- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz chopin42 #21445 üzenetére
Hogy így kaptad a bizonyíthatósággal lesznek gondok. Hiába fotóztad le rögtön, mondva, hogy akkor vetted át, hisz kibontáskor is leejthetted. Esetleg tanuk akik ott voltak kibontáskor. Viszont ha ők bizonyítani tudják, hogy sértetlenül lett elcsomagolva, (általában a csomagolóban videófelvétel történik) akkor csak szállítás közben történhetett. Átvétekor a te felelősséged a termék sértetlenségének vizsgálata. A csomag kifizetése után a futár jelenlétében ki kell bontani és gond esetén jegyzőkönyvet felvenni. Sajnos ez a menete. Annyi szerencséd lehet, hogy elfogadják a fotókat és lenyelik.
Ott a másik dolog, hogy a termék használt. Ez már bonyolítja a dolgot. Ha így teljesen használhatatlan én visszaküldeném gyorsan.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz chopin42 #21448 üzenetére
Jön a húsvét, de minden nap zaklatom őket, mert nem akarok kicsúszni a határidőkből...
Egy most amugyis leterhelt ugyfelszolgalatot teljesen feleslegesen zaklatsz napi jellegel pluszban (foleg, hogy husvet alatt ok SEM dolgoznak). Elment a jelzes, van visszaigazolasod, igy hataridobol nem csusztal ki, ulj a seggeden nyugiban, es ne fokozd foloslegesen a tulterhelest.
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #21450 üzenetére
Akik azt tanácsolták, hogy legyek türelmes, nos az voltam. Emiatt lehet, hogy megszívom.
Pénteken jött e-mail az alzától, hogy "Üdvözöljük!
Köszönjük a megkeresését.
Elõször a Magyar Postánál kell bejelenteni a sérült szállítmányt, 3 napon belül.
Mi a reklamációt a posta ellenõrzése és válasza után tudjuk majd feldolgozni.
Együttmûködését ezúton is köszönjük.
Ha bármilyen további kérdése lenne, forduljon hozzánk bizalommal.
Tisztelettel"
Mivel a spam mappába került, ma találtam meg, de teljesen mindegy, mert ünnep volt. Hívtam a posta ügyfélszolgálatot, ott elég készségesek voltak, meglátjuk.
Ennyit az alza készségességéről...a videón egyértelmű hogy NEM rugdosva volt a cucc, tehát NEM a posta hibája.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Hegyirabló
veterán
válasz chopin42 #21519 üzenetére
Amúgy félre ne értsétek, ha esetleg garanciát kell majd intézni, akkor fogom magam, elmegyek a vevőmmel, és bemutatom nekik az eredeti papírt. Rá tudok szánni erre két órát. Csak azért fura, mert ez nem olyan kérés, hogy adjanak ötven százalék engedményt egy termékből. Ez csak hozzáállás kérdése lett volna, részükről.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
őstag
válasz chopin42 #21555 üzenetére
Talán a legolcsóbb megoldás ha online ügyet indítasz a fogyasztóvédelem oldalán csatolva a bizonyítékokat. Ez ingyenes, de ha nem fogadják el a videót úgyis visszadobják, ha meg elfogadják jók az esélyeid. Jogilag is ez talán a legreálisabb.
14 napos elállás itt nem játszik, mert elvileg nem teljesítették a veled kötött szerződést, hibás terméket küldtek, szóval más módon, de elállhatsz vagy kérhetsz cserét. Kérheted még a videót az elcsomagolásról is, hogy lásd tényleg hibátlanul csomagolták-e el. Persze ha létezik ilyen és ki is adják. Alzánál elég vaskalaposak ragaszkodnak a szabályokhoz még a rosszul tudottakhoz is. Szóval küld egy levelet nekik,hogy hibás teljesítés miatt visszaküldöd, akár vissza is küldheted és ha nemet mondanak akkor kell jogi útra menni. -
asdf_
veterán
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #21555 üzenetére
Üdvözlet!
Alza hu/Alza cz as.
Összefoglalom:
Április 8. szendvicsütő átvéve, sértetlen doboz, de 99% bontott, törött termék. ~11.30 átvétel, 11.50 telefonos bejelentés, ~13.00 e-mail. A kibontást videóztam, a felvételből kiderül, a termék a szállítás ELŐTT sérült meg. Bizonyítékok csatolva.
Április 10, de. 10.30 még SEMMI. Írtam újabb e-mai-t, újabb automata válasz ( reklamáció rögzítve). Aznap nem jött semmi (erről később).
Április 15, e-mail-ekben keresve, előkerült egy április 10. ~15.30 levél (spam, vagy ki tudja, honnan, g-mail nem jelezte). Miszerint jelentsem be a sérülést a postánál 72 órán belül, addig nem tesznek semmit. Mindezt a bejelentésem után több, mint 48 órával, úgy, hogy egyértelmű, nem a szállítás miatt sérült. Ügyfélszolgálatot hívtam, köti az ebet a karóhoz, jelentsem be.
Április 16. bejelentem a postánál (jóhiszeműen), jelezve, hogy igazolják az állításom, miszerint SÉRTETLEN csomagot kaptam. Jött az automata válasz, hogy 30 nap áll a rendelkezésükre.
Itt eldurrant az agyam
Április 16-30 között számtalan e-mail váltás, telefonos beszélgetés történt. Hiába hivatkoztam mindenféle jogszabályra, vásárlóval való bánásmódra, az volt a végső álláspontjuk, hogy várjak a postára. Mindezt bármiféle jogalap nélkül.
Végleg betelt a pohár. Elküldtem 30-án 19.18-kor egy levelet, melyben a SAJÁT reklamációs kódexükből, ÁSZF-ből idéztem részleteket (melyeket megszegtek), majd idéztem a vonatkozó jogszabályokat, mellé megírtam, hogy hibás teljesítés miatt elállok, cseretermékre/pénzre, illetve MINDEN felmerült költségre igényt tartok!
Május 2: Láss csodát, jött az e-mail, hogy "Köszönjük a türelmét és elnézését kérjük a kellemetlenségekért. A terméket nem kell visszaküldenie. A cseretermék kiszállítását megkezdtük az xxx szám alatt."
Úgyhogy megoldódott. Most vettem át, április 8. óta vártam a megoldást. Kicsit szánalmas, mekkorát hibáztak, illetve mennyit kellett vitáznom, érvelnem, "jogászkodnom", fenyegetőznöm.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Márton
nagyúr
válasz chopin42 #21658 üzenetére
akkor nem ad semmit,
kivéve ha nemcsak webshop, mivel ekkor ha nem online vásárlás, akkor is él a 14 nap pixelgarancia.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
válasz chopin42 #22041 üzenetére
Konkrétan vettem webáruházban egy vezeték nélküli fülhallgató amit posta fordultával vissza is küldtem mert rossz volt a jobb füles. Két napon belül kaptam egy újat ami szintén hibás. Holnap küldöm azt is vissza de nincs már kedvem velük tovább kísérletezni....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
umfrider
senior tag
válasz chopin42 #22061 üzenetére
A probléma az, hogy mi a sz@rral hozom el a készüléket?
155x87 cm
Ha kombim lenne már rég elmentem volna érte, de egy sedan 3-as bmw-be esélytelen, hogy beférjen. És akkor autó függvénye, hogyan zárul egy garanciáztatás'Egy nap 24 órából áll; akkor, ha 6 órát alszol marad 18 órád. Persze mondhatod, hogy "várj egy picit, én 8 - 9 órát alszom". Ebben az esetben azt javaslom, aludj gyorsabban!'
-
asdf_
veterán
válasz chopin42 #22112 üzenetére
Olvastad, láttad, vagy neked is csak mondták? Holnap majd megolvasom az alza ÁSZF-et. Bár ennek a jótállásin is rajta kéne lennie (lévén az ÁSZF bármikor változhat), a panaszosnál meg ott az eredeti alzás garjegy, feltételezem, hogy ő már elolvasta.
Amennyiben ez tényleg így van, akkor továbbra sem értem, hogy az alza mért azzal rázza le a vevőt, hogy adásvételi kell neki, ahelyett, hogy azt mondaná, hog az ÁSZF 86. oldala 48-as pontja második bekezdése vagy a jótállási jegy ezen pontja értelmében továbadott céges vásárlásnál írásbeli adásvételit követelnek meg garis ügyintézéshez (de ez nem érintheti a PTK-ból eredő jogokat, tehát mondjuk a vásárlás utáni első 6 hónapban tőlem még ilyen feltételek mellett is hiába kérnének adásvételit, mert alaptalan, de itt gondolom már túl vagyunk a 6 hónapon bőven).Az, hogy neked eladták, amihez nem lett volna joguk,
Ez viszont bullshit, természetesen egy cég bármikor eladhat bárkinek bármit, más kérdés, hogy számla ellenében (ami rögtön teljesen fölöslegessé teszi amúgy az adásvételi szerződés megírását, jegyzem meg halkan) és természetesen ki kell vezetnie a könyveléséből, és ha nem ÉCS-ződött le nullára, akkor természetesen a maradékra vonatkozó áfát is be kell fizetnie. Ennek az egészhez viszont sem a vevőnek, sem az Alzának nincs moskosul semmi köze, és a NAV-on kívül senkit nem kell érdekeljen. És akkor még azt is hozzáteszem, hogy mivel az eredeti számla a mostani vevőnél van, simán az is lehet, hogy az a termék a cég könyvelésébe soha az életben be sem került (dupla/nem jóváhagyott vásárlás pl., és aki elcseszte, az saját zsebre bukta a beszerzési ár és az eladási ár különbségét), lévén ugye ha bekerült volna a könyvelésbe, akkor szerintem a számla eredeti példányának kéne a könyvelésben csücsülnie 5+ évig és az marhára nem lehetne most a jelenlegi tulajdonosnál.
[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
válasz chopin42 #22118 üzenetére
A nem fizet áfát azt csak úgy lehet szerintem, hogy nem a magyar cégtől vették, hanem direktben a szlovák alzától magyar EU-s adószámmal, szerintem az az egyetlen eset, amikor tényleges nettóban kapja meg a vevő a cuccot (meg persze a fordított áfás dolgok, de ez most nem az).
-
asdf_
veterán
válasz chopin42 #22123 üzenetére
De pont ezen megy a rugózás, hogy már nem a cég a tulaj, ebből adódóan irreleváns, hogy ki adhatja le meg ki veheti át (nagyon sok helyen még cég esetén is mindegy, az veheti át, aki a leadási munkalappal jelentkezik átvenni, kutyát nem érdekel ki az, arra pont ugyanúgy kell vigyázni, mint magára a termékre).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz chopin42 #22132 üzenetére
Persze, értem, de ha a bolt egyszer nem áll jogviszonyban a fogyasztóval, akkor milyen kötelessége van a fogyasztó irányába?
Mivel a termék eladásra került, a vásárloskori eredeti vásárlót illető jogok átszálltak a használt terméket vevőre (ezt a PTK írja elő, automatikusan történik, tehát még adásvételi sem kell hozzá). Így felé jótállásra szavatosságra köteleztett az Alza. Punktum. Legalábbis magánszemély eredeti vevő esetén mindenképp, céges eredeti vevőnel lehet szopó, ott csak 24 hónap szavatosságot, és ennek első 6 havában automatikusan feltételezett gyári hibát (lényegében 6 hónap jótállásnak megfelelő jogokat) lehet örökölni automatikusan, az ettől eltérő továbbira tehet kitételt a forgalmazó. Emiatt már sokadszorra nem értem ezt a nincsenek jogviszonyban dolgot. De, vannak, a Gipsz Jakab kezében levő, már az ő tulajdonában levő termékre jótállási és szavatossági kötelezettsége van az Alzának. Szerződésben nem állnak.
Meg amúgy honnan tudhatnák, hogy pl nem lopott?
Jótállási kötelezettség teljesítése szempontjából totálisan idifferens, hogy lopott. Eladta az Alza? Igen. Megkapta érte a pénzt és keresett rajta? Igen. Jótállással szavatossággal tartozik emiatt valaki felé? Igen. Kurvamindegy az Alza szempontjából (hiszen nem ők szerelik meg a terméket a két kis kezükkel, hanem csak eljuttatják a gyártó szakszervizébe meg vissza), hogy ki ez a személy? Igen. Akkormeg?
Mellesleg én alapból baromságnak tartom ezt az egész garancia-jótállás-szavatosság fogalomzavart, főleg azt a részét, ahol kikötik a gyártók, hogy nem átvihető máshoz.
A jótállásból és szavatosságból eredő jogokat NEM érintő kitételeket tehet csak az eladó, a jog által biztosított dolgktól a fogyasztó hátrányára eltérő kitételek automatikusan semmisek. Mivel azonban egy 500e Ft-os fényképezőgépre is -jelenleg- jog szerint egyetlen nyomorult év kötelező jótállás jár, ha a gyártó azt mondja, hogy én további 4 évet adok, de csak az eredeti vevőnekl, a jog szerin megteheti.Ezért nem az értékesítőket, hanem a kedves jogalkotókat kell szapulni (de ez most pont nem jó példa, hiszen januártól már 3 év jár majd rá, önként adott 5 évesnek a Bauhaus ugrik be sok barkácsgépre adnak ilyet, ez nem tudom átszáll-e, majd elolvasom, van tőlük garjegyem).
Mégis mi a szarért számít hogy a legyártott fos kinél döglik be?
Ezt a mondatot akkor most alkalmazd légy szíves a fenti Alzás történetnél is. Mert pont ez a lényege a dolgonak. hogy mindegy kéne legyen, de az Alza kiskirályt játszik.
Nem mindegy, hogy gipsz jakabnál döglött be a híres neves 10 év garis tápjuk 3 hónap után, vagy katlan karcsinál?
3 hónap után mindegy, a fent írtak alapján kötelező jótállás hatálya alatt van a termék, csak annak lejárta utáni időre tehet ilyen kitételt a forgalmazó, tehát 3 hónapos korában még továbbértékesítés esetén is él az 1 év kötelező jótállás, bárkinél is van a termék és bárki is adja le (magánszemélyek esetén természetesen).
-
jeni
félisten
válasz chopin42 #26794 üzenetére
A cserével meg újra indulna a 3év gari egy 4070-el.
ez jobban eladható lesz később.
luciferc
Az Alza esetén ha nem az elsődleges vásárló aki leadta a hibás terméket akkor ragaszkodik ahhoz,hogy ha átutalással lett megvéve anno akkor kell neki az adás-vételi papír a tulajdonjogok átruházás miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen