Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • StLui

    veterán

    Mindíg érdekeltek az autós játékok, pc-n majd xbox1-en és 360-on is, de nagyon keveset játszottam velük. Régen Pc-n az nfs első darabjainak valamelyikét próbáltam ki, azzal pár órát játszottam. Majd szó szerint csak belenézegetés lett és semmi komoly próbálkozás. Xbox1-re vettem kormányt, de kezelhetetlen volt valamiért, eladtam az egészet boxostúl cakk-pakk.
    360-ra egyből megvettem a Most Wanted-et azzal pár óra próbálkozás megint volt, de nem fogott meg, nagyon arcade-os volt, és a joy-os irányítás is kivitelezhetetlen volt számomra. Tavaly karácsonyra, öreg fejjel :) , kormányt kértem a jézuskától, meglett, sajna a jézuska nem tudta, hogy az undercover-t fölösleges mellé hoznia, kb 2 óra után meguntam a "taposom a gázt és mandíner-ről mandínerre pattogva körbemegyek" stílust. na majd ha megjelenik a Grid, gondoltam az lesz a kánaán (persze kormányhoz kapott Forza2 nagyon tetszett, de majd a legújabb lesz a legtutibb). Hát annyi rosszat olvastam megjelenés után róla, hogy felejtős lett. És akkor jött a Forza3, meg ahogy itt beindultatok, szóval ez tetszett, csak kimaradt pár hét a gépcsere körüli bonyodalmak miatt.
    Na az első benyomások egy totál kezdő majdnem szimulátorostól:
    2004-ben életemben először nagymotorra ültem és fél éven belül pályán találtam magam, 2005-ben meg már a Suzuki SV1000-es nagyon amatőr versenyen próbálkoztam. Hungaroringen 4-5. tudtam lenni ha jól ment, Pannonringet nem tudtam megtanulni rendesen, ott szarabbul ment. Mindezt csak azért írom, hogy valamennyi fogalmam van féktávról, kanyarnál bemeneti sebességről, kigyorsításról (nem sok!, semmi közöm a profikhoz, attól messze voltam és már 2007-ben abba is hagytam, sokba került és mindíg fostam, hogy odaverem magam :) )
    Az első ami nagyon hiányzik az a tehetetlenségből fakadó erőhatások és talán ez miatt van az is, hogy egy csomószor elszálltam a sikánban és nem értettem miért. 40-el megyek gondoltam én, nem értettem ez, hogy létezik, majd megnéztem közben a kilométerórát és 100 fölött voltam bőven. Szóval nagyon nem érzékelem a sebességet. Élőben 3 év alatt 5x sem kellett levágnom a kanyart, túl nagy tempo miatt, itt meg állandóan ez történik. A másik a kézi váltás. Hát az megdöbbentett. Tulajdonképpen képtelen vagyok odafigyelni rá. Motoron csak a duplakuplugolást nem tudtam megtanulni visszaváltásnál, de soha semmi gondot nem okozott a megfelelő motorfék adagolás és a kigyorsításkori fölváltogatás. itt meg fogalamam sincs mit nem érzékelek, de két kör próbálkozás után feleadtam, majd visszatérek rá ha 5%-on belül leszek esetleg hozzátok képest, addig talán kár erőlködnöm vele, pedig érzékelem azért, hogy nem jó ahogy a gép váltogat. Ami viszont tegnap megint meglepett, kipróbáltam a PHverseny új pálya-autó variációt és tulajdonképpen irányíthatatlan volt az autó nekem, úgy látszik nem tudom elég finoman adagolni a gázt, mert már a rajt egy katasztrófa volt, valamiért automatán is tiltásban maradt folyamatosan, de később is picivel keményebb gázpedálhasználat és keményen büntet, pörögtem-forogtam mint a körhinta. Na ezt viszont nem tudom milyen lenne élőben mert nem vezettem még ilyen erős autót. Egyszer volt szerencsém egy 2007-es Carrera turbót vezetni, az első 10 perc vicces volt de utánna megszoktam, persze könnyű a jót :) , de hogy egy erős autóval folyamatosan megpördüljek, az legalábbis így látatlanban meglepne.
    Kiváncsi lennék mit dobna a dolgon ha cockpit-ban ülnék, de legalábbis nem az ölemben tartanám a kormányt. Ja igen kormány: múlt héten merültem kicsit jobban az autózásba és küzdöttem a PH versenyen megadott pályával autóval, 1.04 körül kormánnyal az ölemben, majd egyszer kipróbáltam joy-al, és sikerült igaz hibával egy 1,01-et menni. És ekkro vettem észre, hogy mennyiszer kéne ütközésig tekernem a kormányt, ami kicsit macerás, míg joy-al semmi gond. Például az utolsó nagy sikán előtt volt a hosszó padlógázas ív, na annak az elején is volt, hogy ütközésig kellett tekernem a kormányt és ez pl egy kicsit túlzásnak és számomra érthetetlennek tűnik.
    Hát ennyi egy kezdő tapasztalata így hirtelen. Van min dolgoznom, hogy jobb legyek, de igyekszem. Az is idő volt míg rájöttem, hogy valöszínűleg nem gyorsversenyt, hanem gyorskört mentek, egyedül, mert versenyen ha én nem hibáztam akkor valaki mindíg belémjött hátulról, vagy olyan lassúak voltak az ellenfelek, hogy én löktem meg őket. Átváltottam gyorskörre, mentem egyedül, de ott meg a szellem autó hozta rám sokszor a frászt amikor átment rajtam :) azt is kikapcsoltam. Na bocs a hosszúért, ugorjatok ha h.lyeség :)

    [ Szerkesztve ]

    Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

Új hozzászólás Aktív témák