Interjú a Huawei magyarországi vezetőjével

A Huawei magyarországi központjának új vezetője van, Mr. Seth Wang nemrég került a Fogyasztói Üzletág igazgatói székébe, személyében pedig egy kimondottan haladó felfogású, kiváló angolsággal beszélő szakembert ismerhettünk meg a cég egyik sajtótájékoztatóján pár hete. Ennek örömére le is ülünk vele beszélgetni.


[+]

Mobilarena: Legutóbb Shenzhenben a Huawei PR-igazgatója azt mondta, hogy a vállalat célja minél kevesebb különböző készülék piacra dobása, hogy az egyes modellekre jobban tudjanak figyelni. Ehhez képest a Mate S után itt a Mate 8, a P8-ból készült Lite, normál és Max verzió, és úgy hírlik, hogy a P9-ből is többféle lesz. Ezek fényében mi a valódi stratégia?

Seth Wang: Ami azt illeti, a portfóliónk egyre kisebb mind a felső, mind az alsó kategóriákban. A fókuszunk a prémium okostelefonokon van, ennek megfelelően készítettük el a P és a Mate szériákat. A P8 Max és a P8 Lite kapcsán azt mondhatom, hogy ezeket a felhasználók igényei hívták életre, ők ugyanis nem egyetlen egy modellt keresnek, nincs olyan készülék, amelyik mindenki számára megfelelő, főleg nem a prémium szegmensben. A korábbi évekkel összehasonlítva ettől független kisebb, átláthatóbb a portfóliónk.

Mobilarena: A magyar egy nagyon árérzékeny piac, a marketingaktivitás ettől függetlenül a prémium modellekre fókuszál. Ezekből is adja el a legtöbbet Huawei Magyarországon?

Seth Wang: A marketingaktivitásunkat valóban a felső kategóriára fókuszáljuk, mert szeretnénk a prémium szegmensbe pozicionálni a márkát. Alapvetően a legjobb felhasználói élmény megalkotására törekszünk, ez pedig nem lehetséges az olcsóbb árszegmensben. A prémium kategóriában amúgy egyre nagyobb is a részesedésünk, az elmúlt években nagyot léptünk előre, úgyhogy jelenleg magabiztosan tekintünk a jövőbe, bízunk benne, hogy sikeresek leszünk.

Mobilarena: Beszéljünk egy picit a Honorról, amelyet tulajdonképpen a Xiaomi egészen egyedi eladási stratégiája hívott életre Kínában…

Seth Wang: …igen, eredetileg ez történt.

Mobilarena: De végül Európába is eljutott a márka. Mint arról az előbb beszéltünk, az itteni vásárlók nagyon árérzékenyek, ráadásul sokan nagyon technikai beállítottságúak is, vásárlás előtt megnézik a készülékek specifikációját. Ha ezt megteszik, azt láthatják, hogy a Huawei és Honor készülékei között hardveres adottságok szempontjából minimális az eltérés, de az árban nagyon is jelentős. A Honor készülékek szép számban fogynak is Európában, de ennek nem az az ára, hogy a Huawei eszközökből kevesebbet tud eladni a cég?

Seth Wang: Nyilván még mi is látjuk a különbséget dizájnban, anyaghasználatban a két márka kínálata között, a Huawei okostelefonok ezekből a szempontokból jobbak, mint a Honorok, azoknál ugyanis a felhasználói élményen és a költséghatékonyságon van a hangsúly. A fő márkánk a Huawei, a Honorral pedig azokat a fiatalokat célozzuk meg, akik pontosan tudják, hogy milyen tudást várnak el a készüléküktől, de árérzékenyek.

Mobilarena: És ez működik is a gyakorlatban? Magyarországon úgy gondolnám, hogy mindenki árérzékeny, megnézik a készülékek tudását, árát, majd döntenek. És nem biztos, hogy gondban lesznek, ha egy Huawei és egy Honor között kell választaniuk, mert bár valóban vannak különbségek dizájnban és anyaghasználatban, de a Honorokról sem állíthatjuk, hogy nem megfelelő minőségűek, viszont tényleg jelentősen olcsóbbak. Ennek fényében az emberek nem gondolják úgy, hogy végül a Honort kell megvenniük, mivel az is jó minőségű, ráadásul a Huawei gyártja?

Seth Wang: Ez nem ilyen egyszerű. Sokan pont azért választják a Honor készülékeket, mert tudják, hogy a Huawei gyártja őket, bíznak bennünk. A konfliktus közel sem olyan nagy, mint amennyire annak tűnhet, a Honor vásárlók nem utasítják el élből a Huawei készülékeket, sőt, sok Honor felhasználó amúgy Huawei készülékre váltana, mondjuk a P-szériára. Ettől függetlenül valóban van némi ütközés ennek kapcsán, de úgy gondolom, hogy ezt tökéletesen menedzseljük.


[+]

Mobilarena: A következő kérdésem a személyével kapcsolatos, ugyanis nemrég vette át a hazai Huawei vezetését. Mik a tervei ezen a piacon?

Seth Wang: A fejlesztések. Komoly terveim vannak, amelyek megvalósulása után remélem, hogy meg tudjuk kétszerezni a piaci részesedésünket, vagy talán még annál is tovább mehetünk. Magabiztosak vagyunk, mert úgy gondoljuk, hogy a márka pozicionálása egy nagyon fontos feladat, ebbe pedig eddig is sok energiát és pénzt fektettünk, de a jövőben talán még többet fogunk. A másik fontos terület a szervizháttér fejlesztése, nem mondhatok pontos számokat, de nagy fejlesztésbe kezdtünk ezen a területen is, növelni fogjuk az átvevőpontok számát, hogy ha a vásárlóink problémát tapasztalnak a készülékeinkkel, ne kelljen pénzt áldozniuk arra, hogy megoldást találjanak. Ezzel együtt a szervizelési időt is próbáljuk a lehető legrövidebbre csökkenteni.

Mobilarena: És ezt kommunikálja is a vállalat?

Seth Wang: Igen, azt szeretném, hogy találjunk rá módot! Ez ugyanis a stratégiánk: elégedett vásárlók. Ehhez egyébként az is kell, hogy egy részük közelebb kerüljön hozzánk, épp ezért a jövőben várható, hogy interaktív módon visszajelzéseket adhatnak majd például firmware-ekkel kapcsolatban. Szeretnénk, ha az erre vágyó vásárlóink joggal éreznék, hogy részesei a folyamatnak és ha akarnak, hozzá tudnak járulni ahhoz, hogy az eszközeink még jobbak legyenek.

Mobilarena: Köszönöm az interjút!

Seth Wang: Én köszönöm a lehetőséget!

Előzmények

  • Huawei P8max - mindig van egy nagyobb hal

    A régi generációs Kirint futtató P8max mellett még a 6 hüvelykes, szupergyors Mate 8 is eltörpül – ismét egy phablet-tablet hibrid járt nálunk, a megszokott, hibátlan összeszerelési minőséget hozva.

  • Négyféle „Huawei P9” érkezik?

    Friss pletykák szerint az idei évben négyféle mobiltelefon is megjelenik a P9 családon belül.

  • Előre kerül a Huawei P9 ujjlenyomat-olvasója?

    A Mate 8 nemzetközi premierje után a P8 folytatására koncentrál a sikeres tavalyi évet záró Huawei. A „P9” komoly dizájnváltozásokkal érkezhet.

  • Huawei Y5 - nem nézőpont kérdése

    A kínaiak alsó kategóriás mobilja az árcímkével próbálná feledtetni a kicsit már idejétmúlt kijelzőt és teljesítményt, ám ezt sajnos a konkurensek tudatában egyáltalán nem tudja teljesíteni.

Hirdetés