- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor 90 - modellalkat
- Yettel topik
- Magisk
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Apple iPhone SE (2020) - életképes alternatíva
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz mephi666 #159564 üzenetére
Csipkerózsika is nyugodtan mehet alvó herceggel. Aki aztán a csók hatására felébred, nonbinárisként azonosítja magát, és két büdös nagy pofont lever a csókkal ébresztő partinak expoitation címén
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
-
nagyúr
Tonari no Totoro / Totoro - a varázserdő titka (1988)
Az eddig látott Ghibli-animék esetében általában tudtam, mire számítsak, és a filmek leginkább azzal leptek meg, hogy rendre felülmúlták az elvárásaimat. A Totoro esetében viszont annyira más filmet kaptam, mint amire számítottam, hogy csak pislogok.A sztori röviden: Szacuki és Mei édesapjukkal egy vidéki házba költöznek, pontosan nem tisztázott okokból (de minden bizonnyal
). Mind a házban, mind a szomszédos erdőben számos érdekesség várja a fiatal felfedezőket, és Mei rövidesen azédesanyjuk betegségével összefüggésben is összefut.erdő szellemével
És... és kb. ennyi. Van még némi bonyodalom meg eltévedés, de az események igazából említésre sem méltóak. Amit 1.5 órán keresztül látunk, az a két imádnivaló szeleburdi kiscsaj helyenként teljesen valós, helyenként szürreális és meseszerű élményeinek a plasztikus filmre vitele, valamint az a teljesen hétköznapi, mégis semmi másra nem hasonlító varázslat, amit a gyerekek hoznak a szüleik életébe. Hogy ezt a két "élménycsomagot" Miyazakiék ennyire természetes és sallangementes módon át tudták vinni a filmes médiumra, az számomra elképesztő, nem emlékszem, hogy valaha láttam volna ilyesmit. Teljesen jogos azt mondani, hogy a Totoro gyerekfilm, a megrajzolt élmények minden bizonnyal már igen fiatalon is befogadhatók, és nem volt benne semmi komolyabb mélység - de egyszerűen annyira jó volt nézni és átélni, hogy na. Talán a többi film kontextusában nem reális nagyon felpontozni, de én néhány zenét leszámítva imádtam minden percét, úgyhogy 9/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Hotaru no haka / A szentjánosbogarak sírja (1988)
Eljutottam hát a Ghibli-univerzum talán legtöbbet méltatott darabjához. Ahogy arra szinte mindenki felhívja a figyelmet, ez egy nagyon szomorú darab - két gyermek életét követjük pár hónapig a II. világháború végén, amikor a háború ténylegesen belép az életükbe, és a bombázások elérik a falujukat. Végigkövethetjük azt a nagyon emberi folyamatot, ahogy először megvan az összetartás, az egymásra figyelés, és ez átlendíti a túlélőket az első nehézségeken. De aztána bombázások csak nem szűnnek meg, és lassan elfogynak a tartalékok, kifut a szerencse, eltűnik az emberség, és a végén elfogy a remény is - és akkor meghalunk...
Azt gondolom, a film ereje elsősorban a melankolikus, együttérző, de ugyanakkor tárgyilagos látásmódjából fakad. Nem ítélkezik a gonoszság felett, nem magasztalja fel a jóságot, csak elmeséli, hogyan fogyatkozik az utóbbi egyre inkább, és hogy két hősünk hogyan próbál túlélni a változó körülmények között - és hogyan tudnak a sokszor igencsak mostoha helyzetek ellenére is apró örömöket találni, amik segítenek túllépni egy-egy nehezebb napon.
Míg verbális aspektusait tekintve kiemelkedő a film, vizuálisan "csak" nagyon jó. Szépen van kivitelezve, mint minden Ghibli, és van benne 1-2 varázslatos pillanat is, de ezen a téren a Mononoke, a Nauszika és főleg a Totoro jelentősen erősebb. Nálam a film így is a stúdió legjobbjai között van, de nem emelkedik főléjük. 9/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Asteroid City (2023)
Wes Anderson munkásságának egyik varázsa mindig is az volt, hogy a sokszor igencsak becsomagolt mondanivalót tudta emészthető, könnyen befogadható módon tálalni. Ebből a képességéből a French Dispatch-csel alaposan visszavett, és most az Asteroid City-vel, úgy fest, (majdnem) teljesen elengedte - legújabb filmje nem volt egy egyszerű darab minden ordító értéke ellenére sem. A minden eddiginél stilizáltabb vizuális világ szemet gyönyörködtető, és a mozgókép tele van "ezt kitenném a falra" típusú állóképekkel. A bohémkodás kissé háttérbe szorult, viszont a film tartalmazza minden idők legidiótább , és a sivatagban tiszteletét teszi magaföldönkívülijét is. A karakterek teljesen egydimenziósak, fejenként egy darab potenciális (sok esetben be nem váltott) jellemfejlődési ponttal - valahol megkapó a látszólagos érdektelenség, ahogy személyes traumáikat (mert ezekből van bőven) takargatják, megoszt(ogat)ják, majd nagy nehezen (néha) szembenéznek velük. Mindezt keretbe fogja egy jó erős ironikus világlátás. Majd a keretet keretbe foglalja, hogy a film igazából egy színdarab, amit a szintén emberek készítenek, a maguk problémáival...Road Runner
... és kb. itt estem le a vonatról. Az oké, hogy a , ezt vágom. A gondom inkább az, hogy a keretnék még így sem látom túl sok értelmét - nem volt sem érdekes, sem humoros, és Adrian Brody-n kívül túl sok karizmával sem rendelkezett. Jó, szépen volt fényképezve, azt adjuk meg. De míg maga a színdarab legalább karakterek terén eljutott valahová, a keretben ezt sem sikerült megtalálnom,színdarab készítésének története, karakterei és a színdarab története, karakterei tele van áthallással . Nem tudom, mi volt a cél (vagy volt-e egyáltalán), de a szerző itt sajnos elvesztettsem a kezdeti setupban egyértelmű áthallásokon túl bármiféle "kommunikációt" a szálak között
Ennek is kelleni fog még egy megnézés - ami már csak azért is jó lesz, mert jópár képet hosszabban is szeretnék megcsodálni Addig ez kb. 7-7.5/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #159798 üzenetére
Hát, igazából itt is
. Persze lehet, hogy már ez a fajta "komplexitás" is szokatlana jó meg a rossz van, az egyik karakter nem oldalt vált, hanem beépített ügynök
A valósággal való laza, opcionális kapcsolat meg végig fontos motívum. Ebbe a ugyanúgy belepasszol, mint amikor atigris .többszáz fős tömegen keresztülverekszi magát az arc a letartóztatáshoz Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #159804 üzenetére
Az RRR-ben többnyire jók vagy nagyon jók voltak a dalok meg a táncok, de azért ezekkel könnyű mellélőni. És ja, szervesen hozzátartozik a kultúrához, aki járt már Indiában, az vszleg nem csodálkozik, hogy minden filmben felbukkan.
#159803 paatrick: cuki Amúgy sok a hasonlóság, de pont van annyi a különbség, hogy ne legyen egyértelmű, hogy szándékos.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #159857 üzenetére
Két horror-alműfajról beszéltek, van suspense horror meg shock / jumpscare horror is. Én inkább az előbbit szeretem, és azért van pár specifikus elem, amitől ezek a filmek jók / nem jók. Az pl. kifejezetten jót tesz, ha egy suspense film ügyesen egyensúlyoz a természetfeletti határán, pl. Blair witch project.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #159862 üzenetére
Hát, mivel a jumpscare zsigeri eszköz intellektuális tartalom nélkül, a primitívség "beépített". Igazából nem is tudnám körülírni, mitől jó vagy nem jó egy js. Gondolom, köze van az időzítéshez
@Bad Pritt, az Alien is elsősorban suspense, csak Scott pakolt bele némi ijesztést is. Sztem.
@Yodamest, de az teljesen jó, főleg azzal a szürreálisba hajló fináléval. Nyilván ha valaki várja az ijesztgetést, akkor a bwp nem az ő filmje.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz HUTCHDB #159871 üzenetére
Én is a megjelenés környékén láttam, bár segítő körülmények nélkül Nálam tipikus "írta és rendezte" film, egy egyszerű, de fókuszált elképzelést vittek filmre, komolyabb mellényúlás nélkül. És még egyszer, a zárás óriási.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #159968 üzenetére
Hát ez a Neon Demon review elég plot twistes lett Amit írtál, az alapján kb. 8 pontra értékelném a filmet - nagyjából amúgy egyet is értek vele, annyi kitétellel, hogy a számos remekül sikerült lázálom-szegmens nem áll össze nekem egy koherens egésszé. De így is élveztem a filmet anno.
Velvet Buzzsaw ment a listára
#159977 lezso6: nem legenda, hanem múltidő. Vannak most is betalálások, de ritkák, és többnyire az ipari termelés ipari szart állít elő. A 70-es, 80-as évek volt az aranykor ezen a téren.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gbors #159984 üzenetére
Megnéztem a Velvet Buzzsaw-t - @proci985 köszi az ajánlást. Az első 40 perc után azt hittem, hogy valami rejtett drágakőre akadtam - az az enyhén szürreális, erősen detached és rendkívül stílusosan előadott zéró tartalom, ahogy a művészet és a galériák világát előadja, az egyszerre nagyon szórakoztató és berántós. Ehhez sokat hozzátesz a remek színészgárda - külön kiemelendő Jake Gyllenhaal sziporkázása.
Aztán a film felénél felbukkan a -szál, és az egész villámgyorsan elindul a süllyesztő felé. Az addigi deadpan humor és sárm 80%-ban eltűnik, és bár fel-felbukkan pár jó ötlet, a film második órája alig karcolja az élvezhetőség határát. Kifogyott az anyag az íróból?horror
Adok neki egy 7-est, de az ilyen kihagyott lehetőségek mindig jobban bosszantanak, mint az all-out szar filmek...#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #160041 üzenetére
Hát ja, Malkovich az Malkovich, jó kis színes szerep volt, épp csak több, mint egy cameo
Cure for Wellness megvolt, sokáig tetszett, de a vége annak is el lett szúrva.
Hotel Budapest - a Grand Budapest Hotelre gondolsz, vagy valami másra?#160052 eeXaa: az OK, hogy nem szereted Nolant, de olyat leírni, hogy IMAX nélkül a kutya se menne a filmjeire - hát, nem sok realitásérzékről tanúskodik
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #160060 üzenetére
GBH az egyik legjobb filmje Wes Andersonnak, imádom az elejétől a végéig
Nolan: a Memento nálam is mérföldkő, de a Prestige írása és előadása is nagyon rendben van (érdemes megnézni úgy, hogy az ember tudja a titkot). Az Inception-Interstellar-Tenet hármas annyira nem üt nagyot filmként (az Interstellarban amúgy benne van a potenciál, csak a közepén túl sok, ami nem jó), viszont audiovizuális élményként mindhárom film kitűnő. Nagyon immerzív az egész megközelítés, azér' ilyet nem tud mindegyik blockbuster rendező (ie. szinte egyik sem).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #160066 üzenetére
Nekem ez másképp jött le.
Nekem első ránézésre minőségi, és inkább másodikra hűhaA párviadal inkább Dávid-Góliát meccs volt - a filmben végig az volt az érzet, hogy Alfred a Góliát a megismételhetetlen trükkjével, Robert meg hiába próbálkozik bármivel, hiába tolja bele a rengeteg időt és pénzt, a végén még a természetfelettit is (épp csak a lelkét nem adta el az ördögnek - bár akár még ez is vitatható ), akkor sem tudja utolérni. Aztán amikor kiderül a trükk, akkor meg már úgy éreztem, hogy Alfred a szegénylegény típusú hős, aki a teljes életét felteszi a trükkre (elég durván), Robert meg pénzt-paripát-fegyvert nem kímélve próbálja ezt elvenni tőle. A Flower Moont én is várom, a Dűne 2 kapcsán kicsit szkeptikus vagyok. Timothy Chalamet-nek nagyon nagyot kell fejlődnie, hogy vissza tudja adni azt az utat, amit a karakter be fog járni (az első részben, ami sokkal könnyebb volt, nem volt teljesen sikeres).
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #160084 üzenetére
a foldi szal fel oras roviditesevel egy sokkal jobb film lett volna a vegeredmeny.
Hehe, szerintem a földi szál teljesen jó volt, a gond pont akkor volt, amikor elindultak az űrbe. Hirtelen tömény lett az inkonzekvens hülyeség, Anne Hathaway-jel súlyosbítva
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz radi8tor #160121 üzenetére
Érdekes szociológiai tény, hogy egy olyan szójátékot, amiért az ember egy 10 éves gyerekre rászól, hogy nem az óvodában van, egy felnőtteknek szóló talkshowban meg is tapsolnak
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gbors #159762 üzenetére
Hát, megnéztem még egyszer (Asteroid City), de sokkal nem vagyok beljebb vele. Szép volt, jó volt, de nem állt össze úgy, mint a French Dispatch, az elsőre leírt problémák megmaradtak. Legyen egy 8-as, de b****a a csőrömet, hogy mit kellene összeraknom, hogy átjöjjön
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Hanna (2011)
Huhh, ennyire dilettáns filmet nem is tudom, láttam-e valaha. Amit egy film készítése során el lehet rontani, azt itt mind sikerült - kétbites klisékből összehányt forgatókönyv, köhöhős dramatizáció, szörnyű zenei rendezés (miközben az alapul szolgáló zenei anyag egyáltalán nem rossz), hipeskedő, de totál mellément kamerahasználat (főleg a szuperközelik), energiától majdnem teljesen mentes akció - you name it. Talán egy tucatnyi jobban sikerült jelenet volt ugyan a filmben, de még ezeknek a többségébe is sikerült belebénázni.
Konzekvensen jó teljesítményt Eric Bana és Saoirse Ronan nyújtott - nem volt különösebben nehéz a szerepük, de jól voltak castolva, és legalább amit kellett, azt konzekvensen végignyomták. Cate Blanchett-et meg nagyon szeretem, de amit a film második felében nyújtott, azt szívesen kitörölném az emlékezetemből...
Ezek a női keresztneves filmek nálam nem működnek, úgy fest Talán annyira nem volt rémes, mint a Kati, úgyhogy jóindulattal kap egy 3/10-et.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Tibiajax #160347 üzenetére
A Grand Budapest Hotel nagyon jól sikerült és elég könnyen is emészthető volt - ritka kombináció. A French Dispatch sokkal nehezebb volt, de másodikra azt is imádtam, 10/10 masterpiss meg minden. Az Asteroid City még nehezebb, és ez már nekem sem ütött annyira - de lehet, hogy egy hardcore artheadnek ez a filmezés csúcsa. Láttam több olyan véleményt, hogy ez WA legjobb filmje, ever - persze ezt azért elég sokszor elsütik a kritikusok, ki tudja, mennyire érdemes komolyan venni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #160357 üzenetére
A "nekem teccett" értékelés valóban nem sokat ér egy ismeretlentől, de minél jobban ismered az illető ízlését, annál sokatmondóbb. Már egy ideje irkálok ide, van a topicban pár kolléga, aki, ha csak annyit ír, hogy neki teccett, akkor annak utánanézek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz lezso6 #160368 üzenetére
Hát, sztem ha valakinél 10-es egy film, akkor a teccett mellé csak odatesz egy k***ára-t is nem? És amúgy a 6-os kb. a váltópont, 7 pontra már általában odafigyelek; a 9 és 10 meg általában annyira személyes dolgok miatt szokott lenni, hogy igazából 45-45%, hogy nekem 7-8 vagy 9-10 lesz.
#160369 radi8tor: vagy legalábbis kevesebb pofáraesés legyen
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Majo no takkyûbin / Kiki, a boszorkányfutár (1989)
Újabb gyerekfilm Ghibliéktől - ezúttal egy teljesen gátlástalanul totál feelgood mese.
Kiki 13 éves korában a szokásoknak megfelelően egy éves tanulmányútra indul egy másik városba, a szüleitől függetlenül. A város méretét kissé túlvállalja, úgyhogy nem egyszerű a start - de aztán persze beindulnak a dolgok...
A film első 30 perce szinte tökéletes - már az első jelenet megvett kilóra, ahol Kiki a fűben heverészik, rádiót hallgat, és közben fúj a szél Remek humorral, gazdag karakterrajzzal és számos jópofa kis emberi pillanattal dolgozik a film (egyik kedvencem, amikor a ), persze a megszokott kiemelkedő vizuális megvalósítás mellett. A történéseknek sok jelentősége nincs, csak ürügyül szolgálnak Kiki világának bemutatásához - és a film második felében ez kicsit vissza is üt. Valami bonyodalmat, konfliktust muszáj volt belevinni, és ezek nem sikerültek igazán jól, kicsit műdráma hatásuk volt - végső soron elfértek, de ennél sokkal jobbakat is tudnak ezek az alkotók. Karakterrajzban viszont a legjobb Ghibli, amit eddig láttam. Összegezve kb. 8/10.mámi füligérő vigyorral rápróbál a varázsseprűre Valószínűleg amúgy Szacukival is meg Kikivel is nagyon elfogult vagyok, mert az a csupaszív fékezhetetlen lendület, meg a határtalan szeleburdiság minduntalan a saját lányaim hasonló korára emlékeztet És persze a filmek ezt remekül közvetítik.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #160392 üzenetére
Látom, az igazi partizán a háború vége után is partizán marad
Mindig ugyanoda jutunk vissza - el kellene fogadni, hogy másoknak más a világlátása. Ez a hsz pedig merő racionalizálás - ugyanezt le tudnám írni az 5-ös skálával kapcsolatban is, mert igazából csak kétféle film van, "jó" és "nem jó".
Nem tudom, minek erőlteted ezt a témát - senki nem akadályoz meg, hogy 5-ös skálán pontozzál, neked sem kellene kampányolni más pontozási szokásai ellen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #160428 üzenetére
Így van. A pontszám meg egy ekkora (pár tucat fős) kollektívában legfeljebb arra jó, hogy nagyon tömören összefoglalja az amúgy kifejtett véleményt. Ill. sanity check, ha valami nagyon félreérthető
Valakinek rááll az agya, hogy a sok gondolatból szüljön egy szimpla számot 2-es, 5-ös, 10-es, 15-ös, 100-as, stb. skálán, valakinek meg nem. Szokás szerint egyik se jó vagy rossz, mindkettő "van".Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #160524 üzenetére
Hálás köszönet, ez feldobta a napot Itt aztán van minden: folyamatos rotáció a kulcsfeladatokban, kínai stílusú munkahelyi biztonság, színészóriások összecsapnak, mosottszar színvilág, botrányos vizuális hibák (ld. pl. ráncos fejprotézis), röhejes rákok - és aztán még maga
Linda is felbukkan (1 perc környékén)"His (főszereplő) opinion is that it's so marvelously terrible that it could be a cult classic if it were ever to see the light of day."
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Baby driver / (a magyar címet hagyjuk) (2017)
Volt itt nagy jobbra és balra nemrég a film kapcsán, kíváncsi lettem rá, ráadásul még a VHS-kölcsönzőbe se kellett elmenni érte
Meglepett a film - Edgar Wrighttól nem vártam ennyire langyos valamit. Szinte minden aspektusára azt tudom mondani, hogy nem volt ez rossz, de... annyira jó se. Kicsit, de nem nagyon érdekes karakterek, egy aranyos, de túl minden egyéniséget mellőző love story, néhány eltalált és néhány nyögvenyelős geg, kissé erőlködős és adrenalinban nem dús akciójelenetek, stb. Még azt se tudom mondani, hogy minden hibája ellenére szerethető volt, mert az is csak úgy hellyel-közzel.
Ami tényleg jó volt benne, az a soundtrack és a vágás, az előző végigvonult a filmen, az annyira nem szerepelt sokat - és amúgy is akkor ütött volna igazán, ha nem csak technikailag jó, hanem zsigerivé is teszi az akciót.
Ami meg borzalmas volt, az a hosszan elnyújtott, kínosan röhejes fordulatokban bővelkedő leszámolás-jelenet. Az egy dolog, hogy nem veszi magát komolyan a film - de még ezt is csak tessék-lássék csinálta.
Az alapötlet szerintem jó volt, és talán ha felpörgetve 75-80 percre vágják, akkor jobban ütött volna - de ez így csak egy langymeleg 6-os a nem túl meggyőző fajtából.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Forbidden planet / Tiltott bolygó (1956)
Egy ősrégi sci-fi klasszikus - legalábbis ez a legenda vele kapcsolatban. És bár azt nyilván figyelembe kell venni, hogy új utakat mindig nehéz törni, ez a film sajnos akkor is szörnyen trash. Az alapötlet és a setup rendben van, és a nagy reveal is tulajdonképp OK (még ha kissé pátoszos is), viszont ami közte történik, az többnyire kínosan röhejes. Amikor pedig beindul az "akció", akkor emberi motivációk, józan ész, belső konzisztencia mind repül ki az ablakon, hogy a 4 személyből álló VFX teamnek legyen valami ürügye egy akkoriban biztosan forradalminak számító lehozni...energiafegyver-csatát
1956-ban már léteztek sokkal jobb sci-fik, és léteztek sokkal jobb filmek is. Hogy ezt a kettőt a Forbidden planet megpróbálta kombinálni, az dícséretes - ettől azonban csak bátor és úttörő film lesz, de jó az nem. 3/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #160589 üzenetére
Nem véletlen raktam össze a mondatot úgy. Voltak sokkal jobb sci-fi alkotások (könyvek), és voltak sokkal jobb filmek (más műfajban). Ettől még lehet a Forbidden planet a maga korában a "legjobb" sci-fi film, csak éppen ettől nem lesz sem jó sci-fi, sem jó film. Így már egyértelmű?
Nem kételkedem benne, hogy más korabeli filmek hasonló vagy még ordítóbb hülyeségekkel traktálták a népet. Nem is láttam túl sokat - a FP-t is csak a legendary státusza miatt néztem meg.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Tenetben elég sok energiát fektettek arra, hogy koherens legyen a dolog. Én eltöltöttem némi időt, hogy lekövessem a szálakat, és azon a szinten megállt. Nem mondom, hogy biztos nincs benne hiba, meg biztos vannak buta kivételek, de elég tűrhetően össze van azért rakva.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Luther: The Fallen Sun (2023)
Fura volt ez a film. Időnként teljesen jól működött, minden egyben volt, máskor meg elment eszetlen hatásvadászásba (főleg az eleje), vagy az amúgy egész racionálisan csordogáló eseménysorozat hirtelen megkergült, és össze-vissza történtek az események ( , meg az utolsó fél órának a nagy része). Néha azt éreztem, hogy volt szándék bizonyos részleteket jobban kibontani, de a producer szöges korbáccsal verte az író hátát, hogy haladjunk má', nincs elég játékidő. Mindezzel együtt is egy egészen élvezhető film volt, jó sötét atmoszférával, jó alakításokkal, de volt benne több is, mint amit végül kihoztak belőle. 6/10.Piccadilly chase #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #160648 üzenetére
Tenet:
Miért egy pillanatra lennének azonos időben? Ha mindketten ugyanazon a helyen vannak, akkor 9:00 és 9:10 között folyamatosan találkoz(hat)nak. Ha 9:05 és 9:10 között vannak egy helyen, akkor pedig pontosan az történik, hogy akkor pl. verekednek. 9:10-kor A megy másfelé, 9:05-kor pedig B. Nem látok itt ellentmondást. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)