- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- Hívószám-hamisítás
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajafix
addikt
az enyémben csak 170ezer van, januárban azt mondta a szerelő hogy a kettős tömegű már jelez de 80-100 van még benne. Nos a mienk elég szerencsétlen, csillaggarázs, rengeteg rövid városi menet és főleg az asszony hajtja.
Inkább leírom az elmúlt 3 évem extra költségeit:
1. ajtók ujrafényezése mert rozsdált az alja. 50K
2. Kiegyenlítő tartály elrepedt. 20K
3. generátor felújítás és bizony a feszstabot is ki kell cserélni az +3 hónap szopás volt. ezt nem is tudom pontosan olyan 80K minden szívással. Azóta olyan pőöc-röf indul, hogy csak csodálkozok.
4. trafo csere. Jele: tompÍtott világításnál elkezd dadogni, minen szervo elszáll majd leáll, ha még a dadogás alatt lekapcsolod a tompítottat akkor erőre kap. 30K
5. Kuplung és kinyomó. 140K. azóta tudom milyen a jó kuplung: puha és erősen fog. ujra kellett tanulni a kuplungolást.
6. ablakmosó szivatyú csak 10K
7. EGR szelepett egyszer már pucolták(ez olyan 40K lenne ha megint előjön) meg a szívósort is megnézték mert az okozhat kellemetlen motorrombolást, szintén gyárilag gyenge.ami még vár:
1. Központi zár modul évek óta kehes, lassan kik ell cserélni. ez is szériahiba, 2003 utániaké már tartós
2. A futómű bírja, csak a kutyacsontokat kell 2 évente cserélni a príma utak miatt. De lehet hogy a szilenteket sem ártana már.
3. a kombi hátsó ajtó teleszkóp most megint jó lett, mert meleg az idő. Pedig 3 éve cseréltettem.[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
bobby_30
tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 2003-as tddi mondeóm elkezdett feketén füstölni, a feleségem elvitte szerelőhöz ahol azt mondták neki hogy az egr szelepet kell cserélni. 90000ft-os árajánlatot kapott, amit én kicsit sokallok, bár azt hozzátenném hogy teljesen laikus vagyok. A kérdésem tehát az hogy reális-e ez az ajánlat vagy vigyük a kocsit máshová. Előre is köszönöm a segítségeteket. -
Dany007
veterán
válasz bobby_30 #337 üzenetére
A dízel sajnos ilyen. Nem véletlen hogy a legtöbb ember ma már menekül a dízel elől.
Egyik ügyfelemnek is nemrég kellett EGR szelepet cserélni, ő azt mondta hogy 75 ezer volt. Ez lehet munkadíj nélkül, plusz ez másik típusú autó is volt...
Szóval szvsz reális.szerk.:
Javaslom nézz meg egy BárdiAutó vagy Unix webshopot. Ott betudod állítani hogy milyen autód van, milyen motorral stb stb... majd tudsz keresni neki megfelelő alkatrészt. Na ott megkeresed a motor részleg alatt az egr szelepet. És ott látod az összeget. Az már jó kiindulási alap.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
mondeo 2.0 tddi-nél olvastam, hogy sokan kikötik az EGR-t.
valakinek tapasztalata, véleménye róla? -
Kornel
veterán
válasz radi8tor #588 üzenetére
nagyfaluban is teljesen jó.
mész, gyönyörűen rugózik, úgy nyeli el az úthibákat, hogy alig érzed, közben meg atomstabilan ott van az úton. ezt egy virsli gumival nem tudná, nem véletlenül ez a gyári méret.
országútról meg pályáról már nem is beszélek, hogy mennyi a különbség útfekvésben.(#589) Dany007 : neked is kombi van?
amúgy 100-120 körül még 6 alatt van, város az, ami nagyon megdobja, ott 7-7,5 liter is lemegy (nagyfaluban).
de lesz ez jobb is, a héten ki lesz tisztítva az egr és a szívósor, illetve le is dugóztatom az egr-t.
tapasztalatok szerint -0,5 liter.
szóval inkább egr off, mint keskenyebb gumi[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Áh, nekem 4 ajtós. A kombi csak az mk4-ből tetszik igazán.
"város az, ami nagyon megdobja, ott 7-7,5 liter is lemegy (nagyfaluban)."
Na menj már valahová' Nekem ez a max amit nyugis 120-as tempóval kitudtam hozni belőle...
Persze ez benzin 1,8. Városban 8,8-9 volt a legjobb eddig. De igazából ezt szoktam meg eddig is, ráadásul most esett a benya rendesen, szal nem gond.
Nekem ellenben nincs egr szelep, se turbó se magasnyomású micsodák.@Viszlát:
Oh már mikor. Az elmúlt 1 évben nem sokat beszéltünk és nem is vagy olyan aktív mint régen.
Nekem is Kleber a mostani téli ha jól rémlik. Na azért majd ezt megdumáljuk. Honnan is kéne szállítani? Németből vagy Angliából? Meg nyilván semmit se kérnék ingyen. Na de tényleg, ez így most hirtelen jött. : )Tavaszra kéne egy szett nyári, jövő őszre meg egy szett téli...
@radi8tor1:
Attól függ milyen táv. Bár engem visz a forgalom magával... 160-nál már vissza kell fogni engem is meg az autót is. Még rendesen gyorsulna ilyenkor ha rátaposnék. Nálam Pest - Veszprém a táv általában. Nem olyan nagy táv, de érezhető. Igazából nem is az idő számít, hanem a megszokás. Próbáltam már tartani a 130-at a középső sávban, de olyankor mindig beérek valakit aki lassabban megy és meg kell előzni... aztán megint és megint és megint és azon kapom magamat hogy már 160-nal megyünk és igazából fölösleges visszasorolni a belsőből mert senki nem jön mögöttem... V.színű ha senkit nem érnék be akkor megelégednék a 120-130-cal is. De a pályán kívül többnyire betartom amit kell, nem akarok fizetni.
-
Kornel
veterán
Egr nem szokott elromlani, de az szerintem benzinesben is van, csak tisztitani kell.
Turbo 90k, adagolo 70k felujitva, onnan megint 200+ k km.
Tobbi ugyanaz a tetel, mint a benzinesben.
Ez meg nem tdci, hanem tddi, sima adagolos, a turbo se valtozo geos.
Egy baja van, hogy kerreg mint egy traktor -
Atlantis
veterán
EGR van a benzinesben is, csak mivel ez nem kormol, nem szokott baj lenni vele. Persze az ördög éber fajta.
Egyébként nekem a kétliteres benzines Focus is elvan itt vidéki városban 8l körül. Az elmúlt 5 év átlaga 7,25l vele. Én is 205/55 R16-os kereket használok vele télen-nyáron és...ha nem ilyen fos minőségű lenne a magyar úthálózat, akkor talán szeretném is. Télivel (ami nekem is Kleber) sokkal jobban tetszik, de a nyári Pirelliket utálom.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Döglött Róka
veterán
Parizeres zsemle dietaval talan
Egyebkent sajat boromon tapasztaltam meg, az enyemet 168000 km-el vettem meg, felujitas elott. Vezerles, DPF, Turbolefujo szelep, EGR, Klimakompresszor. Melyen zsebbe kellett nyulnom, de nem is 2 evre vettem.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Erdei88
veterán
Benzines MK3-as Mondeo-nál volt már valakinek baja az EGR-el?
Rendszeresen jelzi a motorlámpa, elviszem a szakihoz, kitisztítja, örülünk. De lassan már havonta el kell vinnem. A cserén kívül, ki lehetne ezt iktatni?
-
veterán
válasz radi8tor #793 üzenetére
Amikor első alkalommal előjött, akkor szervizbe ki lett olvasva, és az EGR volt az ami miatt jelzett. Írtam is hogy megtisztította a szerelő és utána jó is lett. Szóval eldugult ennyi idő alatt.. 2000.12. havi a gépezet.
kornelka
Igen MK3-ról lenne szó. 2.0 Benzines 146LE-s.Ezen gondolkozok most már én is, hogy mennyivel jobb hogyha a motorba a tiszta levegő megy be, nem pedig az egyszer már elégetett levegő..
iPhone 13 Pro Max
-
Atlantis
veterán
válasz jozsi252 #790 üzenetére
2-3 havonta előjön egy benzinesen? Nem akarok én senkit bántani, de akkor az a szerelő nem tisztított meg semmit, csak kiolvasta a hibát és törölte a gépből. Meg kell hajtani az autót néha, 4-5000-es fordulaton kb. fél vagy 1 percig, hadd pörögjön. Nekem is ilyen motor van a Focus-ban, egyszer volt EGR-hibakód, akkoriban tartósan csak városban jártam vele és nem szerette. Azóta kéthetente-havonta a fenti eljárást elvégzem és eddig nem jött vissza a hiba.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Sholom
tag
Mar parszor korbejartam a temat vele, igy jutottunk a Mondeohoz.
Sokat palyazik (minden nap Pest-Gyor), felesege ragaszkodik a nagyobb autohoz a gyerekek miatt. Azert beszeltem ra a PSA-fele 2.0 TDCi-re mert szerintem ez a talan legjobb, legmegbizhatobb motor hozza. Foleg o hasznalna a kocsit meg neha a felesege.
Automataban nem vagyok otthon, fogalmam nincs a koltsegeirol, neki meg annyira se.
A motor karbantartottsaga (egr pl) es az automata ami miatt nem mondom neki hogy vegye meg azonnal. Ha lenne egy egr csere es egy valtojavitas az fel milliot elvinne kb.
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
Szerintem akkor inkább benzinest vegyél. Nem fog visszajönni fogyasztásban a turbó, kettőstömegű lendkerék, EGR, magasnyomású szivattyú, porlasztók, stb. esetleges cseréje, meghibásodásai.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Jaffa75
őstag
válasz radi8tor #1271 üzenetére
én csak hozzájuk hordom a C-Maxom (2006.10.havi Ghia - 1.6 Tdci), nem olcsó, viszont korrekt, és megbízható! Nálam 5-os kaptak eddig minden alkalommal!
Most van a vasban 183k km, 157-tel vettem tavaly májusban... Kért azóta egy EGR szelepet, illetve a vezérlést, és a vezérműláncot kellett cseréltetnem (ez kicsit fájt)... -
SzlobiG
félisten
válasz Zoli1222 #1887 üzenetére
Jól láttad.
EGR: Le van dugózva előnye: friss levegőt kap a motor nem a kormos kipufogó gázt. Nem rakódik le a korom.
Dpf: Nincs regeneráció kevesebb fogyasztás, nincs olaj higulas ezzel károsítva a motort. Nincsenek hiba kódok se vészüzem dpf hibája miatt. Mint egy sima dízel autó.
Ha valaki kiakarja szedni tudok segíteni olcsón chip tuninngal együtt.
Tayrol: Képekről jól néz ki, hátsó spoiler viszont nem gyári. 2 millióért jó vétel pláne hogy utána új a kuplung meg a vezérlés.
-
TayRol
veterán
válasz SzlobiG #1893 üzenetére
Most volt összes féktárcsa, folyadék és egr (kicsit dadogott, műszer ezt mutatta ki) csere a kocsin. A spoiler meg gyári, legalábbis az Etis szerint. A kormány kicsit kopott, az zavar, illetve egy gomb a klímapanelen is kopott, amúgy bentről ok. Egy teljes kulső polír - króm díszlécek és műanyag fényes elemek is - ráfér. Amúgy rendben van, turbó és fúvókák is okésak. Most számolgatok, hogy a végén 2,3M-ért jó vétel lesz-e. Na meg hogy ismerős rábólint egyáltalán az árra.
-
Jaffa75
őstag
amúgy sem baj, ha egy használtan vásárolt autónál a vezérlést cseréled... ki tudja mit kapott előtte?!
még jöhet az EGR szelep is, csere 70k körül van! (állítólag lehet tisztítani is, bár nem olvastam utána) Nekem akkor kellett, amikor nem ment az autó, csak néha-néha "indult meg". A számítógép kimutatta, hogy az a gond - csere után kaptam egy "új autót" . Illetve egy turbónyomás szelep lett cserélve még, a pályán egész egyszerűen rángatni kezdett 120-nál... (ESS-es srácok szerint, lehet hogy akkor regenerált, ami csak még jobban kihozta a problémát) 25k volt a csere. Nagyjából ez az elmúlt 40e km szummázása, ebből az EGR-re, és a turbónyomás szelepre nem készültem, a többit (vezérlés, vezérműlánc vízpumpával) a vételárból már lealkudtam... Átlagfogyi mostanában 4,8 (hajnalban át Pesten 35km, hazafelé M0)
-
zack
nagyúr
válasz SzlobiG #3184 üzenetére
Nem csak a kettős tömegű itt az ami fejvakarós. Nagy nyomású, porlasztócsúcsok, EGR, turbó...
Szervizköltségben nem összehasonlítható egy TDCi és egy szívó benzin. Gondolom erre utalt.
Amit a réven nyersz (fogyasztás), elmegy a vámon (szervizelés).Ezeken felül pedig nem kell odafigyelni egy szívó benzin esetében, éppen mire és hogy használod. Míg egy TDCi-t a rövid táv kifejezetten nyírja. Persze nem kell odafigyelni itt sem, csak esetleg a turbó élettartama harmadolódik.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
senior tag
Sziasztok!
Tegnap vásároltam meg első autómat, 0 km-s, Ford Focus, ferdehátú 1-6os, 125 lovas. Mivel évente 10-15 ezer km-t megyek és általában csak a városban, vagy közeli városokban, azért választottam a benzinest. Nálam a hosszú táv max 100-150 km.
Az egri Barta Ford Szalonban vásároltam meg, ahol nagyon rendesek volt az értékesítő, valamint a szervizes kollégákkal is megismerkedtem. 5 év garancia van a kocsira. 20 ezer km-enként vagy évente kell vinni kötelező szervizbe, valamin 1500 km-nél van egy ajánlott, de nem kötelező olajcsere, valamint átnézik a kocsit, hogy minden okés-e. Természetesen elfogom vinni.
Az autóba a következő extrákat kértem:
- Automata klíma
- Első-hátsó parkoló radar
- Könnyűfém felni
- Metálfényezés
- Első-hátsó ködlámpaTempomat, középső kartámasz alaptartozék volt.
Az autóról:
Külső:
Hatalmas kocsi, gyönyörű megjelenésű, sokan utána fordulnak az utcán! Elektromosan behajló külső tükrök vannak, melyek lezárásnál becsukódnak, nyitásnál kinyílnak. Csomagtartó is óriási!
Belső:
Jó minőségűek a műanyagok, masszív, stabil minden, se nem mozog, kotyog, zörög.
Sötét szövetkárpit. Az ülések nagyon kényelmesek, jól belehet állítani, tökéletes. A kormányt puha, varrott bőr borítja, mely jó fogású, kellemesen puha és kényelmes.
Kormányon találhatóak a következő vezérlő gombok: Tempomat, hangvezérlés, nyilak és OK gomb a menüben való lépkedéshez. Telefon gombok, valamint multimédia gombok.
Az autó belső tere hatalmas. Mivel nem vagyok egy magas ember, így jóval előrébb kell húzni az ülést, így hátul még több hely van. A 120 kilós édesapám is kényelmesen ült hátul!A műszerfal és a gombok a kedvenc színemmel, a kékkel vannak megvilágítva, mely gyönyörűen mutat sötétben.
A klíma jéghideg,a fűtés forró, nagyon jól be lehet lőni a kellő meleget, hideget.
A 2 kijelző is nagyon jó. A kormány mögötti kijelző a benzinfogyasztást, megtett utat, benzinmennyiséget és az ez által megtehető km-t, stb-t mutatja, valamint a sebességet is kiírja digitálisan.
A tempomatot még nem nagyon próbáltam, de nincs is nagy szükségem rá
A középső konzolon a multimédia található. Tegnap még CD-ről, ma Pendrive-ról hallgattam zenét. A basszus nagyon jó, főleg, ha ráadjuk a kakaót
A telefonkihangosító rendszer is szuperül működik, melyet bluetooth-on keresztül lehet összekapcsolni a telefonnal. Tisztán és jól hallani minden beszélgetést!
A hangvezérlést sem próbáltam, szerintem arra sem lesz szükségem.
A belsőről hirtelen ennyi jutott eszembe!
Menettulajdonságok:
Hát, mivel kb 1500 km-ig bejáratós a kocsi, finoman kell bánni vele, mint a szűz lánnyal, így nem húzattam, nem huligánkodtam vele, de így is érezni, hogy piszkosul húz, nem lomha a motor, fürge, teszi a dolgát. A motornak belülről hangja nincs, tökéletes szigetelés, kívülről pedig kellemes hangja van a kocsinak.
Az 5 fokozatú sebváltó szintén nagyon jó, jó fogása van és nagyon jól, könnyen kapcsol!
Fékek is kiválóak, elül-hátul tárcsafék van!
Tolatóradarok szintén jók, ki-be lehet őket kapcsolni! Ennek működését szerintem mindenki tudja!
Hát így elsőre ennyit sikerült leírnom 150 km után. Ha bárkinek van bármi kérdése, nyugodtan kérdezzen, írjon itt, vagy akár privátban, szívesen válaszolok a kérdésekre, szívesen mondok véleményt.
Lőttem pár fotós is természetesen, melyek az autó WS Platinummal van átkenve. A WS Platinumot szintén ajánlom, előző kocsinkon is az van és nagyon jó! 2-3 havonta átkenem vele a kocsit, nagyszerű védelmet nyújt és gyönyörű fényt ad a verdának! Pofon egyszerű felkenni a kocsira, nekem az új fajta van, amit csak rá kell spriccelni a kocsira, majd a mikroszálas kendővel szárazra törölni. 1 óra alatt átkentem az autót, nem hagy nyomot
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
-
Real_Necro
veterán
válasz SzlobiG #4361 üzenetére
A lekéréshez csak rendszám kell? Egyébként sem a paksin sem az egrin nem látom, csak az ecserin van..
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Real_Necro
veterán
válasz SzlobiG #4363 üzenetére
Felhívtam az egrit.
Németből behozott, itthon soha nem volt szakszervizben, kint németeknél 178nál volt utoljára szakszerviz, majd itthon 200e km körül volt vezérlés stb minden cserélve, csak nem szakszervizben, merthogy "nem akarták beépíteni a hozott alkatrészeket", valamint "drága volt a szervizdíj".
Most 205ekm körül van benne.Rendszámot fejből nem is tudta, este tudná megmondani, de ugye rendszerben így kb nem sok látszik. Van rajta egy kavicsfelverődés amit most intéz cascoval.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
DNReNTi
őstag
Sziasztok,
Ford Mondeo MK3, 2005, 2.0 benzin, szedán, újabban az alábbit produkálja:
Alapjárat helyett 2000-2500 körüli fordulaton tartja a motort, ha az autó gurul (wtf), akár üresben, akár kinyomott kuplunggal. Ha megállok vele nullára, akkor 2-3 másodperc után leesik az alapjáratra és minden normális, amíg újra el nem indulok vele. Amikor leállítom, akkor a motor még verődik egy sort, olyan mintha olyankor teljesen összevissza járnának a hengerek még 1 másodpercet. Több okból is zavaró a jelenség, sőt balesetveszélyes is, mert az autó rendesen húz "alapjáraton" bele az előttem gurulókba. Nem tudom lehet e összefüggés, pár napja hoztam el a szervízből, EGR szelep takarításból, de visszavinni nincs kedvem, mert akárhányszor odamegyek mindig van valami új kínja, szóval ideje új szerelőt keresnem. Lényeg a lényeg, mi lehet ez? Csak simán el lett cseszve valami a szervízben, vagy ne reménykedjek és gázpedál elektronika / vezérlés a diagnózis? Köszi!but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
DNReNTi
őstag
válasz szabog74 #4534 üzenetére
Olyan mintha valami tömítési hiba miatt több levegőt szívna, a hangja is fura ha fel van nyitva a motorháztető, de miért nem csinálja alapjáraton is, azt nem értem. Lehet hülye kérdés, de előfordulhat, hogy az EGR takarítás után a "szelepháznál" fals levegőt szív, mert valami nem passzol tökéletesen? Holnap megint szervíz, remélem semmi komoly.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
mtade
aktív tag
-
-
senior tag
Sziasztok!
Ford Bartha egri márkaszervízzel kapcsolatban vannak tapasztalatok? Kötelező szervíz milyen? Rendesen, becsületesen dolgoznak? Sokat olvasgattam a neten h minden márkaszervíz kihasználja meg atveri a tulajokat akik oda viszik az új autót kötelező szervízre vagybármire.
Your car, your life ;)
-
SzlobiG
félisten
Asszem elér most minden xar a mondival, egr szelep hibát olvastam ki és már jelzi a műszerfal is.
Nincs szerencsém vele,hiába kap meg mindent.
-
kcsa
veterán
válasz dellfanboy #6003 üzenetére
Nem kell rettegni, ha jól karbantartott az autó nem túl veszélyes, a régi TDCI-k (PSA előttiek) sokkal nagyobb kockázatot jelentenek.
De ez egy egész jól összeszedett lista.
Ebből nekem megvan az EGR hiba.
Megvolt a termosztát, illetve a légterelő lapkák kopása. Fogyott a hűtővíz is, de termosztát csere óta nem, tehát nyilván ott szivárgott, emiatt feleslegesen cseréltem egyébként kiegyenlítőtartályt.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Hali!
Egri Ford szalonnal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Your car, your life ;)
-
senior tag
válasz ReFleXx #6786 üzenetére
Ott vettem igen Hát szerintem minden rendben van, nem sokat voltam még ott, áprilisban viszem a verdát az első kötelező szervízre De hát hallok én olyanokat más szalonokról, hogy nem cserélik ki az olajat, meg a szűrőket, csak mondják, hogy ki lett cserélve meg ráírják a papírra meg hasonló! Ezért is kérdeztem, hogy az egriről hátha valaki többet tud, többet járt oda és van több tapasztalata!
Your car, your life ;)
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz BigBlackDog #6919 üzenetére
mk2-es focusomban 360k km van, 1.6-os PSA diesel 90 lóval. Most cseréltünk rajta EGR-t, meg az izzítókat. Egyébként nem kellett a motorhoz nyúlni a kötelezőkön kívül.
...csak én vagyok helikopter?
-
Gombinyó
őstag
Indításnál fehér füst kb 1 percig és intenzívebb gyorsításnál 3-4 fokozatban egy pillanatra meg-meg torpanás lehet EGR kokszosodás? Alapjáraton rezeg a kasztni, kb 1000es fordulaton már nem. Olaj és hűtővíz nem fogy. Tegnap meghajtottam pályán 140-150 körül negyedikben, de nem szűnt meg a probléma.
1.6 TDCi 90LE Focus 2. -
senior tag
Sziasztok!
Ma reggel megvolt az első kötelező szervize a Fordomnak az egri Fordban. 8 órára kaptam időpontot, 8 óra előtt 10 perccel ott voltam, 8 óra után pár perccel már álltak is be a műhelybe. Előtte a szervízvezetővel mindent átbeszéltünk. 41.900 forintot beszéltünk meg úgy, hogy ebben már benne van a megkötött Ford assistance is. Olajcsere, olajszűrő csere lesz, mást nem kértem. Kérdezték, hogy minden rendben van-e a kocsival van-e bármi, mondom minden okés. Munkalapot megírtuk, 1-1-5 órát mondtak, hogy kész lesz a kocsi. Alig több, mint 1 óra után hozták is, hogy kész. Mindent átnéztek, minden rendben van. Kifizettem, kitöltötték a szervbízkönyvet, kaptam részletes számlát, melyen minden rajta van, munkaidő, stb. Megnéztem az olajat rendben van a szint is és ténylegesen kicserélték, nem csak a számlán volt. Ott helyben megvártam, közben be-be nézegettem és csinálták szépen. Közben elbeszélgettem az egyik kollégával, akitől az autót rendeltem. Oda adta a Mustang kulcsát, hogy nyugodtan nézegessem meg az autót, stb. Közben az érkező kollégák kérdezgették, hogy tudnak-e segíteni, mondom csak az autómat várom. Kedvesek voltak, közvetlenek.
Szerintem minden rendben van, nagyon korrekt csapat, csak ajánlani tudom!
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
-
kcsa
veterán
Mai móka: egr szelep csere. De olyan szívesen eltörném egyesével az ujjait annak a japán/német mérnöknek, aki oda tervezte, ahova. Három órát vett el az életemből...
-
forintuser
őstag
Sziasztok.Leírnám a kálváriámat hogy más is okuljon belőle.Ford Focus MK3 kombi.1.0 ecoboost 125 LE.Volt nekem nyűgöm, nevezetesen a "P0420 hibakódjelű, katalizátor hatásfoka nem megfelelő" istencsapása..Amit az összes szerelő katalizátor cserével old meg, aztán megint jön a hiba nem sokára vissza.Esetemben sürgős is volt, mert idén február-márciusban kezdtem csak intézkedni, utána olvasni a dolgoknak.Először felhívtam egy budapesti katalizátor tisztítással, cserével foglalkozó céget.Flegma srác, nincs csak Euró 4-s katalizátor.De hozza be, bemérjük bla bla.Hagytam.Áprilisban jött a műszaki.Addig úgy voltam megoldom.Mindenhol azt olvastam, hallottam, mondták hogy a katalizátor nagyon ritka esetben hibások meg sok százezer kilóméter alatt. Nosza mi van még benne? Lambda szonda.Isteni sugallat, hátsót kell cserélni.Gondoltam hátha mákom lesz, belenyúlok a tutiba olcsón megúszom.Elvittem szerelőhöz, cserélje ki a hátsó szondát.Ez volt hétfőn.Nézem műszakit is csinálnak.Kértem opció gyanánt ezt a szolgaltatást is.Hétfőn, és csütörtökön csinálnak csak műszakiztatást.Akkor jövök csütörtökön reggel.Csütörtökön otthagytam azzal, hogy majd hív ha készen van.Oké. Következő hét kedden mondja az asszony, hívjuk már fel mi a túró van? Felhívom-Á maga az, már régen készen van.(Fuck.) Bemegyek, első kérdés.Műszaki van? Van igen persze. (Gondoltam tényleg belenyúltam.) -De a katalizátort cseréltesse majd ki, mert volt egy kis gondunk vele. Na nem baj, van két évem rendbe rakni, spórolni a katalizátorra.Közben P0420 serényen törölve.Néztem volna online árat, gondoltam van haverom együtt kicseréljük..Igen ám, de egész európában nem találtam a kocsimhoz passzoló utángyártott katalizátort. Volt még egy hetem a haza út előtt.(Német-Magyar).Bánja kánya alapon bevittem agy Ford szalonba Olvassák ki hogy mi az igazi baja.Ha tényleg katalizátor, akkor nincs mese. csere. Időpont, várakozás, elkészült.Elém nyomtak egy 850€ !! -s árajánlatot.Fele a munka, többi alkatrész.Sűrű kereszt vetés mellett elhagytam az épületet, és letettem az előbbi tervemről.Irány haza.Békéscsabán volt egy kis időm, és én még mindig hittem abban hogy a szonda a hibás.El egy szervízbe, kértem olaj cserét, és első lamda szonda cserét. Megcsinálták faszán, nem is volt olyan vészes az ár sem.Semmi gond, hibakód nuku.Na uccu akkor irány Erdély.Természetesen románia közepén megint hibakód. Tudatosult bennem a gondoltat, katalizátor. Bárdi autó kérdez:-Mennyi? 115.000..De csak cserében.(Platina vagy mi miatt.) Mondom neki hogy hagyjam itt a régit, ha még benne van a kocsimban? Ezt az ötletet is jegeltem.Közben minden 100 km után hibakód törlés.Még jó hogy annó vettem egy OBD2-s diagnosztikai akármit.Na mindegyA feleségem sógora közben megkérdezte a mindentudó ismerősét, ő azt mondta így látatlanban, hogy EGR szelep.Juhú.És mi a f.szom az is már. Kérdezte hogy hajtom a kocsit? Hogyhogy hogy? Megyek vele.. Mikor szoktam váltani? -Amikor a computer fel ajánlja.80-nál hatodikban.1500-s fordulaton.Hátha kevesebbet eszek.Jól van fiam.Akkor kicsit húzasd ki.Hátha.Még volt hibakódom, minden mindegy alapon kettesben hatezerig, hármasban szintúgy mentem vele pár kilómétert.Hibakód kitöröl.Irány vissza németbe.Lekopogom pár ezer kilómétert raktam bele, de hibakód nem jött elő. Igaz hogy azóta száznál még csak harmadikban vagyok, de minden klappol.Nem tudom hohy a szonda, vagy a húzatás segített-e neki.Bocsánat hogy hosszú lett.
Holnapkészítést vállalok.
-
kcsa
veterán
válasz forintuser #9311 üzenetére
TSI Fabia is ilyen botrányosan alacsony fordulatszámokon váltat el, persze hogy bedzsuvásodik az EGR. De ne higyj neki, középtartományig ugyanúgy ki kell húzatni, mint ha nem lenne kijelző
-
kcsa
veterán
válasz Pardise #9314 üzenetére
szívóbenzines annyira nem kényes erre, de ideális üzemnél a gyorsítás középtartományban(ból) történik, nem kis fordulatszámról. Nekem is cserélni kellett már az EGR-t, de tíz éves autónál ez benne van a pakliban.
A közvetlen befecskendezéses benzinmotorok (szerk.: ilyenek már az ecoboost és a tsi is) már problémásabbak, pont a magasabb koromképződési hajlam miatt, így EGR és szívószelepek is elkokszolódnak hamarabb.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
Közvetlen befecskendezéses motoroknál a spórolós nagypapi mód szívóoldali kokszosodást és idő előtti EGR elhalálozást okozhat. Igaz ez benzines(TSI, Ecoboost,stb.) és dízel(TDI,TDCi,CRDi,stb.) motorokra is.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...