- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Alaplap leszakadt csatlakozó, valóban javíthatatlan?
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16879 üzenetére
én is nagyon meg vagyok lőve mit vennék, kotványt nem akarok, elegem van a kedvesuramozásból, sk szerelni nem tudok és nem is akarok, ami meg relatíve fiatalabb és megbízható az meg nincs, mert 2008-nál fiatalabb itthoni autó úgy általában nincs. ha van akkor drága vagy kétes előéletű...
úgy hogy nagyon erősen hajlok rá hogy 2,5 millió egy full extrás logan 3 egy kombi logan mindennel, 3,5 egy sandero és akkor 5 évig napszemüveg. ezek árlistás árak a honlapról kérdés mit lehet még alkudni.
szinte biztos hogy minimális bukóval el lehet adni 4 évesen mert ennyiért akkor sem lehet majd autót kapni.
használtan meg nem mernék kb. semmibe beleugrani 2 millió alatt de annyiért se lehet csodát várni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16881 üzenetére
nem próbáltam még és nem is kérdeztem utána de szerintem abba a kasztniba a 100 lóerő talán elég, ha tudja azt menettulajdonságban mint az 1.6 szívó a fókában a fóka kasztnijával akkor jók vagyunk.
megalapozatlan még ez a dolog mert nem is ültem benne, nem is érdeklődtem, de sokat agyalok az alternatívákon mert a piacról nem sok jót hallok.
-
DeFranco
nagyúr
amíg lehet foltozgatni addig ok, én sem vagyok a saját pénzem ellensége nem cserélném most még amíg megy rendesen, de semmi nem tart örökké, kell egy b) terv
ide ezekre az utakra meg erre a közlekedési morálra én 4+ milliós autót biztos nem vennék, főleg addig nem amíg garázs sincs, alatta meg nem sok minden van
használttal meg már nem szeretnék nagy kockázatot vállalni, 10 év fölé menni, behozottba, cégesbe ugrani semmiképpen nem.
a kettő között meg elég szűk a rés.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16884 üzenetére
1: nem tudom pontosan a sztoridat de nekem is volt sírva röhögős időszakom a fókával pedig csak "benne van" és "kopó" dolgok mentek el
2: próbáltad amúgy ezeket a motorokat vagy csak a saját megítélésedre hagyatkozol? nyilván nem egy nyomatékos nagydízel, ezért mondtam hogy mi a viszonyítási pont amit ismerek. ha annyit tud, akár emelkedőn vagy akárhogy akkor OK. arra nem fogok felköhögni +2 milliót hogy majd egyszer a hegyekbe felmegyünk. a hímpotenciálomat meg nem emelkedőn előzésben mérem.
nem védem a motort mert nem ismerem, de valahogy az ecoboostokat se látom visszagurulni a gödöllői emelkedőről
btw. pont azért dobtam fel a témát hogy beszélgessünk az alternatívákról, hogy egyáltalán merre lehet indulni ma ha nem egy betegágyat akarsz amit még ideig óráig valahogy életben tartasz hanem egy olyan kocsit amivel a szomszéd gyagyás pesta is el merne indulni amesterdamenba és vissza. meg nem 5+ millió.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
nem használok nem is tervezem, feleslegesnek is tartom. néha rámérek kézi mérővel a gumira
*kézi mérő: ebből egy pontosat ismerek, az a családban van valakinél, az enyém 3 tizedet csal felfelé de szerencsére azt stabilan. ha tud valaki egy jó mérőt ami nem 83 ezer forint akkor azt bedobhatná.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16892 üzenetére
amúgy nem vitatom amit írsz mert nem tudom, de a tce az 90 lovas. (plusz turbós de soha nem volt turbós autóm, nem ismerem a karakterisztikáját)
az a 80-hoz képest észrevehető különbség azért, (bár én folyamatosan 100-ra emlékszem nem tudom miért) hondás mértékegységben minimum két lángnyelves matrica meg egy légterelő...
nem tudom. biztos hurka amúgy, ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
szivattyú biztos cserés? nekem volt hogy csak tömítést kellett cserélni, azzal elment jó pár évig aztán végül beállt a szivattyú de teljesen más okból. ha ereszt lehet csak a tömítésnél ereszt.
csókolj kezet a szerelődnek ha tényleg lefúrta a hátsó futóművet, spórolt neked nem kevés pénzt, ezt általában levágják lengőkarostól és komplett csere, nem szórakoznak vele.
-
-
DeFranco
nagyúr
az a helyzet hogy berohad a csavar, és azt kiimádkozni szívás és művészet. meg lehet csinálni van aki meg is csinálja de nagyon ritka, nem szívnak vele inkább levágják. a te pénzed...
gabor9991: ugyanarra gondolunk?
amúgy egy időben gondolkodtam alternatívákon de csak rosszabbakat találtam.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
lehet nem csak a kávé meg a kekszi recepciós lány a különbség a táblás szervizekben
ha a flexibilis tag a cserés az nem nagy kaland, előtte-utána levágják, beteszik a mérethelyes újat, hegesztik, csókolom, nekem tizenezerből megcsinálták pedig az utcáról estem be nem volt ismerős
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #16999 üzenetére
persze ezeket én is ismerem, nem trollkodtam, tényleg a véleményedre voltam kíváncsi
valamennyit nálam is eszik olajat a fóka, de nem tudom pontosan mennyit, valahol 3 és 9 deci között két olajcsere periódus között, függ attól is mennyire hajtom pályán. ez számomra elfogadható.
@ReFleXx: pontosan én sem tudom ezt a 7 decit is valamelyik egyébként fordokat ismerő fórumtárstól hallottam, és nagyjából egybevág azzal amit az esetleges rátöltéskor szoktam számolni (ha mondjuk pont félnél van akkor 3,5 decivel maxon lesz) de dokumentációban még nem láttam a pontos értéket
-
DeFranco
nagyúr
Isten óvjon attól hogy kötekedjek de ha a hátulja fel volt emelve annak nem emelni kellett volna a mért olajszintet? vagy a nívópálca a teknő hátuljába fut be?
ha több, akkor én leszívnám a felesleget, többször volt már rá példa, egyszer komolyabb mennyiséggel töltötték túl (5+ deci), de legutóbb is két három decivel több volt a maxnál. egy gumicső meg egy nagy fecskendő ilyenkor segít.
-
DeFranco
nagyúr
mindenhol újrahasználják a gázt, kötelező is mert környezetszennyező.
lefejtéskor szétcsapják a klímagázt meg a kenőolajat, az olajat kiöntik a gázt szükség szerint pótolva töltik vissza új olajjal, nem lesz tőle semmi baja a gáz az gáz, nem öregszik, az olajat viszont cserélni kell.
elvileg 2 évente meg kellene nézetni, nekem a vásárláskor 9 évesen volt töltve, aztán 5 évvel később idén, gázból minimális fogyott, ami abszolút tűrésen-normán belül van, az olaj viszont lényegesen kevesebb volt mint ami szükséges (pontos értékeket most nem tudok de írtam róla itt keress vissza) és talált benne minimális fémreszeléket is.
már csak ezért is kell tölteni, cserélni mert ami mozog az kopik is és ha ezek a szilárd testek ott forognak a rendszerben azok csak jobban bemarják a kritikus részeket.
én klímáshoz vittem, jó géppel csinálta, szakszerűen. nagyon tartottam a nyomáspróbától mert 14 éves az autó összes csöve és tömítése a klímarendszerben de megbírta.
-
DeFranco
nagyúr
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz jupp008 #17221 üzenetére
én értelek de a kérdés valós, ebben a problémakörben tobzódok egy ideje. tehát nem kihívásnak szántam a kérdést, hanem tényleg érdekel.
és gondoltam hogy ha már ennyire határozottan lépsz fel, akkor alá is tudod támasztani.
nálam most nagyon erősen versenyez egy olyan koncepció (persze szigorúan csak elvi, matematikai szinten) szalon logan 5 év garival 1 literes turbós motorral. ránéztem hahura, eladó példány van kb. 4 darab ami 5 évnél fiatalabb, és azoknak is úgy áll az ára mint a beton.
respektje nincs de 4-5 évre le van a gond aztán csere. értékvesztésben van rajta valamennyi bukó de nyersz hajat, időt meg "hátezilyennemújmár" karbantartási és javítási költséget.
szerk: de ez érzésre elég unortodox megoldásnak tűnik, lehet van hibája, ezért keresem az alternatívákat.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz tboy93 #17227 üzenetére
milyen dolgokat találtál gagyinak? megint csak ténylegesen érdekel.
ha jól emlészem nálatok van szerelő az ismeretségi körben. úgy azért sok minden egyszerűbb mint az "utcáról"
@olajbogyo: az egy dolog hogy nominálisan mennyivel adtad el kevesebbért, közben a pénz is vesztett az értékéből meg az autók ára is kúszik felfelé. a kérdés az hogy mennyiért tudnál most (vagyis az eladás pillanatában) venni egy újat ugyanabból. az az értékvesztés.
egyébként most tényleg nem nagyon van értékvesztése az alsó árkategóriás új autóknak meg használtpiacuk sem nagyon van. ha nem pörög a piac akkor a használt autó is tartja az árát veszettül.
-
DeFranco
nagyúr
válasz varsam #17441 üzenetére
nem értek a scannerekhez de volt itt egyszer egy írás, mintha úgy rémlene, azt írták benne, hogy a computer csak egy nyers kódot dob, ami gyártó- és modellfüggő, hogy mit is jelent, ezért kell célszoftver, mert az dekódolja a nyers számsorból hogy mi is lesz a valós informatív hibakód.
-
DeFranco
nagyúr
csináltam egy kis hacket a gyári rádión hogy legyen lehetőleg fillérekből és gyári állapotba visszaállítható módon jack bemenetem a 4000RDS-en
az alap egy kazetta-jack átalakító
a gyári rádiót szétszedtem, és úgy vezettem be a kazettát, hogy a jack kábel hátra, a rádió hátlapja felé mutasson majd ott egy alkalmas lyukon kivezettem a szabadba
a rádió melletti aprópénztartó/hamutartó fiókot kivettem, és a gyárilag a hátsó részén levő résen (a tetejét leszedve majd visszarakva) bevezettem a jacket a fiókba, majd az egész fiók kábelestől vissza a helyére
innen a kábel bármikor elővehető, a telefontartóhoz felvezethető minimális kábelhosszal majd használaton kívül a fiókban igényesen eltárolható és nyom nélkül elzárható
a képek minőségének hiányáért elnézést siettem. a kocsi meg direkt koszos. (takarítás előtt szereltem for obvious reasons)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #17520 üzenetére
miért ne lehetne? megvetted, betetted, tönkrement. szerintem sima ügynek kellene lennie.
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #17526 üzenetére
nekem anno kétszer fordult elő hasonló, egymástól vagy 3 évre időben, hogy kánikulai pályázás után egyszer csak fogta magát a kocsi és elkezdett gázadásra egyre jobban rángatni, folyamatosan csökkenő teljesítménnyel (először még lehetett tartani a 70-et, aztán 50, 40, és így tovább)
először akkor amikor hatvantól mogyoródra érkezve belekerültünk a hungaroring miatti dugóba és onnan már csak döcögve tudtunk kigyorsítani, majd pécsről csepelre befutva, ahonnan még valahogy eljutottunk a népligetig vészvillogózva, tojással a pedál alatt, de ott megállt a félidő presszónál a tudomány.
az első esetben elég volt kicsit kigurulni a parkolóba meg sem kellett állni, a második esetben 15 perc járdán felnyitott motorháztetővel állás és vállat vonogatás után simán hazamentem döccenés nélkül.
mint kiderült a kábelek voltak megégve a trafó és a gyertyák között, és ez okozott gyújtáskimaradást az extrém meleggel (mindkétszer piszok kánikula volt) keverve.
már mindenre gondoltam, mert check engine-t nem dobott, azt hittem a benzinpumpa melegedett el mert már kevesebb volt a tankban aztán a szerelő derítette ki mi a gond.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #17592 üzenetére
mi leszen helyette?
-
DeFranco
nagyúr
válasz diegho #17741 üzenetére
nem kell feltétlenül, bár ha nem volt cserélve én cserélném mert ha betérdel az tud nagyon para lenni.
nekem úgy ment el, hogy egyszerre dobta el az összes vizet, nem szivárgott meg semmi csak fogta magát és elrepedt.
ismerős keze alatt elég sok fóka átment, a véleménye alapján kb 120k km körül bírnak a gyári pumpák onnantól számítani lehet arra hogy elmegy (kivételek persze vannak nála a legtöbb elment 120 és 125 között)
de igen, nem muszáj cserélni nekem gyártóspecifikus szervizben sem ajánlották vezérléscserekor mert utólag is megcsinálható a vezérlés bontása nélkül.
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoltan.bagi #17743 üzenetére
nekem 9 éves volt az autó amikor a vezérlést cserélték és volt benne 9xk kilométer. megnézték azt mondták nem indokolt, ráér, pár évig el is ment szépen.
-
DeFranco
nagyúr
válasz diegho #17890 üzenetére
kolléga megoldásával nekem évek óta perfekt a napellenző: [link]
fordulatot nekem egyszer nem vette fel tavaly télen, akkor nem volt egy fia alapjárat sem egyszer indulásnál (nagy fagy volt), szovjet módszerrel orvosoltam (kapott három idegeset az alapjárati motor a franciakulccsal) azóta jó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz diegho #17899 üzenetére
váltóolaj csere szerintem jó ötlet csak mivel nincs leeresztő eléggé szét kell kapni hozzá mindent, kuplungcserével szokták egybekötni.
ami cicereg, (ha cicereg) felengedett kuplungnál az a nyelestengely csapágy, ez ilyen, gondot nem okoz, kuplungcsere megoldja egy időre.
megnéztem neked a csövet, 6mm átmérőjű kék légtechnikai cső
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest