Ahogy az elmúlt években folyamatosan teret nyertek a mobileszközök és a kisebb hardverigényű, hordozható kütyük – amiből az Apple profitált a legtöbbet –, úgy veszített pénzügyi bevételeiből az asztali számítógépek piaca. Mivel a Windows 8 érkezése sem adott az otthoni és munkahelyi eszközök eladásainak igazi lendületet, és hódítóútjára indult a jól árazott, felhőszolgáltatásokon alapuló Chromebook, átalakulni látszik az irodai és nagyvállalati munkavégzés módja.
Az IBM és Apple ma bejelentett keretszerződése is ezt a változást kívánja meglovagolni, segítségül hívva az Apple pénzügyi hátterét és eszközeinek népszerűségét a Mac termékvonaltól az iPad tableteken át az iPhone mobiltelefonokig, valamint az IBM vállalati, szerveres és szoftveres szakértelmét és tapasztalatát. "Ha kirakóst terveznénk, az IBM és az Apple darabjai mindenféle átfedés nélkül összeillenének. A két cég nem versenyez egymással, ha pedig összefogunk, mindkét fél előbbre juthat, mint külön-külön." – mondta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója. "Rengeteg tapasztaltunk van egyszerű, átlátható rendszerek és eszközök tervezésében, azonban a nagyvállalati és irodai munkavégzés módjának megváltoztatása nem a mi szakterületünk, ez az IBM génjeibe van kódolva."
Felmérések szerint az amerikai nagyvállalatoknál a dolgozók 82 százaléka rendelkezik iPhone-nal, az iPad részesedése ebben a szegmensben pedig 73 százalék. A cél olyan applikációk és szolgáltatások elindítása, amelyek az asztali és szerverplatformok mellett ezeken a készülékeken is biztosítani tudják a munkavégzést, bevetve az iCloud felhőszolgáltatást, valamint bevezetve az AppleCare for Enterprise ügyfélkaput. "Boldogok vagyunk, hogy létrejött ez a kapcsolat az Apple-lel, amelynek innovációi és termékei alapjaiban megváltoztatták az életünket, és amelyek nélkül ma már nem is tudnánk meglenni." - tette hozzá Ginni Rometty, az IBM vezérigazgatója. "Összefogásunkkal az irodai, vállalati és korporációs munkakörben is hasonló változásokat kívánunk véghez vinni."