Sony Ericsson: Veszteség, leépítések

Hirdetés

A Sony Ericsson március 20-ai sajtóközleménye már előrevetítette, hogy a gyártó igen komoly veszteségeket lesz kénytelen elkönyvelni. A végleges számadatok ugyan kicsivel jobban festenek, de a negyedév alatt felhalmozott 369 millió eurós veszteség így is tetem összeg. A cég az elmúlt három hónap alatt 14,5 millió mobiltelefont értékesített, mely az előző év azonos időszakához képest 35 százalékos visszaesést jelent, míg az 1,736 milliárd eurós teljes bevétel 36 százalékos visszaesést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest. A hatalmas visszaesés hátterében nem csupán a globális kereslet-visszaesés áll, hanem az is, hogy a viszonteladók a felhalmozott raktárkészleteik leapadásáig nem rendeltek újabb tételeket, ráadásul a gyártó 121 euróról 120 euróra mérséklődött átlagos eladási ára is jól jelzi, hogy nincsenek igazán versenyképes olcsó ajánlatai, pedig most inkább ebben a szegmensben lehet komolyabb eladásokat produkálni. A cég becsült piaci részesedése 2 százalékkal 6 százalékra csökkent.

A Sony Ericsson tavaly 2.000 főt épített le, melytől 300 millió eurós megtakarításokat reméltek 2009 első felének végére, ezt az összeget a belső átalakulások költségeinek fedezésére szánta a cég, mely végül csupán 187 millió euróba került. A mostani rendkívül gyenge negyedév után a gyártó újabb megszorításokat jelentett be, mely ismét 2.000 fő leépítésével jár. A 2010 közepéig 400 millió euró megtakarítással kecsegtető program teljes költsége várhatóan 200 millió euró körül alakul. A Sony Ericsson vezetése számolt az idei év nehézségeivel, de sokat remél a Mobile World Congress alkalmával bemutatott „Entertainment Unlimited” (EU) termékcsaládjától, melynek első tagja az Idou, mely a piac első 12 megapixeles kamerával szerelt mobilja. Az EU termékcsaláddal kapcsolatos következő sajtóesemény május 28-án várható.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés