok meglenni a homlokpánt nélkül.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv!
    A konzolos féknél a fékgumi/fékpofa nem egyenletesen kopik, hiszen szöget zár be a felnihez képest. Az a vége, ami a menetirány felé van jobban kopik, mint a másik vége. Szabad olyat csinálni, hogy néha megcserélni őket? A bal oldalit átenni a jobb oldalra a jobb oldalit a bal oldalra.
    Az enyémen a gumi fékpofa szára, úgy látom, a gumi közepén csatlakozik, szimmetrikus. Akkor elvileg nincs jobb oldali és bal oldali fékpofa.
    Elnézést, ha már volt a kérdés! Korán van.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet Kívánok az ITcafe munkatársainak és a fórumozóknak!

    Üdv!

    Sérülés a vázon

    Levettem a kitámasztót és megláttam a jobb oldalon a mély bevágást. Ez aggasztó? A váz már nem biztonságos?
    Ezekre a csövekre valamilyen műanyag vagy gumi alátétet kellene tenni, hogy a kitámasztóhoz tartozó lemez, ami a váz 2 csövére fekszik, ne szedje le a festést és ne okozhasson sérülést?
    Ezen a képen jobban látszik, a másik oldalon nincs bevágás, csak lekopott a festék.

    Lámpatartó

    Vettem egy akkumulátoros kerékpárlámpát előre (Astrolux BL-06). Amire az új lámpa rácsúszik, azt gondoltam a régi lámpatartóra kell felszerelni (amin még izzós lámpa volt és nem LED). Ezek nem illenek össze. Szerintem a lámpa az összes tartozékával érkezett. Talán a szabványok változtak? Nem értem. Lehet, valamit elnéztem?
    Ezeket a megoldásokat látom:
    1.
    Ha kitágítom a fém lámpatartót akkor valahogy becsúszik a fekete műanyag lámpatartó. Szerintem mikor megszorítanám a csavart le fog törni a 2 műanyag szárból az egyik. A fekete lámpatartó két (lényegében) szára közé alátéteket kell tenni, és akkor nem tudnak elhajolni mikor megszorítom a csavart. Kíváncsiságból, asztalon, alátéteket tettem közéjük, amíg elég jól kitöltötték a rést. Alig tudtam a csavart áttolni, mert valamelyik alátét mindig elcsúszott. Igen, előtte össze kell ragasztani az alátéteket és nem fognak elcsúszni.
    Ennek a megoldásnak egy problémáját látom, a fém tartó két ága nem párhuzamos. Kicsit ki kellett tágítani a rést mert csak így fért be a fekete műanyag tartó.

    2.
    Eltolva tolom egybe a két lámpatartót. Alátétekre így is szükség lenne.

    Van még egy 3., a helyes megoldás?

    A lámpa csomagjában van 1 csőbilincs lámpatartó is. Rátekerem a kormányra és kész.
    Nem merem az utcán hagyni a kerékpárt ha rajta van a kormányon. Szerszám se kell, kézzel bárki lecsavarja a csavart és ellopja azt a lámpatartót. Viszont a csavarja hosszú, kb. 4 centimétert kell tekerni mire a bilincset le lehet venni a kormányról + mikor felteszem újra be kell állítani a lámpa jó szögben álljon. Utálom azt használni.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz MC Pite #274873 üzenetére

    GoPro adapterre lehet szerelni azt a kisebbik konzolt. Már értem. GoPro adapter az most éppen nincs a kerékpáron.

    Elvileg lemkéne tudnod húzni a bilincses tartóról a lámpát.
    Le lehet húzni róla. Mindkét konzolra ugyanúgy rögzíthető és levető a lámpa. Mindegyiken ugyanaz a lámparögzítés van. A bilincses konzollal használom a lámpát már majdnem 1 hónapja. Csak nem szeretem, mert könnyen ellophatják.

