Sony Ericsson: Kisebb nyereség, kisebb piacrész

A Sony Ericsson hivatalosan is beszámolt a 2010 utolsó negyedévében elért eredményeiről, mely egyáltalán nem nevezhető kiemelkedően jónak, de legalább halvány fény dereng az alagút végén. Az október elejétől december végéig tartó időszak alatt a japán-svéd gyártó összesen 11,2 millió telefont értékesített, mely az előző év azonos időszakához képest 23 százalékos visszaesést jelent, noha a telefonok iránti kereslet folyamatosan növekvő tendenciát mutat. A körülbelül 3 százalékos piaci részesedéssel bíró gyártó az elmúlt negyedév során összesen 8 millió euró nettó nyereséget tudott felmutatni 1,528 milliárd euró forgalom mellett, mely az előző év azonos időszakában elkönyvelt 167 millió eurós veszteséghez képest komoly előrelépésnek tűnik, ám a harmadik negyedévben elért 49 millió eurós haszon mellett igen gyengének tűnik, pláne úgy, hogy ebben az időszakban a karácsonyi felvásárlási láz is segítette a gyártókat.

A teljes 2010-es évet tekintve a Sony Ericsson összesen 90 millió euró nettó nyereséget ért el, melyben jelentős szerepet játszott az Xperia termékcsalád sikere is, mely a bevezetés óta 9 millió példányban talált gazdára. A japán-svéd gyártó idén is a felsőbb szegmensből szeretne nagyobb szeletet kihasítani, melyben várhatóan sokat segíthet majd a Mobile World Congress előestéjén leleplezésre kerülő új Xperia termékcsalád.

Hirdetés