- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Magisk
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Czimby #58082 üzenetére
Ja, én is a toronycsapágyat vagy a lengéscsillapítót tippeltem. Semmi baja nem volt az autónak, csendes volt, csak a bal első lengéscsillapító elkezdte az olajat erszteni. A benne lévő toronycsapágy+szilent se volt már 100%-os, de legalább nem volt hangja.
Na kiváncsi leszek a sachs jó lesz e, mert ha az is kopogni fog akkor megkarmolom magam, de szerintem a szerelő is
-
Manitou
addikt
válasz tboy93 #58256 üzenetére
Az újabbak már eleve anélkül vannak úgy tudom. Főleg az utángyártottak, meg "erősített" tengelyesek. Nekem előző tulaj még időben eltávolította a gyáriról. Összehasonlkítási alapom nincsen, hogy mikor még rajta volt akkor milyen lehetett, de nem érzek semmi szokatlan vibrációt.
-
Manitou
addikt
válasz Czimby #58076 üzenetére
Tegnap elhoztam az autót a szerelőtől. Ki lett cserélve Sachs-ra a toronycsapágy+szilent kombó.
Ezzel már elfogadható lett, bár nem sok időm volt tesztelni, de egyelőre jónak tűnik, már csak az a kérdés meddig fogja bírniMás: Áprilisban esedékes lesz az oilajcsere. Olajon dilemmázok. Eddig 5W30 és 5W40-el volt használva. Az elmúlt 3 olajcsere alatt 5W30-at kapott ( ebből egy olajcsere márkaszervízben volt, amikor vezérséscsere is volt ) , előtte 5W40-el volt használva.
Gyárilag 0w20-al jön ki ez a típus. Van egy táblázat amely szerint többféle olajat is lehet hozzá használni, többek közt az 5W30 és 5W40 is ok hozzá. 0W20-at nem tudom merjek e beletenni, mivel ilyen olaj szinte csak gyárileg volt benne használva. Most inkább azon filózok, hogy az 5W30 vagy 5W40 az amivel jobban járok. Sokat megyek rövid távon.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz yodamester10 #58525 üzenetére
Nem rossz. Nálam ez kizárva, nem gyártják 16"-osban. Én most éppen a Toyo új gumijával a TR1-el szemezek. De képben van a Michlen Pilot Sport 4 , vagy Toyo R1R ( bár ez már semmi slick) .
-
Manitou
addikt
válasz -cobra- #58536 üzenetére
Ja, csak a PS4-hez kellene felnit is nagyobbat vennem, mert nincs a méretemben. Tesztekben egyértelműen ver mindenkit a kategóriájában (UHP) ez a gumi. Bár ilyen Toyo sportosabb gumijaival valahogy sosincs egyik tesztben sem összehasonlítva.. FK510 is elég jól szerpel a tesztekben, de asszem az annyiba kerülne nekem , mint a PS4 , így érthető , hogy az nálam nem játszik.
Még a végén egy Ventus Prime 3-at kell vegyek amit a puha oldalfal miatt vettem ki a kosárból. ( de eleve ez nem is sport/sportos gumi, viszont nagyon jól tapad vizen és szárazon is)
Ami elérhető lenne az a Dunlop blueresponse. Tesztekben nem muzsikál annyira kiemelkedően, mondjuk nem is rossz, de vannak tőle jobbak.
Hankook V12 EVO2 szintén nincs a méretemben , pedig azt nagyon vennék.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz honda23 #58546 üzenetére
Ha tényleg ennyire szar a Toyo, akkor hanyagolom.
Bár ez a TR1 típus még mindig mozgatja a fantáziámat ( mert ebből tudnék venni a méretmben elvileg, és felnit se kéne cserélnem) , nem összekeverendő a T1-R-el!!! ami egy ezer éves típus. A vicc hogy még a google kereső is mindig a régi T1-R-eket dobálja ki a találatokra, pedig ez egy teljesen másik új terméke a Toyo-nak Ezt tavaly mutatták be, nem sok felhasználói tapasztalat van vele még.
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz honda23 #58563 üzenetére
Ha 16-os felnire váltok, akkor 205/50R16 vagy 205/55R16, ez utóbbi járatosabb méret , olcsóbb is és nagyobb a választék is.
Vagy maradok a jelnlegi 15-ös felninél és 195/60R15 (jelenleg ez a nyári) esetleg 205/55R15(ez már nem olyan elterjedt) de még a 185/60R15 is befér a váltóméretbe, bár 195-nél nem nagyon szeretnék keskenyebbet.. -
Manitou
addikt
válasz tboldi #59077 üzenetére
Ja, meg durván 3x annyi ideig bírják, mint a hagyományosak.
Van az 4 is
Én is iridiumot használok, nekem a fogyasztásom is egy kicsit jobb lett a csere után (de lehet pőlacebo) meg fickósabb is szerintem a korábbihoz képest. Persze nem csodákra kell gondolni, de valami érződik. -
Manitou
addikt
válasz uriember #59123 üzenetére
Mekkora kerekek vannak az autón? Lehet az is okozhat még esetleg ilyesmit, ha túl nagy felnik vannak rajta, esteleg túl széles gumik. Amúgy az autó tipusbetegsége a kormánymű meghibásodása, ami elég zsebbenyúlós téma, a felújítása is nagyon drága. Kopogni szokott a kormányműve. Nem EPS-re gondolsz? Elkektronikus kormányszervóra ? Nem tudom mennyire nehéz irányítani, de elvileg nagyobb sebességnél kevesebb a rásegítés. Sebességfüggő kormányszervó van benne , ha jól tudom.
A központizár motor meghibásodása is típusbetegség úgy tudom.
További típushiba még a jobbos féltengely törés, kivéve, ha időben leszedték a gyári "rohasztógyűrűt" a féltengely közepéről, és nem rohadt el alatta a féltengely anyaga. De lehet már nem is eredeti van benne, sorra törtek el azok sok embernek, sokan még törés előtt kicserélték. Az utángyártottakra már eleve nem is tesznek ilyen "rezgéscsillapító" gyűrűt, azt hiszem valami ilyen szerepe volt gyárilag ennek. De nélküle sincs semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz uriember #59143 üzenetére
Én Shell-t használok, márkaszervízben is azt teszik a 7-genbe. Nekem nincs vele gondom. Eneost használtam én is Nissanba. Korábban 8 évig Nissanos voltam. Nekem nem túl jók a tapasztalataim az Eneossal. Van akinek bevált, de sok negatív tapasztalat is van vele, szóval ez alapján döntsd el hogy azt teszel-e bele. Motul, Mobil 1 , Shell, Valvoline stb mind jó lehet bele.
-
Manitou
addikt
válasz tboldi #59279 üzenetére
Az durva, hogy 185/55R15 -be belekötöttek. Főleg ha még szerelték is ezzel az autót.
Nekem 185/70R14 a "gyári" Ez szerepel az ajtózár alatti matricán, de 195/60R15 is gyári mérete.
Most 205/45R17-et ET40-es felnivel használok nyárinak, ezért minimum járna a főbelövés műszakin, pedig amúgy tökéletes váltómérete a gyári kerekeknek és a Type R-t szerelték is ezzel a mérettel (bár gondolom az esetemben sovány vigasz ) Szerencsére télen van a műszaki vizsgám, így mindig 14-es acélfelnin szokott vizsgázni
Az már más kérdés mennyire kötnek bele a rendőrök esetleg egy közúti ellenőrés során. Bár mivel full gyári a kocsi, semmi ültetés, semmi sportdob semmi módosított lámpa nincs az autón így bízom benne, hogy nem. De elvileg tudom, hogy beleköthetnének. -
Manitou
addikt
válasz tboldi #59309 üzenetére
Eredetileg 16-ost akartam max, csak aztán úgy alakult, hogy lett egy 17-es felniszettem,.
Wolfrace Pro Lite, ez sincs rossz súlyban, zsír új 205/45ZR17 Hankook Ventus V12 Evo 2 gumival 16,8kg egy kerék, a gyári 14 colos acélfelni újszerű 185/70R14 Nokian WRD3 téli gumikkal 15,1 kg
Van egy kis különbség a régi 15-ös nyári Michelin Energy Saverekhez képest De a magyar utakra sajna nem igazán ideális ez a kerék.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Frankó
Sógorom meg múltkor vett egy használt autót kereskedésből, még egy métert nem ment vele, éppen írták alá az adásvételit, erre szól a faterja aki éppen rálátott a kint poarkoló autóra, hogy megmozdult a kocsi , rohannak ki, egy ilyen kis 20 éves csaj úgy parkolt be az autó mellé, hogy meghúzta az autót az első sárvédőnél az első ajtó előtt. Persze azt mondta, hogy ő észre sem vette
-
Manitou
addikt
válasz uriember #59345 üzenetére
Nekem a nissanban volt az hogy időnként elszállt a gáz belőle, tölteni kellett, aztán utána jó volt egy ideig. Ha nem volt használva csak nyáron a klíma az se tesz jót a rendszernek, 1-2 hetente be kell kapcsolni télen is. Lehet a tiédben sem használta csak ritkán a tulaj. Valószínű csak tölteni kell. Amúgy vétel előtt ezeket nem próbáltad ki ?
-
Manitou
addikt
válasz uriember #59351 üzenetére
Én anno elvittem egy átnézésre egy általam választott szervízbe az előző tulajjal, meg lett emelve az autó, körbe lett mérve rétegvastagságmérővel a szervízben, erről készült jegyzőkönyv is, elmondták a szervízben mik a "hibái", ilyenek voltak csak, hogy fékfolyadék cserés, meg függőleges stab rúd bal első meg jobb hátsó lóg, ezek nem voltak nagy tételek.
Nissannal nekem is szinezték a rendszert, mielőtt töltötték, akkor derült ki , hogy az egyik alu cső el van repedve, ott szivárgott a gáz, 2 ezerért megjavították a repedést rajta, azóta is jó a következő tulajnál.
Amúgy ha ez vigasztal nekem is több problémám van a hondával, mint a nissannal volt, viszont cserébe vezetési élményben meg többet ad a honda . -
Manitou
addikt
válasz uriember #59699 üzenetére
Úgy emlékszem 3,5 liter kell a 7gen 1,6-ba ( de lehet csak 3,2) , szóval ha 1-1,5 liter jött le a motorból, akkor az erősen nívópálca minimum szint alatt volt már.
Szerintem se cseréltek abba 1500km-rel azaelőtt semmi olajat, valami régi túlhordott 10W40 lehetett benne már. -
Manitou
addikt
Egy 6os vátót el tudnék bele képzelni pedig Amúgy fura, de tök nyomatékosnak érzem már 2000-3000 között is az előző 1,4 nissan után, abszolut élhető, nem kell szénné forgatni, ha dinamikusan akar haladni vele az ember. Ez valami eco VTEC motor, nincs olyan ugrás és váltás hangban mint a sima vtec motoroknál, ebben egyenletesen jön az erő érzetre.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Autóriasztós témában valaki tudna segíteni?
Már egy jó ideje kulccsal zárom az autót. Egy utólag beszerelt riasztó van az autóban ami a központizárat is vezérli (még az első tulaj szereltette be) . Egyik nap azzal kezdődött a hiba, hogy csak úgy elkezdett riasztani, otthon állt a beállóban. Nem is igazán tudtam leállítani. Végül a kulcsos elzárójával inaktív állapotba helyeztem a leírás alapján végzett módon. Aztán utána újra kativáltam, pár napig jó volt, majd újra kezdte a hibát. Utána kikapcsoltam az előző módon és azóta is úgy van.
Hétvégén lebontottam a műanyag burkolatot a vezető oldali műszerfal aljánál, és ott elém tárult a kábelzsungel, közte a riasztónak az egyik elemével, és nagyon úgy tünik, mintha egy kábel kihúzódott volna ebből az egységből. Lehet ez anno meglazult, (és később teljesen ki is jött a helyéről) és emiatt kezdett el riasztani. Készítettem fotót, majd feltöltöm.
Már kicsit elegem van a kulcsos zárásból, jó lenne újra távirányítóval zárni, meg a riasztó is most így inaktív jelenleg benne. Viszont ha szerelőhöz kéne menni ot egy teljes napra ot kéne hagyni, ezt szeretném első körben elkerülni, főleg hogy lehet csak egy ilyen banális dolog okozhatja a hibát. Viszont nem mertem kipróbálni, hogy azt a kábelt a "helyére" dugom, nehogy valami gubancot okozzon véletlen.
(2003-as 7 gen civic sedan a gép )[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz honda23 #59994 üzenetére
Lehet az aksival lesz valami.
Most rámértem multiméterrel nyugalmi állapotban és érdekes értéket mutat. Gondoltam lesz majd ilyen 12,5V körül max, de nem, folyamatosan emelkedik 16,31-nél levettem , mert már untam tartani.
Indítási gond amúgy nem volt eddig sosem, szóval nem gyanakodtam gyenge aksira. Viszont utánaolvasva 14,8 fölé nem kéne tölteni a generátornak sem, mert az az aksi tönkremenetelét jelenti utána. Remélem nem a generátor fesz szabályozása romlott el és az cseszte el az aksit így......
Holnap elmegyek az akkusboltba , úgyis itt van nem messze, majd megszakértetem vele. -
Manitou
addikt
válasz tboldi #60037 üzenetére
Nekem is ez az olaj van most a civicben. Előtte 5W30 shell volt, ezzel a 0W30-as shellel halkabb lett valamivel, bár előtte se volt igazán hangos. Olajcserénél meg mondták, hogy szerintük 5W alá nem kéne menni, de mondtam, hogy gyárilag is 0W20-tól 5W40-ig van az ajánlás éghajlattól függően. Meg az olaj specifikációját elnézve ez az olaj alacsonyabb hőmérsékleten jobban ken, de magas hőmérsékleten sem "vékonyodik" el. Csak a nyers adatokat nézve mindenképpen jobb választás szinte bármelyik 5W30-nál.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Reggel megkotlott az aksi a kis 7gen civicben. Most töltőn van, de szerintem ez már az utolsókat rughatja. Pénteken még mentem az autóval, 2,5 nap állás után produkálta a mai esetet..
Reggel alig bírt egy párat forgatni a motoron , egyből lekókadt, cserébe a riasztó is beindult , szomszédok nagy örömére . 12,27V-ot mértem terheletlenül, ami alapján elvileg még be is indulhatott volna, lehet terhelés alatt nem bírja tartani.
Az alany egy Varta Blue Dynamic B34 45Ah 330A B+ asia ( keskeny kivitel)
Ha minden igaz 2014-ben gyártották a rajta lévő kódfejtés alapján.Nem sok választék van ebben a méretben sajna itt helyben ( netes rendelést most inkább kihagynám) . Most úgy néz ki ugynailyet tudnék venni, csak a B33-at ( ez a B34 csak vékony saruval) , amire lenne egy sarubővítő adapter. Elégé óckodok az ilyen adapterektől, nem szivesen vennék ilyet.
Vagy nem gáz ?
Ami még lenne az Banner , de az drágábban, vagy egy olyan, hogy TAB 45Ah és 400A inditóáramal , ami nem hangzik rosszul, de nem találtam róla hosszabb távú tapasztalatot.
Szivem szerint Yuasat vennék, csak itt nincs.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
-
Manitou
addikt
A légzsákcsere (patron?) visszahívás kampány érinti a civicemet. Ez sok idő? Vagy meg lehet várni amíg kicserélik ? Váltóolajcsere is esedékes lenne, amiatt amúgy is menni akartam, így legalább letudnám egyben a két dolgot.
Azt valahol meg lehet nézni, hogy konkrétan az én autótipusomhoz mikor jelentették be a visszahívást ? Mert én nem kaptam róla értesítést, és nem tudom előző tulaj elvitte e a cserére. Csak cartars kérdezte múltkor hogy én elvittem e már ilyenre. Én meg néztem nagyokat. Alvázszám alapján lekérdezve érintett az autó, jobb első légzsák cserére.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz szabonagyur #62118 üzenetére
Az MTF-3-ból kell 2 liter , ha azt megveszem magam az olyan 12e minimum. Munkadíj meg mondjuk legyen 6-7 e ha nem márkaszervízben csináltatom. Valakinek láttam itt a topicban hogy tavaly cseréltek neki váltóolajat abban a márkaszervízben, ahova menni akarok és is. Tavaly ott neki se volt ennél több az anyag+ munkadíj. Tegyük fel némi áremelkedés volt, akkor max. pár ezerrel több.
-
Manitou
addikt
válasz gxcman #62423 üzenetére
Nekem is ez volt, csak én magamtól véletlen ellenőriztem le még most október vége fele, és kidobta hogy cserélni kell. Nekem is volt cserélve benne pár éve, talán pont 2016-ban. De mondták hogy újra ki kell cserélni. Plusz azt is mondták, hogy lehet a vezetőoldalira is fog jönni visszahívás majd. Levelet is kaptam, de abban benne van, ha pár héten belül cseréltettem, akkor vegyem tárgytalannak. Pont kb. a csere után egy héttel jött a BM levél.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Hamarosan esedékes az olajcsere. 7gen 1.6 (ES5) civicbe melyik a jobb választás szerintetek?
5W30 Shell Helix Ultra
5W30 Motul X8100 Eco-liteIgazábol a Shellt akartam venni, mert az eddig bevált, de a Motult most kedvező áron tudnám venni.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Szerintetek hol lehet a gond ?
Az alany egy 7 gen civic (1.6) ES5. Nehezen megy fel a vízhőfok mutató. Városban még csak csak, de pl hosszabb úton nem áll be a szokásos kb. középső állásba. Városban nem tünt eddig annyira fel, az országúton bukott ki, hogy még nem hogy jobban bemelegedne a motor, hanem lefele megy a mutató.
Néztem a fapados módszerrel, hogy a termosztát mit csinál. Hidegen indítva néztem a vízcsövet, a felső ami a hűtőbe megy elkezdett lassan melegedni, az alsó az közben hideg volt, majd mikor már elég meleg volt egyszer csak az alsó is meleg lett, akkor nyithatott a termosztát. Közben a mutató is kb üzemi hőfokra beállt. Elugrottam tankolni kb 8km-re, közben figyeltem miket művel a mutató. Ha nem nyomtam neki annyira akkor kezdett csökkenni a hőfok. Mászkált fentebb lentebb is kicsit, de messze nem volt ott ahol kellett volna lennie.
A termosztátra tippelek, hogy az lesz a ludas, annak ellenére is hogy a teszt szerint "elvileg jó", bár elég sokára nyitott ki.
Vagy még hőgomba, vagy vízpumpa (remélem nem )
Hűtővíz csere esedékes már, ezt most meg is akarom ejteni, egyúttal kapna termosztátot is. De létezhet hogy csak a rossz hűtővíz okoz ilyen problémát ?
Meleget amúgy fúj a fűtés ( bár lehet valamivel alacsonyabb a hatásfoka), nem erőtlen az autó.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Meglátjuk. Lehet veszek egy hőgombát is, nem egy nagy tétel. Egy átmosás lehet nem árt majd a hűtőnek.
Még a hűtővízen rugózok. Gyárilag Honda coolant Type 2 folyadék van benne. E helyett gondoltam egy Aisin Ultra Long Life hűtőfolyadékot bele tenni. Külföldi fórumokon olvastam ez kb ugyanaz mint a gyári. Vagy ne gondoljam túl és menjen bele egy G12 vagy jobb pl Bárdis előre kikevert cucc -
Manitou
addikt
Mi volt a baj a Shell-el?
Ezt én se értem. Én csak azt teszek bele, korábbi márkaszervízes számlák alapján is az volt beletéve. Off autónál nekem az Eneos nagy csalódás volt.
rothfb: Én Hengs-t is szoktam venni, gyakorlatilag Mann. De volt már benne 600Ft-os SCT (Kauffer) olajszűrő is. Az is teljesen rendben volt.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz sherlock82 #68608 üzenetére
Sebesség, de inkább fordulatszám függő is szerintem. Lehet azt érzeni mikor már szenved az autó a túl alacsony fordulattól. Én pl 4-be csak 40 felett kapcsolok fel (1.6 motor, 5-ös váltó) Meg van valami olyan mondás, hogy alapjárati fordulat +500-as fordulat legalább legyen meg az adott fokozatban, amiben hajtod.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
- Politika
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Revolut
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Apple notebookok
- Reklámblokkolók topikja
- Stellar Blade
- További aktív témák...