Több órás kimaradás a Blackberry szerveren

A Yahoo arról számolt be, hogy a péntek reggeli órákban az észak-amerikai mobil operátorok Blackberry szolgáltatása nem működött. Úgy tűnik, hogy a kanadai RIM cég egyik központi szervere okozhatta a problémát, a leállás közel 4 órán át tartott.

A hírek szerint a Cingular, az amerikai T-Mobile és a Nextel hálózatát használó Blackberry eszközökön szűnt meg a levélforgalom. A szolgáltatást mára már világszerte 2 és fél millió ügyfél használja, döntő többségük észak-amerikában. A RIM illetékesei nem nyilatkoznak az esetről.

Bár kisebb-nagyobb szolgáltatáskimaradás néha mindenhol előfordul, ám a Blackberrynek pont a céges levelezőrendszerrel fenntartott állandó kapcsolat az előnye. A technológia lényege, hogy a vállalati e-mail szerverek kapcsolatban állnak a RIM számítógépeivel, amelyek kontrollálják a forgalmat a mobilhálózatok felé. Következésképp, ha a RIM központi szervere leáll, akkor a Blackberry eszközök és az e-mail szerverek között megszűnik a kapcsolat.

Hazánkban a T-Mobile és a Vodafone forgalmazza a RIM technológiáját. Az itthoni elterjedtség azonban nem olyan mértékű, mint az USA-ban, ráadásul az európai forgalmat felügyelő RIM szerver az öreg kontinensen van, tehát a magyar ügyfeleket nem érintette a hiba.

  • Kapcsolódó cégek:
  • RIM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés