Hirdetés
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz paatrick #146409 üzenetére
Olyannyira nem, hogy nem is emlékeztem erre
+ Miklós315: nekem a túl tág értelmezési lehetőséggel nincs gondom, ha a film rám akarja bízni, hogy melyiket választom, én tudok választani. A gond azzal van, hogy:
- UFO-kat választom: és akkor mi van?
- Istenre voksolok: és akkor mi van?
- Halál előtti felgyorsult utolsó gondolatokkal megyek: és akkor mi van?Pont ettől olyan rohadt nehéz ez a művészfilmes szakma, tök jól kitalálta az író / rendező a frameworköt, de nem igazán tudott mit beletölteni.
Mindegy, én tudom értékelni a filmnek azon részét, ami jól működött
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Lord of the Rings I-II-III extended edition
Rávettem magam a bővített trilógia megnézésére, ha már annyian dícsérték. Röviden:
Legjobban a Gyűrű Szövetsége működött, bár maga a film csak kb. 30 perccel lett hosszabb, sokkal jobbak lettek az arányok, összességében a bővített verziót kifejezetten szerettem.
A Két Torony... hát, azt el tudom mondani róla, hogy hosszabb lett. Határozottan. Anno a moziban is kicsit kínlódós volt, most is ezt éreztem - ráadásul a jó pillanatok többségét sikerült megfojtani a túltolt zenével. Rossz nem volt, de nagyon jó sem.
A Király visszatér pedig olyan keretes dolog lett - az eleje és a vége jó volt (végső soron ide jutottak a legjobb drámák a könyvből), a középső kb. 2 óra a harcbavonulással, a harccal és az egyéb konfrnotációkkal pedig nagyon lefárasztott. Szóval valahol az első két rész között.Csatlakozva sokakhoz, szerintem is jobb lett a bővített trilógia, közelebb áll a könyvek hangulatához, de értelemszerűen ami alapvető gond volt a moziváltozattal, az itt sem került megoldásra. A zene túldramatizálása már utaltam fent, és az is biztos, hogy a következő fél évben nem szeretnék olyan filmet látni, amiben lovasroham van Végezetül, és vszleg ez a fő gond - Jackson elfjeivel abszolút nem vagyok kibékülve, Tolkien elfjeinek valami nagyon halovány lenyomatai. Elrond és Legolas rendben voltak (bár utóbbi annyira volt egydimenziós, amennyire az matematikailag lehetséges), de a többiek... inkább le se írom, mire emlékeztetnek. Az erdeik, épületeik detto.
Az eredeti trilógia valahol egy gyenge 7-es környékán mozog nálam, a kibővített mondjuk egy magabiztos 8-as.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Druk (2020)
Hmmmmmmmmmmmmmm... Érdekes kísérlet az alkohol és a belőle fakadó problémák kicsit más irányú megfogására, mint amit eddig megszoktunk. Tetszett, hogy próbált ítélkezésmenetesen beszélni a témáról, ami nem igazán jellemző az alkohol(izmus)ról szóló filmekben, tetszett, hogy lehetséges pozitív hatásokat is megmutat, és tetszett az is, hogy nem hülyéskedte el a dolgok "vidám" oldalát, egyszerűen csak megmutatta, hogy az ember részegen mennyire le bírja aljasítani magát. Az meg már a néző személyes élményeire van bízva, hogy átérezze, ez néha mennyire jó bír lenni
Sajnos (vagy nem sajnos), ennél több nem is fért a filmbe - körbejárta a témát, bemutatott 1-2 extrém kifutást, és vége is lett. Nem hiszem, hogy kellett volna megoldást szállítani a témában, és nem tudom megmondani, hogy minek kellett volna még benne lenni, de határozott hiányérzetem volt a végén. Valahogy nem volt kerek. 8/10 így is, mert az ambíció az csillagos ötös.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #146792 üzenetére
ha tudnák a modern írók, hogy kell erős női karaktert írni, de nem igazán tudják.
Szerintem ennél nehezebb az ügy. James Bond a macho értékrend fő pilléreinek a megtestesítője. Ha betesznek a helyére egy erős, ténylegesen női karaktert, akkor az nem lesz James Bond. Ha betesznek egy nőt, aki James Bond-jellegű, akkor az gyakorlatilag egy férfi lesz, farok helyett vaginával. Szóval lehet menni 007 női kiadás irányába, de akkor az a fő karakter radikális irányváltását igényli, amihez meg mit fog szólni a rajongótábor?
Én ezzel nem kísérleteznék.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #146794 üzenetére
Igen, egyetértek, ez esetleg működhet. De sok benne kockázat (sokkal több, mint a kissé már kiöregedett Pierce Brosnan lecserélésében), amit a stúdiók még kis dózisban sem igen mernek vállalni. Ezt meg még én is soknak érzem, pedig nem az én ... tárcámmal vernék a csalánt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Mindenki: szerintem minden széria / franchise életében eljön az a pillanat, amikor el kell gondolkodni az abbahagyáson. Persze tudom, hogy a bean counter divízió szívrohamot kap, ha valaki nyugdíjba akrja küldeni az arany (vagy akár ezüst) tojást tojó tyúkot, de néha jobb azt tenni, mint főzni belőle egy utolsó pörköltet...
Az említett női karakterekről: Ilsa Faust (azaz Rebecca F) megjelenésének a nőiességét eszemben sincs vitatni (gulp), de további nőies vonásokat sokkal nehezebben fedezek fel benne az MI5-ben. Charlize Theron OK, Emily Blunt esetében meg csak sejtem, mire gondolhat a szerző, nem láttam a vonatkozó filmet / filmeket. Mindegy, a lényeg, hogy vannak jó női karakterek, akár akcióban is - de hogy mennyire passzolnak a Bond-univerzumba, az már egy másik kérdés.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Viszlát #126530 üzenetére
La meglio gioventu (2003)
Jó régóta ott pihent már a todo listán, kellett erőt gyűjteni, hogy nekivágjak a 6 órás kalandnak - aztán persze a végére alig bírtam letenni, és kár, hogy vége lett
A film érdekes ötvözete a nagyszabású történelmi drámának és a családregénynek - Olaszország történelmének fontosabb eseményei 1966 és 2000 között ugyan felbukkannak, de szerepük leginkább csak abban nyilvánul meg, hogy milyen hatással vannak Nicola és Matteo (két fivér), valamint szeretteik és barátaik életére. Hőseink többé-kevésbé átlagos köznapi emberek, akik itt-ott nem mindennapi eseményekbe keverednek - hol a saját vérükkel nem bírnak ( ), hol szeretteik sodorják bele őket (pl. Nicola norvégiai útja, amit egyébként eredetileg négyen terveztek megtenni ). A film pedig "nem csinál mást", mint a szereplők életét mutatja be - nagyon közelről, nagyon sok érzelemmel, de mégis objektíven, megértéssel, de nem elfogultsággal. Együtt nevettem / örültem a karakterekkel, és helyenként kevés híján együtt is sírtam velük.pl. Giulia, a forradalmárból lett terrorista Megvalósítás tekintetében szintén csak a legjobbakat lehet elmondani - kiemelném a csodaszép fényképezést, és a teljességgel természetesnek ható, mindenféle mesterkéltségtől mentes színészi játékot. A kettő kombinációjával remekül működött a szokatlan mennyiségű premier plán is - pont nemrég írtam valahol, hogy ez mennyire kockázatos, de a film készítői, valamint a színészek láthatóan nem voltak ijedősek
Érdekes módon a gazdag érzelemvilág és a gyönyörű képi világ mellett van még egy nagyon fontos pillére a filmnek: az olasz nyelv. Az olasz eleve jól passzol érzelmekben gazdag dialógusokhoz (vagy monológokhoz), és helyenként az volt az érzésem, hogy még a szavak megválasztására is odafigyeltek - nem csak jelentés, hanem hangzás és a jelenet képi világához való illeszkedés tekintetében is.
Azt gondolom, minél hosszabb egy mű, annál problémásabb pontozással értékelni; 6 órába azért belefér nem kevés hullámzás. A La meglio gioventu esetében ez inkább az első részt, annak is az első felét jellemezte - az "utolsó" 4.5 óra gyakorlatilag hibátlan. Úgyhogy ahelyett, hogy túlkombinálnám a dolgot, adok az egész alkotásra egy 10-est.
És végül - köszi az ajánlást, nélküle aligha találtam volna rá erre a kis műremekre.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #147115 üzenetére
Ja értem Az vicces - 84% 1-es, 14% 10-es, 2% minden más. Az 1.2-vel rövidesen debütál a Bottom 100 list élén
Amúgy érdekelne, hogy a sok 1-es és 10-es szavazó körül hányan látták a filmet, mert ez így erősen ideológiai alapú pontozásnak tűnik.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #147134 üzenetére
Én csak nagyon röviden szólok ehhez hozzá, mert nem láttam a filmet, és nem is fogom megnézni. Személy szerint az a véleményem, hogy ez az időzítés (nem okt. 23, hanem a felpörgőben lévő választási kampány) és ez a téma (15 éves események, amit most az egyik oldal nagy erőkkel próbál a köztudatba hozni és ott tartani, nyilván nem a másik oldal népszerűsítésének gondolatával) a legszuperebbül összerakott, legmagasabb művészi igényességű filmet is olcsó kampányhúzássá silányítja.
Egyetértek amúgy Veled abban, hogy a politikának van helye a filmekben, és valószínűleg a 2006-os év egy olyan téma, amit érdemes feldolgozni - mondjuk 2008-ban akár tudtam is volna értékelni egy ilyen filmet. Vagy 2012-ben, ha mondjuk 2008-ban vörösterror okán nem lehetett megcsinálni (legalábbis a kormány vszleg nem finanszírozta volna ). De 2021 vége felé, ezzel a címmel, ingyenes vetítésekkel, inkábbnefeszegessük finanszírozással - szerintem ez tisztán politikai reklám, és ilyenformán filmként vállalhatatlan. Uff.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #147141 üzenetére
Hmmm, hát nem lett volna rossz személyeskedés értelmes érveket olvasni, de semmi sem lehet tökéletes. Röviden:
1-2: Nagyon erőszakolt az az aktualitás. Persze, elkészülhetett volna bármelyik választás előtt, mégis azelőtt készült, amely kapcsán a jelen kormány igencsak be van rezelve, hogy veszíthet. De ez biztosan csak véletlen.
3: Valóban nem érted. Ld. 5.
4: Gyanakodni ugye azért szabad? Vagy nem?
5: Ez pedig hülyeség. Elég világosan leírtam, hogy a propagandaság valószínűsítése több markáns komponensből áll össze, nem pedig egyenként teszik a jelenséget vállalhatatlanná. Ha nem akarod érteni, akkor ne értsd.Kb. egy éve folyamatosan a Gyurcsányt demonizáló kampány folyik TV-ből, plakátokról, youtube-ról. Szerintem nem kell meglepődni rajta, hogy van, aki ezt rohadtul unja, és aligha kell hozzá elfogult baloldali szimpatizánsnak lenni. Ki mernéd jelenteni, hogy ez a film nem illik bele tökéletesen ebbe a mintába?
Az "erkölcsi magaslat" behozása meg klasszikus szalmabáb, semmi ilyenre nem utaltam.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Miklós315 #147154 üzenetére
Ha nem érted, miért ilyen problémás az időtényező, akkor hiábavaló a vita. Szerintem minden érvelésnél ékesebben mutatja ezt amúgy, amit első helyen idéztél tőlem - jelen pillanatban 26e ember szavazott az IMDB-n (megsúgom - én nem vagyok közöttük ), és ebből 98.5% határozttan jó eséllyel nem magát a filmet pontozta 1-gyel és 10-zel.
@radi8tor: OK, case closed.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The French Dispatch október 28-tól itthon, jó sok moziban
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #147211 üzenetére
Köszi, ez meggyőzött arról, hogy várjak a filmmel Két okból:
- Egyrészt el / újra kellene olvasnom előtte a könyvet (ha agyonütnek, sem tudom, hogy egyetemista koromban olvastam is, vagy csak a filmet láttam és a játékokból szedtem fel a lore-t)
- Hátha lesz IMAX-ban később 2D feliratosPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The french dispatch (A francia kiadás)
15 hónap tilitoli után végre a mozikba került Wes Anderson legújabb műve. Felfegyverkezve az elmúlt 3-4 filmjének atmoszférájával, vártam egy csudaszép, bohém, relatíve könnyed művészfilmet. Ehhez képest kaptam egy csudaszép, bohém, és meglehetősen nehezen emészthető sztorihármast, amelyekből a középsőt már követni sem volt egyszerű a rendszeresen párhuzamosított információáram miatt, a másik kettő pedig szimplán csak nehezen adta magát. Ezen felül valahol a megfoghatóság határán (túl) ott lebeg pár dolog, ami a három történetet összefogja, de egyelőre nem találom rajta a fogást. Nagy huncut Anderson, sok mindenre számítottam tőle, de erre pont nem. Asszem emésztem még egy kicsit, aztán ha ülepedett, megnézem még egyszer. Addig kap egy 8.5/10-et.
(ha nem lenne egyértelmű - nagyon tetszett, csak némileg zavarodott lettem tőle)#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz HUTCHDB #147365 üzenetére
Zárójelben megjegyzem, hogy fél perc alatt találtam a filmről a topikban két részletesebben kifejtett kritikát, akiknek tetszett (Kergeboci, Miklós315). Szerintem az ő benyomásaikkal össze tudod vetni a saját tapasztalataidat.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #147441 üzenetére
Én is megnéztem, mert Shyamalan filmjeire vegyesen reagálok, vannak, amik teljesen váratlanul tetszenek
Jelen film szerintem jó ötletre épül, jó a setup, jók a kiválasztott momentumok, amikből drámai jeleneteket lehet csinálni - aztán a mester úr ezt megfejeli egy olyan hihetetlen fakezűséggel összerakott forgatókönyvvel, hogy ilyet csak direkt lehet csinálni, ennyire senki nem béna. Ha elkezdeném sorolni a konzisztencia-hibákat, tovább írnám ezt a hsz-t, mint ameddig a film tartott. Ha valaki ezeknek a detektálását "ki bírja kapcsolni", akkor élvezhető, szórakoztató a film, ha nem, akkor sűrű szentségelés közepette legkésőbb 50 percnél ki kell kapcsolni, mert onnantól már merő mazochizmus.
Engem fogékony pillanatomban talált, úgyhogy adok rá egy jószándékú 5/10-et.Old (Idő) - 2021
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #147464 üzenetére
van pár apróság
Igen, ha összeszámoljuk, olyan 80-100 lehet
Amúgy nekem az általánosan utált Happening is tetszett - ugyanúgy tele volt az is hibával, viszont az ötlet ott is jó volt, és sikerült átadnia azt a feelinget, hogy bármerre nézel,
.tele van a világ mozdulatlan zöld gyilkosokkal Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #147466 üzenetére
Nekem a leginkább problémás az volt, hogy az
emberek "pontszerűen" öregedtek / változtak, azaz percekig nem változtak, aztán hirtelen "behozták" a szükséges időt. Ebből volt jópár példa.
A fürdőruha már a .csere előtt is nagyon szűk kellett volna legyen
A haj / köröm magyarázat konkrétan marhaság,hiszen ezeknek nem a vége lesz hosszabb, hanem "alulról" növekednek.
Úgy általában, a misztikusnak tűnő jelenségek tudományos magyarázgatása nem sikerült jól, sztem kellett volna hagyni a 'csába annyival, hogy ez egy ilyen hely, és fingja nincs senkinek, mi miért működik úgy, ahogy.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #147473 üzenetére
A folyamatos öregedés megvalósítása 100%-osan tényleg nem lenne egyszerű, de annál lényegesen többet lehetett volna beletenni, mint amennyi itt történt. Ugyanez a fürdőruhára is igaz,
amit a srácnál meg is oldottak - a lánnyal már nem volt kedvük szarakodni? A szereplők arra jutottak, hogy az öregítő hatás
.a sziklák valamilyen mágneses tulajdonságából fakadhat, és miután ezt a gyógyszeresek, akik nyilván sokkal többet tudtak róla, nem cáfolták meg, én ezt tekintem a film de facto magyarázatának. Ezzel összhangban van a vízihullák nemöregedése, hiszen a mágneses hatás a távolsággal csökken (emlékeim szerint ráadásul négyzetesen). Ezt persze cáfolhatja az első hulla, aki az öbölben lebegve "prezerválódott" - vele viszont az a gond, hogy nem csak a vízben lévő része maradt meg, hanem az is, ami kívül volt. Ill. ha a vízben azonnali jelleggel nem hat az öregítés, akkor elájulni sem kellene a kiúszóknak A korall, gondolom, amolyan határhelyzeti pozícióként tekinthető - pont olyan messze volt, hogy az öregítő hatás már nem / alig érvényesül, de még belül az "ájulási ponton". Fogjuk rá, hogy az akklimatizációs hatás miatti ájulásos magyarázatot megvettem, így működhet a korallsziget, mint kiút - bár másfelől az kissé bűzlik, hogy a sziklaalagútból ájultan hogyan animálnak vissza a delikvensek. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #147637 üzenetére
Ez jó, köszi!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #147713 üzenetére
Aha
De ezen a bolygón pláne nem értem, hogy bukkan fel egy jól képzett komancs női harcos. Érteném, ha Terry Pratchett d'regjei közé érkezne, ahol a "Támadás!" vezényszóra még a csirkék is megindulnak (szemmagasságban), de a komancsok (meg az indiánok általában) nem pont a hadba vonuló squaw-król közismertek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz KISDUCK #147716 üzenetére
Hát én nagyjából semmire, tekintve, hogy 0 részt láttam a Predator-franchise-ból Csak a botrányosan hülye történelemhamisításra reagáltam.
#147715 Miklós315 : mi ez a video, valami Szexmisszió prequel?
Amúgy semmi bajom az erős női karakterekkel, bár Hollywood előszeretettel gondolja azt, hogy attól lesz erős egy női karakter, hogy férfitulajdonságokat aggatnak rá, és akkor az úgy viccesen néz ki. Legalább Amazóniában dobták volna le a szerencsétlen predátort (aki nyilván hímnemű, és így by default game over lesz), ahol tényleg laktak harcos nőszemélyek...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Airplane! (1980)
Nem tudom, honnan jutott eszembe így sok-sok évvel később a film, de a munkanap végeztével hirtelen rámtört, hogy megnézném. Kicsit tartottam tőle, hogy mennyire lesz kínos, de igen pozitívan kellett csalódnom - a szituációs gegek működnek, a szóviccek nagy része meg annyira fullba van tolva, hogy simán belemennek az "annyira rossz, hogy már jó" kategóriába. Az meg nyilván mindenkinek megvan, hogy ezek a filmek mennyire tömények, gyakorlatilag 80-90 percen keresztül megállás nélkül öntik a nézőre az ökörséget, ha éppen a karakterek nem mondanak / csinálnak semmi vicceset, akkor a háttérben bukkan fel valami elemroggyant részlet.
Volt még egy nagyon kellemes meglepetés: a színészek játéka. Valamiért erről a "zsánerről" mindig az ugrik be, hogy a szereplők végigökörködik a filmet - ehhez képest az Airplane!-ben teljesen komolyan vették... hát, a teljesen idióta karakterek megformálását.Helyenként kicsit már megkopott, de még mindig nagyon szórakoztató. Adok neki egy 7/10-et, azzal a megjegyzéssel, hogy színtiszta ökörködős filmre 8-nál többet egészen biztosan nem adnék.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #148523 üzenetére
Régi klasszikus jut erről eszembe:
"Halálos fegyver 4!" kiáltotta a rendező.
"Nincs az a pénz!" kiáltotta Mel Gibson.
"25 millió!" kiáltotta a rendező.
"Rendben!" kiáltotta Mel Gibson.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #148914 üzenetére
Szerintem ezzel semmi baj nincs, nem kell mindenkinek Christian Bale szintű teljes meghasonulásokat tudnia végrehajtani, attól ők még nem kevesebbek.
De, ettől a színészi szakmában pontosan, hogy kevesebbek.
Amúgy én is úgy gondolom, hogy attól még színész valaki, hogy egyféle karaktert tud eljátszani - csak éppen nem túlzottan sokoldalú színész, és bizonyos kvalitások hiányzoznak az eszköztárából. Mindenképpen őket tenném a színész-hierarchia alsó fokára (akkor is, ha olyan meggyőzően tudnak elgyötört üldözött képet vágni, mint Harrison Ford ).De ugye egy kép többet mond ebben a témában is ezer szónál:
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #148569 üzenetére
ぼくは明日, 昨日のきみとデートする (Tomorrow I will date with yesterday's you / My tomorrow, your yesterday) (2016)
Köszi az ajánlást, megnéztem, tetszett. Ügyesek voltak a készítők - amivel nagyon el lehetett volna rontani ( ), azt teljesen elkerülték, ehelyett azaz ellenkező irányba haladó idővonalak részletezése, ill. bármilyen tudományos magyarázat és a helyzet által kiváltott érzelmek voltak a fókuszban, azt pedig nagyon mértéktartóan, mégis átélhetően ábrázolták. A két főszereplő szuper volt, mint kémia, mind alakítás terén. Helyenként kicsit átbillent túlzottan romantikusba, ill. a végét túlmagyarázottnak éreztem, de összességében teljesen jó volt. 8/10.ellenkező irányba haladó élmények #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ich bin dein Mensch (Én vagyok a te embered) (2021)
A "német science-fiction" szókapcsolat valahogy nehezen jön az ember nyelvére - én nem is vagyok benne biztos, hogy valaha láttam-e ilyet mozifilmben. Az pedig, hogy egy sci-fi filmet nő rendezzen, szintén nem éppen szokványos - szóval eme faktorokat mind összepakolva, nem igazán tudtam, mire számítsak...Alma középkorú, kiábrándult, tüskés kutatási vezető, akiből (első ránézésre) csak a munkájával kapcsolatban lehet érzelmeket kiváltani. Ezt teszi a főnöke is: belebegtet neki egy régóta kért kutatóutat - azzal a feltétellel, ha részt vesz egy kísérletben. A kísérlet tárgya egy android, amelyet Alma személyisége (valamint több millió egyéb nőtől származó adatok) alapján arra programoztak be, hogy Almának ideális partnere legyen, és garantáltan boldoggá tegye. 3 hétig kell együttélnie Tommal, aki sármos, kedves, odaadó, és mindenben Alma kedvét keresi - a 3 hét után pedig jelentést kell írnia a tapasztaltakról. Alma erős fenntartásokkal és nem kevés rosszindulattal vág neki a kísérletnek - Tomot viszont korántsem könnyű kibillenteni a "boldoggá teszlek" üzemmódból...
Maria Schrader rendezőnő és csapata egy meglehetősen lecsupaszított, nagyon emberi drámát "főzött ki" a fenti felütésből - a három hét adta kereten túl nem igazán volt történet, csak követtük Alma és Tom életét napról napra, koncentrálva az érdekesebb eseményekre. A humor megmaradt a szituációk bemutatásánál, nem játszottak rá a színészek (nagyon helyesen), Maren Eggert pedig sziporkázó sokszínűséggel mutatta be, milyen egy igazán elviselhetetlen nő Dan Stevens androidja igazán figyelemre méltó - a színésznek sikerült pontosan az Uncanny Valley-be belőni az alakítását, rendkívül sokat téve ezzel azért, hogy ennyire jól működjön a film.
A film maga felvet nagyon jó kérdéseket, és bár ezekre ad választ, ezt "csak" a főhősnőn keresztül teszi, akivel igazán nem nehéz nem egyetérteni, szóval minden marad nyitott, a néző szabadon elmélkedhet arról, mivel is jár egy ilyen android valójában.Összegezve, jól sikerült, maradandó élményt nyújtó film az Ich bin dein Mensch, bár a témája és minden humora ellenére nem éppen egy romantikus elsőrandevús mozi, inkább azoknak tudom ajánlani, akik szeretik a gondolkodós filmeket. 8.5/10.
#értékelés
Némi filozófiai elmélkedés (erősen spoileres):
Nyilván a film témafelvetésének egyik lehetősége, hogy azt vizsgálgassuk, a mesterséges intelligencia meddig egy program, és mikortól tekinthető érzésekkel rendelkező értelemnek. Tom az első pillanattól nagyon adaptív volt, és több olyan mozdulat is volt a filmben, ahol felmerülhet a gondolat, hogy a környezete érzelmeket (vagy azok analógiáját) vált ki belőle. Ehhez képest Alma ezt a maximálisan elkötelezett, mindig az ő javát kereső androidot egy hirtelen beijedés alkalmával a legnagyobb természetességgel küldi vissza a gyárba, más szóval a halálba. Nem tudom, hogy a készítők tudatosan vitték-e el a női főszereplőt ennyire lelketlen irányba (hiszen menet közben kiderült róla, hogy nagyon is érző lélek, és jó oka van annyira tüskésnek lennie), kontrasztként a csupaszív "géppel" szemben, de nekem némileg gyomros hatású volt az elválós jelenet, ahol Tom néhány óvatos utalást tett arra, hogy neki itt most game over, majd nyíltan is kimondta, ennek ellenére mennie kellett, nem volt könyörület. A film befejezése ezután túl sok katarzist már nem tudott hozni - kissé alternatív valóság érzete volt, az a verzió, ami igazából a film univerzumában nem történhetett volna meg... Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #149488 üzenetére
Hellno! Az amerikai Ring is becsületes mestermunka, komolyabb gond nincs vele, a japán eredeti viszont zseniális, korrektül gyomorbab***ós megfoghatatlansággal és csavarral.
A végén egészben megmutatott TV-s kutas jelenet, ráadásul fényes nappal - tökéletes. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #149492 üzenetére
Nekem eddig elment a radar alatt, most proci985 ajánlója (köszi!) alapján hirtelen megnéztem (legyen már valamire jó, ha az ember beteg ). Nekem alapvetően tetszett, ugyan szerintem van néhány komoly hibája, de nekem egy ambíciózus film hibákkal mindig jobban fog tetszeni, mint egy derék, kockázatmentes iparosmunka.
A múlt / jelen vonalat vizuálisan imádtam, mind a beállítások, mind a tempó nagyon tetszett, a karaktereknek minden rezdülését vette a kamera, csak azt az egyet sajnáltam, hogy ennyire kevés játékidő jutott rájuk (na jó, meg a túlzásba vitt szűrőzés kissé irritált).
A regény története zsigerien fájdalmas volt, egyszerű(bb) eszközökkel volt bemutatva, de nem kevésbé volt átélhető. Az egyik fő erőssége szerintem pont az volt, amit sokat kritizálnak - Jake Gyllenhall elsőrangúan formálja meg a családapát, akitgyakorlatilag megbénítanak a "ragadozók" - szerencsétlen soha nem lehet biztos benne, hogy mi lesz a következménye bármilyen mozdulatának, és bármilyen következmény a családja életébe kerülhet. Pont, ahogyan egy igazi elmebeteg szadista akarja - szintén elsőrangú alakítás Aaron-Taylor Johnsontól. A valóság és a regény összekötése lett volna a film megkoronázása, viszont ez szerintem nem sikerült jól. A párhuzam a két vonal között nyilvánvaló, de a valóság bemutatása annyira vékony, hogy a párhuzam mibenléte nagyon ködös marad - miközben a film helyenként kifejezetten erőszakosan döngöli ezt a képek egymás mellé helyezésével. Talán ezért, talán más okból, de a befejezés sem működik - ebben is látok legalább kétféle lehetséges értelmezést, de egyikben sem érzem az erőt.
Ha minden működött volna, ez a film simán 10-es - de így is adok neki egy 8-ast.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tepenzed #149520 üzenetére
Rengeteg film készül, ami elgondolkodtató, de nem elsősorban Hollywoodban kell keresni őket. Itt van rögtön amiről eszmecsere folyt az elmúlt 1-2 napban, a Nocturnal animals.
Kicsit írj többet arról, hogy mi érdekel, mert elgondolkodtatni lehet viccesen is, gyomorbavágósan is (a Nocturnal animals ez utóbbi fajta), meg sokféleképpen a kettő között.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #149600 üzenetére
Az Amelie szerintem is egy varázslatos valami - JP Jeunet szabadjára eresztett képi világa találkozik Audrey Tautou lehengerlő bájosságával. Ritka az ennyire érzékekre ható film - sajnos.
Ha már Shaun of the dead, akkor a Hot fuzz megvolt? Az Edgar Wright / Simon Pegg elmeháborodások közül nekem az a kedvencem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #149606 üzenetére
Igen, ott már kevésbé voltak meg az ütős ötletek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #149631 üzenetére
Egyik kedvenc filmem volt, amikor megjelent, bár 2 napig búskomor voltam utána, és én is huszonéve halogatom az újranézését Anno simán 10/10 volt, most úgy kíváncsi lettem, hogyan öregedett.
#majdegyszermostmárhamarosan
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #149644 üzenetére
Én is nehezen adok 10-et - vagy minden téren igen jónak kell lenni a filmnek olyan tartalommal, amin lehet sokat agyalni (ilyen volt a Requiem), vagy akkora élménynek kell lennie, aminek még napokkal később is a hatása alatt állok, és persze nincsenek komoly hibái (Night on Earth erre remek példa, de akár a 2001 is). Az idő viszont nálam nem faktor - ha rosszul öregszik / én változom meg, majd átértékelem A 9 pont már olyan film, ami nagyon-nagyon jó, de valami hiányossága azért van. Stb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Kergeboci #149675 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy ha elrejted az ő hsz-eit, akkor a rendszer "okosan" elrejti azon hsz-eket is, amik az övéire születtek válaszként. Szóval ez a funkció nekem pl. használhatatlan.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The Big Lebowski - A nagy Lebowski (1998)
Még mindig nem sikerült rávenni magam a Requiemre, de a korszakot már eltaláltam - a Big Lebowski egyik a Coen-fivérek kultikus filmjeinek, kíváncsi voltam, hogyan öregedett.
Hát, vegyesen. A bowling szinte fetisizmusba hajló imádata, mint központi téma, abszolút telitalálat. Az atmoszférára fókuszáló pillanatok (pl. Quintana gurítása), ill. flashback-jelenetek (pl. Gutterballs-klip) továbbra is zseniálisak, és kiszélesítik az ember arcát, a színészi játék fergeteges és helyenként váratlan (ki a fene gondolta volna 98 előtt, hogy Jeff Bridges-ben benne van egy ilyen?), és a zenei aláfestés általában hibátlan. A sztori viszont elképesztően béna, ami még nem lenne akkora baj, csak sajnos időről időre percekig azzal foglalkozik a film, hogy haladjon előre, és ezek a szakaszok többedik megnézésre (anno láttam 2-3-szor) elég fárasztóak. De nincs mit tenni, minden hibájával együtt, ezt a filmet nem tudom nem szeretni. 8/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető