2014 lehet az első olyan év az Apple életében, amikor iPad táblagépei nem fogynak olyan ütemben, mint a megelőző esztendőben. A folyamatnak persze több oka is ismert, az egyik a mérhetetlenül nagy számban piacra kerülő androidos tabletek, melyek egyre nagyobb piaci szeletet vesznek el a cupertinóiak eszközétől. Eddig persze viszonylag rózsás volt a helyzet, hiszen évre évre képes volt növelni iPad eladásainak számát az almás vállalat, ám a neves IDC piackutató cég szerint idén "mindössze" 64,9 millió iPad találhat gazdára, ami 12,7 százalékos visszaesés 2013-hoz képest.
Nem csak az Apple-nél lehet némi hanyatlásra számítani az IDC szerint, hanem az egész táblagépes piac tekintetében, hiszen idén csak 7,2 százalékkal nőhet a táblagépek száma, holott tavaly ez az érték 52,5 százalék volt, legalábbis 2012-höz viszonyítva. Erre az a magyarázat, hogy a felhasználók jóval ritkábban váltanak az új modellekre, mint az okostelefonok esetén, átlagosan 2-3 év telik el addig, míg egy adott tulajdonos újításra adná fejét, de vannak olyanok, akik még ennél is tovább maguknál tartják szeretett eszközeiket. A nagy kijelzős telefonok megjelenése ráadásul még inkább kezdi visszaszorítani a kisebb képátlóval szerelt táblagépek elterjedését. Ettől még persze aggodalomra nincs ok, ám a gyártóknak ideje lesz valami újat kitalálni, ha a tabletes szegmenst szeretnék újra virágozóvá tenni.