- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
gp Folytatódik a híres sorozat, jövőre egy teljesen új epizóddal jelentkeznek a készítők.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
nekem ebből a szempontból túlzott igényeim nincsenek, nem vagyok lábtérfetisiszta, trabantban nőttem fel. a fóka hátul is elég... nekem.
a fiam szintén nem akar elférni a gyerekülésben, most már alap hogy leparancsoljuk róla a cipőt a háttámla védelmében de mutass egy tetszőleges légköbmétert amit egy 3-16 éves gyerek nem tölt be
-
DeFranco
nagyúr
válasz troll81 #15459 üzenetére
20 perc, van róla tutorial video is de most nem találom.
kb. 4 (?) csavar a műanyag betéten, kipattintod (bolhás), lehúzod a csomagtartó gombját, kijön a keret, kicsavarod a panelt tartó 4 (?) csavart, benyúlsz hátra, felhúzod a csatlakozót tartó leffentyűt és kihúzod a csatlakozót, kint van a panel.
fontos hogy állítva tárold, mert fektetve kifolyhat a kvarckristály.
amúgy biztos a panel a hibás? minden háttérvilágítás elment rajta? ha csak egy vagy néhány, akkor sima izzó, kb. kézzel cserélhető.
vagy várj, neked csak a kvarc kijelzőt kellene cserélni? azt passzolom, én csak a panelt szereltem ki egyben.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz ReFleXx #15911 üzenetére
néztem én is gyári fordot, motorcraftot is, végül azért lett exide mert az volt elérhetőbb. (egyébként szerintem egyik sem rosszabb a másiknál, nem is írtam ilyet, ha figyelmesen olvasod amit írtam)
szinte minden ami autó vagy építőipar az 9-től 3-ig van nyitva hétfőtől péntekig külkerületborzasztón így erős logisztika egy hatosecset vagy egy felnikupak is.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
van róla youtubeos howto, akkor látod mozgásban is, de egyébként a tollat a kis villa alakú kerettel le tudod húzni, a kulcs másik oldalán van ehhez egy pici lyuk, ott egy csavarhúzóval be tudsz segíteni, simán letolod.
aztán a ház maga azt hiszem már magától szétnyílik, és tudsz cserélni elemet. a kezelésiben benne van hogy milyen kell bele, vagy 2025 vagy 2032, arra vigyázz, hogy az elemet lefogó pöckök nagyon szeretnek törni.
utána is összefogja a kulcsház a miskulanciát de jobb ha egyben marad (az enyém eltört)
-
DeFranco
nagyúr
mk2 fóka ugye? szerintem abba is simán bele lehet tenni az isofix készletet.
mk1-be egyszerű mert megvan az alvázon a furat T40-es meg T50-es torx kell csak minden más van a csomagban.
mivel az mk1-be is az mk2 isofix készlete kell, csereszavatos minden, úgy gondolom hogy ott is elő van fúrva a hely neki.
20 perces meló ha először csinálod, egy valamit nem tudtam megoldani, hogy nyomatékra húzzam a T50-es csavarokat, mert akkora bitfej(em) nincs.
-
DeFranco
nagyúr
azért gondold végig logikusan ezt a biztonságosabbnak levést. én nem nagyon tudok olyan helyzetet elképzelni ahol az öv már nem tart.
nekünk is isofixes a mostani ülésünk de ez a gyerek biztonsága szempontjából nem volt szempont (amit az öv nem tart meg az isofix se fog) viszont a 9kg feletti üléseknél már ha nem ül benne a gyerek, akkor az öv sincs bekötve, és így az ülés isofix nélkül "szabadon" van, egy éles kanyarnál borulhat.
-
DeFranco
nagyúr
gyorsan írtam és emiatt nem voltam sem szabatos sem egyértelmű, bocsánat. mondom:
1. fázis, hordozó: ezt alapból övvel kötöd, egyes modellekhez van úgynevezett bázistalp, amikor maga a bázistalp rögzül a) isofixszel b) a kocsi biztonsági övét ügyesen átfűzve az üléshez, és abba megint csak "isofix szerűen" csattan be a hordozó. a hordozónak saját öve van.
ez nekünk bázistalpas, bázistalpat övvel rögzítős volt. szerintem ha az ütközés ereje akkora ami elszakítja a bázistalpat rögzítő övet vagy eltöri a bázistalp merevítését, ott már mindegy az isofix, nem az ülés helyén maradása lesz a kérdés
folyomány, a gépkocsi övét használaton kívül sem kötöd ki a miskulancia nem tud elszabadulni.
2. fázis, 9-18 kg (itt tévedtem), itt az ülés isofixszel rögzül vagy ügyesen a gépkocsi övét az ülés mögött átfűzve, a gyereket az ülés saját övével kötöd be.
ez nekünk övvel rögzítős volt, szerintem ha az ütközés ereje akkora ami elszakítja az ülést rögzítő övet vagy eltöri az ülés merevítését, ott már mindegy az isofix, nem az ülés helyén maradása lesz a kérdés.
folyomány, a gépkocsi övét használaton kívül sem kötöd ki a miskulancia nem tud elszabadulni.
3. fázis 15-36 kg, itt az ülés isofixszel rögzül vagy sehogy sem, a gépkocsi övével kötöd a gyereket
ez nekünk isofixes lett mert az isofix modul olcsó és könnyen szerelhető volt, az ülést meg olcsón vettük és történetesen isofixes volt, de egyébként zerintem ha az ütközés ereje akkora ami elszakítja a gyereket rögzítő övet, ott már mindegy az isofix, nem az ülés helyén maradása lesz a kérdés.
viszont folyomány, hogy itt ha a gyerek nem ül bent a kocsiban, az övet sem kötöd be (lehet van aki beköti, de azzal kezet fogok) tehát ha nem ül benne a gyerek akkor az ülést csak a gravitáció tartja a helyén ha nincs isofix, akár egy satunál is borulhat előre vagy ahova akar.
vannak más, hibrid megoldású ülések is, ezek az általánosak, plusz a top tether meg hasonló vuduk.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz AxBattler #16064 üzenetére
azt csinálsz amit akarsz de szerintem most ne töltögess semmit desztvizen kívül, tölts utána méresd be és gurulj vele tavaszig. akkor deríttesd ki hogy miért fogy, ha kell javíttasd meg és cseréld le az egész folyadékot úgy ahogy van mert ha ismeretlen mikor volt cserélve akkor pont megért a csereperiódusra.
most feleslegesen én nem költenék valami ismeretlen lötyire.
-
DeFranco
nagyúr
a hátramenet szikronizálatlan fokozat, ezért manuálisan kell(het) szinkronizálni a problémamentes kapcsoláshoz.
ez történhet úgy ahogy a többiek is leírták, szinkronizált fokozatot kapcsolva (a hármas erre tökéletes) vagy üresbe téve, majd a kuplungot egy pillanatra felengedve majd utána hátramenetet kapcsolva.
hogy mikor kinek melyik jön be az változó, nekem általában a hármas-rátra de van hogy az üres-kuplung-rátra finomabb-könnyebb.
bárhogyan is, de ezekkel és pici odafigyeléssel simán, akadás és reccsenés nélkül kapcsolhatónak kell lenni a hátramenetnek, ha nem kapcsolható kis gyakorlás után sem, akkor ott egyéb hiba is lehet
(szokták mondani egyébként hogy a fordoknál recsegős a hátramenet, na ezek meg akiktől hallották egyrészt nem tudnak váltani másrészt meg az életben ne vegyél tőlük autót mert az biztos hogy a váltót szétgyilkolják. megjegyzés: a legrosszabb az volt, amikor az egyik országosan elismert, klubszinten keresett és nem kis rezsióradíjjal dolgozó szerviz parkolójában hallottam a jellegzetes reccsenést amikor az egyik szerelő állt ki a parkolóból a csáposra az egyik autóval )
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz albiosz #16136 üzenetére
mi viccen kívül kazettát használunk, van nekem is gyermekkoromból de vettünk is amikor halász judit koncerten voltunk Elnök úrral
egyébként ha kell, filléres kazetta-jack adaptert használok, teljesen jó, de kiszereltem belőle a fogaskerekeket mert nem csináltak semmit de csörögtek. így is teljesen jól működik.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16146 üzenetére
engem pár éve hátsón durrantottak, még mielőtt megcsináltathattam volna, családtag parkolóházban lehúzta az oldalát is kicsit.
ok, fényező, műanyagos, hagymacsípősminden, szerencsére a biztosítós pénz fedezte az egészet, rá pár hónapra családtag ugyanott beletolatott a lökössel egy táblába
azt már nem csináltattam meg, le van ejtve, műanyag, elrohadni nem fog, nem érdekel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz troll81 #16204 üzenetére
mennyit mész milyen terepen milyen úton milyen stílusban?
én télit minőségit vettem, dunlopot (winter response) megér ennyit a fékút (lásd lenti példák, ha ilyeneket csak egyszer úszol meg egy jó gumival már behozta az árát)
*no offense nem az olvtársak gumiválasztását kritizálom nincs összefüggés csak szemléltető példa bármilyen hasonlóság blablabla
-
DeFranco
nagyúr
válasz troll81 #16217 üzenetére
szerintem ne sajnáld rá, mert nálad komolyan dolgozik, megszolgálja az árát. az mindegy, hogy a felső polcról (főleg adac tesztek alapján) mit választasz szerintem, így is leszűkül max. 3 opcióra
amikor én vettem pont nem volt sehol conti, akkor nyert nagyot és vitték, ezért lett dunlop.
egyébként annyiban nem vagyok vele elégedett, hogy most kezdi az ötödik szezont azt hiszem, és ráz. pedig futómű jó, centrír jó de rezonál, hajam ledobom...
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #16225 üzenetére
változó alapvetően a s.em kényes meg a futómű is kihozza a gumi anomáliáit.
ha tuti a gumi jó a centrír akkor csend van, a 4 szezonos barum után az új semperit sokkal jobb volt, a téli után a nyári is jobb stb. m3 és m5 között sőt szakaszonként is nagy különbséget érzek rezonanciában.
a fuótmű geometria ellenőrizve, tökéletes, kétszer centrírozva tetetem fel (a pongrác úton van egy gumis az végre rájött hogy engem azzal lehet megfogni ha ráhagy 30 másodpercet guminként hogy centrírozva is megforgatja és duplanullát mutat a gép) elvileg minden ok.
szerintem én vagyok erre túl kényes, meg féltek minden mozgó részt a kocsi aljában hogy nehogy ez rázza el. de minden ismeretem és minden mérés szerint minden jó amit megnéztünk.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #16233 üzenetére
Édesanyám corsája 14 év alatt kapott 50k kilométer futást 90%-ban doktorüzemben (2,5km a városbabe leáll 2,5km haza illetve 1,5km rokonhoz 1,5km haza) a maradék 10% országút
a vezetési stílus a vidéken szokásos induláskor rúgom mert a hurka motor különben semmit nem mozdít a kasztnin (hidegüzemet nem ismerjük, autó, gyújtástól 100% menetkész), egyébként meg takarékos ezeröt kanyar hármasban 15-tel
köszöni szépen egy kinyomócsapágy cserén kívül semmi baja, most kezdett el csörögni a lánc ami felhasználástól független típushiba, olajat decit nem eszik.
ok a kasztni remeg a beteg bakoktól stb. de full egyben van az autó a kopókat leszámítva.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz orosziem81 #16575 üzenetére
-
DeFranco
nagyúr
teljesen rendben van a fogyasztás, mi 80%-ban interurbán közlekedünk, pálya-országút vegyesen a nagy átlag 7 liter körül van, 6,5 körül volt az alja. kényelmesen vezetek nem sietek de nem ügyelek a takarékosságra ha nyomni kell, nyomom de alapvetően pályán sem megyek sebességhatáron mert minek.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16692 üzenetére
én pesten lakok, van választék, kerestem sima tukkó 14-es acélfelnit használtan, kerestem egy jó darabig aztán vettem inkább egy szett újat.
mind full rozsda volt (ami vastagon le volt kenve azokat meg sem néztem, az mind rohad a festék alatt mint az állat, a használt felni árában homokfújnák le, nem éri meg megcsinálni, letaknyolják és kész) volt ami ránézésre ütött, volt ami csak megforgatva, határ sz*r volt az összes.
van akit nem zavar ha kicsit ver a futómű 120-nál észre sem veszi én kényes vagyok rá.
10k volt a gyári új felni darabja, a régiek nem voltak rosszak 3k-ért a feladás napján elmennének inkább eltettem őket jó lesz eladáskor.
arról nem is beszélve hogy mindenre ráhazudják hogy ford felni aminek legalább a furatkiosztása egyezik, pontos ET szám már ritka
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #16698 üzenetére
tudod hogy van ez, vagy vannak kapcsolataid, vagy van homokfúvód, vagy elcseszel egy csomó időt meg benzint mire a nulláról körbejársz mindent. ami megint csak pénzben kifejezhető.
nektek vannak kapcsolataitok, tudtok cherrypickelni a jobbakból meg tudjátok kit kell felhívni, kellynek van helye meg eszköze vasazni. mire én utánajárok, szabit veszek ki, megforgattatom gumissal, elcseszek egy fél napot a csiszire, megveszem a festéket, stb. ugyanott vagyok mintha megvenném az újat.
akkor nagyon sokszor feltettem a kérdést szerintem itt is hogy ki tud valami jó forrást, nem szólt senki hogy ismer valakit akinek hibátlan pótkereke van a pult mögött.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
meg poroltó, spanifer (vontatáshoz, soktonnás), akkutöltő, esernyő, szerszámok, olajok, ablakmosó, desztvíz, wd40, gyorskötöző, duct tape, izzókészlet, punepa, rongy, keményfa lap az emeléshez vagy dagonyából kimászni, odb olvasó, pokróc, pulóver, pattintós melegítőpárna, tölcsér, stb.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
félreállva a füvön elég megnyugtató ha nem az anyaföldbe süpped az emelő lába, hanem kap egy viszonylag stabil talajt.
igaz nekem sem magamtól jutott eszembe, nagybátyám nyomta a kezembe a palánkot, azt már én költöttem hozzá hogy ha elkapar a kerék akkor lehet arra is jó hogy arra kaptasson fel.
@Mágus2: te egy külön kategória vagy (az apraját én sem soroltam most fel de az én eszközellátottságom így is minimális ahhoz képest ami nálad lehet)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
poroltó amúgy felesleges, csak olyan mint a lottószelvény, ha egyszer elkezded nem hagyod abba. szinte kizárt hogy egy tüzet meg tudsz vele fékezni a kocsiban, max. arra jó, ha más ég és pont ezzel tudod eloltani.
persze ha az ülés alatt van gyorsoldóval akkor lehet pont van annyi időd hogy egy mozdulattal előrántod és már fújsz is, de ha el kell menni érte hátra a csomagtartóba és esetleg még elő is kell kotorni a táskából/kárpit alól/stb. akkor már inkább fuss mert mindegy.
ez a magánvéleményem.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #16772 üzenetére
autótól függ, egy nagyobb fajta dízelhez azért kell keresztmetszet. szerintem érdemes megvenni egyszer egy rendeset, ezt viszed magaddal 20-30 évig azzal jársz jól ha mindenhez jó.
a jó nem feltétlenül jelent drágát, és ha van ismerősöd, fillérekből csinál neked olyat amivel egy tankot is bebikázol. de ha nincs, akkor is inkább egyszer fizesd ki a jót.
szerk:hozzáteszem hogy nem tudom az enyém milyen, autós boltban vettem, akkor még semmilyen fogalmam nem volt az autókról (most se sok van), de az volt a mondás hogy ez bőven meg fog felelni de nem vágtam még ketté. benzinest bikáztam vele, működött.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
focus mk1 magnó kérdés:
a gyári kazettás magnó van a kocsiban, eddig megelégedéssel használtuk, általában Halász Judit kazettákat hallgat rajta Elnök úr, ha véletlen egyedül utazunk akkor meg rádiózunk.
igény esetére van egy kazetta-jack adapter a kesztyűtartóban ha mégis telefonról akarnánk zenét hallgatni.
most viszont elkezdte húzni a szalagot a deck, nem eszi de mindent 90%-os sebességen játszik, ami egyrészt viszonylag fülsértő másrészt meg a gyerek se downtempon tanulja a muzikalitást, ezt rendezni kellene.
új fejegységben nem gondolkodom egyelőre, nem szeretnék most erre komolyabban költeni (20-30k-ban minimum benne lenne din-fedővel, iso átalakítóval, stb.)
a kérdés az, hogy szerintetek lehet-e valamit kezdeni ezzel hogy húzza a magnó a szalagot, javítható lehet-e házilag, illetve ha nem, akkor van-e valami kerülő megoldás arra, hogy akár jacken akár bluetoothon hallgassunk zenét? fm tunerek kizárva azt nem szeretnék.
-
DeFranco
nagyúr
meh... ott meg a kábelekkel kell vesződni, jobb az önálló kazetta
persze már az 1din-es rádiókat nézegetem egy órája, mert nem tudok leállni
ha cserélni kell gumit-szíjat akkor annak mi a beszerzési forrása és milyen áron lehetne ezt felújítani? mert ha 2-3k vagy több akkor nem éri meg vacakolni vele.
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #16787 üzenetére
végül 13,5k-ért találtam használható 1din-es fejegységet tokkal vonóval adapterekkel, de végül a családi tanács úgy döntött, hogy egyelőre marad a kazetta adapterezés, főleg azért mert kevéssé esztétikus a beépítés eredménye a fotók alapján (nem mintha a lógó tyúkbél jobb lenne de az ingyen van).
majd megpróbálom valahogy megoldani a kábelmenedzsmentet, és meglátjuk mennyire lesz használható
(vagy bekötöm a kesztyűtartóba az új fejegységet, mivel nincs benne mechanika mindegy neki hol van )
bontottat nem akarok venni mert ugyanúgy lutri, és a kazettások is 5k fölött mennek ahogy elnézem a racsinbazáron, a cd-s változat (amire legalább hackelhető jack) meg horror áron.
@kcsa: úgy-úgy
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16790 üzenetére
persze, nekem is megvan ez a megoldás, sőt már azt is megtaláltam hol lehetne megfúrni a rádió házát a belső kivezetéshez, de annyiban bonyolult a dolog, hogy két ellentétes helyre kellhet kivezetni: vagy le a pohártartóba, ha a feleségem telefonjáról szól a balambér, vagy ha egyedül vagyok akkor fel a szelőzőhöz ahol az én telefonom pocol a tartóban.
persze fel lehetne pakolni még egy tartót a feleségem telefonjának de akkor már megint ott tartunk hogy több a leves mint a hús.
szóval ezt úgy kell megoldani hogy a balközép szellőző és a jobb pohártartó között átvihető legyen a jack, ezért is jött képbe, hogy legyen bluetooth, és akkor nem kell tyúkbelezni meg van kihangosítás is, de akkor meg a középkonzol ratyi meg valamennyi pénzt is ki kell adni a projektre pluszban (ami alapvetően nem lenne gond ha maga a megoldás résmentes lenne)
a legjobb valami "man in the middle" bluetooth dobozka lenne amit bepattintok pl. a rádió meg a csatlakozó közé, és aztán arra kell csatlakozni a telefonnal és intézi a lejátszást.
kelet-európai problémák
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #16823 üzenetére
érdekes módon nekem még csak nem is közvetlenül az olajcsere után lett jobb, hanem egy kis idő, pár hónap elteltével. az olajcsere előtt sem volt vészes (kuplungot kellett cserélni akkor kértem, hogy egy füst alatt cseréljék az olajat is) de hidegen a kettest már kelletlenül vette, egészen rossz volt a kapcsolási érzet.
az olajcsere után is fennállt most viszont tök jó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen