- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Windows CE fórum
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
gp Sokak által a Japánban játszódó új rész az idei év egyik legjobban várt alkotása.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
ajánlják többen, ezért gondolkodom rajta. a többség azt mondja, hogy 100k körül azért már jót tesz neki, ha egyszer cserélve van (most járok 147k-nél) de a szerelő szerint nem kell, meg olvastam olyat is, hogy inkább ne kavarjuk fel az alján a fémreszeléket ami összegyűlt...
infót gyűjtök egyelőre...
-
DeFranco
nagyúr
engem mondom, a macera zavar, az, hogy tudtommal vagy le kell szívni az olajat vagy meg kell fúrni a váltót mert leeresztő nincs, meg hogy sokan tényleg óvva intenek a fekavarodó vas-üledék miatt.
tipikusan mindenki mást mond és saját felelősségre okoskodhatsz. a szerelőm sem ajánlja egyébként. de én meg úgy érzem, hogy csak kéne.
147k van benne
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
hát már akkor is a kékestetőn fogott amikor megvettem, de még bírja, nem csúszik. nyelestengely csapágy muzsikál, de az mindegyiknél.
kettesem van hidegben is, csak amikor azok a nagy hidegek voltak, akkor a 2-est olyan peugeot-san vette, mint amikor egy szál ropival próbálsz felkeverni egy pohár görög joghurtot...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Goose-T #7329 üzenetére
sok függ attól, hogy milyen a felni és milyen a tárcsa. nekem a gyári-gyári felnin a gyári-gyári tárcsa úgy áll, mint katiban a gyerek, de most a szintén gyári (!) új felnin már nem kapaszkodik úgy, mert egy egész picit más a peremkiképzés, picit arrébb van a nút amibe bepattan a rögzítő.
nem gyári felninél ésvagy nem gyári tárcsánál még rosszabb a rögzítés hatásfoka.
én levettem és eltettem, amíg a régi felni nem kerül vissza addig megy a kocsi "mezítláb", és megvan a szett gyári tárcsám ami eladásnál nagy pozitívum.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
nagyon szép, nagyon jó, de ne felejtsd el, hogy ez egy közel 13 éves autó. itt már a kor is játszik keményen, f*ssák el magukat a tömítések, gumik, műanyagok, mechanikák különösebben nagy futás nélkül is.
tehát arra ne számíts, hogy felveszed a napszemüveget és 5 év naplementébe autózás lesz vele, bármi előjöhet. ha megfelel a leírás a valós állapotnak, akkor nagyon kevés gondod lesz vele, átlag feletti autód lesz, de ebben a korban bármi bármikor megfáradhat, ezzel számolj. szervószivattyú, vízpumpa, üzemanyagpumpa, központi zár, trafó, rugók, stb.
ha törésmentes, egy fikarcnyi rohadás nincs sehol és még nem is nyúltak a kasztnihoz a kritikus részeken sem, és egy hibakódolvasás meg egy kompresszió jót mutat, meg kellemes az összkép, akkor annyiban jó választás, hogy lehet most rádobsz egy kicsivel többet, de szívás is kevesebb lesz a kedvesuramokkal, szaladgálással, utánajárással, ami megéri ezt a pénzt. HA valós az állapot.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
de végülis ennyi a top keret, plusz kb. az átiratás amit rászánnék
vezérlés csere, üzemanyagszűrő, első szerviz, minden szűrő és folyadék le, stb. lesz az is egy százas. vagy kicsit több.
HA minden OK, akkor azért 1-3 évig lehet, hogy tényleg csak tankolni kellene, legalábbis ezt próbálom magamnak bemagyarázni.
ezt bemagyarázod magadnak. ha szerencséd van, erre jó esélyed van, de lehet két éven belül elf*ssa magát két drága dolog. nem valószínű, de nem kizárt, számolj vele, ne vetkőzz gatyára.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #7379 üzenetére
lehet, igen.
egyébként egy javított/cserélt lökös sem a világ vége, engem is toltak már meg, a lökös ripityom lett (szerencsére egyben maradt) de pont olyan helyen találták el, hogy semmi más elem nem sérült nem is kapott. szépen megjavíttattam, lefényeztettem, szép lett.
valamilyen szinten nyilván értékcsökkent tőle az autó mert nem gyári a rétegvastagság, meg javított a lökös (ha nem is látszik) de ez max. néhány 10-es az árban, mert fém elem nem sérült a műanyag meg ki lett javítva.
(én is szamárfüles első lökössel vettem meg, pont nem érdekelt, úgy jártam vele évekig, amikor a hátsót javították a fentiek miatt, akkor csinálták meg az elsőt is grátisz, kérés nélkül)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #7413 üzenetére
cseréjjétápot
(egyébként nekem volt most olyan a tél végén, hogy váratlanul egy alkalommal nem indult az autó... kettőt-hármat tekert az önindító, majd minden leó, és ezt eljátszotta párszor. ez volt délben, Feleségem ment volna az autóval, este én rápróbáltam és pöcc röff. azóta is megy)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #7438 üzenetére
4-ből 2,5-ször üveges szemekkel néznek rám amikor közlöm hogy ca-ca vagy ag-ca akkut keresek a fordba, vagy trükkös vagyok és rákérdezek, hogy az a mezítlábas traktorakku amit rám akarnak sózni 30 ezerért az vajon bírja-e a ford emelt töltőfeszültségét.
itt is mint máshol rengeteg a pék meg az aki még akkor gyógyult be a pult mögé amikor még a merkur utalta ki a zsigulikat és azóta sem képezte tovább magát.
én nem mondom, hogy mindenható a caca-agca páros, mert nincs meg hozzá a tudásom de ebben inkább adok a felkent szakértők véleményére mint blog-bernát és bótos-béla üveges szemeire.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
cappa72 #7509 üzenetére
ha lenne garázsom és ha nem ebben a darálóban (pest) kellene kavarognom én is szívesen bevállalnék egy újabbat-szebbet idővel.
így marad ez az árkategória, egy és kétmillió között (inkább másfélig) ott meg nem nagyon van most mit venni. egy 2007-es mk2 fókával nem vagyok bentebb.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
cappa72 #7512 üzenetére
hát... lehet igazam van, de új autóm nincs
nem mintha le akarnám cserélni az mk1 fl fókát
de 13 éves, nyilván nézegetem a lehetőségeket.
rendszeresen le vagyok hülyézve miatta, és minden bizonnyal hülyeség is de már elcsorog a nyálam az új swiftre is, ~3 millió forint és napszemüveg meg csaó és le van a gond 5 évre. ahhoz képest ami a használt piacon van kifejezetten csábító.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Norbika88 #7556 üzenetére
amiről én tudok, hogy általános probléma és alapjárati szelep tisztításával orvosolható az más... menet közben, lassításkor, súlyosabb esetben kanyarodáskor "esik be" a fordulat a normális kb. 800-850-es fordulatszám alá, egészen beremegtetve a motort esetleg le is fullasztva azt. ez súlyosabb akkor ha több fogyasztó is működik. álló helyzetben alapjáraton ilyenkor a fordulatszám stabil, csak eséskor "zuhan túl" a normál tartományon.
ettől még lehet a tiéd is hasonló forrású hiba ésvagy tipikus csak én egy másikra gondoltam kapásból.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Real_Necro #7577 üzenetére
én felrakattam a múlt héten, nincs értelme már a télinek, ha csak nem jársz a kocsival hajnalban. a pesszimista becslések is 5-7 fok feletti időt mondanak minimumként is.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Real_Necro #7580 üzenetére
centrír?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Real_Necro #7583 üzenetére
pedig kéne. egy szezon alatt simán elmászik.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #7597 üzenetére
nem értek ehhez sem de tudtommal a futómű tökéletlensége miatt, kátyúk miatt, egyenetlen terhelés miatti nem egyenletes kopás miatt (farkasfog pl.) stb. is elmászhat. más miatt ráfeszültem a centrírra egy időben és írom melyik kerék mennyit kapott szezononként, és nem nagyon volt benne hasonló kombináció pedig ugyanazon a gépen csinálják egy ideje.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
sandró60 #7599 üzenetére
szerintem arra amire kell, arra teljesen rendben van a mankókerék. én azért cseréltem teljes értékű kerékre, mert a mankókerék már 10 éves volt, a nyomást sem tartotta (durván nagy nyomás kell bele, nem a rendes keréknek megfelelő 2,2-2,3 bar hanem jóval több (nem akarok hülyeséget mondani)). felnim meg volt, meg pont gumit is cseréltem, és úgy voltam vele, hogy jobb egy 6 éves használt gumi mint egy 10 éves mankó.
de egy új mankókereket simán bevállalnék. nyilván lábujjhegyen kell vele menni de az első gumisig kitart.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Sub-ZeRo #7661 üzenetére
igen, nekem is akkor jött elő, amikor egy jászsági kútnál tankoltam, valami sárgazöld és elefántos a logoja, nem emlékszem melyik brand. utána tankolás után letöröltem, arra számítva, hogy az kokszolt, de utána is "visszajött" egy kicsit. igaz nőni nem nő. lehet az az üzemanyag volt a bűnös én is ebben bízok.
egy kicsit rá kellett tölteni az olajra olajcsere óta (8k-t mentem vele ebben a periódusban) de minimálisat.
-
DeFranco
nagyúr
még erre válaszolni akartam, mert nem szeretném ha félreértés, szálka maradna...
1: semmi bajom a magyar akkukkal
2: agca-caca kérdésben leírtam többször, hogy nem vagyok tótumfaktum, egyet tudok, azt hogy mi az ajánlás, és én azt tervezem követni, mert egyéb ismeretnek híján vagyok amivel az ellenkezőjét megalapozottan tudnám alkalmazni vagy ajánlani bárkinek. ha van ellenérv, főleg ha alá is támasztható azt én örömmel veszem, mert jobb ha én is tanulok, remélem azért többnyire átmegy, hogy nyitott vagyok a tapasztaltabbak véleményére, sőt, nagyra tartom ha valakitől tanulhatok, kérdezhetek, vagy esetleg kijavít. van hogy elszalad velem a ló de igyekszem ezt minimalizálni.
3: a yuasának ezt elhiszem a yuasa akkuk vonatkozásában
4: ha viszont így van, hogy az agca-caca téma túlhaladott, akkor miért van az, hogy többen arról számoltak be, hogy a "sima" akkuk pár év alatt behaltak a fordokban míg a gyári/agca/caca akkuk tovább bírták ugyanabban? ez megint egy egyenes értelmű, érdeklődő kérdés. -
DeFranco
nagyúr
válasz
Real_Necro #7717 üzenetére
mennyire kellett átsúlyozni az eredeti állapothoz képest?
9k nem kevés, nekem felnire átrakással centrírral 6k szokott lenni
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Real_Necro #7747 üzenetére
mivel indokolták a túlszámlázást?
-
DeFranco
nagyúr
a kerékívben azt a dobbetétet én filcnek nézem a képről az pedig a fókában hátul filc, elöl kopogós műanyag. persze lehet totál benéztem, nem értek hozzá.
amire meg én rákérdeztem, az a kép tetején középen az a fekete lyuk, mintha cigivel lenne kiégetve...
a küszöb... hát igen... shittyford.
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #7869 üzenetére
szutyok-dobbetét-sárfogó ez a sorrend.
és a feltételezésem az, hogy a dobbetét alól a sárfogó miatt nem tud annyi szutyok (sem) kifolyni, mint amúgy, ami az eleve kis résen eleve problémás.
de ez csak feltételezés.
ami viszont biztos, hogy mivel ez a rohadás valós probléma, szinte minden focus rohad ott amit én eddig láttam (ha nem volt rendszeresen célzottan takarítva és kezelve a sárvédő alatt) én ezért nem tettem fel a sárfogót annak idején.
-
DeFranco
nagyúr
jó most belülről kifelé vagy kívülről befelé
jól elfilózunk ezen
én belülről indultam, a sárvédő és dobbetét mögötti, fentről a szélvédő dekli* alá becsorgó mocsoktól.
*ami alá ugye alapból is becsorog attól meg aztán méginkább, hogy kedvesuram a pék úgy cserél pollenszűrőt, hogy nem csavarozgatja ám ki a bolhákat, mi a francnak azt, szépen kipattintgatja a kapcsokat és felfeszíti a motortér felől a deklit, amitől a szélvédő felől meg lesz egy szép kisujjnyi rés mert meggörbül a műanyag... érted... nincs idő, nem érünk rá, gyors sávban élünk tizennégyesszechaccá lesz a munka kedvesuram plusz az anyag. arról nem is beszélve, hogy technológia szerint ragasztani is kellene vagy a ragasztót pótolni amit szerintem magyarországon kb. nulla szerelő csinál meg (az általános tapasztalatból kiindulva, de ha van ilyen, akkor nevet címet várunk a szerkesztőségbe
).
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #7877 üzenetére
15 Ft egy bolha, kell belőle 3 db. kifizetem.
ne az én alkatrészem kontójára spóroljanak az idővel, jó óradíjat fizetek jó pénzzel, jó munkát várok cserébe nem azt, hogy direktbe tönkretegyenek elemeket az autón azért mert spórolnak, kitéve ezzel az emlegetett sárvédő elemet is a rohadásnak.
jó hogy nem az ajtót is lábbal rúgják be mert úgy gyorsabb. volnának még ötleteim hol lehetne spórolni.
szerk: ez tipikusan olyan dolog egyébként, ami miatt lassan tényleg az lesz, hogy nekiállok magam csinálni az olajcserét. szépen leragasztom a deklit örökragaccsal (felszedni már szedtem fel más miatt nem egy ördöglakat) kicserélem az olajleeresztő csavar alátétét rendesen nem csak megkenegetem fáradt olajjal, beállítom rendesen az olajszintet nem töltöm túl 4 decivel meg ilyenek... és nem a sarki lipótiba járok olajcserére hanem az egyik legjobbnak ismert pedigrés szerelőbrigádhoz. 7500 Ft-os rezsiórát fizetek, abba szerintem belefér egy műanyag elem szakszerű leszerelése, meg a 23 Ft-os plusz anyagszükséglet kivételezése a háziraktárból és a számlára felvezetése.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen