- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Magisk
- Yettel topik
- Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
ph Az új eljárás részben a játékba lesz integrálva, de meghajtóoldali támogatás is kell hozzá.
-
Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
gp Jövő hónapban érkezik az új változat, amivel együtt a következő DLC is elérhető lesz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz -=Sziszi=- #28852 üzenetére
Nem valószínű, hogy a váz. Arra kell utoljára gondolni. Klasszikus a nyeregcső-nyeregcsőbilincs-nyeregvázcső érintkezési pontjainak a recsegése. Ha alu a nyeregcsöved, érdemes mindhárom alkatrészt teljesen szétszedni, megtisztítani és kicsit megzsírozni. De gondolom, hogy ezen már túl vagy.
-
venember83
nagyúr
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #28968 üzenetére
Egy új XTR hajtómű. De egy használt, inkább gond: használtat vegyen az, aki hajlandó súlyos tízezreket kiperkálni a nem szabványos furattávolságú tányérokért.
Amúgy vicces, hogy micsoda kerekeket és kormányt pakoltak a bringára, tuti, hogy ezt nem így használta az egykori tulaj.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #28983 üzenetére
Igen, az agyhoz ugyanott rögzül mindegyik ugyanolyan szabványú tárcsa.
-
venember83
nagyúr
válasz Stauffenberg #28997 üzenetére
Xantomas a te embered.
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #29004 üzenetére
Igen, de elvileg autósüzletekben is kellene legyen. A nevét ne kérdezd, valamilyen csonk.
-
venember83
nagyúr
Zánkai 24 órás pályája: [link]. Érdekes a stég miatt, de amúgy olyan semmilyennek, "mindenki számára megfelelőnek" tűnik, se komolyabb mászás, se érdekesebb lejtő.
-
venember83
nagyúr
válasz :MTC:kandur #29088 üzenetére
Nézd meg a szinttérképet, az sokat elmond. A felszínről nem tudok semmit, de tuti, hogy valami ösvényszerű lesz, kétlem, hogy tennének bele sziklakertet vagy ilyesmit.
Xantomas: Így nincs kizárva, hogy én is majd belekóstolok a 29 és SS adta élménybe, ha megengeded.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Vasinger! #29012 üzenetére
Akkor jöjjön ide:
Stílus helyett inkább típust írnék, szerintem kicsit szerencsésebb megfogalmazás.
Dowhhill (DH): - Downhill (DH).
150-240 mm-es rugóutak és duplavállas átütőtengelyes első villa - inkább 18 cm-nél kezdődnek, addig megy az enduro kategória.
Enduro:
Gyakori az összteleszkópos kivitel, jellemzően 130-150 mm rugóúttal. - enduro az 14-18 centi, kb. 14 centiig megy az all mountain. A Shimano grafika, amiből vettétek ezeket az értékeket már idejétmúlt, azóta a gyártók ráálltak a rugóútnövelésre, ami nem kifejezetten rossz.
1.4 Milyen váltó való nekem? - nem váltót írnék, hanem felszereltséget, mivel itt alkatrészcsaládokról van szó. Lejjebb is nem váltókat tartalmaznak a képek, hanem termékcsaládokat, így azok esetében sem használnám a váltó kifejezést.
Fox > Rock Shox > Marzocchi > Manitou > SR Suntour > RST - Nem írnék sorrendet, mivel az RST-nek pl. a F1rst családja nagyon jó, illetve a Suntour is jön felfelé, Epicon már bőven jó, és árban is nagyszerű. Inkább azt mondanám, hogy: "Elsősorban a Fox és a Rock Shox termékei ajánlhatók teleszkópokból és rugós tagokból, mivel ezek elsősorban a minőségibb, használhatóbb (és ezért drágább) termékek piacán képviseltetik magukat, de az alsóbb kategóriás Rock Shox termékek is használható minőségűek. A Marzocchi és Manitou termékekből ugyancsak ki lehet fogni jó darabokat, de a kevésbé jó szervizhálózat és alkatrészellátás miatt annyira nem tekinthetők jó vételnek. A piac folyamatosan változik, most már a Suntour is készít jó teleszkópokat, valamint az X-fusion is feltörekvőben van, de régebbi modellek nem tekinthetők túlságosan minőséginek. Érdemes lapozgatni a revomag és bikemag teszteket vásárlás előtt, tájékozódásnak nagyszerűek, és naprakész információt szolgáltatnak, ami egy első hozzászólás lehetőségein túlmutat."
"A használható teleszkópok körülbelül húsz-harmincezer forintnál kezdődnek, körülbelül a Rock Shox Dart szintjén, aztán minőségi ugrás a Rock Shox Tora, ami már elég jól mozog, erős, de nehéz. Kicsit drágábban (negyven-ötvenezerért beszerezhető apróhirdető oldalakon) a Rock Shox Recon ami arany középút. Sajnos a Fox csak magasabb régiókban képviselteti magát. A Recon fölött már versenyzésre is használható teleszkópok vannak, ilyen a Rock Shox Reba, amely 8-12 centiméter rugóúttal rendelkezik, könnyű, merev és személyre szabható, a nagyobb rugóutas gépekbe a Rock Shox Revelation, Fox Talas szerelhető. Utóbbiak 12 centinél nagyobb rugóúttal bírnak, és sok esetben állítható menetközben a rugóútjuk, hogy könnyebb legyen mászni velük. Árban ezek fölött következnek a valóban versenyszintű teleszkópok, amik bőven százezer forint fölött szerezhetők be, ilyen az XC versenyzésre használható Rock Shox SID vagy Fox 32-es család, esetleg az álomkönnyű DT XRC." - Szerintem ennyi bőven sok, akit jobban érdekel, az majd utánaolvas.
Tárcsafékek
Tárcsaféknek két fő fajtája van:
- Mechanikus: - ide jöhetne ilyesmi: "a fékpofával az érintkezőfelület nem a felni, hanem a kerékagyra rögzített féktárcsa, a fékpofákat pedig normál V-fékkarok húzzák bovdenekkel a féktárcsához. Sajnos ezekből sok olyan van, ami inkább csak kinézet miatt kerül a biciklikre, de fékteljesítményben nem hozzák egy jó V-fék teljesítményét. Határozottan ajánlott ezek közül az Avid BB5 és Avid BB7, ezek már megfelelően és megbízhatóan teljesítenek."
Tárcsafék nagy előnye még a V-fékkel szemben, hogy nem befolyásolja a működését a környezeti hatások mint például eső, sár stb, mint a V-féknek ami kis nedvesség után is sokat veszít a fékerejéből. - Javítva, kiegészítve: A tárcsafék nagy előnye még a V-fékkel szemben, hogy nem befolyásolják a működését a környezeti hatások, mint például eső, sár stb, mint a V-fékek esetében, amik kis nedvesség után is sokat veszítenek a fékerejükből, és hamar el is kophatnak esőben. A tárcsafékek azonban hátulütővel is rendelkeznek, ilyen a bonyolultságuk (amit részben nélkülöznek a mechanikus tárcsafékek), a puha fékpofa esőben, nagyon homokos, vizes poros körülmények között hamar elkophat, illetve a tárcsafékek érzékenyek a minél kisebb nyolcassal rendelkező tárcsára.
3.0.1 "Grammánia" - Van értelme?
"Nincs, a grammok lefaragása inkább a szívet (vagy más szervet) melengetnek, de racionális értelme nincs, ha már grammokról, száz grammokról van szó. Természetesen sokat számít, hogy az ember egy 15 kilós biciklivel mászna fel a hegyre vagy egy 11 kilóssal, azonban a legfontosabb tényező az ember, aki hajtja, irányítja a gépet. Általánosan elmondható, hogy körülbelül középszintű (Shimano Deore, Sram X7) felszereltségtől kezdve már rendkívül jól használható bicikli építhető, ahol már nem a bicikli lesz a korlátozó tényező, hanem inkább az ember. Középszint fölött viszont nagyon drágán mérik a plusz teljesítményt és kisebb tömeget, így érdemes alaposan meggondolni, hogy mire adjuk ki a pénzt, mert könnyen meglehet, hogy több élménnyel fog szolgálni egy több napos kirándulás, mint egy új hiperkönnyű hátsó váltó vagy teleszkóp."
Ugrás az alkatrészekhez.
"Pótalkatrészt is célszerű vinni, talán a legfontosabb a belső tömlők, esetlesen láncot, ha hosszabb túrára megy az ember." - ide még hozzá kellene tenni, hogy ha nem is láncot, de megfelelő patentszemet és láncbontót érdemes vinni, mivel egy láncszakadás így könnyedén megoldható. Esetleg eleve olyan marokszerszámot venni, amin van láncbontó és imbuszkulcsok, valamint csillag- és laposfejű csavarhúzó.
Ugrás az SPD pedálokhoz.
3.0.5 SPD pedál vs. platform:
"Az SPD pedálnak a lényege, hogy a speciális biciklis cipő alján van egy fémlemez (stopli), amit az SPD pedálba akasztva a bringás és a bringa összekapcsolódik, és sokkal jobban uralható a bringa, például lejtőn lefelé nem csúszik le az ember lába a pedálról, mászáskor húzni is tudja a pedált, így besegítve az éppen lefelé nyomó lábnak. Az SPD rendszer hátulütője, hogy megszokást igényel, mivel a ki- és becsatolás nem a lábfej fel-le mozgatásával történik, hanem a lábfej vízszintes síkban történő elmozdításával. Azonban ez a dokkolás hamar elsajátítható és reflexként működik pár SPD-s bringázás után. Sokak viszont nem érzik magukat biztonságban összekötve a bringával, nekik jobb megoldás a platformpedál (normál pedál). Egy másik probléma az SPD-vel, hogy érzékeny a sárra, tehát ha a cipőtalp megtelik sárral, nehezebbé válik a dokkolás, és előfordulhat, hogy meg kell állni megtisztogatni a cipő talpát a stopli környékén."
Kilométerórákhoz
3.0.8 Milyen kilóméter órát ajánlotok?
"Kilométeróránál nem az árat, inkább a gyártót kell nézni. Amik a legtöbb árkategóriában ajánlhatók, azok a Sigma, VDO és Cateye termékei. Vezetékesből érdemes azt venni, ami tudja azokat a funkciókat, amikre szükségünk van, a márkán kívül másra nem is nagyon kell figyelni. Vezeték nélküli óráknál azonban érdemes minőségibb példányokat venni, amiknek a jeladói digitális kódolással továbbítják a jelet a fejegységhez, ezeket kevésbé zavarják meg a magasfeszültségű vezetékek."
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #29154 üzenetére
Felőlem. Nem vagyok én elbírálóbizottság, és az én véleményem is minden bizonnyal hagy kívánnivalót maga után.
-
venember83
nagyúr
válasz Xantomas #29174 üzenetére
A Fox tagba mi sima telóolajat tettünk, Castrol vagy Repsol volt. Sok tapasztalatom nincs vele, keni a szimeringet, kb. ennyi is a dolga rugóstagba, mivel a csillapítás zárt patron. A srác, aki csinálta, azt mondta, hogy ő a gépén is ilyesmi sima olajat használ (Speci Epic gép Fox taggal és Speci Brain villával), nemigen volt gondja olaj miatt.
-
venember83
nagyúr
válasz Cathfaern #29198 üzenetére
Rendkívül egyszerű: egy esős nap elkoptathat egy futár egy pár fékpofát, plusz kopik a felni is. Fixivel meg a fékezés jó része megoldható fékpofa-kopás nélkül. Plusz egyszerű az egész, olcsó, megbízható. Ha elcsapnak vagy ellopják a bringát, nem kell új váltóról, fékváltókarról gondoskodni, usw.
-
venember83
nagyúr
Érdekes angol olvasnivaló: [link].
-
-
-
venember83
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #29382 üzenetére
Váltásnál "vedd el" a nyomatékot, csak nyugisan pörgesd. Terhelés alatt csak a felső kategóriás szettek váltanak, mondjuk azoknál sem éppen egészséges, de ez más kérdés. Mondanám, hogy engedj kicsit a bovdenből a váltókar bovdenkimeneténél található tekerőbél, de félek, hogy csak jobban elállítanád, és akkor még így se menne, vagy a többi fokozat rovására menne az átállítás.
-
venember83
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #29384 üzenetére
Aha. Akkor állítás marad csak.
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #29457 üzenetére
Egy láncot azért kipróbálnék, hátha nem ugrik még a fogaskoszorún. Ha igen, akkor viszont cserélném a fogaskoszorút is, remélve, hogy elöl nem fog ugrani a lánc a hajtóművön. Ha ott is, akkor vissza a régi fogaskoszorút és láncot, és szétkoptatni az egészet.
-
venember83
nagyúr
válasz Digital #29465 üzenetére
Ha elég kicsi lenne, akkor futóbiciklivel pikk-pakk megtanulna, nem kellene seprűnyél, kis támasztókerekek, de gondolom, hogy már elég nagylány ilyesmihez.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest