- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- VoLTE/VoWiFi
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
Hirdetés
-
A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
it Az energiaéhes adatközpontok és a big tech egyre növekvő igényei miatt elindultak a megbeszélések az USA kormánya és a tech szektor között: klímabarát áramtermelést akarnak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
ma iPhone-hoz, Androidhoz és számítógépekhez egyaránt használható kiegészítők érkeztek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
buék
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz lacko81 #4755 üzenetére
32 vagy 64 bites operációs rendszered van? a 32 bites csak 2 GB (a /3g kapcsolóval elvileg 3 GB) memóriát engedélyez egy processznek. ha nem tudod, nézd meg a sajátgépben, hogy 4 vagy ~3,5 giga ramot ismer-e fel. ha 4-et, akkor 64 bitesed van, ha 3,5-et vagy az alatt, akkor 32...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
nah rég írtam már ide (noha naponta többször is nézem a hsz-eket), de most mivel vége a vizsgaidőszaknak, és perpill munka sincs a nyakamban, alakítgattam a menekülős buszon...
képszimpla lambert shader 32 mintás AOC node-dal az incandescence csatornán...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
a mai estét a kompozíció belövésével töltöttem. első látásra kb hasonlót tervezek, ha vasárnap még nem fogom utálni ha visszajöttem, akkor kb marad a kompozíció...
kicsiben renderelveés az előző kicsi render felnagyítva akkorára, amekkora a végleges lesz
A bevilágítás semmi mint látható, nem az volt a cél (szimpla aoc shader alacsony értékekkel), lámpa nincs, csak hdri kép van betéve szintén alacsony értékekkel...
a tervek: a felüljáró, amin a kocsi pont a leszakadásnál áll, törött zúzott lesz, kiálló acélrudakkal és 1-2 csővel + törmelék. a képen nehezen beazonosítható, de a motorháztető felett lévő kis darab a tartópillér egy részeként látható, ez a végleges verzióban remélem egy kissé elnagyolt kőszobor lesz, ami a hátán tartja a felüljárót. a képen ebből kb a romos feje + kicsit max a háta fog látszani. az út hátterében egy leszakadt útjelző tábla van, magára az útra max még törmelék kerül. lent az a csápos ufószerűség egy víztorony lesz, tövében pár tartállyal, körülöttük szerintem kerítéssel (bár nincs a képen). A nagy épület egy 10-12 emeletes panelház, félig romos lesz, a maradék része pedig megerősített (homokzsákok az erkélyeken és a lyukakon, pár felirat a falon és majd a buszon is, igazán a házat olyanná szeretném csinálni, mint egy állomás, ahonnan jó nagy terület megfigyelhető... a körülötte lévő nagy dobozok lerombolt házak lesznek. a kis dobozok a ház tövében ládák vagy törmelék, bármi... maga a föld és a környezet sivatagos jellegű lesz...
vélemények? szívesen veszek bármi kompozíciós észrevételt...
ui: elég kemény és hosszú feladat lesz befejezni mindent...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #4788 üzenetére
ezer köszi az ötleteket, csak az a gond, hogy MINDENKÉPP meg szeretnék mutatni más dolgokat is a buszon kívül. a felüljáró alapzatát (tehát nem csak amin a busz van, hanem a tartópillérek is), és a környéket uraló épületet is.... maga a víztorony nem 100%-ban fontos, de a fentebb említettek mindenképp a "vízióm" részét képezik. majd még sakkozok vele a leírt dolgaitok fényében
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #4793 üzenetére
akkor meg a buszból látszódna túl kevés... a lakás egyébként lehet lekerül a képről, helyette lesz a felüljáró, a busz és a víztorony valami táblával...
a busz az egyedüli olyan objekt, ami eddig haladgat, a többi csak 10 másodperces modellek, hogy kb látszódjon, hogy gondoltam az elrendezést.. szóval nemcsak hogy a 10 vagy 9 emelet hanem az egész épület formája sem tuti, csak feldobtam egy panellakástStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Win7 alatt maxot ugyan nem, de maya-t használtam. Sajna tapasztalatom szerint a maya egyenlőre nem szereti a win7-et, főként a videókari driverét. Ettől eltekintve a win7 írtó jó os-nek ígérkezik...
és miért használok olyan os-t, ami csak augusztusig használható?
egyrészt kíváncsiság, nem véletlen volt olyan idő, amikor 5 os-em volt fenn a gépen (élmény volt mindet működésre bírni egy bootloader alól ). másrészt lehet próbálgatni, miben jobb az egyik mint a másik... harmadrészt ha az egyiken nem megy valami, akkor ott a másik, pl guitar hero nem megy 64 bites xp alól, ezért van fenn egy tartalék 32 bites is (nem virtuális gépen, minden os rendes saját partíción van). Jah, és ha az egyik os-el valami lenne, van lehetőségem javítani (pl amikor beborult a partíciós tábla linuxról tudtam javíani...
mellesleg win7 alatt ami negatívumot észleltem számomra, hogy nem megy jól a maya (megy, de nem olyan pürgős mint xp x64 alatt), és nem megy a diablo 2 . Ellenben pozitívum, hogy minden (!!!!!!) más játék jobban megy. Team Fortress 2-t 1280 környékén játszom médium-high grafikán xp alól, win7 alatt 1680-ban maxon 2x AA mellett is akadásmentes...Runes of magic is sokkal jobban megy win7 alól, burnout paradise is... szóval ezzel és pár másik kényelmi és sebességbeli cuccával elérte, hogy ha nem dolgozok valamin, akkor irány a win7... pedig van mellette 32 bites xp, 64 bites xp, ubuntu, osx-et leszedtem már[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
mostani maya-zgatásom eredménye (folytattam a templomos scene-t)
újabb részek még kevés részlettel
eddigi össz-állásStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Sajnos a Maya 2008 és 2009 sokkal rosszabbul fut a jelenlegi win7-eken, mint xp alatt, legalábbis a viewport (renderben nem láttam nagy difit), ezt egyenlőre betudom a bétás videódrivernek... 1-2e polynál is már akad mint a veszedelem, de tök rendszertelenül...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
legalább az eredmény nice lett... én is mindig attól tartok, hogy na nem kezdek el időben mappolni, akkor egyszerre kell mindent, az egész életemet beUV-zni visszatérő rémálom
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
egyetértek, soksok gyakorlással lesz haladó az ember... a profivá váláshoz szerintem más is kell, sok más területen is tapasztalat és tehetség, pl kézi rajz vagy hasonlók. Ha mondjuk ez igaz, sosem lesz belőlem profi egy kockát nem tudok lerajzolni
Mindenesetre szerintem sok, fokozatosan nehezedő modellekkel (legalábbis modellezés téren) lehet fejlődni. Ha túl kicsi a haladás, akkor nincs kihívás, ha túl nagy, és nem sikerül, akkor meg nincs sikerélmény... meg kell találnod, miben vagy jó, nekem pl az organikus modellezés nem megy, de az unorganikus egészen kezd menni most katedrálist modellezek egy ismerős sajátpromó/reel animációs filmjébe, ami persze az én reel-em is lesz majd nagyon majd, mert iszonyatos sok munka, én meg emellett elwowozom az időt, dolgozom, és az egyetemen is lassan vizsgaidőszak, amikor meg fogok dögleni...majd ha le lett csekkolva a templom állásaa, tolok még róla fel képet ide is...
amúgy a profizmustól még én is messze állok, de azért jól esett, hogy pár képem alapján lettem megkeresve látványterves munkák elvégzésére, és túl is estem páron már (Würth, Hell, Golding Media, Phillip Morris...) (amiknél megtanultam, milyen kompromisszumkésznek kell lenni, ha nyakon a határidő )[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz icecave #4871 üzenetére
amennyire én észrevettem, aki jól tud rajzolni, annak sokkal jobb érzete van a kompozícióhoz is, színekhez is, stb, ami mind a modell minőségén javít. Ráadásul sokszor magad vagy a saját concept artistod a közepes / kis projektekben. Textúra festésnél sem hátrány, ha nem csak fotóból tudsz minőségit alkotni...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
öhöm, erre csak annyit tudok mondani, hogy átkozott durva... hány polys a low poly, mester? bár elsőre kicsit az oldaltáska nem üti meg a többi szintjét, de elég nehéz is lehet
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
A max-ot csakúgy mint a maya-t úgy célszerű, hatékony és szigorúan javasolt használni, hogy animáció kirenderelése képkockákba, aztán ezek összefűzése videóba pl egy kompozit progival vagy bármi mással ami tudja (pl videomach), és ez alá mehet a zene, amit ugyanaz a progi, amivel összefűzted általában tud.
szerintem:
szóval kezdő szinttől félprofiig (jelenetfüggően):
-animáció renderelése képkockákba (image sequence)
-képkockák összeállítása videóvá + hangfélprofitól a profiig:
-animáció kirenderelése rétegenként képkockákba
-képkockák összeállítása rétegekből videóvá
-hangNéha meg van engedve, hogy az animációnk alatt már a 3d programunkban is legyen zene, legalábbis pl a maya-ban van olyan, hogy betehető, és a zene bizonyos tulajdonságaival lehet vezérelni az animációt, de még ebben az esetben is utána csak az animáció képeit rendereljük ki, és ez alá megy később újra a zene...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz dangerzone #4929 üzenetére
Szerintem pont ez az egyik legjobb megoldás, mármint plane-re tenni... Maya-ban is ezt csinálom, és sokkal jobban kézben tudom tartani, mint image plane-nel
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz szaszekk #4933 üzenetére
a biblia cd-ről nem tudok semmit.
a konfig tekintetében az a kérdés, milyen szintű dolgokat akarsz csinálni majd max-ban. Ha még most kezded, akkor egy gyengébb gép is elég, amúgyis a max és a maya is annyit eszik, amennyi csak van egy dual core procival is ugyanúgy lehet dolgozni, mint egy dupla-quad core rendszerrel, csak épp utóbbi gyorsabban végez pl a renderrel.
Amit én ajánlanék:
célszerű dual core procival dolgozni legalább (ha megteheted), mégjobb a quad core. Az intel talán gyorsabb a Max-ban és a maya-ban is, az amd pedig az olcsó kategóriában elég jó ár/teljesítményű.
-20k alatt mondjuk AMD (Phenom X3 vagy 6000+ körüli X2)
-20 és 40k között Core 2 duo vagy Phenom II X3 vagy X4
-40k felett Intel quad coreAlaplapként valami korrektebb gyártó normális termékét (pl gigabyte-ok mostanában igen kellemesek árban és biztonságban is). 20-25 körül, esetleg ha van rá keret, akkor drágábban célszerű nézni alaplapot, függően, hogy mit szeretnénk bele (lehet venni majd 80k-ért Asus Rampage-et is, de minek).
-AMD alá 20-25k körül néznék lapot, intel alá esetleg 25-35k is lehet...
Intel alá pl nagyon jó kis lap a GIGABYTE GA-X48-DS5 (x48-as chipset, 4 memóslot 8 giga ramig, 2x 16-os PCI-E), AMD alá pedig mondjuk egy GIGABYTE GA-MA790X-DS4 (790-es chipset, 4 memóslot 16 giga ramig, 2x16-os PCI-E)memóriából a mostani ddr2 árak mellett célszerű legalább 4 gigát venni, mondjuk 2x2 giga Kingston hyperX-et (800-asat mondjuk amd mellé és 1066-osat intel mellé, túl nagy difi nincs a kettő közt). Ez kb 15k körüli kiadás. 4 gigához már 64 bites OS kell, hogy kihasználd! Nekem a 6 giga ram nehezen fogy el annál, aminél használom, de jó, ha sok program van megnyitva
Videókari igazából annyira nem számít szerintem, mindenképp célszerű valami modernebb (8-as nv vagy 3-as sorozatú amd feletti) karit választani, mert ezek tudnak olyan effekteket, amiket esetleg használ a max/maya viewportban.
-NV 9800GT vagy felettit javaslok (~30k, vagy több, ha erősebbet veszel), atinál pedig 4770 (nagyon jó, olcsó kártya) vagy 4850...Monitor valami, amit megengedhetsz, 20 vagy 22", 1680x1050-es vagy 1920x1200-as, TN paneles vagy jobb... amire van pénzed... nekem egy 50k-s Samu 2253LW-m van, és szeretem nagyon.
Táp: nem lehet eléggé hangsúlyozni egy normális táp jelentőségét. Nagy butaság a 150-200k-s rendszerünket egy 5k-s vékony cérnaszál tápra bízni, hogy elbírja vagy sem...
15k környékén már lehet nagyon korrekt darabokat kapni, pl Gigabyte Odin 585W, FSP Everest 500W... Egy vga-s rendszert bőven elbír egy 500-as, legyen az bármilyen kemény proci... Túlméretezni sem célszerű a tápot, mivel a villanyszámlában ugyanúgy meglátszik, ha pl van egy 1000W-os tápod, mégha csak 300W-ot eszik is a géped... Szóval 500W egy szimpla kártyás gépre elég, sőt valószínűleg a következő géped is elbírja majd, egy 700-as pedig elvisz már igen komoly SLI-s rendszereket is... 700 feletti tényleg csak a 2xdual GPU-s rendszerekhez kellhet...vinyóból lehetőleg minél nagyobbat vegyél sokan nem szeretik a samsungot, de nekem van vagy 5, és mindegyik derekasan szolgál, hiba nélkül... A Samsung F1-esek (főleg a 640 gigásak és az 1TB-sek) elég olcsók, és jó gyorsak. Sokan WD-re esküsznek, azoknak sincs semmi bajuk
mit hagytam ki... 3 gombos egér, kényelmes billentyűzet, korrekt, szellős csavarmentes ház
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
épp tegnap mértük le egy cirka 1 milla polys képen, csak AOC fast shaderrel egy képen, hogy amit nálam (2 magos, 2 ghz-es) 2m 18s alatt renderelt, havernál 1m 07s volt (2,4GHz-es Core Quadon, 3 maggal)
Tekintve a magonkénti 20%-os teljesítménytöbbletet, nem is rossz...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz dangerzone #4939 üzenetére
erősen attól függ, milyen renderelőd van, és mit akarsz elérni. A Mental Ray kézenfekvő, hisz alapból adják a max-hoz, és nagyon profi, tudásban az élbolyban van. Ha van valami egyéb rendermotorod (Renderman, Vray, Brazil, stb...), akkor pedig feladat és tudásfüggő. Értelem szerűen, ha valaki a rendermanhoz ért, és van neki, az nagyon jól jár azzal is, de ha valaki nem ért hozzá, akkor nem ér vele semmit... Azt kell használni, amihez a tudás és az eszköz megvan, és ami elérhető azzal a motorral.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz Bababobi #4968 üzenetére
persze mutasd csak... várjuk
én konkrétan maya-mudbox-photoshop kombót használom, nuke-kal ismerkedem (combustion kicsit már ment), plusz pár ez-az, ha kell (pl pixplant plugin, crazybump, stb...)Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Bababobi #4970 üzenetére
hát kb ez és a Maya 3d világa az egyetlen, néha még beszerezhető magyar maya-s könyv konkrétan egyiket sem olvastam, de kétlem, hogy túl mélyen belemennének a dologba (illetve a 3d világáról tudom, hogy nem). szerintem ha megy valamennyire az angol, akkor a beépített súgójából rengeteget tanulhatsz, illetve neten is található szerintem elég sok írott vagy videózott tutor... főként angolul persze, de ez megkerülhetetlen. Ha még az alapokban kell segítség, akkor leszedheted a tutorjaimat MTS vagy Magnificat tutor series névnél keresd, az MTS 1 az alapokkal, a 2 a modellezés alapjaival, a 3 pedig a textúrázás alapjaival foglalkozik. sajna animációban nem tudok max elméletben segíteni, valamelyest rálátok a dolgokra, de gyakorlati tapasztalatom csak a modellezésben, texúrázásban van...
a könyvek elmlete kompatibilis a 2009-el, csak máshol találod meg a dolgokat. sőt, a 3d studiós könyvek is elméletben kompatibilisek, csak a gyakorlati részt kell átültetni maya-ba szóval ha veszed a fáradtságot, hogy kikeresd hogy hol találod azt, amit a könyv xy néven említ, és a 2009-ben mondjuk xy vagy xyz néven van kissé máshol, akkor kompatibilis. sőt akkor kompatibilis a tutorok jó része, legyen az max, xsi vagy maya
A PS tudomány meg szép dolog, de ide néha kissé más ps tudomány kell (ismétlővé tenni textúrát, kijavítgatni hibáit, rétegeket kompozitálni, stb...)
amúgy a nuke és a combustion egy kompozit progi, ezzel általában külön renderelt képelemeket építek össze (pl a jelenetről készítek külön rendert csak a színekről, csak az árnyékokról, tükröződésről, stb..., és ezeket egy kompozit progiban gyúrom össze, ahol kontrollálhatom őket, hogy mennyire domináljanak... ezáltal meglepően drámaian nagy rugalmasságod lesz még render után is a képed kinézetére...)
a pixplant-tal elsősorban ismétlővé teszek textúrákat, de egyébként sok más dologra is jó, a többit nem próbáltam (lásd az oldalukon...)
a crazybump fotókból csinál gyorsan normal vagy displacement map-ot (érdességhez), elég tágan paraméterezhető módon.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Bababobi #4972 üzenetére
kezelőfelület, sebesség...stb... A mudboxnak sokkal inkább maya-s, max-os irányítása van, míg a zb-é nem igazán hasonlít semmi általam ismertre... azt szokták mondani, hogy a zb jobban kézreáll azoknak, akik mondjuk hagyományos művészi ágból jöttek, míg a mudbox gyakran azoknak kényelmesebb, akik inkább maya-max vonalról jöttek...
Emellett a ZB eleinte előnyben volt megjeleníthető polyszámban a mudboxhoz képest, azonban nálam már jobban teljesít a mudbox ilyen szempontból. A zb elsősorban ramot és procit eszik, míg a mudbox kihasználja a gépedben lévő videokártyát is a számolások során. mostanában mindkettő sokat fejlődött megjelenítés terén is, zb esetén sokféle anyagminőség (agyagfajták, kő, stb... a programon belül) és különböző részlet-kiemelő árnyékolások, míg mudboxban lehetőség van valós időben tükröződést is festeni (specular map), köszönhetően a szerintem bőven zb-verő világítástechnikájának.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #4979 üzenetére
szerintem alapból ismeri/ismerte, csak nem open, hanem import alatt kell keresni...
bocs, most olvasom, hogy nem .max, hanem .man... hiába no, kb 40 másodperce ébredtem[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
lehet, hogy a program valami saját fileformátuma... ritkán szokták egyből megnyitható, közismert formátumban tárolni a modelleket...
melyik játék ez?[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz Nyúltáp #4998 üzenetére
valóban valami egyedi lehet, én sem láttam még ilyet... a leírás alapján (vertexek koordinátái ascii formában) azt hittem obj (bár ezt ti is felismertétek volna), de tény hogy nem az... tekintve a 64x64-es textúrákat, lehet téynleg menj valami komolyabb felé...
jah, mindenkinek gratz az 5k-hoz, a fentebbi kép pedig nekem is nagyon bejön
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #5006 üzenetére
azért rendereltem ekkorában, hogy a részletek jobban megfigyelhetőek legyenek, már amennyi van rajta nem gondoltam, hogy gond lenne ebből nálatok (én letöltöttem (2,5 mega), és megnyitottam windowsban)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
feltettem kisebben:
1600x1800[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát Maya-nál nem tudok ilyen irányú pluginekről... vannak a rerndermotorok, és azoknak a fényeivel (+ az alapokkal) szoktak mindent bevilágítani. Most van új Renderman maya-hoz, meg ugye a Mental Ray, ami kb minden igényt lefed... meg egy régi, bétás vray, ami azért jó cucc
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát a még nagyobb szakik szerint egyáltalán nem felejtős, sőt igen király cucc (főleg a 2009-esé). Szóval attól hogy Mesharray, nem kell feltétlen hinni a szavának... amúgy vannak egyéb jó UV toolok (roadkill, unfoldUV), de az alap maya-s uv-zó megoldások is elsőrangúak, gyorsak és szakmában sok helyen használatosak...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
hát sokan nyomnak rá egy automapping-ot a megfelelő paraméterekkel, és utána kiegyengetik a problémásabb részeket (megfelelő automappal már jó alapot kap az ember). biztos vannak hatékonyabb megoldások külső programokkal, de rossznak semmiképp sem rossz a maya megoldása... ezek az unfoldUV és társai meg nagyon gyorsan jó végeredményt adnak, de elsősorban alacsony és közepes bonyolultságú elemeknél... nagyobb bonyolultság esetén ott is sokat kell javítani a végeredmény elérése előtt... szóval bonyolult modelleket szépen és gyorsan uv-zni művészet, nincs rá csodaprogram, ami megoldja sajna
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nah eltelt még egy év, holnap hazaköltözök a koliból, és nem tudom még, hogy sikerül megoldani a netemet. Lehet megint nem lesz szélessávom, így csak nappal 1-2 alkalommal tudok fórumot nézni (plussz éjfél után 1-2 órát tudok lenni, de emailt mindig nézek), max képeket fogok tudni feltenni, és leszedni sem fogok tudni majd 1-2 megánál nagyobb dolgokat... De reméljük sikerül azért valami szélessávot összehozni Addig is, míg nem jelentkezem, mindenkinek szép nyarat (persze szép nyarat utána is )
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Azért hogy helyén kezeljük a problémát, minden tiszteletem a tiéd Dy, de attól hogy nem tudtál kihozni értelmes dolgot az MR-ből, az lehet nem az MR hibája A Blur Studios (Warhammer Cinematic) sem véletlen váltott a videó elkészítéséhez Mental Ray-re... A Nagy studiók közül rengetegen használják, mert nagyon sokat tud, nagyon szépen dolgozik és viszonylag gyorsan (pl Cinematic készítéshez nem olvastam sehol, hogy pl VRayt vagy Fryrendert használtak volna...) ahova tudás gyorsaság és masszívitás kell, oda mindenhol Mental Rayt, Rendermant és Final Rendert használnak... Szóval megvannak az előnyei az általad használt rendermoroknak is, de tudtommal az általam említettek a mainstream cg studiók igáslovai... Van egy Mental Ray Node tutorom, amiben szépen végigmennek, melyik node mire való... Igen tanulságos . Az SG fórumából Peet adott egy tippet egy olyan render-összeállításra, amivel a templom is készül (#5005 és #5014 (a lambert1 render idejére egy mia_material-ral van helyettesítve, aminek a színére be van téve egy elég sűrű ambient occlusion... jól mutat, és gyors... Szóval mi MR-t használunk Maya alatt, mert kemény és masszív
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
elnézést, a az "elvetemült" szót ezekszerint rosszul értettem szerintem nem nagyobb szivacs vele dolgozni, csak több előismeret kell hozzá, mint mondjuk a vray-hez (de ezek a túl egyszerűen is jót alkotó rendermotorok máshol megfizettetik az árukat...)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz dangerzone #5049 üzenetére
a kulcsszó a "darabokban modellezés". szépen, formáról formára haladok, vagy feldobom nagy vonalakban, és abba építem bele a kisebb részleteket, "rétegről rétegre" (értsd egyre kisebb részleteket). Modellezés téren azt a módszert használom ami a formáról hirtelen eszembe jut, hogy jó lenne. A harang (a képen alig látszik) pl profilgörbe rajzolása utáni körbeloftolással készült, a végeredményt pedig polyvá konvertáltam. Az ablakok egy poly plane (legalábbis egy itt-ott átalakított síklap) végigextrudálva egy curve mentén. A "Virágablak" boolean, a felette lévő levélforma szintén. Sok más pedig szimpla extrude, vertex tologatás, stb... Szóval mindent szépen külön külön modelleztem, amit úgy volt könnyebb, és ha elég sok dolgot ráteszel, akkor még szimpla kockákból is látványos eredményeket lehet kihozni. A render pedig Mental Ray lambert, az Ambient színcsatornáját AOC-cal vezérelve.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #5054 üzenetére
azért a régi kép még mindig jól néz ki mégha mára tudom is, hogy hogy készül
a modellek is tetszenek, megjött a kedvem a templom megfelelő részeit kovácsoltvas alakokkal feldobni majd (legalábbis ha találok olyan helyet, ahova illik
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
hát más programok, más irányítással, nagyjából egymást fedő területekkel... mindkettővel végig lehet vinni pl egy animációs film elkészítésének sok aspektusát (persze egy zbrush nem árt a sculpthoz, meg egy kompozitor progi az utómunkához). Modellezésben a MAX erősebb talán, animációban a maya az egyik legjobb... Én maya párti vagyok, azt használom már évek óta... Ennek ellenére pl látványtervezésben MAX előny van (főleg a VRAY miatt), nagy cégeknél meg gyakran van mindkettő (illetve maya, max, modo, xsi, cinema4d, vagy ezek kombinációja). Szóval a lehetőségei szinte ugyanazok, eszközeiben kissé más (bár szinte mindent meg lehet találni egy az egyben a másikban is, vagy 1 helyett mondjuk 2 eszközzel érik el ugyanazt). Pár dolgot kissé máshogy kell az egyikben vagy a másikban megcsinálni, de ez persze nem a programok jóságát vagy rosszaságát jelenti, csak más a módszer...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
mindenkinek Kellemes Ünnepeket...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Most jöttem az Avatar 3d-ről, aki teheti, nézze meg, számomra még ha nem is tökéletes, de mindenképp döbbenetes lett....
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Microsoft Excel topic
- Renault, Dacia topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
- HP 255 G8 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5700U 16GB DDR4 512GB NVMe SSD gar
- Latitude 7420 14" FHD IPS i7-1185G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- FULL HD Carbon DELL Latitude 7400/7490(Touch) Core I7-8665U 8x4.8GHz 256/512Gb SSD WIN11 Gar Laptop
- FULL HD Lenovo Thinkpad T490/Touch Core I5/I7 256/512Gb M.2 SSD Nvidia MX 250 WIN11 Gar Laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen