- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
- MIUI / HyperOS topik
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7879 üzenetére
szinte mind fel van hajolva, nézz meg akárhány mk1 fókát a pollenszűrő felőli oldalon. nagyon ritkán látok olyat ahol nincs, de nagyon szívesen megkérdezném a gazdáját hogy hogyan csinálta... tippre magának szerel.
legyen 150. úr vagyok. kifizetem azt is.
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz SzlobiG #7982 üzenetére
meglep amiket mondtok, nekem alap az évenkénti klímatisztítás és pollenszűrő csere akárhány éves az autó. a lakásban is évente tisztíttatom a klímát, pontosabban most új de jövőre alap, hogy kihívom az embert tisztíttatni.
persze lehet én vagyok tök, továbbra sem értek az autókhoz, de a pollenszűrő kb. ugyanez, ha a klímában meg tud ragadni egy év alatt a penész akkor a pollenszűrőben is, a légszűrő meg tudtommal még csak nem is drága, akkor már felesleges kihagyni.
de mondom, világosítsatok fel nyugodtan ha valamit rosszul tudok.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #7985 üzenetére
elég komoly gond lenne, ha egy szervízben így átvernék az embert
oh, sweet summer child of mine...
ott csak igazán. igaz leginkább a céges gépekre mennek rá, de ott aztán ami belefér. aztán hogy a lakossági kuncsaftokat is átvágják-e úgy mint a cégeseket azt már szervize válogatja.
-
DeFranco
nagyúr
válasz SzlobiG #7994 üzenetére
nem, nem volt rossz hasonlat. ha már büdös a klíma, akkor az már gombás, ugyan úgy ahogy a lábikó is. ezt megelőzendő takarítjuk mind a kettőt szagtalan állapotban is.
továbbra sem értek hozzá, nem is akarom megmondani a frankót csak próbálok józan paraszti ésszel gondolkodni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz SzlobiG #7996 üzenetére
nem, nem álszent, vedd úgy mint ha tizedespont lenne, jelöli a hsz helyiértékét. ha valamiben nem vagyok biztos, csak hangosan gondolkodok, vagy funolok, akkor azt eleve előre jelzem azért hogy mások ne vegyék készpénznek vagy ne gondolják hogy nagy pofával állítom a hülyeséget igazam teljes (vélt) tudatában.
amúgy ez persze itt a ph-n (sem) divat, általában kibicnek semmi se drága alapon mindenki nyomja a tényeknek beállított faszságokat, amit aztán ha fél napos csörtével nagy nehezen rábizonyítasz (miközben próbál ignorálni mert tudja hogy baromságokat kezdett el hajtani csak már arcvesztés lenne beismerni) akkor jön a maszatolás, hogy "hát én nem tudom csak gondolom" meg "jomekkenézi aztán hajó akkó mekke venni" meg "hát aki nem ért hozzá az inkább hívja ki az ember"
miközben egyébként hanyagságból vagy kivagyiságból simán kárt okoznak másnak azzal hogy megalapozatlan információkkal tévútra visznek egy laikust amiből simán lehet akár komolyabb anyagi kár is, ha valaki nincs résen vagy elhiszi hogy a határozott állítás mögött van legalább fele akkora tudás mint amekkora pofa van.
na ezekkel én nem vagyok hajlandó közösséget vállalni ezért kínosan kiteszem ha tudom hogy mikor van vékony alapja annak amit írok, hogy ennek fényében legyen értelmezve is. ha ez szerinted álszentség akkor álszent vagyok.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #8057 üzenetére
nem nézünk le, csak szerintem mindannyian voltunk már ilyen "első szerelem" helyzetben autóval és pont ezért látjuk is a buktatóit, meg megtanultunk egy arányérzéket. ezt próbáljuk finoman átadni neked is.
hidd el mindenki elfogadja, hogy azt csinálsz az autóddal amit akarsz, jó szándék vezérli azt aki mégis megpróbál a "józan paraszti eszed" lenni ehelyett. sokszor én is megköszöntem volna, ha lett volna ilyen.
-
DeFranco
nagyúr
gyors riport a kulcsról: panaszkodtam, hogy kín és szenvedés a kocsit nyitni a távirányítóval. nem rég egy ideig jó volt, amikor nyomorgattuk a motorháztető zár (nem) nyitása miatt, ez gyanút keltett bennem. szétszedtem, kiderült, hogy az elem egyik lefogatópöcke eltört, így csak a belső elektronika tokozása szorította oda az érintkezőhöz az elemet. úgy-ahogy. ezért volt a teljesen agyament működés meg hogy nyomni kellett mint süket a csengőt.
kapott egy kis szovjet szakszervizt (összehajtogatott papírcsík az "leszorító" tokozás és az elem közé, de az legalább igényesen, színhelyes (fekete) papírból ) azóta úgy működik mint az álom. nincs több irigykedve fogcsikorgatva nézés a teszkó parkolóban a zsebből nyitós pözsósra
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #8137 üzenetére
ööö... van olyan, hogy nem csúsztatom a kuplungot?
szerintem ha jól tudsz váltani (és szerintem jól tudsz) akkor a kopás minimális, hamar leegyezteted a fordulatot és lehet összekapcsolni a tárcsákat.
ez nekem kb. olyan mint ha azt mondanám, hogy be kell rúgni az ajtót hogy ne kopjon a kilincs
-
DeFranco
nagyúr
válasz westcoastog #8144 üzenetére
vagy elhanyagolta-lerúgta és a megoldás a javítás helyett a vastag olaj volt, hogy ne csipegesse annyira
-
DeFranco
nagyúr
meg a lukoil ami meg most már épp onnan ahonnan olcsóbb. románia, szlovákia, magyarország, akármi.
én aviára járok újabban, csak a hátamon feláll a szőr attól, hogy erősködnek, hogy nem önkiszolgáló.
shell meg nem egyenletes, ő magának keveri azt ami kijön a finomítóból és az utólagos keverés miatt nem mindig ugyanaz a minőség. ez egybevág azzal ami nekem volt a tapasztalatom vele, volt hogy jó volt, volt hogy nem.
az egyéb mágiákban nem hiszek, mindenhol ugyanaz a nafta van, alapbenzinben legalább is biztosan.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
persze, jobb a fóliázás, én is szeretnék csak sóher vagyok, majd a következő autóra... így marad az árnyékoló egyelőre.
nálunk is piszkálja vagy lehet már csak piszkálta, majd kiderül, de hamar megtanulja hogy rosszul jár vele. baja nem lesz a napsütéstől, ha leszedi, úgy marad.
bár én sem szeretem, mert koronggal nem marad fent, ha meg rákapatom az üvegre a kampóval, akkor meg felhúzni nem tudom az ablakot teljesen, de szükségmegoldásnak megfelel.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz penge111 #8422 üzenetére
az első kérdés, hogy hova tűnt belőle a víz.
a második hogy miért és mikor cseréltek szélvédőt.
a harmadik hogy ugye női a tulaj lévén még véletlenül sem "hidegen félkuplung nyélgáz" üzemmódban használták agglomerációs gyerekszállításra.
a negyedik hogy milyen megfontolásból maradt "garbonmatrica" a b oszlop alján.
de főleg hogy hova tűnt belőle a víz.
megkímélt, frissen szervizelt, vezérléscserélt. az.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #8557 üzenetére
minden autón vannak neuralgikus pontok, van amin komolyabbak, van amin kevésbé komolyak, van amin több, van amin kevesebb.
a fordon több van és vannak komolyabban neuralgikusak is, a tervezési, megvalósítási hiányosságok miatt.
hogy az mk1 fókán el van cseszve a kerékdob alatt a sárvédőnél a kivezetés, és hogy a szélvédő felől be tud menni a dzsuva, az tervezési hiányosság. hogy elégtelen az ajtókon a vízkivezetés, és nem megfelelő az üregvédelem az ajtókon, az szintén ez. alul is el tudja kapni a gyász. megelőzhető korai üregvédelemmel, de ez marha ritka hogy megfelelő időben és minőségben meg lett csinálva. nézz küröl a hondás topikban valamelyik felbecsült üregvédő bagázs mit követett el az egyik tag hondájával valag pénzért? ott még a féktárcsa meg az ékszíj se fog rohadni, az tuti. szó szerint azok is telibe kaptak. meg a hűtőborda.
a ford rohad, legalább is ez a kategória amiről beszélünk itt általában, az újakat nem tudom. ha elindul és van benne víz meg olaj, akkor elmegy a célig, de rohadni rohad. nem azért, mert az árokparton jaszkariznak vele, hanem mert volt olyan pont, ahol hiba került a gépezetbe. ezt el kell fogadni. más is rohad, a mazda is rohad a kerékíveken, az opel is rohad a tanksapkánál, a nemtommi is rohad a nemtomhol, ami fémből van az oxiddá leszen, az arányok a kérdés.
-
DeFranco
nagyúr
ezzel kapcsolatban eszembe jutott egy totál off kérdés, de ha már benne vagyunk a naftaágetésben...
pár hónapja (télvíz vége óta) észrevettem,hogy a kipufogó fölött a lökösön (mk1 sedan, eléggé belóg a lökös a csonk fölé) szép lassan lerakódik valami fekete gyász, legyező alakban. megpiszkáltam kézzel, porszerűen jön le, nem kenődik.
mi lehet ez? az olajat nem eszi a kocsi legalább is nem vészesen.
-
DeFranco
nagyúr
szép lassan kopott el kb. a nívó feléig az olaj, az kb. 3, max. 4 deci 10k alatt.
egyszer tankoltam valami falusi mobil petrol kútról benzint, úgy emlékszem azóta csinálja, de lehet csak véletlen egybeesés, mindenesetre jó lenne valahogy utánajárni. előtte lukoil benzint tankoltam, azzal semmi gond nem volt, most áttértem aviára ismerős tanácsára.
tudok valamit kezdeni ezzel? tudom valahogy tesztelni, hogy mi lehet a gond? általában 70-80%-ig járom ki a tankot, és aztán tankolok volt vagy 3-5 tankolásom a mobilos tankolás óta, annak ki kellett volna már futnia.
-
DeFranco
nagyúr
válasz westcoastog #8605 üzenetére
ha lejtmenetben lejössz a tátrából lábféken, akkor kapsz egy kupont az első szervízbe ahol rácsatolnak egy fél literes pet palackot az égéstérre, így felpimpelve a motort 500 köbcentivel, és bónuszként amíg a szevízben áll az autó nem is rohad (kivéve ha a szervíz földúton van és sokat használják)
-
DeFranco
nagyúr
válasz westcoastog #8612 üzenetére
nem mindegy, hogy motorfék vagy fake motor
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #8618 üzenetére
Légszűrő cserét nem kérdezek
tavaly májusban volt cserélve, készülök éves szervízbe de még nem jutottam el. ez lehet oka?
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #8620 üzenetére
ok. ez lesz. köszi.
-
DeFranco
nagyúr
hallott itt valaki klímaolaj cseréről? esetleg csinált(atott) is már ilyet?
szóba került egy társaságban, de még nyomokban sem találok erről infót.
aztán lehet csak én vagyok a tájékozatlan...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
na akkor vegyük át.
lefejtik az olajat, aztán lefejtik a gázt, ha jól értem.
az olajat "eldobják" és cserélik új olajra, majd a gázt szükség szerint kipótolva (gondolom azt egy sima töltésnél nem cserélik) visszatöltik az új olajjal együtt és így van kész a mutatvány?
ez mennyire magától értetődő művelet ha egyébként annyi történik, hogy "töltenek" a klímagázon?
a) van-e olyan hogy nem fejtik le a gázt (és az olajat sem) csak megmérik és "nyomásra" töltik?
b) van-e olyan, hogy lefejtik és pótolják, de nem cserélik az olajat?van-e egyáltalán a klímaolajnak csereperiódusa, van-e olyan, hogy x év után illő cserélni vagy ezzel nem kell foglalkozni?
a saját autómmal kapcsolatban annyiról tudok, hogy amikor megvettem, volt klímatöltés is az első szervizen, sokat nem kellett rajta tölteni de azért töltöttek rá. azt nem tudom hogy olajat cseréltek-e ezzel, vagy sem, ezért is próbálom körüljárni a kérdést, hogy ez technológiailag mennyire magától értetődő és/vagy kell-e egyáltalán?
nyilván nem is csinálnám meg magamnak, de hallottam már horror sztorikat klímatöltésekről is, amíg jól hűt a rendszer, feleslegesen nem bolygatnám, csak ha muszáj, mert pl. tényleg cserélni kellene az olajat.
szerk: egyébként én erről még az életben nem hallottam, még olyanról sem hogy valaki csináltatott volna ilyet. kb. klímáztak, ha véletlenül kellett töltöttek a gázon, de ennyi. értem hogy van ilyen és el tudom fogadni de ez valami nagyon kevesek által ismert dolog lehet ha ebből indulok ki. értelemszerűen nem is nagyon alkalmazzák (ha igazam van)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #8779 üzenetére
mert alapból működik a klíma és azt már megtanultam 100 soron hogy ami működik azt ne bolygassam.
és mert olyan horror sztori viszont volt, hogy klímás megtolta a gázt mint süket a csengőt és elengedte magát a rendszer.*
*tudom, jó klímáshoz kell vinni, aztán ilyenkor jönnek a "hát a pista 83-ban még klímázott de új ügyfelet nem vállal, én meg bgyarmati vagyok nem tudok pesten senkit" körök. elvileg a klíma jól működik, és így már tudom, hogy mit akarok kérdezni ha beszélek a szerelővel aki csinálta a töltést eleve.
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #8781 üzenetére
na, összecsaptam a hsz-t
és mert olyan horror sztori viszont volt, hogy klímás megtolta a gázt mint süket a csengőt és elengedte magát a rendszer
szóval ez már sokadszori tapasztalás, hogy tényleg ahhoz kell nyúlni amibe belébút a gyász, amibe nem azt nem piszkálni, mert akkor jönnek ezek. ez mindig egy kockázat, megvan klímásnál, gumisnál, még alvázvédőzésnél is (lásd olvtárs a honda topicban), sajnos ott tart a hazai szakipar, hogy elővigyázatosnak kell lenni.
másrészt jelen állapotban szükségtelen bármit is csinálni mert a klímám olajozása jelenleg schrödingeri állapotban van, amit majd a szerelővel való egyeztetés fog feloldani, csak mivel új és eddig nem hallott a téma, ezért inkább előbb kérdeztem. (ez csak nekem új amúgy?)
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #8784 üzenetére
mondom volt töltve. radi. pls.
neked hány év után töltötték hogy két klímát kaptál egy helyett? nekem ezt 2013-ban rendezték, az 4 éve volt, azóta kb. egyenletes a teljesítménye.
szoktam nézni, hogy kb. mikor csinál hideget (szűk egy perc után már eléri a tényleg hideg fuvallat szintet, mindezt a mosatni meleg levegőnél, felmelegedett járatokkal, minimál fokozaton), még ha olyanom van le is mérem a kilépő levegő hőfokát, bár azt két éve mértem utoljára. lehet rámérek ha jó kedvem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
persze, megkérdezem, sőt megkérdeztem, mindjárt írom...
@(#8788) radi8tor: nem, az volt a kérdés, hogy mi a tech és hogy vannak-e vadhajtások
@(#8790) radi8tor: veletek bármikor
@(#8791) molnarpeter: köszi köszi
na közben felhívtam a szerelőt, belengettem, hogy lehet ellenőrizni kellene a gázt, és bár egy hölgy volt a diszpécser nagyon ügyesen képben volt és elbeszélgettünk a technológiáról. fáradt olajat nem töltenek vissza, friss olaj került a rendszerbe ezek szerint 2013-ban amikor volt a nagyszervíz a klímatöltéssel. még rámérek a klímára egyszer, hogy milyen hideg a kilépő levegő, de szerintem rendben lesz ez.
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #8860 üzenetére
mondj még okosságokat... 1 év 3 (tavaly) és 2 év 3 hónapos (idén) gyerekkel is simán légkondizunk semmi baja nincs tőle. nyilván nem nyomjuk mint a barom, hanem szépen finoman adagolva és légterelve állítjuk be a kellemes de még nem hideg hőmérsékletet. és szigorúan évente van tisztítva (nem ilyen tücsökpöcse bombákkal, hanem rendes szósszal a hőcserélőre) meg pollenszűrő cserélve, köszöni szépen vígan elvan vele a gyerek, kellemesen és komfortosan utazik.
neked volt már egyébként valaha saját, a mai értelemben vett autód (apa favoritja meg a nyári fizuból vett árokparton csapatós kadett nem játszik) vagy csak autóskártyázol?
-
DeFranco
nagyúr
akinek az Úr maghőmérőt adott...
...az leméri a klíma kilépő levegő hőmérsékletének karakterisztikáját
120 kilométer zömmel pályázás után mérve, úgy hogy az utolsó 20 kilométeren már nem ment a klíma, tehát a légcsatornák felmelegedtek a "normál" (környezeti levegő + motorhőből amennyi besugároz) hőmérsékletre.
azt nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy mennyire kevésbé jó, de nekem nem tűnik gázhiányosnak. de ehhez _sem_ értek, így csak a mérésig jutottam
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
az amúgy mennyire szokatlan, vagy váratlan, hogy úgy nem tudok indítani (mk1 fóka) hogy egyszerre nyomom a kuplungot és a gázt és adom a gyújtást?
persze hülyeség is lenne így indítani, csak tegnap lányos zavaromban mind a két pedált kinyomtam és csak reszelt az indító, nem röffent be. néztem mint rozi a moziban, hogy nyár közepén mihálylik meg az akku, aztán kapcsoltam, levettem a lábam a gázról és pöccre röffent.
lehet ennek valami konkrét oka, van aki már találkozott ilyennel vagy ez valami elszigetelt cucu?
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest