Hirdetés

CES blog: Festői szépségű a Lake Tahoe

Az utolsó előtti napra maradt az egyik leginkább várt látványosság, a Lake Tahoe. A névhez hűen egy tóról van szó, mely California és Nevada határán található. A képeslapra illő szépségű tó egy völgyben, 1897 méter magasan fekszik, a legmélyebb pontján 501 méteres, a víz színe a legmélyebb kék, amit valaha láttam. Viszonylag csapadékos környékről van szó, télen is sok a hó (nappal maximum néhány fokig megy fel a hőmérséklet, éjszaka kőkemény mínuszokkal, úgyhogy meg is marad), a magas hegyeknek köszönhetően rengetegen járnak ide síelni és snowboardozni.

[+]

A tó körülbelül három óra alatt szépen körbeautózható, úgyhogy nem rohantunk, egy kiadós waffle-reggeli (yeah, újra!) után nekiindultunk az útnak. Nem csak a tó, a környék is gyönyörű, a havas fenyők között megbúvó faházak, a stégek és a medvékre figyelmeztető táblák vadregényes hangulatot kölcsönöznek az autókázásnak. Az út során több vista point, azaz kilátó is található, a leghíresebb talán az Emerald Bay öbölnél fekszik, ez látható az alábbi fotón.

Kora délutánra körbe is értünk a Tahoe partján, a délutánt pedig értelemszerűen nem akartuk tévézéssel tölteni, így nekiindultunk Renónak, ami körülbelül egy órára van a South Lake Tahoe-beli szállásunktól. Túl sok időt nem töltöttünk el a kaszinóiról híres városban (mely egyébként Vegas után a második legnépesebb város Nevadában), körbefutottuk a fontosabb látványosságokat és lefotóztuk a Fallout 2-ből ismerős The Biggest Little City in the World feliratot, majd egy last-minute ajándékvásárlás után vissza is tértünk a motelbe, össze kellett pakolni a másnapi útra.

Reggel már hatkor (fél hétkor) talpon voltunk, hétkor már el akartunk indulni San Franciscóba - az időjárás erős havazást jelentett az éjszakára, biztosra akartunk menni. Az időjóslat stimmelt is, keményen havazott, amikor felébredtünk, a hegyi útra pedig fel sem engedtek minket hólánc nélkül, úgyhogy muszáj volt beruháznunk rá. Ez azonban mindössze egy órányi többletet jelentett, amivel számoltunk is, így bőven volt idő leadni az autót és felpattanni a gépre. Ezt már Párizsból írom, a poszt feltöltése pedig Budapestről történik. Egy szó, mint száz, a Lake Tahoe nagyon menő hely, megnézésre ajánlott!