    Nyugtass meg hogy nem bő 15 ezret fizettél érte.
    22 ezret fizettem. ¯\_(ツ)_/¯ De vettem hozzá kormányra rögzíthető vezetékes (USB Type-C) távkapcsolót is. Ha még a hátsó lámpát is kérem az ár közel 30 ezer lett volna. Azt hiszem 28 ezer + az apró.
    Körbe benne vannak a villogások is(ha lejtő után visszaváltanék a normál fényerőre)?
    Lehetséges különböző fényerők között váltogatni villogás nélkül. De csak egy esetben. Ha felváltva használod az alsó 3 LED-et (legyen szórt fény) és a felső 3 LED-et (legyen távolsági fény). Például a távolsági 1000 lumennel világít, olyan környéken jársz ahol nincs forgalom. Egyszer csak felbukkan szemből egy gépjármű. Megnyomod a szórt fény gombját. A távolsági lekapcsol, a szórt fényű alsó 3 LED kezd el világítani. Ha a szórt fény utoljára 250 lumennel világított akkor most is 250 lm szórt fénnyel fog világítani. A gépjármű elhalad melletted, akkor megnyomod a távolsági fény gombját. A szórt fény kialszik és a távolsági 1000 lm-el világít. Sosem lesz villogás. Így váltogathatsz az általad meghatározott különböző fényerők között.

    Ha csak egyik fényt használod, akkor egy ciklus a program. A gombot nyomogatva High-Mid-Low-Flash-SOS aztán a ciklus kezdődik elölről.

    Van a harmadik mód, amikor az összes LED világít, szórt + távolsági fény egyszerre. A használati utasítás úgy mutatja ez is egy ciklus, de ez nálam nem így van. High (2000 lm)-Mid (1000 lm)-Low (200 lm, nem 250 lm)-OFF. Meglepő, hogy lekapcsol a lámpa. Ha már megszokja a user, hogy egyfajta fényt használva a gombot nyomogatva egy ciklusban lépked... Nos, ez a harmadik mód meg fogja lepni az első alkalommal. Másodszor akkor lepi meg, amikor megpróbálja kicselezni a rendszert és megpróbál kilépni ebből a harmadik módból.
    Úgy lehet ebbe a harmadik módba belépni, hogy 2x gyorsan meg kell nyomni az egyik gombot. Arra gondoltam újra 2x gyorsan megnyomom a gombot és kilépek belőle. Még nem sikerült. Végig kell menni a High-Mid-Low-OFF folyamaton. Nem is lehet máshogy lekapcsolni a lámpát. Ez komoly. Mondjuk 2000 lm (High) világít és le akarom kapcsolni, de nem lehet. Mid-re kell kapcsolni, Low-ra, aztán a következő gombnyomás lekapcsolja.

    [ Szerkesztve ]

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz chubby2o6 #274923 üzenetére

    Nekem akkor esett le az állam, amikor megláttam az elektromos pumpát ebben a videóban.
    Hihetetlen, olyan kicsinek tűnik, és az autó kerekét is felpumpálja.
    Ez a kerékpáros youtuber egy fura ember. A sisakját 2 GoPro kamerával szerelte fel meg lámpával. Ott van ez az elektromos pumpa. De a kerékpárját a földre fekteti (kicsit korábban látszik a videón), mert nincs kitámasztója! :Y

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz jjeahh #223221 üzenetére

    Szerintem a hétköznapi használatban szükség van a kerékpáron egy olyan kürtre, ami szinte fájdalmasan hangos. Nem büntetésre, baleset-megelőzésre. 1-2 éve feltűnt, hogy milyen sokan járnak true wireless bluetooth headsettel. Már minden tinédzserről és fiatal felnőttről azt feltételezem, úgy se hallja meg ha csengetek.. Ezek a gyalogosok kvázi süketek. Mikor a kerékpár elhalad mellettük csak akkor látni a fülükben a headsetet.
    Nemrég a boltban végeztem az önkiszolgáló pénztárnál és felszabadult. A többi 5 még foglalt volt. A bolt dolgozója éppen az egyik vevőnek segített. Ez egy elkerített rész, egy bejárat az elején, egy kijárat a végén. Akik egy megüresedő pénztárra vártak a bejáratánál álltak sorban és az első, egy fiatalember, nem vette észre, hogy jöhet a helyemre, ami a kijáratnál volt. 4-5 méterre lehetett tőlem. Egyre hangosabban mondtam, hogy ide jöhet, ez a pénztár már szabad. Integettem is. Már mindenki abbahagyta az áruk beolvasását és engem nézett. Akkor láttam meg, ahogy a fiatalember oldalra fordított fejjel nézett valamire, a fülében TWR headset volt. Elhallgattam és a leggyorsabban elhagytam a boltot.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! porvédő a kónusznál, első kerék, golyós csapágy.

    Megpróbáltam csavarhúzóval kivenni, ahogy a videón látható. (Időzített link, nem kell elejétől megnézni a videót.)

    Csúnya vége lett. Talán azért is, mert a porvédő valamiért fordítva volt. Nálam a homorú oldal befelé, a csapágygolyók felé nézett. A csavarhúzó deformálta.

    Így néz ki a belső, a csapágygolyók felé néző, oldala Így néz ki a külső oldala
    Ezt házilag vissza lehet alakítani az eredeti alakjára? Nincsenek speciális szerszámaim, csak a szokásos, ami egy átlag ffinak. Kalapács, csavarhúzók, villáskulcsok, van egy satum. Inkább mutassam meg kerékpárszerelőnek?
    A másikat műanyag gumiköpenyleszedővel piszkáltam ki. Az is deformálódott, de alig látszik. A képen láthatóhoz képest szinte semmi.
    Gumi porvédő nem volt felettük. Csak egy ilyen fém porvédő volt mindkét oldalon. 20 darab csapágygolyó van. Néhány lepotyogott a földre, többségét fogóval szedtem ki. Oldalanként 10 csapágygolyó szokott lenni? Youtuberek azt mondják, ha nem vagyunk biztosak, akkor tegyünk annyi csapágygolyót vissza, amennyi éppen belefér a csészébe szép sorban/körben, aztán egyet vegyünk ki. Tolómérővel megmértem, 4,75-4,8 mm az átmérőjük. Csak a gumiköpeny mérete biztos, 37-622 (700x35c). Az agyról semmit se tudok megállapítani.

    #277900 jjeahh
    Amikor ez a kínos jelenet történt a boltban egyből beugrott a régi komment. A TWR headsetet hallgatva annyira el tudnak szakadni a környezettől, hogy némelyik a látószögében közeledő kerékpárt se veszi észre. Már egy ideje azon gondolkodok, lézer pointert kéne a kerékpár kormányára tenni. Vagy bele kell törődni, hogy az élet veszélyes. :F

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Lacerta #278132 üzenetére

    Üdv!

    A 10 golyó kicsit gyanús mert a páratlan számút szokták preferálni.
    Megnéztem a kerékpártároló padlóját, de nem találtam golyót. A kerékagyban se látni (ugye most nincs benne a tengely és átlátni).
    Összesen van 20 golyó. Ha páratlan szám lenne, mondjuk 21, akkor gyanús lenne.

    A 10 golyó kicsit gyanús mert a páratlan számút szokták preferálni.
    A kerékagyra nem írják rá, hogy hány golyó kell bele? Sok helyre nem lehet eldugni egy feliratot, ezt értem. Csak én semmi jelzést nem látok ezen. Esetleg az agy valamelyik méretéből egyértelműen következik, hogy hány golyós? Átmérő?
    OK, veszek 22 csapágygolyót és megnézem 11 hogy fér el. Legrosszabb esetben marad 2 ami nem fér be. Szóval nem egy nagy probléma. De kicsit zavar, hogy találgatni kell. Használt kerékpárnál az ember nem lehet biztos, mert lehet, hogy valaki már javította és nem annyi golyót tett bele amennyi kell. Szerintem így nem sokat jelent, mennyi golyó volt benne mikor szétszedtem.
    A gyártók részéről egy kis odafigyeléssel (valami gravírozott írással az agyon, hogy 3/16 és darabszám) a userek élete egyszerűbb lenne.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz tknof1871 #278248 üzenetére

    Első kerék agy, csapágygolyók cseréje és újra zsírzáshoz még egy kérdés.
    Jót teszek, ha a csapágycsészékre teflon tartalmú sprayt fújok mielőtt bezsírom őket és beteszem a csapágygolyókat? Csak egy kevés Muc-Off MO-94-et. Nem tudom, pontosan milyen zsírom van. A színe sötétvörös.
    Azt hiszem minimum megosztó téma, hogy különböző kenőanyagokat keverjünk. Valaki aki csinált ilyet, mi lett az eredmény? Vagy aki szakmája miatt ért a kenőanyagokhoz, mit mond erről a műszaki tudomány?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv!
    Manapság a láncváltós kerékpárok olyanok, hogy a hátsó kerékagyra kerül a kazettatest. Ez a bordás henger. A lánckerekeket semmi se tartja egyben, amíg nincsenek feltéve a kazettatestre. Szóval amikor leveszik őket akkor szétcsúsznak.
    Mi a neve a korábbi megoldásnak amiben minden egyben van, a racsni meg a lánckerekek? Menetes szabadonfutót alkalmazó váltórendszer? Ha ezen a régebbi rendszeren elkopnak a fogaskerekek, akkor mi történik? Az egész megy a kukába vagy azt is szét lehet szedni és lehet hozzá új lánckereket kapni?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Lacerta #278782 üzenetére

    Vettem új láncot. Azt mondták a boltban, hogy lehet, ugrani fog. De nem tudják ránézésre megmondani, hogy már annyira elkopott-e valamelyik lánckerék. Pontosan nem is értettem, mit jelent, hogy ugrani fog.
    Ha tényleg probléma lesz az új lánc és egyik, vagy több, lánckerék kompatibilitása között, akkor mit csináljak? Tegyem vissza a régi láncot és vegyek egy új 6 sebességes menetes racsnit? (Az ebike-os linken csak 7 sebességesek vannak. Az árukeresőn találtam 6 sebességeseket.) Aztán amikor megérkezik az új menetes racsni tegyem fel a kerékagyra és próbáljam meg újra az új lánccal?

    Nagyon szerény műszaki érzékem azt súgja ez lenne a legjobb megoldás. Talán még jobb választás, ha előbb rendelek egy új 6 sebességes menetes racsnit. Majd akkor teszem fel az új láncot, ha megjött. Ha a régi menetes racsni az új lánccal nem illenek össze, akkor már kéznél van az új menetes racsni.

    A régi racsni SJ SHIMANO SIS MF-HG20. Ebből megállapítható, milyen szerszámmal kell leszedni? Arra a dugóra gondolok, ami a tengelyre megy, a feje hatlapú és franciakulcs vagy huszonakárhányas villáskulcs kell hozzá.

    Ezeket a többsebességes menetes racsnis dolgokat szét szokják szedni, vagy addig hajtják, amíg elkopik valamelyik lánckerék és kuka? Lehet, hogy érdemesebb a menetes racsnikat a láncokkal egyszerre cserélni?

    [ Szerkesztve ]

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Lacerta #278809 üzenetére

    #278809 Lacerta + #278786 balintbaba Köszönöm a válaszokat!

    Az ugrani fog azt jelenti, hogy elkopott a lánckerék ( összekopott a régi, megnyúlt lánccal ), ezért megváltozott az osztása, és az új lánc nem illeszkedik rá, menet közben ugorhat egyet-egyet. Illetve az új lánc gyorsan hozzá fog kopni a régi sorhoz, szóval ugyanott leszel ahol előtte.

    Megváltozott az osztása. + 1 szakkifejezés, amit nem tudok értelmezni. De az átjött az üzenet, hogy a régi lánc és régi lánckerekek szimbiózist alkothatnak. Bármelyiket cserélem újra, kellemetlen meglepetés érhet. A legbiztosabb mindkettőt újra cserélni.

    Tessék, 6 sebességesek, ugyanott.
    THX egy amatőrtől! A tegnap délután elment azzal, hogy visszatettem a kereket és a régi láncot. A legrosszabb, a fékpofák cseréje volt. Az újak kopó felülete 2x hosszabb volt a réginél. Útban volt a hátsó villa. Szerintem a hátsó kereket se centrírozták rendesen. (Valamikor ki kell próbálnom egy másik szervizt.) A Caliper fék beállítása sz.r lett. A Caliper fékbeállítása eleve nehéz. De korábban törött küllőt cserétek és elvileg centrírozták a felnit, kivették a nyolcast. Szerintem meg nem. De a centirózásért is pénzt kértek. Valamelyik pofa kicsit mindig hozzáér a felnihez amikor forgott a kerék.
    (A Lidl állvány is vacak, de ha nem azon szerelek ma reggel biztos nem bírtam volna lábra állni. Egyszer talán azt is kicserélem.)

    Elvileg bontható a racsni, de mivel sem fogaskoszorút, sem racsnit nem kapsz külön, nincs értelme szétszedni.
    A menetes racsnikhoz jobban nem értek, közel 30 éve nincs ilyen bringám. Szerintem szervizben meg tudják oldani.
    Park Tool youtube csatornáján a bajszos szerelő a hozzám hasonlók nyelvén elmagyarázta mi a nagy különbség a menetes racsnis és a kazettás megoldás között. A kazettásnál a két oldalon lévő csapágyak között sokkal nagyobb a távolság. A kameramannt vagy a videószerkesztőt lökdöste. Amikor terpeszben állt, akkor nem tudta ellökni, mert sokkal stabilabban állt. Ez a gyakorlatban mit jelent? A kazettás biztonságosabb? Ha egy átlag ember, Gipsz Jakab, 1 hónapig egy menetes racsnis majd egy kazettás kerékpárral közlekedik (mindennapos használat, semmi élsport, semmi extrém sport) mit fog érezni? Egyáltalán észreveszi a különbséget? Legalább 6 sebességes legyen mindkettő eset.

    #278786 balintbaba
    Ha patentszemes a lánc, bár ezt kétlem 6 sebességnél,
    Nyert. Nincs patentszem a régi láncon. Speciális csapot se találtam a láncon. Minden láncot ugyanolyan csap tart össze. A szervizben is azt mondta az egyik szerelő,mindegy,melyiket nyomom ki.

    akkor én először feltenném a régi racsnira. Ha nem ugrik semelyik fogaskereken sem, akkor használnám.
    Ha ugrik, akkor új racsni. Kell majd egy bordáskulcs a menetes racsni szereléshez.
    Szerintem Inkább veszek egy 6 sebességes menetes racsnis-t. Előtte ki kell deríteni, pontosan milyen paraméterei vannak a réginek, hogy pont olyat vegyek. Megveszem a szükséges szerszámokat és valamelyik hosszú hétvégén talán nekiállok kísérletezni aszerint ahogy leírtad.
    De az olyan nem szimpatikus, hogy nem lehet meghatározni előre, hogy a régi lánckerék már olyan kopott, hogy az új lánc ugrani fog. Ez egyéni probléma, tudom. Csak így az ember inkább hajlik afelé, hogy új lánc új menetes racsni. Nincs kétség. Rossz a hátam. Már nem bízok a megszokott szervizemben. Igazából csak abban hiszek, amit én csinálok.

    Mi a helye a menetes racsnisnak és a kazettásnak?

    Hogy van ez? A menetes racsnis egy elavult megoldás és rég abba kellett volna hagyni a gyártását? Nincs helye a 21. században? Ahogy a hagyományos régi/mindennapos szelepről már leírták itt a topikban? Ami otthon van régi szelepes belső, azt mind a kukába kell vágni. A gumibelsőknél már rég mindenkinek autószelepest kellene használni, úgy a láncváltónál is mindenkinek kazettásat kellene használni? Hogy világos legyen, legalább 5-6 sebességes láncváltóra gondolok és mindennapos használatra.
    Az élsportot ne vegyük ide. Egyáltalán van olyan terület, amiben szignifikáns különbség van a menetes racsnis és a kazettás között?

    Elnézést kérek! Egy műszakilag túl kíváncsi nber szokásos szombat reggeli túlméretés kommentjét olvasták! Nem topikrombolás a célja! Remélem, senkit se bántottam meg! :R

    [ Szerkesztve ]

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz tknof1871 #278843 üzenetére

    Javítás
    Ahogy a hagyományos régi/mindennapos szelepről már leírták itt a topikban? = Ahogy a hagyományos régi/Dunlop szelepről már leírták itt a topikban?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! Remerx Sprint 622 x 17C felni dupla falú vagy szimpla falú lehet? Rákerestem a remerx.cz oldalon. Nincs Sprint nevű felni. Google se talál ilyen Remerx felnit.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! Szerelőt megkérdeztem, miért törnek ilyen gyakran a küllőim a hátsó keréken. Azt mondta, mert egyfalú a felni. Az se segítene sokat, ha kicserélne minden küllőt erősebbre.
    Kétfalú felnivel nem törne a küllő, de akkor már érdemesebb lenne kazettás váltót használni. De akkor már másik lánc kell, másik agy, másik sor. Mi az a sor? Nem ért rá az egészet elmondani. Ha kazettás váltóra térek át mi mindent kéne még cserélni? Ez egy 3x6-os racsnis váltós kerékpár.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz szimpláncsak #279890 üzenetére

    Már értem. A kazettatestre megy a kazetta. A kazetta szinonimája a fogaskeréksor. A fogaskeréksor túl hosszú és sor lett belőle.

    6 sebességes sor szerintem nincs kazettásban :)
    Igen, úgy tűnik 7 sebességtől indul.
    Érdekes, hogy van ahol azt írják a 6 és a 7 sebességes lánca eltérő szélességű. Nekem van egy bontatlan láncom. Az van ráírva 7(ez valamiért nagyobb méretben)/6/5 speed.

    #279888 Fall-N
    Ez egy jó ötlet. Köszönöm! Megpróbálom.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! civil kerékpározás (átlagos, mindennapi használat), nem sport, fékek, váltók, lánc, fogasszíj
    A felnifékek fékpofájának a gumija koptatja a felnit. Pontosan miből tudja a kerékpáros, hogy a felnijét ki kell cserélni, mert annyira elkopott?
    A civil kerékpárosoknak is inkább tárcsaféket kellene használni? A felnifék elavult megoldás? Ha már esetleg elavult technika a felnifék, akkor a tárcsafékből a mechanikus/bovdenes vagy a hidraulikust kell használni?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! hátsó lámpa
    Nappal is jól látható piros hátsó lámpának mi ajánlott ha 10 000 Forintnál olcsóbbat szeretnék? Egyáltalán nappal is jól látható piros hátsó lámpa van 10k alatt?
    1. Pl. Convoy S2+ piros diffuzorral és csőbilinccsel a kerékpárra rögzíteni a jó választás? Véletlenül van egy 18650-es akkumulátorom amit nem használok, így azt már nem kell venni.
    2.a 10k alatt tudok venni olyan hátsó kerékpárlámpát, ami felülmúlja láthatóságban a Convoy S2+ piros diffuzor kombot? Ha igen akkor melyik?
    2.b Az ajánlott hátsó kerékpárlámpa áramellátása milyen, beépített akkumulátoros vagy cserélhető akkumulátoros? (Nekem nincs dinamó)

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz jjeahh #286838 üzenetére

    Köszönöm! Nem bikepackingozok. Csak városban és csak közlekedésre használom a kerékpárt.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz jjeahh #286838 üzenetére

    Ha verőfényes napsütésben is jól látható kell, én valszeg a Cateye VIZ szériájából választanék, pl. ViZ150, ViZ300, ViZ450.

    Azt hiszem a Cateye Kinetic Tight az egyetlen hátsó lámpája a gyártónak, ami AAA elemes. Waterproof IPX7: Operates even after 30 minutes of submersion in a depth of 1 meter. wow
    Az AA és AAA elemes hátsó lámpák nem tudnak elég fényt kibocsájtani ami nappal is látható? Ez is egy olyan dolog, ami lassan eltűnik a világból?

    Ez csak a kesergésem, milyen ez a világ
    Mintha minden gyártó a beépített akkumulátoros lámpák mellett kötelezte volna el magát.
    Több kommentet is olvastam (pl. amazon-on). Itt a fórumban felhozott márkák. Lámpa beázott a töltőcsatlakozónál, az akkumulátor meghalt, lámpa használhatatlan. 4.5 csillagos, +200 értékelésű lámpák. Biztos nem gagyi lámpák, de ha beáznak, akkor az akkumulátornak vége=lámpának vége.
    Hátsó lámpát gyártani Li-Ion akkumulátorral. Vajon van Li-Ion akkumulátor 10440 - 26650 között (mert az olcsó egyszerű xtar MC1 töltő ezt a mérettartományt fogadja), ami megfelel? Hát sajnos nem. Valami beépített akkumulátor kell és elég ha a lámpa az IPX4 védelmet eléri. 100-ból 1 embernek beázik 1-2-3 éven belül, az még belefér. Örökre kell összeszerelni, véletlenül se lehessen javítani. Persze csak a user érdekében. :(((

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz jjeahh #288478 üzenetére

    Azért a legtöbb elemes lámpa sem tart tovább, mint egy akksis.
    Nálam a műanyag villogók mondjuk 1 év után eltörnek a betonon. Kiesik a kezemből. Persze azok olcsó noname villogók. FENIX BC05R V2.0 valószínűleg kibírná a betonra esést 1 méterről.
    Abban viszont igazat adok, hogy lehetne az akksi cserélhető, szabványos.
    Redditen is több szál van amit azért csináltak OP-k mert cserélhető akkumulátoros hátsó lámpát akartak venni.
    1 éves szálban olvastam. OP szerint Nitecore és Fenix márkában talált. Valaki Gloworm-ot ajánlotta. Rákerestem, de nekem úgy tűnik a háromból már egyik gyártó se kínál ilyen cserélhető akkumulátoros hátsó lámpát.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Khelben #286916 üzenetére

    CatEye VIZ450 lámpát vettem. Kibontottam, nappal a fényes szobában bekapcsoltam, és persze belenéztem. WTF! Nem szabad.
    Garmin Radar Varia RTL515? Erősebb a fénye, mint a VIZ450? Nem mintha venni szeretnék. RTL515 4x drágább.

    A CatEye használati utasítása szerint a ladder rubber band utolsó előtti résébe kell beakasztani a Bracket horgát. Nem tudom megcsinálni. Képtelenség, kicsúszik az ujjaim közül a ladder rubber band. Csak az utolsó lyukba tudom beakasztani. Nem tudom a csövem átmérőjét. Asztalon beakasztottam az utolsó előtti résbe, méregettem mennyi hely van és szerintem a 21.5 mm-es csőre, ha valaki felteszi, nagyon erősen meg kell fognia a rubber band végét amikor húzza.

    Tényleg létezik olyan vékony nyeregcső, amire a képen látható módon kell feltenni, hogy ne csússzon le?

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz parandroid #290848 üzenetére

    Vajon hogyan lehetséges ez? :F :DDD :P
    Azért van 1 alapvető különbség a 2 között.
    Garmin Radar Varia RTL515. Van benne radar. Reagál a környezetre.
    A VIZ450-ben nincs radar. Nem reagál a környezetre.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • tknof1871

    őstag

    válasz Khelben #290859 üzenetére

    Most ment tönkre a második, de már nem küldöm vissza, megy a kukába.

    A VIZ450? Li-ion akkumulátor van benne, ha jól emlékszem. Li-ionnak az önkisülése alacsony, vagy annak kellene lennie. :(

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

Új hozzászólás Aktív témák